Miksei mies voi ennustaa naisen tulevaa käyttäytymistä hänen "seksihistorian" mukaan?
Esim. jos menet työhaastatteluun, organisaation henkilöt yrittävät mahdollisemman tarkasti udella ENTISEN työkokemuksen... mahdolliset ENTISET rikkeet, kuten rikokset... jne..
Organisaatio haluaa löytää mahdollisemman hyvän henkilön, joten menneysyys PITÄÄ TIETÄÄ.
Kaikkea tulevaa ennustetaan siitä, miten on ennen käyttäytynyt.
Miksei mies voi udella naisen seksuaalista käyttäytymistä, joten voisi paremmin ennustaa tulevaa? Miksi miehen pitää ottaa "sika säkissä".
Tässä mainio sarjakuva kuvastamaan tuota tilannetta:
http://3.bp.blogspot.com/-amqdydMAIUM/VQ-3TF0JrAI/AAAAAAAAAPI/x7mOTdQp2…
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska parisuhde on eri asia kuin sinkkuus. Miten nuo työhönottoesimerkin rikokset ovat verrannollisia parisuhteeseen? Onko seksin harrastaminen kumppanilta ei-toivottavaa käytöstä? Haluatko siis varmistaa, että parisuhteessakaan ei ole seksiä vai miten tämän ajattelit?
Eivät ole eri maailmoita, sama ihminen toimii molemmissa.
Pidän moraalisesti itsekkäänä sellaista toimintaa, jossa toista ihmistä käytetään omien himojen ja halujen tyydyttämiseksi ilman merkityksellisempää vuorovaikutussuhdetta.
Et selvästikään ole ikinä harrastanut hyvää sinkkuseksiä eikä sulla ole hajuakaan millaista hyvä sellainen on. Kaikkea muuta kuin yllä kuvaamasi. Älä puhu asioista, joista et tiedä mitään.
Tottakai tulevaa käyttäytymistä yrittää ennustaa vähän väkisinkin, alitajuisesti? Olen mäkin pari tuuliviiri-miestä muutamien todella kivojen treffien jälkeen dumpannut, koska vaikuttivat siltä että parisuhteessa en pystyisi niihin luottamaan, vaikka pinnallisesti niiden kanssa ihan hauskaa olikin. Kun tapasin nykyisen mieheni, niin siitä huokui tietynlainen rauhallisuus ja hyväntahtoisuus. Silloin tuli sellainen olo että bingo, tästä tyypistä olisi oikeasti ainesta mulle pidempäänkin suhteeseen jos se vaan tahtoo. Ja tahtoihan se. Seurusteluun vaan vaaditaan koko paketti, eli yhteiset kemiat, luonteiden yhteensopivuus JA luotettavuus.
Kuitenkaan, AP ja kumppanit, siitä naisten pitkästä seksihistoriasta ei silti tarvitse katkeroitua ja suuttua sekä meuhkata asiasta netissä, kunhan vaan toteatte että okei tää oli tässä, ei ole mua varten ja jatkatte matkaa. Antakaa toisten elää omaa elämäänsä, jos ne tykkää irtosuhteista sun muusta rappiollisesta niin antakaa tykätä. Ei kukaan pakota naimisiin tällaisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkähän kategoriaan itse kuuluisin: olen vähän päälle 30, aloitin seksielämän 18-vuotiaana, takana kolme parisuhdetta (2-5 vuotta), nyt neljäs parisuhde ollut vajaan 6 kk. Sinkkuna olin tätä viimeisintä parisuhdetta monta vuotta, tapailin toki eri miehiä, mutta jutut päättyivät erilaisista syistä.
Seksikumppaneja minulla on reilu 30, valtaosa kertynyt viimeisen 4-5 vuoden aikana. Rakastan seksiä, enkä sinkkunakaan halunnut olla ilman. On ollut yhden yön juttuja, fuckbuddy, tietoisia panoviikonloppuja/viikkoja jne.
Nykyinen mies tietää, että olen ollut sinkku pitkään ja varmaan arvaa, että seksikumppaneita on kertynyt. Ei haittaa häntä. Olen täysin uskollinen, rakastan häntä. "Villeinä" vuosina pidin kiinni omista standarteistani: en pannut varattuja, en ikinä ilman kondomia, katsoin, että oikeuteni oli muuttaa mieltäni, vaikka olinkin ns. antanut ymmärtää.
Kuka nyt käytettyä tavaraa haluaa jos vähemmän käytettyä tarjolla
Eli jos vaihtoehtoina on yhdessä pitkässä suhteessa ollut ja vain siinä seksiä harrastanut nainen ja vuoroin parisuhteessa ja sinkkuna ollut nainen, jolle on kertynyt 30 kumppania, valitset ensimmäisen koska hänellä on vähemmän käytetty tavara? Olkoonkin että siinä parisuhteessa hänellä on ollut säännöllinen seksielämä ja siis tavara on huomattavasti enemmän käytetty kuin sillä, jolla on sinkkuna ollut kuiviakin kausia?
Pitää huomioida samat periaatteet, mitä käytetyn auton ostossa. Monella omistajalla ollut kiertopalkinto auto on ollut huonolla pidolla ja siinä voi olla piileviä vikoja (tauteja) ja onhan siinä vikaa, jos kukaan ei halua käyttää sitä pidempää aikaa. Samalla omistajalla pidemmän aikaa omistettuun autoon on oltu tyytyväisiä ja viat (taudit) on paremmin tiedossa. Status arvo myös parempi, kun auto ei ole ollut joka miehen ajossa. Vanhat "taksit" kannattaa kiertää kaukaa. Autotonna ollessa voi ajella kertaluontoisesti tarpeen mukaan taksilla, mutta omaksi sitä ei kannata ottaa.
Oletko jotenkin jälkeenjäänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska parisuhde on eri asia kuin sinkkuus. Miten nuo työhönottoesimerkin rikokset ovat verrannollisia parisuhteeseen? Onko seksin harrastaminen kumppanilta ei-toivottavaa käytöstä? Haluatko siis varmistaa, että parisuhteessakaan ei ole seksiä vai miten tämän ajattelit?
Pidän moraalisesti itsekkäänä sellaista toimintaa, jossa toista ihmistä käytetään omien himojen ja halujen tyydyttämiseksi ilman merkityksellisempää vuorovaikutussuhdetta.
Okei, tuo on sinun mielipiteesi. Maailmassa on varmasti naisia, jotka ovat samaa mieltä siitä että seksi kuuluu vain parisuhteeseen. Mikset pariutuisi heidän kanssaan? Miksi sinulle on ongelma että meillä muilla voi olla antoisaa seksiä myös sinkkuna? Kun latelet nuo arvosi naiselle ensitapaamisella tai nettideittailussa profiilissasi niin on erittäin todennäköistä että koukkuun jää vain naisia, joilla on sama arvomaailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos kukaan ei käytä ketään vaan kaksi aikuista vapaata ihmistä yhteistuumin päättää että nyt vaan sekstaillaan kun kumpaakin haluttaa mutta kumpikaan ei halua mitään sen enempää? Aika korkealle saa itsensä mieltää, että kokee vain käyttävänsä muita. Varsinkin näin naisena, enpä ole kyllä kuullut kovin monelta mieheltä valitteluja siitä, että haluan vain seksiä. :D Joo siis on sinne muutama mahtunut, jotka ois enemmänkin halunneet mutta olen heillekin tehnyt selväksi etten ole tyttöystäväksi alkamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkähän kategoriaan itse kuuluisin: olen vähän päälle 30, aloitin seksielämän 18-vuotiaana, takana kolme parisuhdetta (2-5 vuotta), nyt neljäs parisuhde ollut vajaan 6 kk. Sinkkuna olin tätä viimeisintä parisuhdetta monta vuotta, tapailin toki eri miehiä, mutta jutut päättyivät erilaisista syistä.
Seksikumppaneja minulla on reilu 30, valtaosa kertynyt viimeisen 4-5 vuoden aikana. Rakastan seksiä, enkä sinkkunakaan halunnut olla ilman. On ollut yhden yön juttuja, fuckbuddy, tietoisia panoviikonloppuja/viikkoja jne.
Nykyinen mies tietää, että olen ollut sinkku pitkään ja varmaan arvaa, että seksikumppaneita on kertynyt. Ei haittaa häntä. Olen täysin uskollinen, rakastan häntä. "Villeinä" vuosina pidin kiinni omista standarteistani: en pannut varattuja, en ikinä ilman kondomia, katsoin, että oikeuteni oli muuttaa mieltäni, vaikka olinkin ns. antanut ymmärtää.
Eli jos vaihtoehtoina on yhdessä pitkässä suhteessa ollut ja vain siinä seksiä harrastanut nainen ja vuoroin parisuhteessa ja sinkkuna ollut nainen, jolle on kertynyt 30 kumppania, valitset ensimmäisen koska hänellä on vähemmän käytetty tavara? Olkoonkin että siinä parisuhteessa hänellä on ollut säännöllinen seksielämä ja siis tavara on huomattavasti enemmän käytetty kuin sillä, jolla on sinkkuna ollut kuiviakin kausia?
Pitää huomioida samat periaatteet, mitä käytetyn auton ostossa. Monella omistajalla ollut kiertopalkinto auto on ollut huonolla pidolla ja siinä voi olla piileviä vikoja (tauteja) ja onhan siinä vikaa, jos kukaan ei halua käyttää sitä pidempää aikaa. Samalla omistajalla pidemmän aikaa omistettuun autoon on oltu tyytyväisiä ja viat (taudit) on paremmin tiedossa. Status arvo myös parempi, kun auto ei ole ollut joka miehen ajossa. Vanhat "taksit" kannattaa kiertää kaukaa. Autotonna ollessa voi ajella kertaluontoisesti tarpeen mukaan taksilla, mutta omaksi sitä ei kannata ottaa.
Sinä mahdat olla melkoinen surkimus. Vertailet naisia autoihin? Hahaha :D
Ei oikein toimi nuo vertaukset. Autot ovat käyttöesineitä, mutta pillu ei ole.
Oletko tullut ajatelleeksi, että kaikki naiset eivät halua jokaisen panonsa kanssa parisuhdetta? Aivan samalla tavalla kuin eivät kaikki miehetkään halua jokaisen tapaamansa naisen kanssa suhteeseen.
Ehkä nainen pysyy mieluummin sinkkuna, kun ei ole löytänyt sellaista miestä joka kelpaisi. Sehän lassukoita harmittaa, kun naisille eivät kaikki miehet kelpaakaan.
Auto kuluu ja ruostuu käytössä.
Nainen taas ei kulu eikä mene pilalle.
Ällöttävää että verrataan naisia autoihin. Voiko pahempaa esineellistämistä olla? Kertoo kaiken ihmisen ajatusmaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Niin.... jos on tykännyt harrastaa seksiä, tykkää siitä varmaan parisuhteessakin. Jos on pysynyt siveellisenä, ei tiedä millainen peto pääsee irti kun on miestä tarjolla vai onko kuitenkin frigidi.
Paljon lyhyitä suhteita tai yhden yön juttuja ei kerro mitään tulevasta yksiavioisuudesta.
Olen eri mieltä: ihminen pysyy psyykkisesti aika samana vuodesta toiseen. Seksi on niin iso elämänalue, että pysyvät asenteet siihen syntyvät yleensä jo aika varhain. Kaikilla ihmisillä on omanlaisensa suht vakaa "seksitemperamentti".
Tässä artikkelissa on tutkittu, kuinka suuri vaikutus kulttuuriympäristön muuttumisella on varhaisvaiheessa opittuun seksikäyttäytymiseen. Tulos: erittäin pieni. http://link.springer.com/article/10.1007/bf02437906
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selvästikään ole ikinä harrastanut hyvää sinkkuseksiä eikä sulla ole hajuakaan millaista hyvä sellainen on. Kaikkea muuta kuin yllä kuvaamasi. Älä puhu asioista, joista et tiedä mitään.
Näen toisen käyttämisen panemiseen moraalittomana toista kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin.... jos on tykännyt harrastaa seksiä, tykkää siitä varmaan parisuhteessakin. Jos on pysynyt siveellisenä, ei tiedä millainen peto pääsee irti kun on miestä tarjolla vai onko kuitenkin frigidi.
Paljon lyhyitä suhteita tai yhden yön juttuja ei kerro mitään tulevasta yksiavioisuudesta.
Olen eri mieltä: ihminen pysyy psyykkisesti aika samana vuodesta toiseen. Seksi on niin iso elämänalue, että pysyvät asenteet siihen syntyvät yleensä jo aika varhain. Kaikilla ihmisillä on omanlaisensa suht vakaa "seksitemperamentti".
Tässä artikkelissa on tutkittu, kuinka suuri vaikutus kulttuuriympäristön muuttumisella on varhaisvaiheessa opittuun seksikäyttäytymiseen. Tulos: erittäin pieni. http://link.springer.com/article/10.1007/bf02437906
ja mikä sinua estikään etsimästä naista jolla on samanlaiset arvot kuin itselläsi? miksi olet kiinnostunut toisenlaisten naisten seksitempperamentista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos kukaan ei käytä ketään vaan kaksi aikuista vapaata ihmistä yhteistuumin päättää että nyt vaan sekstaillaan kun kumpaakin haluttaa mutta kumpikaan ei halua mitään sen enempää? Aika korkealle saa itsensä mieltää, että kokee vain käyttävänsä muita. Varsinkin näin naisena, enpä ole kyllä kuullut kovin monelta mieheltä valitteluja siitä, että haluan vain seksiä. :D Joo siis on sinne muutama mahtunut, jotka ois enemmänkin halunneet mutta olen heillekin tehnyt selväksi etten ole tyttöystäväksi alkamassa.
"Nyt vaan sekstaillaan" on välineellistä kanssakäymistä myös sopimuksena.
Eniten haittaa naisten tekopyhyys. Kolmikymppiseksi asti olin naisille ilmaa ja valmistumisen jälkeen ja töihin päästyäni, kiinnostus naisten puolelta on kasvanut. Ilmeisesti olin opiskeluaikana epäkiinnostavaa seuraa ja nyt, kun tienaan melkein satatonnia vuodessa kelpaisin seurustelukumppaniksi. Arvatkaa aionko tyytyä ensimmäiseen naiseen vai käyttää asemaani hyväksi useampaankin naiseen?
Vierailija kirjoitti:
Mun rakkaallani on ollut paljon seksikumppaneita eikä se mua haittaa. Se on vaan todiste siitä että mun kultani on monien muidenkin mielestä ihana. Ei se kyllä nainen ole mutta onko se niin eri asia.
On.
Vierailija kirjoitti:
Eniten haittaa naisten tekopyhyys. Kolmikymppiseksi asti olin naisille ilmaa ja valmistumisen jälkeen ja töihin päästyäni, kiinnostus naisten puolelta on kasvanut. Ilmeisesti olin opiskeluaikana epäkiinnostavaa seuraa ja nyt, kun tienaan melkein satatonnia vuodessa kelpaisin seurustelukumppaniksi. Arvatkaa aionko tyytyä ensimmäiseen naiseen vai käyttää asemaani hyväksi useampaankin naiseen?
No ei tarvi tyytyä. Senkus irtosuhteilemaan ja deittailemaan vaan ja tekemään mitä itse haluat. Ei se onneaan kokeileva daami ajattele että sun PITÄIS nyt tyytyä häneen koko loppuelämäksi kestävään suhteeseen, vaikka saattaakin toivoa niin jos oot sen mielestä aviomiesmatskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ei se "tavara" jalkojen välissä kulu, vaan korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvi tyytyä. Senkus irtosuhteilemaan ja deittailemaan vaan ja tekemään mitä itse haluat. Ei se onneaan kokeileva daami ajattele että sun PITÄIS nyt tyytyä häneen koko loppuelämäksi kestävään suhteeseen, vaikka saattaakin toivoa niin jos oot sen mielestä aviomiesmatskua.
Kyllä ajattelee että PITÄIS. Niin useasti että siitä on tehty maailmalla lukemattomia uutis/mediajuttujakin, Where have all the good men gone, jne.
En löisi luukkuja kiinni vaikka olisi vilkas seksielämä takana. Eri asia jos on laaja pettämishistoria. Tervettähän se on kokeilla asioita ja humpata menemään sinkkuna, niin ei jää hampaankoloon mitään kun ryhtyy suhteeseen.
- Nainen 15 seksikumppania. 0 pettämiskertaa.
Luulenpa että sarjakuvan kuvaaman kaltaisia mokia seksielämässään tehneet ihmiset eivät yleensä kerro niistä uusille kumppaneilleen. Voin toki olla väärässä. Ei kai monissakaan seksikumppaneissa ole mitään pahaa, jos ne on suunnitelmallisesti kerätty, eikä pettämällä ympäripäissään polttareissaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi tyytyä mihinkään? Seurustelet sen henkilön kanssa, jonka kanssa on hyvä olla.
Kyllä jokaisen pitääkin saada tietää, onko kumppani pettänyt joskus. Sinkkuaikojen seksi taas ei liity mitenkään parisuhdeseksiin. Kaksi eri asiaa.