Mun 40-vuotias mies tekee rusetin samaan tapaan kuin pikkulapset, siis kaksi "pupunkorvaa" ja ne solmitaan" :O
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Käsi ylös, kuinka monen muun piti testata molemmat tavat. (Enpäs ole pupunkorvia hetkeen tehnytkään).
En teidä pupunkorvista, mutta olen sitonut nauhat aina vain yhdellä tavalla. Pakko varmaan tänään kokeilla tuosta toistakin tapaa, en kyllä keksi mitä hyötyä siitä on. Yleensä minulla on nauhakengät valmiiski sidottuina ja laitan ne kenkälusikan kanssa jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä sidon kengän vetosolmulla enkä millään rusetilla.
on paljon parempi kuin mikään rusetti mutta näyttää silti tavalliselta rusetilta. T. Edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mäkin teen ja varmaan joka toinen ihminen. Mitä sen on väliä, miten sen tekee?
Mikset ole opetellut aikuisten tapaa? Saanko veikata, että vanhemmillasi oli matalan koulutustason ammatit?
Mene pois trolli
Se mikä pienenä opetetaan, niin sitähän sitä toistaa. Eipä ole muita tapoja ikinä missään opetettu.
Mä solmin tavalla jota en ole kenenkään nähnyt käyttävän vaikka se on helpoin ja nopein tapa. Ei tarvi mitään pupunkorvia tms väännellä.
Vierailija kirjoitti:
Mä solmin tavalla jota en ole kenenkään nähnyt käyttävän vaikka se on helpoin ja nopein tapa. Ei tarvi mitään pupunkorvia tms väännellä.
Laita video!
Kiitos.
Tavallaan söpöä ja liikuttavaa, voi... En lukenut koko ketjua, varmaan joku muukin on samaa mieltä. Aikuinen mies ja solmii pupunkorvia. Sööttiä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä oikea tapa solmia nauhat:
Tällä ei siis ole mitään tekemistä sen kanssa solmiiko "aikuisten" tavalla vaiko pupunkorvatekniikalla. Molemmilla voi solmia kengät oikein tai väärin.
En ole edes tiennyt, että on joku muukin tapa kuin tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/nain-opetat-lapsesi-solmima…
Kolmas tapa
Kylläpä on hankala tapa alkaa pujottelemaan ja mallaamaan lenkkejä sopiviksi...
Oliko tuon jutun alla olleessa 'oikea tapa sitoa lenkkarit' -videossa ollut tavallinen rusetti se aikuisten?
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin monet puhuvat umpisolmusta, kun tarkoitavat oikeasti joko merimies- tai sitten ämmänsolmua.
Molemmat edellä mainituista koostuvat kahdesta umpisolmusta. Ne on vaan tehty erisuuntiin. Ämmänsolmua ei tulisi käyttää missään.
No ei. Merimiessolmu nimenomaan ei ole umpisolmu.
Pakko myöntää että niin minäkin. Eikä se ole estänyt sitä että osaan solmia solmion ja solmukkeen sekä tärkeimmät muut esim veneillessä käytettävät solmut.
Mäkin teen yleensä noin, mutta osaan kuitenkin tehdä myös ihan oikealla tavalla (että rusetti ei mene vinoon). Jossain kengän- tai luistintennauhoissa sillä ei kyllä mielestäni ole mitään väliä.
Jaa se on joku pikkulasten tapa? Enpä ole koskaan edes ajatellut koko asiaa. Enkä ajattele nytkään. Harmittaako?
Siis eihän tuolla tavalla pysty pitämään solmua tiukkana sitoessa?