Mun 40-vuotias mies tekee rusetin samaan tapaan kuin pikkulapset, siis kaksi "pupunkorvaa" ja ne solmitaan" :O
En ole huomannut aiemmin vaikka jo 10 v yhdessä. On kuulemma aina tehnyt niin, ei ole koskaan oppinut muuta tapaa.
Kommentit (384)
Mäkin teen niin, 30 v. En edes muistanut, että tuo toinenkin tapa on, vaikka sen olen joskus osannut. Mitä helvetin väliä kunhan pysyy kiinni?
On se eläminen vaan niin vaikeaa joillekin. Niin.
En tiennyt että kengännauhan tavalliset lenkit ovat joillekin aikuisille pupunkorvat. Onko sidontatavoissa eroja.
Onko jo koulussa vai aloittaako vasta 8 vuotiaana?
Mies 50 v ja aina tehnyt noin. Enpä ole koskaan ajatellut kuinka pieneksi ihmisen maailma on mennyt, kun seuraa tällaisia. Kannattaa lähteä vaikka käymään baarissa tai keksiä jokin harrastus.
Mitä väliä tyylillä, pääasia lienee että osaa itse laittaa kengännauhansa kiinni.
Minun mieheni tekee rusetin viivottimella avulla. Oppi sen yliopistossa. Miten nyt joku voin vielä aikuisena tehdä lapsena opitulla tavalla rusetin? 👀
Täytyyhän se oppia aikuisena aikuisten lailla.
Yläkoolusssakin tehtiin lenkin ali pyöräyttämällä.
Aikuismaisesti. Samalla, kun tekee rusettia, niin yskitään kaksi kertaa ja sitten vähän niiskaistaan sisään, kun rusetti on valmis. JA samalla vilkaistaan yleisöä vaivihkaa omahyväisesti hymyillen, kun siirretään rusetinsolmimisviivoitin povitaskuun.
Ja sitten. Hieman naurahdetaan ja pudistellaan päätä, kun vieressä toinen mies tekee pupun korvia. Ilman viivoitinta. Voi tuota ressukkaa. 🐰
Mitenköhän joku on voinut naida TUOMMOISEN?
Seitsemän vuotta on kulunut aloituksesta. Oletteko ap vielä yhdessä, vai onko mies oppinut sinun tapasi tehdä solmut?
Vierailija kirjoitti:
Osaako vielä lukea ja laskea?
Sekin vielä. Tajusin juuri, että Tekee nekin sillä lapsena opitulla tavalla. Hitto soikoon.
Vierailija kirjoitti:
Osaako vielä lukea ja laskea?
Ei enää. Unohti.
Pupunkorvilla saa symmetrisen rusetin pakettiin, "aikuisten" rusetilla ei.
Tämmöisiä asioita naiset ihmettelevät. Siinä sivussa voi sitten pohdiskella, miksi naisen euro on 80 senttiä.
Riippuu nauhoista. Osa nauhoista pitää hyvin myös ns. pupunkorvilla.
Minä käytän pupunkorvatekniikkaa, koska siitä on helpompi jatkaa paremmin kiinni pysyvään solmuun. Kummatkin edellä mainitut perussidontatavat aukeavat välillä helposti ihan itsekseenkin. Jos haluaa, että nauhat pysyvät kiinni, kannattaa ne pupunkorvat pyöräyttää solmimisvaiheessa tuplasolmuun. Ei kahta solmua päällekkäin vaan yksinkertaisesti vaan kiepauta viimeisessä vaiheessa pupunkorvat kaksi kertaa saman solmun läpi. Näin solmu on yhtä helppo avata nauhoista vetämällä kuin yksinkertainenkin solmu. Näin solmittuina nauhat eivät aukea koskaan vahingossa.
Ei omenat kauas puusta putoa.