Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun 40-vuotias mies tekee rusetin samaan tapaan kuin pikkulapset, siis kaksi "pupunkorvaa" ja ne solmitaan" :O

Vierailija
21.01.2016 |

En ole huomannut aiemmin vaikka jo 10 v yhdessä. On kuulemma aina tehnyt niin, ei ole koskaan oppinut muuta tapaa.

Kommentit (384)

Vierailija
181/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko myöntää että niin minäkin. Eikä se ole estänyt sitä että osaan solmia solmion ja solmukkeen sekä tärkeimmät muut esim veneillessä käytettävät solmut.

Melkein 7 vuotta vanha aloitus.

Vierailija
182/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko joka asia joka tehdään erilailla olla arvostelun peruste? Koittasit löysätä kontrollias, tuskin miehesi tykkää olla hirttosilmukassa vaimonsa osalta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi pupunkorva tyylinen rusetin tekeminen on hauskan näköistä.

Mun yksi viisikymppinen työkaveri (nainen) pitää syödessään kiinni lusikasta tai haarukasta samalla tavoin kuin lapset. Eli kourassa. Se vasta onkin naurettavan näköistä aikuisella ihmisellä. Kyseessä on kuitenkin normaaliälyinen.

Vierailija
184/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ostaa veetuiluna tarrakengät.

Vierailija
185/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x kirjoitti:

Ja jos pupuruseteista haluaa kestävän, tekee kaksi pupurusettia peräkkäin. Tämän tavan keksin, kun Niken lenkkareissa oli hienot uudentyyppiset nauhat, jotka ei koskaan lenkeillä pysyneet kiinni.

Minulle tuo oikein opetettiin urheiluliikkeessä, kun ostin kengät vastaavilla nauhoilla. Siis pupunkorva kaksi kertaa ympäri ennen kiristystä.

Vierailija
186/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2x kirjoitti:

Ja jos pupuruseteista haluaa kestävän, tekee kaksi pupurusettia peräkkäin. Tämän tavan keksin, kun Niken lenkkareissa oli hienot uudentyyppiset nauhat, jotka ei koskaan lenkeillä pysyneet kiinni.

Minulle tuo oikein opetettiin urheiluliikkeessä, kun ostin kengät vastaavilla nauhoilla. Siis pupunkorva kaksi kertaa ympäri ennen kiristystä.

Myös ihan perinteisen solmun saa juoksukengissä pitämään kun tekee ns. maratonnauhoituksen. Siinä kahden viimeisen saman puolen reiän kautta tehdään yläpuolelle nauhasta pieni lenkki jonka läpi sitten toisen puolen nauha pujotetaan ja sitten solmitaan normaalisti. Tällöin veto ei kohdistu itse rusettiin ja kengät pysyvät tosi hyvin aina kiinn.

Vierailija
187/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä onko toinen vai kolmas tapa, mut mä teen eka toiseen nauhaan lenkin, laitan lenkittömän nauhan sen yli ristiin ja vedän sen nauhan sieltä lenkin alta läpi niin, että siihenkin nauhaan muodostuu lenkki. Sit kiristän. Oliko edes ymmärrettävästi selitetty?

Hyvä, nopea tapa, joka toimii, olipa pitkät tai lyhyet nauhat. Kestäviä solmuja, kestänyt eläikään.

Vierailija
188/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh? Vanha aloitus, enkä jaksa lukea kaikkia kommentteja, mutta kengännauhoista ilmeisesti puhutaan. Täytin juuri 50, ja olen aina tehnyt samoin, opettanut kolmelle lapsellenikin samat "pupunkorvat". Ja että kahteenkertaan kestävät paremmin. En edes tiennyt, että on jokin muu tapa, ja mitä sen on väliä?

Vierailija
189/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Taidan ostaa veetuiluna tarrakengät.

Monilla huipputason urheilujoilla on tarrakengät, ei sitä tarvi hävetä. Tosi nopea tapa, toimii yhdellä kädellä!

Vierailija
190/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne korvat solmitaan juuri siksi, että kengännauhat ei aukeaisi ja pahimmillaan niihin voi kompastua. Opettakaa lapsillekin oikea tapa solmia.

Vierailija
191/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulikin huomattua erikoinen ilmiö. Vaelluskenkäni ovat "ikisolmulla" eli olen tehnyt solmun aiemmin sopivaam kohtaan ja pujottelen vaan nauhat väleihin (samat nauhavälitapit kuin luistimissa). En edes muistanut ulkoa millaisen solmun teen ja purin toisen. Teen ensin perussolmun, sitten yhden lenkin ja pujotan toisen nauhan alta (tämä visiin on "aikuisten käyttämä solmu") ja teen vielä lenkeistä tuplasolmun päälle. Pujottelen vielä kaikki nauhalöipäkkeet nauharistkoiden sisään. Ei kai minulla ole muissa kengissä nauhoja kuin vaelluskengissä ja lenkkareissa.

Vierailija
192/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mjötäh, tuli kyllä uutena juttuna että solmin kenkäni väärin. Pikkulapsena opin pupunkorvat ja se on edelleen käytössä enkä ole kokenut tarvetta uhrata aikaa ja energiaa minkään muun tavan opetteluun kun tämä toimii. M32

Vierailija
193/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se pupu!

Vierailija
194/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläks nää on yhdessä, sillä tuohan on ilmiselvä syy erota. Solmiminen on vakava paikka palstan mielestä, samoin kuin vanukkaat.

Vierailija
195/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiiä onko toinen vai kolmas tapa, mut mä teen eka toiseen nauhaan lenkin, laitan lenkittömän nauhan sen yli ristiin ja vedän sen nauhan sieltä lenkin alta läpi niin, että siihenkin nauhaan muodostuu lenkki. Sit kiristän. Oliko edes ymmärrettävästi selitetty?

Hyvä, nopea tapa, joka toimii, olipa pitkät tai lyhyet nauhat. Kestäviä solmuja, kestänyt eläikään.

tämä tapa ei estä solmun aukeamista esim. vaelluskengissä. pupunkorvat ei luista, eikä löysty.

Vierailija
196/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei vieläkään selvinnyt että mikä se "oikea" tapa sitten on? T. 40v ja pupunkorvilla menty aina

Vierailija
197/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhöhö, teen asian eri tavalla kuin lapsena on opetettu ja olen nyt automaattisesti parempi ihminen ja arvollinen nauramaan muille, jotka eivät tee kuin minä. Öhöhö. Öriöri.

Vierailija
198/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina tehnyt sillä toisella tavalla, mutta en ole koskaan pitänyt tuota AP:n kertomaa tapaa "pikkulasten tapana". Ainoastaan erilaisena tapana solmia nauhat.

Sama.

Vierailija
199/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas näitä "Naisen tapa on ainoa oikea tapa" miehen arvostuksia.

100% juuri tämä.

Kaikkien miesten ja naisten välisten parisuhdeongelmien perussyy on se, että naisten aivot ei kertakaikkiaan pysty ymmärtämään, että jonkin asian voi tehdä muullakin tavalla kuin he tekevät ilman, että se on automaattisesti väärin.

Vierailija
200/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on miesten tapa. Eroavat siinäkin suhteessa toisistaan. :D