Sterilisaation teettäneet: Kuinka kipeitä olitte toimenpiteen jälkeen?
Ja kuinka monta päivää? Minulla vihdosta viimein aika sterilisaatioon kolmen viikon päästä, joka tehdään ihan päiväkäyntinä gynellä. Kuinka kauan tästä kestää toipua? Vai onko heti kunnossa?
Kommentit (24)
Se ei tarkoita mitään jos on kolme vuotta mennyt hyvin essuren kanssa. On useita tapauksia (ihan täällä suomessakin) joissa implantti on tullut ulos jopa kahdeksan vuoden jälkeen, tai huonommassa tapauksessa lähtenyt vaeltamaan pitkin kehoa. Myös raskauksia on paljon enemmän, ja jopa vuosien kuluttua asennuksesta, kuin esim klipseillä.
Essuren jälkeen pahoinvointia parin tunnin verran ja loppupäivä saikkua. Seuraavana päivänä töihin buranan voimalla. Kolmantena päivänä ei enää kipuja.
Essurea harkitsevan suosittelen tutustuvan meidän Essure ryhmään facebookissa https://www.facebook.com/groups/EssureProblemsFINLAND/
Itselläni laitettiin Essure 7/2014 . Laitto jo itsessään oli sen verran kivulias että tajun lähtö oli enemmän kuin lähellä. Lisäksi toisen spiraalin asennuksen kanssa oli ongelmia. Asennuksen jälkeen olin todella kipeä useita päiviä. Tästä alkoi vuoto- ja kipuhelvetti jonka vuoksi en kyennyt edes töissä käymään.
Taistelun jälkeen sain kohdun ja johtimien ( ja tietty Essuren ) poiston 10/2015 . Nyt voittajana asiassa .
Mutta tosiaan, tutustukaa ryhmään ja MIETTIKÄÄ kaksi kertaa sillä Essure on tällä hetkellä niin EUssa kuin Jenkeissä harkinnassa vetää markkinoilta virheilmoituksien ja ongelmien vuoksi.
Essure-ryhmän Yp Maria
Essure tehty pari vuotta sitten. Toimenpiteessä ei mennyt kauaa ja kipu pahimmassa kohtaa ehkä 8, hyvin kestin. Sain peruutuspaikan ja mulle unohdettiin kertoa että pitää ottaa burana ja panadol etukäteen. Sain ne sieltä, tosin eivät ehtineet vaikuttaa, toimenpiteen jälkeen alkoi vähän kuin supistella, sitä kesti enempi vähempi pari tuntia. Sen jälkeen ei mitään ongelmaa. Kuukautiset ovat tulleet säännöllienä, eikä niiden kivuliaisuus tai kivuttomuus muuttunut miksikään. Molempia ilmenee kuten ennen essureakin.
Suosittelen!!