Mun 40-vuotias mies tekee rusetin samaan tapaan kuin pikkulapset, siis kaksi "pupunkorvaa" ja ne solmitaan" :O
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tirskahdin vahingossa kun huomasin että yksi kaverini teki sellaisen.
Tuohan on se päiväkoti-ikäisten rusetti. Koulussa yleensä jo osataan se oikea tapa.
Kröhömm, kyllä eskarit meillä tekee jo oikeita rusetteja, ei mitään pupunkorvia.
Tarhantäti
Kerropa nyt seikkaperäisesti, miten "oikea rusetti" eroaa "pupunkorvasta". Sekä tekotavaltaan että lopputulokseltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukka taitaa pitää normaaliakin rusettia pupunkorvina. Kaksi eri asiaa. Pupunkorvat on enemmän lasten tapa opetella, joskin sillä tavalla kenkien solmiminen ottaa enemmän aikaa 😆 Hassun näköistä kun aikuinen mies muotoilee ensin kaksi lenkkiä ja kömpelöissä käsissä toinen purkautuu ja sama ähräminen alkaa alusta.
Miksi ne lenkit mihinkään purkautuisi?
Kun kömpelöillä sormilla tekee kaksi lenkkiä niin toinen purkautuu helposti kun niistä alkaa rusettia ähräämään. Normisti tehdessä tehdään lenkki kerrallaan, helpompaa ja nopeampaa.
Uskomaton palsta! 14 sivua siitä, miten kengännauhat solmitaan :D.
Minun mielestäni se pupurusetti on paljon vaikeampi tehdä. Ei pysty.
Mies tuskaa kengännauhojen kanssa. Aina umpisolmussa tai poikki. Pian on vetoketjukenkien aika 😆
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton palsta! 14 sivua siitä, miten kengännauhat solmitaan :D.
Vauva.fi tyypillisimmillään.
Olen mies 48v, en ole edes ajatellut kengän- tai muidenkaan nauhojen solmimista, ne on ihan automaattisia toimintoja, mutta vissiin olen lapsena oppinut sitten sen "aikuisten" tavan kun en ole koskaan tehnyt mitään "pupunkorva" lenkkejä niistä, aina olen solminut ihan nauhoilla, eikä mieheen ole edes tullut että voisi olla jokin toinenkin tapa.
Kuka määrittelee, onko jokin tapa "lapsellinen" vai "aikuismainen"? No nainenpa tietenkin.
Olipa tapa mikä hyvänsä, lopputulos on sama, eli solmitut nauhat, mikä on se pääasia, eikä se tapa jolla siihen päästään.
ei pääse teidän lapset uliopistoon, kun ovat saaneet tuollaista esimerkkiä kotoa
Vierailija kirjoitti:
Vähän kenkiä vilkuilemalla havaitsee, että yli puolet aikuisistakin tekee rusetin väärin. Pupunkorvatekniikassa on se, etu että molemmat solmut voi tehdä samoin päin. "Aikuisten" tavalla solmut tulee tehdä eripäin, vaan harvapa tekee kun ei osaa.
AP voisi tutkia mahtaako itse tehdä solmua oikein, ennenkuin alkaa arvostelemaan miestään. Oikeasti kyseessähän on siis merimiessolmu, vaikka yli puolet solmii ämmänsolmun.
Siis vetomerimiessolmu eli rusetti
Olen 42-vuotias nainen enkä ennen tätä juuri lukemaani ketjua ole ikinä tiennyt, että olisi joku muukin tapa tehdä rusetti kuin juuri se "pupunkorvat". Katsoin myös MTV3:n videon, joka linkattu ylle, mutta en saanut siitä selvää, miten se toinen rusetti sitten tehdään. No, ehkä tässä mennään pupunkorvilla hautaan asti. Olen aina tehnyt kaksi solmua niihin ja hyvin on pysynyt.
Katoin ton Tedtalk-videon. En tee noin päin, mutta silti silmukat ovat kengän sivuilla kun vetäisee, eivät kengän suuntaisesti. Eli oikein? Hämmentävää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt heti hankit miehen, joka ei tee mitään rusetteja. Rusettien teko ja nauhojen solmiminen on akkojen hommaa.
Kyä näin on! Oikea Miesten Mies viipottaa tarralenkkareissa paikkaan kuin paikkaan!
Tämä, mutta epäironisesti. Mitä helvettiä se on, että Herran Vuonna 2022 pitää vielä solmuja solmia kuin joku luolamies.
Aina voi käyttää Boa kiinnitystä kuten monoissa ja turvakengissä
Lapsena mulle opetettiiin kaksi tapaa, ja sain valita - valitsin sen pupukorvasysteemin koska tuntui helpommalta. Kyllä sillä pärjää, luulisin.
Tarralenkkareita saisi kyllä olla enemmän aikusten kengissäkin, se on aliarvostettu keksintö ja chelsea-buutsit elastisella sivulla ilman nauhoja on lempparini, ei ne nauhat aina niin kivoja ole.
t : Setämies
Vierailija kirjoitti:
Lapsena mulle opetettiiin kaksi tapaa, ja sain valita - valitsin sen pupukorvasysteemin koska tuntui helpommalta. Kyllä sillä pärjää, luulisin.
Tarralenkkareita saisi kyllä olla enemmän aikusten kengissäkin, se on aliarvostettu keksintö ja chelsea-buutsit elastisella sivulla ilman nauhoja on lempparini, ei ne nauhat aina niin kivoja ole.
t : Setämies
Huonommin ne tarrakiinnitykset pitää kuin solmitut nauhat ainakin oman kokemuksen mukaan. Uutena saattavat toki pitää mutta vanhemmiten alkaa ne tarrat hellittää.
Aikoinaan on tullut opittua se yksi "aikuisten" tapa solmia nauhat ja koska ongelmia ei ole ollut, ei ole sen jälkeen tarvinnut miettiä koko nauhojen solmimis -asiaa. Ei kyllä ole tarvinnut solmia vetolujuutta kestäviä solmuja, pitäisi varmaan tarvittaessa sitten opetella sellainen solmu.
M48v
Vierailija kirjoitti:
Katoin ton Tedtalk-videon. En tee noin päin, mutta silti silmukat ovat kengän sivuilla kun vetäisee, eivät kengän suuntaisesti. Eli oikein? Hämmentävää!
Se riippuu, miten päin silmukat solmii ensimmäisen solmun pääälle
Vierailija kirjoitti:
Mun mies myös. Hänen oma poikansa ei osannut tehdä rusettia vielä 10-vuotiaanakaan, jolloin minä opetin lapselle suoraan sen paremman tekniikan.
Miksi tekniikkasi olisi parempi? Koska se on käyttämäsi?
Miksi ne lenkit mihinkään purkautuisi?