Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis juma!! Törkeät korotukset tulossa päivähoitomaksuihin!

Vierailija
21.01.2016 |

Kommentit (216)

Vierailija
21/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että jostakin pitää säästää, mutta tuo päätös ei kyllä kannusta ihmisiä hankkimaan lisää lapsia (niitä uusia veronmaksajia). Taitaa lapsiluku vähetä tulevaisuudessa vielä lisää tai sitten moni nainen jää kotiäidiksi.

Vierailija
22/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata keskituloisten enää hankkia lapsia :-) Suomi nousuun!

Vierailija
24/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi korottaa lisää. Tykkäisin siitä. Otan vastuuta enkä suotta valita näistä meidän yhteisistä asioista. Rahaa löytyy paljon ulkomaalaisiin menokohteisiin ja jostain sen pitää tulla heh.

terv, mies.

Tehdään pidempää päivää eikä itketä. Otetaan kummilapsia kehitysmaasta ja rahat kunnan budjetista, eikö vaan. Suomi on rikas maa. Ollaan äveriäitä.

Vierailija
25/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli päivähoitomaksut 354e+319e sekä ekaluokkalaiset iltapäiväkerhomaksu, mitä onkaan, tietääkö joku? Lisäksi töihin mennessä poistuu kotihoidontuki n.350e, 60e toisesta lapsesta ja kuntalisä 200e. Tulee työmatkakulut, työpaikkalounaat yms. Juuri totesin miehelle, että en muuten palaa töihin ihan heti. Ei tuosta jää käteen summaa, joka korvaisi väsyneiden lasten raapotuksen tarhaan aamuisin ja motivoisi työntekoon. Näin siis mun alalla, netto 1400e/kk...

Vierailija
26/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan oikein. Jos kerran tekee muksuja niin maksaa myös kulut niistä. Loppuu se sinkun lompakolla loisiminen.

Vierailija
27/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli päivähoitomaksut 354e+319e sekä ekaluokkalaiset iltapäiväkerhomaksu, mitä onkaan, tietääkö joku? Lisäksi töihin mennessä poistuu kotihoidontuki n.350e, 60e toisesta lapsesta ja kuntalisä 200e. Tulee työmatkakulut, työpaikkalounaat yms. Juuri totesin miehelle, että en muuten palaa töihin ihan heti. Ei tuosta jää käteen summaa, joka korvaisi väsyneiden lasten raapotuksen tarhaan aamuisin ja motivoisi työntekoon. Näin siis mun alalla, netto 1400e/kk...

Aamupäivä ja iltapäivämaksut taitavat melkein kaksinkertaistua, Hesarissa oli juttu niistäkin. Jos olisin sinun sijassasi, niin jäisin varmaan kotiin. T: lapseton, joka miettii, että uskaltaako hankkia lapsia

Vierailija
28/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain siihen maailmanparantamiseen pitää löytyä rahat, joten pulinat pois.

Vierailija
29/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä taitaa niin käydä, että suomessa lapsia tekee jatkossa vain alin sosiaaliluokka joilla on muutenkin liikaa elämänhallinnan puutteita ja lapsia tehdään tukien toivossa sekä maahanmuuttajat. Kyllä se hallituksen suunnitelma väestön vaihdosta taitaa osittain pitääkin paikkansa. 

Mulla on onneksi vain yksi lapsi päivähoidossa ja keskituloisena joudun maksamaan korkeaa maksua. Sossun ja kelan rahoilla ei olisi huolen häivää kun asumistuet juoksee, lääkkeet, sähköt, vakuutukset, päivähoito, porrastetut lapsilisät yms. maksetaan näille perheille. =(

Vierailija
30/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupäivä ja iltapäivämaksut taitavat melkein kaksinkertaistua, Hesarissa oli juttu niistäkin. Jos olisin sinun sijassasi, niin jäisin varmaan kotiin. T: lapseton, joka miettii, että uskaltaako hankkia lapsia

Kyllä mä jään kotiin, mun ei ole miehenkään mielestä järkevää lähteä töihin tuolla erotuksella mitä saisin käteen. Kotiin lasten kanssa jää varmasti moni muukin.

Vierailija
31/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa -natsit ajaa naiset kotiin. Luottakaa lessuihin ja muihin hihhuleihin vaan

Vierailija
32/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepu pettää aina.

Vierailija
33/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tulot yhteensä nippanappa tuon 6600€. Minun piti mennä ensi syksynä töihin (nuorempi lapsi täyttää silloin 1.5 v.), mutta pohdin nyt kovasti, että jäisinkö kuitenkin kolmeksi vuodeksi kotiin. Me saamme kuitenkin yli 200€ kuntalisän kotihoidontuen lisäksi.

Kuntalisä pitää lakkauttaa. Akat töihin!

Vierailija
34/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpaa on edelleenkin. Todelliset päivähoitokustannukset ovat keskimäärin 960€/kk. Hyvin joutaa korottaa. Jokainen voi itse päättää viekö lapsensa kunnalliseen hoitoon vai ei.

Paljonko veronmaksajille maksaa aikuisten ihmisten päivähito kotona?

Vierailija
35/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan sano enää "juma!".

Mutta joo, ankeita aikoja eletään.

Vierailija
36/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat on korotukset. Jospa niillä saataisiin jotain hyötyäkin, pienempiä ryhmiä ja enemmän hoitajia? Enemmän palkkaa ja arvostusta lastenhoitajille?

Vierailija
37/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Päivähoitomaksut 354 + 319

- Iltapäiväkerho 160

- Lisäksi jos kunta tarjoaa hoitoa yli 8 h, voi maksu olla vielä suurempi. Riippuu miten kunta on päättänyt

Hoitomaksut siis vähintään 833 €, mahdollisesti enemmänkin.

Tuet: 610 €

Yht. 1443 €

Joutuisit siis maksamaan työssäkäynnistäsi, vaikka työssäkäyntikulusi olisivat tasan nolla.

Oletetaan, että kaikki tuet poistettaisiin ja oletettaisiin työssäkäyntikuluiksesi varovasti 250 €/kk. (työpaikkalounas, matkat, työvaatteet, sekä et ehtisi yhtä paljoa metsästämään tarjouksia/käymään kirppareilla/tekemään edullista kotiruokaa.)

Työssäkäynnin kulut 1083 €. Eli sulle jäisi töissäkäynnistä 317 €/kk. 37,5 h viikkotyöajalla se tekee aika tarkkaan 2 €/h.

Vierailija
38/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpaa on edelleenkin. Todelliset päivähoitokustannukset ovat keskimäärin 960€/kk. Hyvin joutaa korottaa. Jokainen voi itse päättää viekö lapsensa kunnalliseen hoitoon vai ei.

Paljonko veronmaksajille maksaa aikuisten ihmisten päivähito kotona?

Ei maksa mitään jos jä kotiin julkisesta työstä. Pari vuotta ansiosidonnaista ja sitten kelan korvausta.

Valtio ja veronmaksajat suorastaan tienaisi.

Vierailija
39/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ansiosidonnainen olla paras järjestää

Vierailija
40/216 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

37, juuri näin. Ja varmaan monilla on se tilanne, että miettii onko kannattavaa tehdä töitä kun lapset ovat pieniä. Mä en kyllä enää edes mieti, jatkan kotiäitiyttä ja kohta taitaa olla enemmänkin äitiseuraa puistoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi