Miksi jotkut miehet luulevat, että "kiltteys" ja "kunnollisuus" riittävät parisuhteen aloittamiseen?
Jotkut miespolot tuntuvat ajattelevan, että niin kauan kuin he ovat kilttejä ja kunnollisia, naisten tulisi alkaa heidän kanssaan suhteeseen. Eihän se näin mene. Jotta suhde voisi alkaa ja edetä pitkälle, tarvitaan yleisesti ottaen ainakin seuraavia asioita:
- molemminpuolista vetovoimaa
- yhteensopivat luonteet
- yhteisiä kiinnostuksenkohteita
- riittävästi vuorovaikutustaitoja, itsetuntemusta ja omanarvontuntoa
- yhteensopivat maailmankatsomukset ja arvot
- samankaltaiset elämäntavat
Selvästikin Suomessa on kasvanut sukupolvi minun ikäisiäni miehiä, joille ei ole opetettu perusasioita siitä, miten parisuhteen muodostuvat. Tätä tietovajetta paikataan sitten imemällä hämäriltä nettisivuilta vihamielistä propagandaa. Surullista ja epämiehekästä kerta kaikkiaan.
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Pääasia, että löytää semmoisen kumppanin, jonka seurassa viehtyy, joka viehättää niin ihmisenä kuin seksuaalisestikin ja molemmin puolin pelaa huomiointi ja luottamus. Kumpikin on kiinnostunut toisesta myös muutoin kuin saman katon alla nököttämisen ja petipuuhien osalta ja yhteistä tekemistä löytyy. Mielenkiinnonkohteiden ei tarvitse alkuun olla samoja, mutta mielenkiinto toisen mielenkiinnon kohteisiin (esim. lähtee seuraksi teatteriin) on yleensä aika jees (toki suhteessa olevalla on hyvä olla omiakin harrastuksia).
Itsellä muutama kriteeri, mitä sinkkuna tuli todettua ja joita koen nykyisessä parisuhteessa olevan:
(Ei missään erityisessä järjestyksessä.)
* Mies pitää minusta sellaisena kuin olen, eikä yritä muuttaa minua miksikään muuksi. Ja mies on itse vastaavasti sellainen, josta pidän itse sellaisena kuin hän on.
* Suhtaudutaan toisiimme ja toisillemme tärkeisiin asioihin rakkaudella ja kunnioittaen.
* Tulee toimeen koirieni kanssa ja kunnioittaa näitä perheenjäseninä. (Sama homma olisi, jos sattuisi esim. olemaan lapsia edellisestä liitosta.)
* Suhtautuu asiallisesti ystäviini.
* Ei dissaa harrastuksiani, on jopa kiinnostunut ottamaan osaa yhteisiin menoihin, jonne kumppanin mukaantulo on luontevaa.
* Tykätään tehdä yhdessä erilaisia juttuja kummankin aloitteesta (liikuntaa, elokuvien katselua, reissuja, kulttuuria, sun muuta).
* Kummankaan ei tarvitse teeskennellä mitään ja luottamus pelaa.
* Olen sotkuinen persoona, joten siisteysfriikki ihminen ei kestäisi elää kanssani ja tekisi minutkin hulluksi.
* Juon toisinaan alkoholia, eikä minua haittaa, vaikka puolisokin osaa tältä osin vaihtaa vapaalle, kunhan ei ole mikään kokopäiväinen deeku: kohtuus tässäkin asiassa.
* Seksielämä toimii ja kumpainenkin nauttii. :)
* Yhteiset tulevaisuuden haaveet (omakotitalo syrjäseudulta, ainakin yksi lapsi, kohtuullinen tulotaso, mahdollisuus matkustella, tietynlainen koira)
* Ymmärrämme toistemme arvomaailmoja ja pystymme juttelemaan niistä ja tärkeissä jutuissa ajatukset samansuuntaisia. (Inhottaisi seurustella ihmisen kanssa, jonka moraaliset käsitykset minulle tärkeissä jutuissa olisivat ihan päinvastaisia.)
* Päivittäinen hellyys puolin ja toisin. <3
* Osaa ottaa rennosti
* Viihdytään hyvin toistemme seurassa.
* Huumorintaju natsaa enimmäkseen yhteen.
* Voidaan jutella avoimesti lähestulkoon kaikesta.
* Kumpikin hoitaa kotitöitä, tosin itse tuppaan välistä laiskottelemaan tässä asiassa, mutten heti joudu sen takia nalkutusryöpyn kohteeksi, kuten monen monen muun ihmisen kanssa kävisi.
* Molemmilta löytyy kärsivällisyyttä toisen huonoihin päiviin ja mahdollisiin huonoihin puoliin... (Eihän kukaan täydellinen ole, eikä esim. riitely yleensä elämänlaatua ainakaan paranna.)
>> Ei riidellä juuri koskaan! Sanotaan asiallisesti, jos jotain asiaa on tai sitten vähän huumorin varjolla tilanteesta riippuen. Kumpikaan ei harrasta nalkuttamista kuin hyvin satunnaisesti (kerran vuodessa?) ja sekin enempi huumorilla höystettynä.
Ei välttämättömyyksiä, mutta ehdotonta plussaa:
+ Tosi tosi hyvännäköinen omaan miesmakuuni (siksi tuohon alkujaan baarissa iskinkin silmäni, mutta luonne sun muut jutut ovat enemmän kuin nappiin, mikä ilmeni pikku hiljaa ajan kanssa)
+ Haluaa ihan aidosti ottaa osaa minun harrastuksiini yms.
+ Samantapainen epämääräinen vuorokausirytmi kuin minullakin. :D
+ Tykätään molemmat samanlaisesta ruuasta, mm. merenelävistä, tulisista ja kumpikaan ei pahemmin nirsoile ja kokeilunhalua erilaisiin ruokiin löytyy. (Elämää helpottava tekijä. Elämäni ensimmäinen mies, joka oikeasti tykkää pöperöistäni ja on motivoinut opettelemaan ruuanlaittoa ja kokeilemaan uusia juttuja.)
+ Joukko lukuisia muita hyviä puolia. ;)
Ihana pariskunta olette <3
Vierailija kirjoitti:
M30 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kohtalo on lukittu syntymässä. Tietenkin se katkeroittaa. Naisten on vaikea ymmärtää tätä koska heillä on mahdollisuus tehdä itsestään haluttu miesten keskuudessa.
Naiset ja miehet lähtevät erilaisista lähtökuopista tässä mielessä. Siksi ymmärrys puuttuu.Miehillä on erinomaiset mahdollisuudet tehdä itsestään haluttu. Lue ensimmäinen sivu uudelleen. Kirkasta arvosi, kehitä luonnettasi, huolehdi ulkonäöstäsi ja terveydestäsi.
Vmp.
Niin: huolehdi ulkonäöstäsi. Entä jos ei ole mistä huolehtia? En ole ikinä nähnyt esimerkkiä rumasta miehestä, josta olisi tullut komeahko. Sen sijaan olen nähnyt muuttumisohjelmissa lukuisia naisia, joista on saatu nätti tai jopa kaunis.
Näytä minulle yksikin nainen josta tulee AIDOSTI kaunis meikillä ja vaatteilla.
Te naiset elätte ITSE sellaisessa meikkien kuorruttamassa kauneusfantasiassa, että luulette todella miesten menevän naruun ja luulette tekevänne itsestänne absoluuttisesti viehättävän pynttäytymällä. Oikeasti, korkein pahimmat virheet voi peittää. Rumasta ei saa kaunista tekemälläkään.
M30 kirjoitti:
aa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nähnyt monta ei komeeta miestä jotka luonne on tehnyt kiinnostaviksi. Kannattaa myös huolehtia hampaat kuntoon ja hymyillä paljon!
No kaikki varmaan tietävät ettei ulkonäkö yksinään määrää miehen menekkiä mutta muita avuja pitää olla. Ja niitä on vielä hankalampi yrittää kehittää vaatimattomista lähtökohdista kuin ulkonäköä.
Itsensä kehittäminen on aina vaikeaa, eikä täydellistä lopputulosta tule koskaan. Itsensä kehittäminen on uitenkin äärimmäisen palkitsevaa jo ihan itsensäkin takia. Se on mieheyttä.
Miksi yleistät tämän miehiin? Naiseuttako on vaan olla, sama bimbo kuin aina ennemminkin? Riittää kunhan on tietty elin housuissa?
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole koskaan kiltteys kiinnostanut.
Mieheni tulee olla vahva, puolustaa perhettä ja minua aina sekä huolehtia toimeentulosta. Minä taas tuen miestäni kaikessa, annan hänen olla mies ja olen ylpeä hänestä.
Ihanaa. Miehen tulee olla ja sinä "annat hänelle luvan"! Vittu mahtavaa. Sinut haluaisin!!
NOT
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että miehet ylipäätään haluaa parisuhteeseen. Itse olen naimisissa mutta ei vaimosta ole suoraan sanottuna mitään iloa.
Sama vika, mutta olen nainen ja minun mies on kiltti ja plaa plaa, mutta ei hänestä mitään iloa ole. Jatkuvaa narinaa sohvalta saa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30 kirjoitti:
Jotkut miespolot tuntuvat ajattelevan, että niin kauan kuin he ovat kilttejä ja kunnollisia, naisten tulisi alkaa heidän kanssaan suhteeseen. Eihän se näin mene. Jotta suhde voisi alkaa ja edetä pitkälle, tarvitaan yleisesti ottaen ainakin seuraavia asioita:
- yhteensopivat luonteet
- samankaltaiset elämäntavatSelvästikin Suomessa on kasvanut sukupolvi minun ikäisiäni miehiä, joille ei ole opetettu perusasioita siitä, miten parisuhteen muodostuvat. Tätä tietovajetta paikataan sitten imemällä hämäriltä nettisivuilta vihamielistä propagandaa. Surullista ja epämiehekästä kerta kaikkiaan.
Minusta sinä olet käsittänyt väärin. Ihmettely juontaa enemmänkin juurensa siihen miksi osalle naisista ei kelpaa, tai ehkä kiihota, kiltit ja kunnolliset miehet KOSKA ovat kilttejä, rauhallisia ja ehkä jopa liian seesteisiä. Osa ihmettelee miksi naiset aina vain ajautuvat jännämiesten seuraan vaikka vauhdikkaamman elämän vastapainona saattaa olla renttuilua tai vaikka käkättimeen lyöntiä.
Osa syy varmasti on se, että naiset jossain määrin elävät elämäänsä miehen kautta. Miehen on oltava esiteltävä ja kadehdittu ja miehen tulee tehdä naisen elämä mielenkiintoiseksi. Naisen oma vastuu omasta onnestaan on hyvin pieni.
M 36
Lassukkapaskaa.
Tussukkavastaus kun mielipide ei miellytä.
Pystytkö ymmärtämään, ettei genitaalien käyttö puheessa ole asiallista?
Ehkä se hänestä on kuitenkin kilttiä ja kunnollista :O
Tämä on kyllä mainio ketju pitkään aikaan ;) todella kuvaavaa millaista porukkaa täällä pyörii. Osalla on muumit tehny jo itsarin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30 kirjoitti:
- yhteensopivat luonteet
- samankaltaiset elämäntavatSelvästikin Suomessa on kasvanut sukupolvi minun ikäisiäni miehiä, joille ei ole opetettu perusasioita siitä, miten parisuhteen muodostuvat. Tätä tietovajetta paikataan sitten imemällä hämäriltä nettisivuilta vihamielistä propagandaa. Surullista ja epämiehekästä kerta kaikkiaan.
Minusta sinä olet käsittänyt väärin. Ihmettely juontaa enemmänkin juurensa siihen miksi osalle naisista ei kelpaa, tai ehkä kiihota, kiltit ja kunnolliset miehet KOSKA ovat kilttejä, rauhallisia ja ehkä jopa liian seesteisiä. Osa ihmettelee miksi naiset aina vain ajautuvat jännämiesten seuraan vaikka vauhdikkaamman elämän vastapainona saattaa olla renttuilua tai vaikka käkättimeen lyöntiä.
Osa syy varmasti on se, että naiset jossain määrin elävät elämäänsä miehen kautta. Miehen on oltava esiteltävä ja kadehdittu ja miehen tulee tehdä naisen elämä mielenkiintoiseksi. Naisen oma vastuu omasta onnestaan on hyvin pieni.
M 36
Lassukkapaskaa.
Tussukkavastaus kun mielipide ei miellytä.
Pystytkö ymmärtämään, ettei genitaalien käyttö puheessa ole asiallista?
Se onkuitenkin ilmeisesti kiltin ja kunnollisen miehen tapa puhua.
Ihme touhua täällä Suomessa... Haltasin nää asiat jo tyyliin 12-vuotiaana :D
but sooo gayyyy!!
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja vaikuttaa jo nyt kiinnostavammalta kuin 90 % kaikista miehistä.
minekin haltaan kylla asiat somessa
jos ei heti suostu nin sittenma vaik vakisin haltaan
ebeteb gmidemt kirjoitti:
Ihme touhua täällä Suomessa... Haltasin nää asiat jo tyyliin 12-vuotiaana :D
Nounounou kirjoitti:
Miksi jotku ylipäätään luulevat, että kiltteys ja kunnollisuus ovat haluttavia ominaisuuksia? Miehen ois hyvä olla vähän vähemmän kiltti ja kyllä nainen sit kouluttaa sen verran kunnolliseksi kuin on tarvis. Mielummin pahapoikarenttu kuin kiltti ja kunnollinen. Mun kiinnostus ainakin lopahtaa heti, jos mies mainostaa olevansa kiltti, kunnollinen, rauhallinen, lapsirakas ja jos vielä on tanssitaitoinen, niin juoksen karkuun ja lujaa!!
T: Elämäm kova korkea kulu
Hyvin kirjoitettu.
Kun tapasin nykyisen poikaystäväni, ensimmäisiä ajatuksia mielessäni oli, kuinka miellyttävältä ja aidon ystävälliseltä ihmiseltä hän vaikutti. Hän tuntui olevan oma itsensä, ei sellainen joka esittää kilttiä koska yrittää sillä saavuttaa jotain. Kun puhuttiin enemmän, kemiat kohtasivat, juttu lensi ja jotenkin vaan synkkasi. Tykättiin monista samoista asioista ja yhteisiä negatiivisiakin kokemuksia löytyi. Kaikesta ei olla samaa mieltä ja molemmissa on myös huonoja ja toista ärsyttäviä puolia, mutta esimerkiksi kyky hyväksyä toisen erilaiset mielipiteet ja kunnioittaa niitä on tärkeä.
Olen tavannut myös muita miehiä joista ensimmäinen ajatus on "kiltti ja ystävällinen tyyppi", mutta muut asiat kuten yhteiset kiinnostuksenkohteet ja kemia puuttuvat. Kiltteys ei riitä, varsinkaan jos se on esittämistä kuten se näillä "nice guy" -hepuilla lähes poikkeuksetta on. Pinnan alla kytevän katkeruuden ja taka-ajatukset huomaa aika helposti. En ole vaikuttunut siitä että joku osaa olla lyömättä toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Let's admit it: normaali mies ei kehittämällä itseään kehity (tarpeeksi saadakseen naisia).
Ulkonäölleen mies ei voi tehdä oikeastaan mitään muuta kuin huolehtia perussiisteydestään. Joo, se ehkä kannattaa jos siellä törkyisten hampaiden takana on Beckhamin naaman rakenne. Aika harvoin on.
Normaalista keskiverrosta miehestä ei tule huippu-urheilijaa.
Normaalista keskiverrosta miehestä ei tule miljonääriä yritysjohtajaa.
Normaalista keskiverrosta miehestä ei tule huippumuusikkoa.
Normaalista keskiverrosta miehestä ei tule yltiöälykköä yliopistojen homekorvaa.
Kaikki tuntemasi parisuhteessa olevat miehet ovat beckhameita, huippumuusikkoja, yritysjohtajia tai älykköjä? Oikeasti??
Hei, sä et oo näköjään nyt sisäistänyt tätä juttua. Katsos kun nämä puhuvat naisista, he tarkoittaa missejä ja muita yhtä kauniita naisia.
Miksi miehet eivät saa olla vähääkään katkeria kohtaamistaan epäreiluuksista, mutta naiset saavat kiehua myrkyllisessä miesvihassaan ja se on aivan hyväksyttyä?
Siksi koska kun mies näyttää tunteitaan, naiselle tulee epämukava olo?
Miehen pitäisi olla elämän myrskyssä seisova huojumaton tammi, joka kestää kaiken ja aurinkoisena päivänä sitten vähän heiluttaa häntää naiselle mutta ei mitää muuta tunnetilaa ei saisi näyttää. Muuten on nössö, homomainen, lassukka, katkera ruikuttaja, naisvihaaja tai tyhjästä marisija.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet eivät saa olla vähääkään katkeria kohtaamistaan epäreiluuksista, mutta naiset saavat kiehua myrkyllisessä miesvihassaan ja se on aivan hyväksyttyä?
Miehen pitäisi olla elämän myrskyssä seisova huojumaton tammi, joka kestää kaiken ja aurinkoisena päivänä sitten vähän heiluttaa häntää naiselle mutta ei mitää muuta tunnetilaa ei saisi näyttää. Muuten on nössö, homomainen, lassukka, katkera ruikuttaja, naisvihaaja tai tyhjästä marisija.
Te lassukat olette täynnä naisvihaa, te leimaatte KOKO naissukupuolen milloin milläkin halventavilla ja loukkaavilla tavoilla. Jos joku nainen taas puhuu täällä omasta aviomiehestään, ei siis koko miessukupuolesta, hänet leimataan miesvihaajaksi. Eikö se sinusta ole epäreilua?
Omista yksittäisistä kokemuksistaan ihmissuhteissa saa kertoa ja se on tämän palstan tarkoituskin, mutta yleistävä tiettyä ihmisryhmää koskeva vihapuhe on vastenmielistä ja ällöttävää, koskipa miehiä tai naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te lassukat olette täynnä naisvihaa, te leimaatte KOKO naissukupuolen milloin milläkin halventavilla ja loukkaavilla tavoilla. Jos joku nainen taas puhuu täällä omasta aviomiehestään, ei siis koko miessukupuolesta, hänet leimataan miesvihaajaksi. Eikö se sinusta ole epäreilua?
Omista yksittäisistä kokemuksistaan ihmissuhteissa saa kertoa ja se on tämän palstan tarkoituskin, mutta yleistävä tiettyä ihmisryhmää koskeva vihapuhe on vastenmielistä ja ällöttävää, koskipa miehiä tai naisia.
Tahallinen väärinymmärrys:
On se epäreilua, kun kaikilla naisilla on miehiä ja aviomiehiäkin liukuhihnalta ilman mitään vaivaa vaan omina itsenänne kelpaatte.
Isolla osalla lassukoista ei ole koskaan ketään, kukaan nainen ei osoita kiinnostusta vaikka seisosi päällään. Kyllä siitä turhautumisesta lauhkeampikin luonne muuttuu lopulta vihaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se epäreilua, kun kaikilla naisilla on miehiä ja aviomiehiäkin liukuhihnalta ilman mitään vaivaa vaan omina itsenänne kelpaatte.
Isolla osalla lassukoista ei ole koskaan ketään, kukaan nainen ei osoita kiinnostusta vaikka seisosi päällään. Kyllä siitä turhautumisesta lauhkeampikin luonne muuttuu lopulta vihaiseksi.
Minä olen ihan viehättävä nainen, jonkun mielestä jopa kaunis. Olen kokenut vain pettymyksiä miespuolisilta kanssaihmisiltä, ja särkenyt sydämeni kerran oikein perusteellisesti. Nämä miehet ovat olleet ihan tavallisia, kunnollisia, työssäkäyviä ja kilttejä.
Jos vielä haluaisin yrittää löytää suhteen, uskon että ensimmäiseksi minun olisi muutettava itseäni, omia odotuksiani ja parisuhdetaitojani, eikä vaahdottava vastapuolen epäreiluudesta. Tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen yksin.
Erittäin, erittäin harva nainen saa aviomiehiä liukihihnalta ja näkemättä asian eteen mitään vaivaa. Et elä reaalimaailmassa, jos kuvittelet että kaikilla muilla on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on sitten se mikä ärsyttää.
Olen nainen. Katsoisin olevani aika tavallinen ihminen, en juo tai polta, harrastan scifi- ja fantasiakirjallisuutta, maalaan ja virkkaan, pidän elokuvista ja eläimistä, käyn mieluusti välillä ulkona ystävieni kanssa mutta pidän myös koti-illoista, minulla on vakituinen työ josta saa palkkaa enemmän kuin omiin välttämättömiin tarpeisiin, minulla on vain 2 kiloa ylipainoa ja olen valmis sitoutumaan pysyvästi. Silti olen sinkku. Miesystäväni tuntuvat valuvan tiehensä viimeistään vuoden kuluttua vaikka luulen suhteen etenevän hyvin. Kai minussa on jokin aivain hirvittävä vika jota en millään tajua kun kerran sinun mielestäsi kaikilla naisilla on mies vaikka ovat ihan omia itsejään.
Joku teistä voisi muuten kertoa mikä on se mikä karkottaa teidät pois niin tehokkaasti, minä kun en millään sitä tajua itse :'(
Miehesi onkin varmaan ollet 1%-miehiä. Tietenkin sellaisen huomiosta joudut kilpailemaan. Jonossa on satoja, jopa tuhansia tyttöjä lisää. Sen se teettää kun naisia kiinnostaa niin harva mies.