Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun 40-vuotias mies tekee rusetin samaan tapaan kuin pikkulapset, siis kaksi "pupunkorvaa" ja ne solmitaan" :O

Vierailija
21.01.2016 |

En ole huomannut aiemmin vaikka jo 10 v yhdessä. On kuulemma aina tehnyt niin, ei ole koskaan oppinut muuta tapaa.

Kommentit (384)

Vierailija
141/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Vierailija
142/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jätä se sika "...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun näkisitte miten mun mies ompelee nappeja :) Sitä tehdään pitkään ja hartaasti ja lopputulosta esittellään sitten ylpeänä kuin joku ekaluokkalainen äidilleen! :) Lopputuloskin näyttää vähän samanlaiselta sykkyrältä Aika söpöä oikeestaan

Vierailija
144/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloinen mies <3

Vierailija
145/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki tein yli 30v.. Lapsien takia opettelin sen toisen ku 10x helpompaa

Vierailija
146/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapansa kullakin. Itseäni pitkät kengännauhat ei miellytä (isot lenkit on mielestäni typerän näköiset), joten pidän nauhat aina tosi lyhyinä - niistä ei saisi pupunkorvia tehtyä vaan on osattava "aikuisten" tapa solmia nauhat :)

Vierailija
147/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen. Olen 32-v nainen. Osaan kyllä sen toisenkin tavan, mutta mun mielestä tuo tapa on helpompi.

Vierailija
148/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen yksi lapsuusmuisto. Olin jotain 10-11 v. ja olin aina solminut kengännauhani pupunkorvatyylillä, koska eipä ikinä ollut tullut mieleen että siihen olisi joku muukin tapa. No, kerran koulun välitunnille valmistautuessa eräs suulas luokkakaverini huomasi kun solmin nauhoja, ja alkoi kovaan ääneen kauhistella että "solmitko sä kengännauhasi kuin pikkulapsi, etkö sä tiedä miten ne solmitaan!?!?!?" Voi sitä nolouden määrää siinä tilanteessa, tuosta lähtien olen muistanut pitää huolta että solmin nauhat sillä "oikealla" tavalla... :D

Vierailija
149/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävää, jos 40-vuotias mies ei osaa, täällä on 55-vuotias nainen joka tekee juuri noin ja olen vielä käsityöläinen ja jotkut vielä pitävät minua luovana.

Kerrotko ap. miten oikeaoppisesti kengän nauhat sidotaan?

Ohis. Mitäpä jos katsoisit  jo muutamaan kertaan ehdotettuja Youtube videoita asiasta:

Kas tässä helppoja suomeksi "kengännauhojen solmiminen" hakusanoilla.

Mutta jos kengännauha-asia kiinnostaa enemmän, niin tällä sivustolla on malliksi mm. 54 tapaa pujotella nauhat kengän reikiin (tying shoelaces) ja saada eri kuvioita. Sivuston mukaan matemaatikot ovat laskeneet, että tapoja on yli biljoona (1 * 10^12 ts. enemmän kuin miljoona miljoonaa). Samalla sivustolla on myös runsaasti tietoa itse nauhojen solmimisesta (shoelace knots), sivustolla on 20  havainnollista kuvaa miten eri solmiminen tehdään.

Tässä vielä kaksi videota pukukenkien kanssa käytettäviin solmuihin.

Bonuksena laitan vielä linkin videoon, joka näyttää todella nopean (Japanilaisen) tavan  taitella paidan muutamalla liikkeellä parissa sekunnissa, tuo on video josta näin sen itse kun Youtube oli vielä nuori yli 10 vuotta sitten. Seuraavalla videolla se on selitetty viimeisenä vaihtoehtona.

ps. Mitä tästä opimme? Youtubessa on myös paljon hyödyllistä tietoa, kissavideoiden lisäksi :)

Vierailija
150/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut aiemmin vaikka jo 10 v yhdessä. On kuulemma aina tehnyt niin, ei ole koskaan oppinut muuta tapaa.

Oletpa varsinainen törkimys, ei omaa puolisoa rakastava vaimo tuolla tavalla loukkaa! Teillä taitaa olla jotain suurempaakin ongelmaa.

Vierailija
151/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen samalla tavalla, kuin AP kuvaili. Olen 36v mies, diplomi-insinööri, enkä ole kuullutkaan muusta tavasta. Nauhoja sitoessa yleensä hyräilen puoliääneen "Pupulla on pitkät korvat ja pöperö pää..."

Vierailija
152/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko "pupunkorvarusetti" se jota ei pysty enää säätämään kun sen on solminut? Eli siis ei voi pienentää/suurentaa niitä lenkkejä ja lyhentää/pidentää niitä narun päitä? Eikö tuo ole epäkäytännöllinen? En todellakaan tiedä mikä minun tapani on rusetti tehdä, mutta sitä pystyy vielä säätämään kun sen on solminut, eli ne narut liikkuvat ja rusetista saa halutessaan isomman tai pienemmän. Ei mielestäni ole oikeaa ja väärää tapaa, mutta ihmettelen tuon pupunkorvarusetin käytännöllisyyttä.

Vierailija
153/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko "pupunkorvarusetti" se jota ei pysty enää säätämään kun sen on solminut? Eli siis ei voi pienentää/suurentaa niitä lenkkejä ja lyhentää/pidentää niitä narun päitä? Eikö tuo ole epäkäytännöllinen? En todellakaan tiedä mikä minun tapani on rusetti tehdä, mutta sitä pystyy vielä säätämään kun sen on solminut, eli ne narut liikkuvat ja rusetista saa halutessaan isomman tai pienemmän. Ei mielestäni ole oikeaa ja väärää tapaa, mutta ihmettelen tuon pupunkorvarusetin käytännöllisyyttä.

Pupunkorvarusettia pystyy säätämään aivan samalla tavalla kuin "aikuisten" rusettia, koska molemmissa ruseteissa lopputulos on täysin identtinen. Vain niiden tekotavassa on eroa - pupunkorvissa molemmat rusetin lenkit tehdään heti aluksi ja "aikuisten" tavassa toinen lenkki tehdään vasta solmimisen loppupuolella. Nauhat kuitenkin kiertyvät toistensa ympäri samalla tavalla.

Vierailija
154/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
155/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä jätä jätä!!! Täysi sika, ansaitset parempaa!!!!!

Vierailija
156/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ole opetettu muuta tapaa. Vanhempani tekee sen eri tavalla, mutta mitä väliä. :D T. 19v

Vierailija
157/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään muuta osaa.

N24

Onks tää joku helvetin alikehittyneiden palsta, kun tätä yläpeukutetaan ja aloitusta alapeukutetaan? Siis kysyn ihan vilpittömästi. Ei aikuinen voi olla noin surkea, jos äo on normaali.

Vierailija
158/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin teen ja varmaan joka toinen ihminen. Mitä sen on väliä, miten sen tekee?

Mikset ole opetellut aikuisten tapaa? Saanko veikata, että vanhemmillasi oli matalan koulutustason ammatit?

Vierailija
159/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 59v-> pupunkorvat

Vierailija
160/384 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ylös, kuinka monen muun piti testata molemmat tavat. (Enpäs ole pupunkorvia hetkeen tehnytkään).