Miksi jotkut miehet luulevat, että "kiltteys" ja "kunnollisuus" riittävät parisuhteen aloittamiseen?
Jotkut miespolot tuntuvat ajattelevan, että niin kauan kuin he ovat kilttejä ja kunnollisia, naisten tulisi alkaa heidän kanssaan suhteeseen. Eihän se näin mene. Jotta suhde voisi alkaa ja edetä pitkälle, tarvitaan yleisesti ottaen ainakin seuraavia asioita:
- molemminpuolista vetovoimaa
- yhteensopivat luonteet
- yhteisiä kiinnostuksenkohteita
- riittävästi vuorovaikutustaitoja, itsetuntemusta ja omanarvontuntoa
- yhteensopivat maailmankatsomukset ja arvot
- samankaltaiset elämäntavat
Selvästikin Suomessa on kasvanut sukupolvi minun ikäisiäni miehiä, joille ei ole opetettu perusasioita siitä, miten parisuhteen muodostuvat. Tätä tietovajetta paikataan sitten imemällä hämäriltä nettisivuilta vihamielistä propagandaa. Surullista ja epämiehekästä kerta kaikkiaan.
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nähnyt monta ei komeeta miestä jotka luonne on tehnyt kiinnostaviksi. Kannattaa myös huolehtia hampaat kuntoon ja hymyillä paljon!
Itse asiassa tutkimusten mukaan naisia viehättää enemmän vakavailmeiset miehet. Eli hymyillä ei ainakaan normimiehen kannata.
M30 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kohtalo on lukittu syntymässä. Tietenkin se katkeroittaa. Naisten on vaikea ymmärtää tätä koska heillä on mahdollisuus tehdä itsestään haluttu miesten keskuudessa.
Naiset ja miehet lähtevät erilaisista lähtökuopista tässä mielessä. Siksi ymmärrys puuttuu.Miehillä on erinomaiset mahdollisuudet tehdä itsestään haluttu. Lue ensimmäinen sivu uudelleen. Kirkasta arvosi, kehitä luonnettasi, huolehdi ulkonäöstäsi ja terveydestäsi.
Entä mitä merkittävimmälle puutteelle eli pienelle penikselle voi tehdä?
Vastaan itse: ei yhtään mitään. Ja kukaan nainen ei tykkää pienestä, siis ei kukaan.
M30 kirjoitti:
aa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nähnyt monta ei komeeta miestä jotka luonne on tehnyt kiinnostaviksi. Kannattaa myös huolehtia hampaat kuntoon ja hymyillä paljon!
No kaikki varmaan tietävät ettei ulkonäkö yksinään määrää miehen menekkiä mutta muita avuja pitää olla. Ja niitä on vielä hankalampi yrittää kehittää vaatimattomista lähtökohdista kuin ulkonäköä.
Itsensä kehittäminen on aina vaikeaa, eikä täydellistä lopputulosta tule koskaan. Itsensä kehittäminen on uitenkin äärimmäisen palkitsevaa jo ihan itsensäkin takia. Se on mieheyttä.
Eli taas tämä suorittamisen vaatimus miehelle.
Siinä kun nainen kelpaa omana itsenään vain istuen pyrstöllään, miehen täytyy koko ajan jollakin tavalla kehittää itseään. Ja naisen täytyy tietysti hyötyä siitä (rahallisesti / sosiaalisesti miehen statuksen nousun myötä). Muuten on väärin kehitytty.
Vierailija kirjoitti:
M30 kirjoitti:
aa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikki varmaan tietävät ettei ulkonäkö yksinään määrää miehen menekkiä mutta muita avuja pitää olla. Ja niitä on vielä hankalampi yrittää kehittää vaatimattomista lähtökohdista kuin ulkonäköä.
Itsensä kehittäminen on aina vaikeaa, eikä täydellistä lopputulosta tule koskaan. Itsensä kehittäminen on uitenkin äärimmäisen palkitsevaa jo ihan itsensäkin takia. Se on mieheyttä.
Siinä kun nainen kelpaa omana itsenään vain istuen pyrstöllään, miehen täytyy koko ajan jollakin tavalla kehittää itseään. Ja naisen täytyy tietysti hyötyä siitä (rahallisesti / sosiaalisesti miehen statuksen nousun myötä). Muuten on väärin kehitytty.
Kyse ei ole suorittamiseksi vaan paremmaksi mieheksi ja paremmaksi ihmiseksi tulemisesta. Se tekee onnelliseksi. Yllättäen myös naisiin vetoaa mies, joka pyrkii eteenpäin, toimii periaatteellisesti, on sitoutunut itselleen tärkeisiin asioihin ja voi hyvin omassa elämässään ja omissa nahoissaan.
Kannattaa kokeilla mieheyttä ainakin vähän alusta, ennen kuin heittää pyyhkeen kehään.
Miksi jotku ylipäätään luulevat, että kiltteys ja kunnollisuus ovat haluttavia ominaisuuksia? Miehen ois hyvä olla vähän vähemmän kiltti ja kyllä nainen sit kouluttaa sen verran kunnolliseksi kuin on tarvis. Mielummin pahapoikarenttu kuin kiltti ja kunnollinen. Mun kiinnostus ainakin lopahtaa heti, jos mies mainostaa olevansa kiltti, kunnollinen, rauhallinen, lapsirakas ja jos vielä on tanssitaitoinen, niin juoksen karkuun ja lujaa!!
Let's admit it: normaali mies ei kehittämällä itseään kehity (tarpeeksi saadakseen naisia).
Ulkonäölleen mies ei voi tehdä oikeastaan mitään muuta kuin huolehtia perussiisteydestään. Joo, se ehkä kannattaa jos siellä törkyisten hampaiden takana on Beckhamin naaman rakenne. Aika harvoin on.
Normaalista keskiverrosta miehestä ei tule huippu-urheilijaa.
Normaalista keskiverrosta miehestä ei tule miljonääriä yritysjohtajaa.
Normaalista keskiverrosta miehestä ei tule huippumuusikkoa.
Normaalista keskiverrosta miehestä ei tule yltiöälykköä yliopistojen homekorvaa.
Nounounou kirjoitti:
Miksi jotku ylipäätään luulevat, että kiltteys ja kunnollisuus ovat haluttavia ominaisuuksia? Miehen ois hyvä olla vähän vähemmän kiltti ja kyllä nainen sit kouluttaa sen verran kunnolliseksi kuin on tarvis. Mielummin pahapoikarenttu kuin kiltti ja kunnollinen. Mun kiinnostus ainakin lopahtaa heti, jos mies mainostaa olevansa kiltti, kunnollinen, rauhallinen, lapsirakas ja jos vielä on tanssitaitoinen, niin juoksen karkuun ja lujaa!!
Mä juoksen perässä kellarin avaimet taskussa.
Niillä avaimilla pääsee kellariin ja sinne minä sinut pikku kyyhkysen lukitsen. Opetan että kiltti ja kunnollinen mieskin voi olla kunnollisen kiltti. Kellarissa on kuntopyörä ja radio.
Vierailija kirjoitti:
Jos treenaa 8h päivässä, niin voi tullakin. Treenaaminen edellyttää toki kiinnostusta ja motivaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tavoitella niitä naisia, jotka haluavat väkivaltaisia juoppoja? Eikö kannattaisi tavoitella normaaleja naisia? Onko "kiltin ja kunnollisen" naisettomuus sittenkin huonosta naismausta johtuvaa?
Itse veikkaan vain huonoa itsetuntoa. Mies uskoo (syystä tai syyttä) olevansa niin täysin vailla hyviä ominaisuuksia, että hänen on verrattava itseään yhteiskunnan pohjasakkaan että näyttäisi hyvältä.
No ainahan tällä palstalla on kehoitettu laskemaan rimaa ja nyt se on kaivettu maahan, mutta ei sekään näköjään passaa.
Niin koska miehet ja naiset ovat vaan isoja samanlaisia ryhmiä joissa kaikki ajattelee samalla tavalla.
Nounounou kirjoitti:
Miksi jotku ylipäätään luulevat, että kiltteys ja kunnollisuus ovat haluttavia ominaisuuksia?
Jos ITSE pitää sellaista arvossa? Ilmeisesti monelle täällä täysin käsittämätön asiantila.
Nounounou kirjoitti:
Mun kiinnostus ainakin lopahtaa heti, jos mies mainostaa olevansa kiltti, kunnollinen, rauhallinen, lapsirakas ja jos vielä on tanssitaitoinen, niin juoksen karkuun ja lujaa!!
No ainakin tämä kohtuukiltti (ei äärisellainen) ja kunnollinen mies löysin kivan naisen tanssitreeneistä. Ja yksi perussyy, miksi naiseni lähti ensitreffeille oli se, että vaikutin niin kunnolliselta. Lisäksi huumorintaju ja olemus miellyttivät. Ja kun mulla nyt vielä sattuu olemaan lapsi, sekin oli plussaa, vaikka naisystäväni lapset ovatkin aikuisia. Eli ihan tarpeetonta juosta, rauhallinen kävely riittää, en mä tule perään.
Minua ei ole koskaan kiltteys kiinnostanut.
Mieheni tulee olla vahva, puolustaa perhettä ja minua aina sekä huolehtia toimeentulosta. Minä taas tuen miestäni kaikessa, annan hänen olla mies ja olen ylpeä hänestä. Hyvin on tämä resepti toiminut viimeiset 15 vuotta.
Oikeasti mies on vähään tyytyväinen eläin; huomiota, ruokaa ja seksiä. Siinä se, jo naurattaa.
Kaksi vahvaa poikaa on kasvatettu, voi vaan olla hankalaa löytää naista, kun nykysuomityttö ei arvosta näitä piirteitä. Pitäisi osata tiskata, hieroa jalkoja ja hoitaa lapset. Onneksi naisia löytyy muistakin maista.
Sama taitaa koska naisvalinnoissa.mikäli kärsimättömänä alkaa ärsyttämään ja jopa solvaamaan mieskohdettaan, eri Polulle menee kuin, jossain tapauksessa ihan verenimijöiden Suuntaan.
.
M30 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30 kirjoitti:
aa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole suorittamiseksi vaan paremmaksi mieheksi ja paremmaksi ihmiseksi tulemisesta. Se tekee onnelliseksi. Yllättäen myös naisiin vetoaa mies, joka pyrkii eteenpäin, toimii periaatteellisesti, on sitoutunut itselleen tärkeisiin asioihin ja voi hyvin omassa elämässään ja omissa nahoissaan.
Kannattaa kokeilla mieheyttä ainakin vähän alusta, ennen kuin heittää pyyhkeen kehään.
Eli suorittamisesta. Ei se muuta asian sisältöä vaikka sen sanan kiellätkin. Koko ajan lisää jotakin ja kun yksi asia on saavutettu, on keksittävä seuraava tavoiteltava asia tai ominaisuus. Aivan sairasta. Vastaavasti muuten nainen ei tule jatkuvasti paremmaksi, vaan ränsistyy kiihtyvällä tahdilla 25 ikävuoden jälkeen eikä sitä estä mikään.
Buddhan opetusten mukaan juuri tämä "eteenpäin pyrkinen" - tai mitä kiertoilmausta haluaakin käyttää - on ihmisen onnettomuuden syy. Kun lakkaa haluamasta ja himoamasta toisarvoisia maallisia asioita, löytyy mielenrauha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos treenaa 8h päivässä, niin voi tullakin. Treenaaminen edellyttää toki kiinnostusta ja motivaatiota.
Jos ihmisellä ei ole yhtään sävelkorvaa, on ns. tone deafness ei auta vaikka treenaisi 24h.
Keskiverrolla on tietysti hiukan sävelkorvaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kohtalo on lukittu syntymässä. Tietenkin se katkeroittaa. Naisten on vaikea ymmärtää tätä koska heillä on mahdollisuus tehdä itsestään haluttu miesten keskuudessa.
Naiset ja miehet lähtevät erilaisista lähtökuopista tässä mielessä. Siksi ymmärrys puuttuu.
Joka ikisestä poikaystävästäni ja miesystävästäni olen joutunut kilpailemaan muiden naisten kansa. Olen joutunut olemaan paras mahdollinen itseni ollakseni heidän silmissään haluttu. Teini-ikäisestä alkaen olen joutunut kipuilemaan ulkonäköni, painoni, pukeutumiseni, käytökseni... kaiken kanssa ollakseni kiinnostava ja haluttava.
Älä siis jauha paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Let's admit it: normaali mies ei kehittämällä itseään kehity (tarpeeksi saadakseen naisia).
Ulkonäölleen mies ei voi tehdä oikeastaan mitään muuta kuin huolehtia perussiisteydestään. Joo, se ehkä kannattaa jos siellä törkyisten hampaiden takana on Beckhamin naaman rakenne. Aika harvoin on.
Normaalista keskiverrosta miehestä ei tule huippu-urheilijaa.
Normaalista keskiverrosta miehestä ei tule miljonääriä yritysjohtajaa.
Normaalista keskiverrosta miehestä ei tule yltiöälykköä yliopistojen homekorvaa.
Kaikki tuntemasi parisuhteessa olevat miehet ovat beckhameita, huippumuusikkoja, yritysjohtajia tai älykköjä? Oikeasti??
Pääasia, että löytää semmoisen kumppanin, jonka seurassa viehtyy, joka viehättää niin ihmisenä kuin seksuaalisestikin ja molemmin puolin pelaa huomiointi ja luottamus. Kumpikin on kiinnostunut toisesta myös muutoin kuin saman katon alla nököttämisen ja petipuuhien osalta ja yhteistä tekemistä löytyy. Mielenkiinnonkohteiden ei tarvitse alkuun olla samoja, mutta mielenkiinto toisen mielenkiinnon kohteisiin (esim. lähtee seuraksi teatteriin) on yleensä aika jees (toki suhteessa olevalla on hyvä olla omiakin harrastuksia).
Itsellä muutama kriteeri, mitä sinkkuna tuli todettua ja joita koen nykyisessä parisuhteessa olevan:
(Ei missään erityisessä järjestyksessä.)
* Mies pitää minusta sellaisena kuin olen, eikä yritä muuttaa minua miksikään muuksi. Ja mies on itse vastaavasti sellainen, josta pidän itse sellaisena kuin hän on.
* Suhtaudutaan toisiimme ja toisillemme tärkeisiin asioihin rakkaudella ja kunnioittaen.
* Tulee toimeen koirieni kanssa ja kunnioittaa näitä perheenjäseninä. (Sama homma olisi, jos sattuisi esim. olemaan lapsia edellisestä liitosta.)
* Suhtautuu asiallisesti ystäviini.
* Ei dissaa harrastuksiani, on jopa kiinnostunut ottamaan osaa yhteisiin menoihin, jonne kumppanin mukaantulo on luontevaa.
* Tykätään tehdä yhdessä erilaisia juttuja kummankin aloitteesta (liikuntaa, elokuvien katselua, reissuja, kulttuuria, sun muuta).
* Kummankaan ei tarvitse teeskennellä mitään ja luottamus pelaa.
* Olen sotkuinen persoona, joten siisteysfriikki ihminen ei kestäisi elää kanssani ja tekisi minutkin hulluksi.
* Juon toisinaan alkoholia, eikä minua haittaa, vaikka puolisokin osaa tältä osin vaihtaa vapaalle, kunhan ei ole mikään kokopäiväinen deeku: kohtuus tässäkin asiassa.
* Seksielämä toimii ja kumpainenkin nauttii. :)
* Yhteiset tulevaisuuden haaveet (omakotitalo syrjäseudulta, ainakin yksi lapsi, kohtuullinen tulotaso, mahdollisuus matkustella, tietynlainen koira)
* Ymmärrämme toistemme arvomaailmoja ja pystymme juttelemaan niistä ja tärkeissä jutuissa ajatukset samansuuntaisia. (Inhottaisi seurustella ihmisen kanssa, jonka moraaliset käsitykset minulle tärkeissä jutuissa olisivat ihan päinvastaisia.)
* Päivittäinen hellyys puolin ja toisin. <3
* Osaa ottaa rennosti
* Viihdytään hyvin toistemme seurassa.
* Huumorintaju natsaa enimmäkseen yhteen.
* Voidaan jutella avoimesti lähestulkoon kaikesta.
* Kumpikin hoitaa kotitöitä, tosin itse tuppaan välistä laiskottelemaan tässä asiassa, mutten heti joudu sen takia nalkutusryöpyn kohteeksi, kuten monen monen muun ihmisen kanssa kävisi.
* Molemmilta löytyy kärsivällisyyttä toisen huonoihin päiviin ja mahdollisiin huonoihin puoliin... (Eihän kukaan täydellinen ole, eikä esim. riitely yleensä elämänlaatua ainakaan paranna.)
>> Ei riidellä juuri koskaan! Sanotaan asiallisesti, jos jotain asiaa on tai sitten vähän huumorin varjolla tilanteesta riippuen. Kumpikaan ei harrasta nalkuttamista kuin hyvin satunnaisesti (kerran vuodessa?) ja sekin enempi huumorilla höystettynä.
Ei välttämättömyyksiä, mutta ehdotonta plussaa:
+ Tosi tosi hyvännäköinen omaan miesmakuuni (siksi tuohon alkujaan baarissa iskinkin silmäni, mutta luonne sun muut jutut ovat enemmän kuin nappiin, mikä ilmeni pikku hiljaa ajan kanssa)
+ Haluaa ihan aidosti ottaa osaa minun harrastuksiini yms.
+ Samantapainen epämääräinen vuorokausirytmi kuin minullakin. :D
+ Tykätään molemmat samanlaisesta ruuasta, mm. merenelävistä, tulisista ja kumpikaan ei pahemmin nirsoile ja kokeilunhalua erilaisiin ruokiin löytyy. (Elämää helpottava tekijä. Elämäni ensimmäinen mies, joka oikeasti tykkää pöperöistäni ja on motivoinut opettelemaan ruuanlaittoa ja kokeilemaan uusia juttuja.)
+ Joukko lukuisia muita hyviä puolia. ;)
Johan oli taas pläjäys.
Esim sosiaalisia taitoja on erittäin vaikea kehittää. Ja ilman niitä on erittäin vaikea saada naisia.