Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun 40-vuotias mies tekee rusetin samaan tapaan kuin pikkulapset, siis kaksi "pupunkorvaa" ja ne solmitaan" :O

Vierailija
21.01.2016 |

En ole huomannut aiemmin vaikka jo 10 v yhdessä. On kuulemma aina tehnyt niin, ei ole koskaan oppinut muuta tapaa.

Kommentit (384)

Vierailija
201/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikeuksia, minusta on hienoa että ihmiset keksivät (joskus nerokkaitakin) keinoja selviytyä arkielämän haaasteista. On adhd:ta, lukihäiriötä, hahmotushäiriötä yms. Ei tällaisia ihmisiä saisi pilkata.

Kuten kävi George Bush juniorille joka kehitti ihan itse tavan muistaa tapaamansa ihmiset ottamalla jonkin piirteen henkilöstä ja tekemällä siitä muistikkaan. Eikös sitä pilkattu.

Vierailija
202/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sangen kiintoisaa. Kerro lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitin itse oman tavan solmia kengännauhat kun en opetuksesta huolimatta oppinut muiden tapaa. Hyvin toimii vielä kuuskymppisenäkin.

Vierailija
204/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina solminut kengännauhat tuolla tavalla. En näe mitään syytä muuttaa tapaa. Kun kerran toimii.

Vierailija
205/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tehnyt noilla pupukorvilla rusetin. Tätä lukiessa tein juuri salilla sarjaa penkillä ja päätin taoulla kokeilla toista tapaa. Osasin heti.

Rupesin miettimään tuohon syytä niin se on ehkä jokin Playboy-henkisyys ja sitten olen normaalia fiksumpi.

M40

Vierailija
206/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kanssa, on oppinut tavan vanhemmiltaan, jotka ovat yli 70. Minusta on kanssa hassu tapa, en osaa tehdä solmua noin, vaan aina tuntuu että ne "korvat" karvaa sormista. Teen sitten sillä toisella tyylillä ite.

Vierailija
207/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, ja tämä on varmasti sinulle suuri ihmetyksen aihe?

Vierailija
208/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen myös pupunkorvat, opin tavan lapsuudessa,jos joku ihmettelee vastaan vain  ettei äiti opettanu muuta tapaa.

Vierailija
209/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50-vuotias ja teen rusetin samalla tavalla. Osaan kyllä sen toisenkin tavan, mutta tuo toinen on paljon mukavampi tehdä. 😂

Vierailija
210/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Pupunkorvat ovat ainoat, mitä osaan :( T:mies 37

Vierailija
211/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä ilm lopputulos. Ei tässä tärkeintä miten tehdään. Jokainen taplaa tyylillään ainakin sinne asti ennenkuin huomautetaan.

Vierailija
212/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ainoa ero pupunkorvilla ja normaalilla sitomisella se, että pupunkorvien kanssa on vaikeampi pitää sidosta kireänä solmittaessa?

Piti ihan käydä kokeilemassa miten teen tämän, ja ilmeisesti solmin ns. aikuisten tavalla. Normaalin kaksipuolisen rusetin lisäksi teen mm. kaksipuolista rusettia kahden kierteen pohjalla (pukukenkiin) ja yksipuolista rusettia kahdella ala ja yläkierrolla (varrellisiin turvakenkiin kun muut eivät pidä). Sitä "korvat solmitaan uudestaan" variaatiota en ole koskaan kokeillut.

Vierailija
213/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin ketju josta ei osaa sanoo, että onko koko ketju huumoria vai ei. Toivottavasti osaan sitoa kengännauhat vielä tämän lukemisen jälkeen.

Vierailija
214/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät opi sitomaan kengännauhoja ikinä, jos vaikka on haastetta hienomotoriikassa, on millainen tahansa solminta mahtava saavutus. Ja muutenkin, on monia tapoja tehdä arjen asioita, vierastan nykyään yhden oikean ylivertaisen tavan julistamista asiassa kuin asiassa. Poislukien esim. terveyttä edistävät hyvät käytännöt-jotka nekin usein muuttuvat tiedon karttuessa.

Vierailija
215/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla isot ongelmat!!!😳

Vierailija
216/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tekee, itse teen sillä toisella tavalla. Kumpikaan tavoista ei ole "pikkulasten tapa". Kun kerran on oppinut tietyn tyylin niin sitä on vaikea muuttaa.

Vierailija
217/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä pupurusetteja nähty paremmissakin piireissä. Olimme pörssiyhtiön pikkujouluissa ja talousjohtajalla oli juuri tuollainen lastentapa. Hörähdeltiin suht äänekkästi asian huomattuamme.

Vierailija
218/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös eikä ole minulle ongelma. Jos on jollekin muulle, niin voi harmi sentään!

N52

Vierailija
219/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuttu merimies joskus opetti oikean tavan. Rusetitkin tulevat vaakasuoraan kengän päälle täten.

Vierailija
220/384 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä pupurusetteja nähty paremmissakin piireissä. Olimme pörssiyhtiön pikkujouluissa ja talousjohtajalla oli juuri tuollainen lastentapa. Hörähdeltiin suht äänekkästi asian huomattuamme.

Onko teillä pörssiyhtiössä laajemmaltikin tapa jossa lopputulos ei ole tärkeä vaan se että asiat tehdään juuri tietyllä tavalla?