Ärsyttävät sanat ja sanonnat, peukutusketju
Peukku ylös jos suakin ärsyttää, alas jos sana tai sanonta on sun mielestä ihan ok.
Aloitan.
"Nyt nauti/nauttikaa!" (esim. FB:ssa lomakuviin)
Kommentit (247)
Vier kirjoitti:
Mua häiritsee, kun joku sanoo tai kirjottaa "tängjuu" meinatessa, että kiitos :D
Tai tänks! :DD
Mun tuttava laittaa voilevän päälle RAIKASTINTA, tarkoittaen sillä kurkkua, paprikaa tms. vihannesta. Ällöttää ja ärsyttää.
Meillä raikastin on vessassa.
Vuonna nakki ja muusi.....maailman typerin ja oksettavin sanonta!
Vierailija kirjoitti:
Pov. Mikä hwlvetin Pov?
Pov eli point of view. Kirjoittaessa/elokuvissa tms ihan tavallinen asia, mutta nykyisin sitä käytetään ihan väärin, varsinkin somessa. Pov laitetaan ihan mihin sattuu somevideoihin, vaikka ei olisi kenenkään näkökulmasta kyse. Ja se on minusta ärsyttävää.
Torpata
(Vanhalla merimiesslangilla torppaaminen tarkoitti siivoamista)
Se kun joku ottaa videota ja selostaa taustalla meni sitten oli sitten sitten sitten mitä v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lienee, riittänee, arvannee eli kaikki sanat, joihin vain joku keksii nee-päätteen lisätä. Mikä idea niissä on? Pikkumaista hienostelua. Miksei vaan totea, että mun mielestä pallo on pyöreä kuin pallo lienee pyöreä?
Näitä käytetään usein, kun halutaan alentaa toisen arvoa. Pidetään toista ihmistä "vajaa älyisenä".
No ei. Ihan kieliopillisesti oikeita sanoja ovat lienee, riittänee j.n.e. Etkö osaa äidinkielesi kielioppia? Alentaa arvoa ja höpö höpö.
Nämä sanavammaisten ketjut nyt on täynnä näitä, jotka eivät ymmärrä äidinkieltään ja ovat ylpeitä siitä.
Suomen kieliopissa on verbimuoto, potentiaali:<
Jos ei osaa käyttää potentiaalia, voi korvata sen ehkä-sanalla: lienee=ehkä on, riittänee=ehkä riittää. Näin opetin yhdelle, joka ei ymmärtänyt potentiaalin sanomaa😍
Narratiivi. Etenkin x:ssä runsaasti viljelty, ja pesiytynyt puheohjelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lienee, riittänee, arvannee eli kaikki sanat, joihin vain joku keksii nee-päätteen lisätä. Mikä idea niissä on? Pikkumaista hienostelua. Miksei vaan totea, että mun mielestä pallo on pyöreä kuin pallo lienee pyöreä?
Näitä käytetään usein, kun halutaan alentaa toisen arvoa. Pidetään toista ihmistä "vajaa älyisenä".
Vajaaälyisenä kylläkin pidän kansakoulun tai peruskoulun käynyttä ihmistä, joka ei suomen kielioppia tunne.
Kyseessä on verbimuoto: potentiaali.
Edesmennyt äitinikin oli sen lukemalla oppinut, vaikka kävi vain kaksi vuotta kiertokoulua.🤯
Inhoan sanontoja, isossa kuvassa, pitkässä juoksussa, jotka kertovat henkilön yrittävän kuulostaa fiksulta, mutta tapahtuukin päin vastoin🤮
Valitse annokseesi haluamasi Proteiini.
Vierailija kirjoitti:
Valitse annokseesi haluamasi Proteiini.
Ööööh. Olen Ravintolassa en Apteekissa.
Mtn 🤮
Miksei voi kirjoittaa Mitään?