Väsyneen naisen vastaus Heli Vaaraselle.
Moikka Heli,
ajattelin kirjoittaa sulle näin suoraan kun selkeästi tunnut imuroivan kaiken tarvittavan informaatiosi täältä vauva.fi-palstalta. Tai ainakin hyvin ahkerasti surffaat, kun kykenet ihan määrittämään miten "- Monet nykyiset kolme- ja nelikymppiset äidit ovat osa vauva.fi- ja somesukupolvea." Siis toistan: Väestöliiton parisuhdeterapeutti käyttää ympäristönsä havannointiin Suomen suurinta provopalstaa. Hän määrittää vauva.fin niin tärkeäksi, meidät voi määrittää vauva.fi-sukupolveksi. Tämä tarkoittaa sitä, että Suomen valtio maksaa palkkaa näkemyksistä suomalaisista parisuhteista ihmiselle, joka olettaa a)ihmisten olevan tosissaan täällä b) ihmisten ylipäätänsä käyvän täällä. Sellasta tähän alkuun. Aika hurjan tieteellisen ajattelukyvyn on selkeästi kehittänyt tuo mallina olo, taideteoksien myynti ja "kaupunkitutkimuksen tutkijakoulu."
Niin tosiaan, ajattelin ottaa sinuun sitten tätä kautta yhteyttä. Kerrot, kuinka sydäntäsärkevää on, miten suomalaiset naiset vaativat mahdottomia, vähättelevät, pilkkaavat ja hylkäävät treffikumppaneita kenkien perusteella.
Älykkäästi olet tämän vähättelyn päätellyt johtuvan "väsymyksestä." Lainaisin sanomisiasi: "Vaarasen mukaan naisen käytöksen taustalla on väsymys. Moni nainen on uupunut vaativassa työssään ja paineissa olla samaan aikaan toimelias ja jaksava äiti tai kumppani. Energiaa ei vain riitä puolisolle asti."
Nyt päästiinkin siihen ytimeen. Onko sinulle, rakas Heli Vaaranen, pätkähtänyt koskaan mieleen MIKSI naiset ovat niin väsyneitä? Aika ylimalkainen vastaus, miten "toimeliaan" äitiyden ja kumppanuuden yhdistäminen työelämään on aika rankkaa.
Tässä on teidän väestöliiton oma tutkimuksenne, mihin ihan itsekin olet päässyt kommentoimaan. http://yle.fi/uutiset/kotityot_ovat_yleisin_riidanaihe_-_ei_ainoastaan_…
Ensimmäinen riidan aihe on kotityöt, toisena on erityisesti miehillä oma aika. Väestöliiton sivuilta löytyy tutkimuksia siitä, miten kotityöt eivät vieläkään jakaannu tasaisesti, ja kuinka kotitöiden lisääntyminen vaikuttaa naisten halukkuutteen saada lapsia.
Mietiskelitkö näitä omia tutkimuksianne ennenkuin päätit pyöräyttää tuon miesasiamiesten penikset kovettavat tieteelliset kommenttisi esille?
Arvaa mitä. Olet oikeassa. Naiset ovat väsyneitä. AIVAN. HEL-VE-TIN VÄSYNEITÄ.
Arvaa mitä siitä väsymyksestä syntyy? Katkeruutta, epätyytyväisyyttä ja pahaa oloa. Tämä paha olo sitten kohdistuu johonkin. Sinun mielessäsi se kohdistuu syyttömään mieheen, joka tekee kyllä ja yrittää epätoivoisesti miellyttää, mutta ei pysy järjettömissä vaatimuksissa mukana. Toisin sanoen, nainen on väsynyt, purkaa sen syyttömään mieheen, joka jostain kumman syystä ei olekaan yhtä väsynyt.
Arvaa mitä, mä tarjoilen sulle nyt mun empiiristä tutkimusta ihan 100% ilmaiseksi. En tarvitse apurahaa tutkimukseen, ihan voin vain valottaa näin tätä mun ja kaikkien tuntemieni naisten sielunelämää. Ole hyvä!
Kerronpa tässä meidän omasta elämästä. Aamuisin tarhaan ja kouluun lapset hoitaa minä. Mies hoitaa töihin itsensä. Mies hakee lapset usein. Minä käyn kaupan kautta, hoidan ruoan ja autan läksyt. Mies ja minä kuskataan vuoron perään lasta harrastuksiin.
Kuullostaa aika tasa-arvoiselta vielä, vai mitä? Ei minulla ole mitään syytä olla väsyneempi kuin mies.
Eikö? Valotetaanpa tätä meidän arkea hieman.
Aamuisin minä herätän, puen, teen aamupalan pienemmälle, autan pesussa, autan isompaa etsimään juuri sen yhden jutun mikä on hukassa/väärin. Samalla puen, syön ja pesen itseni.
Moni varmasti sanoisi tähän, että mikset anna miehesi tehdä? NO, mäpä "annoin". Lopputulos oli se, että tarhasta on soitettu, miten lapsi on puettu väärin ja liian kevyesti. Koululaiselle ei osaa muistuttaa, mitä lappua tarvitaan mukaan, ei osaa katsoa lukujärjestystä, että heittääkö kouluun vai sinne uimahallille, ja JOS pitää lähteä sinne uimhallille, tää herra ei kykene tarkistamaan onko tytöllä kaikki tarvittava mukana. Nykyään ei haittaa, kun iso tyttö osaa jo katsoa peräänsä. Kolmosluokkalainen ei vaan oikein osaa. Lapset on vähän sellasia, ettei kaikkea muista tai osaa suunitella. Myöskin nää miehen aamuherätykset ja kouluuviemiset on ollut yhtä marmatusta, miten hänellä on kiire ja tehkää te tytöt ite. Aamut on yksinkertaisesti sysätty mulle. Kyllä, olemme riidelleet, keskustelleet, minä olen itkenyt, olen pyytänyt, mies ei yksinkertaisesti kykene tähän. Se on vaan jätetty mulle.
Toinen on ruoan laitto iltaisin. Mies kokkaa pari kertaa viikossa, minä loput. Kun minä kokkaan, se tarkoittaa sitä, että siivoan jälkeni ja keittiön ruoanlaiton jälkeen. Kun mies kokkaa, se tarkoittaa sitä, että pannut jätetään likoamaan tiskialtaaseen, pöydät pyyhkimättä ja valmistustavarat levälleen.
Läksyihin mies ei jaksa keskittyä. Hän on niin väsynyt töistä päästyään. Ei häntäkään koskaan autettu läksyissä, se on niiden duunia.
Kun lapset viedään harkkoihin, miehen kohdalla se tarkoittaa kenkien laittamista jalkaan ja autoon istumista. Minun kohdallani se tarkoittaa kamojen pakkaamista, välipalan ja veden muistamista, pyyhkeen muistamista, treenikamojen lisäksi. Kun tämä lapsen valmistanen harkkoihin sattuu hänen kohdalleen, hän ei yksinkertaisesti tee sitä. Ei vaan tee. Ja kun tullaan kotiin, märkä pyyhe jää kassiin ja puolikas banaani jätetään viemättä roskiin, vaatteita ei laiteta pesuun.
Olen hyvin "onnekas", koska mies "osallistuu" kotitöihin. Niin, osallistuu. Kotityöt on siis mun iso prokkis, koko talon puhtaanapito on minun vastuullani, ja mies sitten osallistuu tähän projektiin. Tämä ei koskaan tapahdu oma-aloitteisesti. Lentäisin varmaan perseelleni, jos tulisin kotiin ja löytäisin miehen imuroimasta "Joo, mä nyt alotin tän siivomisen kun sun vanhemmat tulee illalla." Mä hoidan valehtelematta 80% kaikesta.
Mulla on hyvä idea teille sinne Väestöliitolle, kun kovin innoissanne rustaatte tutkimuksianne. Voisitteko ystävällisesti tehdä tieteellisen tutkimuksen siitä, miten usein se on MIES joka on vetovastuussa näistä asioista:
-Joulukorttien lähetys (muutenkin sukulaisten muistaminen, kutsuihin vastaaminen ja lahjojen osto, merkkipäivien muistaminen)
-Teillä kotona niiden juhlien järjestäminen, suunnittelu ja toteutus. Sehän on ihan tunnettu fakta, että miehet ovat niitä, jotka esim. ylioppilasjuhlat toteuttavat ja stressaavat mopin varressa, miten niihin on enää vaan kaksi viikkoa ja vieläkin ikkunat pesemättä. Kun tulee vieraita, onko se mies joka hoitaa ruoat, siivouksen ja sen itse vitun vierailun sopimisen?
-Lasten lääkärit, lasten synttärit (esim. lahjat, muistaminen, kuljetus), lasten koulutapahtumat, vanhempainillat, lasten harrastuksiin liittyvät asiat, matkoille lähdettäessä lasten tavaroiden pakkaaminen
Teillä ilmeisesti on päädytty siihen, että miehet kyllä tekevät, mutta ei nyt vaan ylitarkan ja neuroottisen naisen mielestä tarpeeksi hyvin. Onko se omalla tavalla tekemistä, että jättää lapsen pukematta asiallisesti, koska antoi tytön itse valita vaatteensa? Onko se omalla tavalla tekemistä, että hutaisee imurilla, kun huomautat asiasta sanotaan "tee ite jos osaat niin hyvin"? Onko se ihan mahdoton ajatus, että miehet saattaisivat nauttia ja ottaa kaiken irti tästä ikiaikaisesti asemastaan passattavana, joten avuttomuuteen on niin kiva ja helppo heittäytyä, vedoten siihen, että mikään tehty ei kelpaa?
Nyt päästiin kakkosaiheeseen, eli omaan aikaan.
Miksi sinä, rakas Heli Vaaranen, uskot tämän olevan erityisesti miehille riidanaihe?
Uskotko sinä sitä, että naiselle on helpompaa vaan ilmoittaa ja lähteä sinne jumppaan, vai toisinpäin? Kumman sinä arvioit olevan sen, joka ottaa reippaasti harrastuksia ja juhlimisiltoja itselleen? Kumman sinä uskot olevan se, jota stereotypisesti pidetään nalkuttavana ilonpilaajana, jota kutsutaan "pirttuhirmuksi", jonka yleisesti uskotaan olevan se joka yrittää kahlita ryyppäämään rynnistävää puolisoon kotiin? Kumman sinä, rakas pieni Heli, uskot olevan se, joka vetoaa kavereilleen puhelimeen, että "en voi tulla kun toi ei päästä"? Kumpia sinä näät juhlimassa kaupungilla, miehiä vai keski-ikäisiä naisia?
Kumman sukupuolen sinä arvelet olevan se, joka on ympäri maailma taantunut toisen palvelijaksi parisuhteessa? Kumpi sukupuoli se on, jonka oletetaan uhraavan uransa ja elämänsä toisen ja perheen hyväksi? Kumpi sukupuoli se on, jota on KOKO historian käytetty syntipukkina? Kumpi sukupuoli on se, jonka liikettä syytetään joka päivä länsimaissa yhteiskunnan "rappiosta"? Kumpi sukupuoli on se, jota yleisesti pidetään joustavana ja helpompana muuttaa? Tämä näkyy esim. siinä, miten Kiinassa tätä sukupuolta on propaganda avulla ahdistettu väkisin naimisiin ja saamaan lapsia brändäämällä tämän sukupuolen edustajat "jämiksi" jos he ovat yli 27-vuotiaita?
Kumpis sukupuoli se olikaan, jota varten on oma nimitys suomalaisessa(kin) kielessä, kun he pääsevät naimisiin, mutta miehen säilyessä ennallaan? Niin, mies ja vaimo. Aika jännä. Madame et mademoiselle. Mies on vaan l´homme koko elämänsä.
Kun nainen koulutetaan kehitysmaissa, koulutat samalla koko perheen. Kun koulutat miehen, koulutat miehen. Kun naisille annettaan palkkaa näissä samoissa rutiköyhissä maissa, he käyttävät sen lasten hyvinvointiin. Miehet käyttävät itseensä. Heli, olisiko se hyvin haastavaa ja kammottavaa myöntää, että ihan oikeasti, ihan aikuisten oikeasti, miehet ovat itsekkäämpiä ja holtittomimpia kuin naiset? Olisiko se niin vaikea hyväksyä ne tosiasiat, että rikokset ja sekoilu on enimmäkseen miesten heiniä, koska naisten pitää ajatella muita? Esim. rattijuopoista 90% on miehiä. Naiset vaan yksinkertaisesti ajattelevat enemmä muiden hyvinvointia, eivätkä siksi mene samalla joukolla kännissä rattiin. Olisiko se vaikea hyväksyä, että se on useimmiten mies joka ryyppää/pelaa talot ja maat? Kertooko se mielestäsi mitään, että naiset itsenäistyvät aikaisemmin, muuttavat omilleen aikasemmin, pääsevät yliopistoihin (valtava luku-urakka) enemmän kuin miehet?
Heli, mitäpä jos me kerrankin laskisimme aseemme ja vihamme naisia ja pieniä tyttöjä vastaan, ehkä ensimmäisenä sukupolvena historiassa, emmekä asettaisi heitä vastuuseen kaikesta mikä on väärin?
Katsos kun Heli, totuus tossa vuodatuksessasi on se, että naiset ovat väsyneitä. Miehet, jotka ovat totutettu pitämään itseään sinä palveltavana ja luomakunnan kruununa, jotka ovat tottuneet, että äiti hoitaa kotityöt ja järjestää elämän, loukkaantuvat verisesti kun heidän tekemisiään "kritisoidaan" (eli ihmetellään, miksi helvetissä niitä ei voi hoitaa kunnolla) ja pitävät tätä merkkinä naisen ilkeydestä, ei siitä, että heillä itsellään voisi olla parannettavaa. Useat miehet myös heittäytyvät tähän avuttomuuteen, kun ei kuitenkaan kelpaa. Tämä olotila mahdollistaa sen herkullisen marttiyryyteen heittäytymisen, jota koko tekstiti henki. Eli kyllä sä saat olla vetovastuussa, mutta silti pitää olla iloinen ja hyväntuulinen naureskelija.
Myöskin haluaisin puuttua tähän timantipalaseesi tekstissäsi:
"- Miesten tekemä vähättely ei ole minulle tuttu ilmiö.
Rakas Heli pieni, kun sulta toi internetsurffaus onnistuu, niin käyppä vilkaisemassa sellaiset sivustot kuin reddit, ylilauta, facebook, twitter, return of the kings, red pill-ideologia. Tulethan sitten kertomaan takaisin mitä ajattelet. Jos tämä ei riitä, avaa vitsikirja ja etsi siellä naisiin kohdistuvat vitsit (vaimovitseistä voi aloittaa ja anoppivitseihin lopettaa.)
Tähän loppuun haluaisin kommentoida vielä yhtä säihkyvää aivorubiinisiasi kun kysyt, onko toinen vierellä yhä kun rupsahtaa, sairastuu tai vanhenee. Tähän vastaisin parilla tutkimuksella, jos vanha klisee nuorten sihteeriensä matkaan lähtevistä keski-ikäisistä naisista ei auta:
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2014092518694701_lz.shtml
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288689104193.html
Ja arvaa, kumpi sukupuoli on herkempi näkemään itsensä syyttömämpänä ja kaltoinkohdeltuna, ei kaltoinkohtelijana? Arvaa, kumpi sukupuoli se on, joka uskoo treffikumppanin kokevan hänet vastenmieliseksi kenkien vai käytöksen perusteella?
Ja vikaksi: arvaa, kumpi sukupuoli tuli vakana näyttämään artikkeliasi vähättelystä eilen, hänen lähdettyä tänään koko viikonlopuksi kavereiden kanssa mökille jättäen mut sairaiden lapsien kanssa yksin? Pystytkö arvaamaan?
Hyvää perjantaita.
Kommentit (545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Se on saatana uskomatonta, että miehet on käyneet kuussa, mutta keittiötä ne ei osaa siivota kunnolla. Tai siis viitsi. Ja eihän ne viitsi kyllä paljoa muutakaan, äiti tai vaimo hoitaa.
Niin, miehet ovat käyneet kuussa. Jos ihmiskunnan kehitys olisi naisista kiinni, eläisimme vieläkin luolissa.
Vau, Kuussa? Mitä hyötyä siitä oli loppujen lopuksi ihmiskunnan? Voimme sanoa käyneemme Kuussa? Joku mies voi leijua, että oli ensimmäinen mies Kuussa? Naiset keskittyvät konkreettisempiin asioihin. Ja naisilla ei ole muuten niin paljon aikaa keksiä kaikkea, kun keksijä-miehet pitää pitää kylläisinä.
Öh, no ehkä ne pari askelta sinänsä Kuun pinnalla eivät olleet merkittäviä. Mutta sitä varten tarvittu teknologinen kehitys on hyödyttänyt arkipäivääkin. Ja sitten on tapahtuman aatehistorialliset ja tapahtumahistorialliset merkitykset, tähtien sota, Neuvostoliiton kaatuminen jne. Että ei se nyt ollut ihan vain.
T. Nainen, joka muuten apn kanssa samoilla linjoilla
Eli onko edelleen näin vuonna 2016, että naisen ja vaimon pitää edelleen alistua miehen huolenpitäjäksi ja jos nyt joku nainen (feministinatsi kuitenki!!!1) sanoo jotain tähän vastaan haluten hieman tasa-arvoa ja omaa-aikaa, miehiä sitten ihan yllättäen vähätellään? wtf??
Eli parempi vaan naisten olla hiljaa, niin tietenki.
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä apn kanssa. Onko kellään tietoa montako lasta vaaralalla on ja montako parisuhdetta takana?
Montakos lastesi isää ja eksää sinulla on?
Et tunnu ymmärtävän , että tuo nainen , jota yrität vähätellä, on alan johtavia asiantuntijoita.
Kovasti naiset haluavat lytätä ja mitätöidä hänetkin, miesten lisäksi siis, ihan vain siksi että naisten oma kupla ei vaan nyt kärsisi tai jopa poksahtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Eli onko edelleen näin vuonna 2016, että naisen ja vaimon pitää edelleen alistua miehen huolenpitäjäksi ja jos nyt joku nainen (feministinatsi kuitenki!!!1) sanoo jotain tähän vastaan haluten hieman tasa-arvoa ja omaa-aikaa, miehiä sitten ihan yllättäen vähätellään? wtf??
Eli parempi vaan naisten olla hiljaa, niin tietenki.
Uliuliuliuu. Uhriudu, uhriudu, uhriudu, uhriudu.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvästä kirjoituksesta, yhdyn näkemyksiisi monessa asiassa.
Toisaalta miesten riskihakuinen luonto, jonka itsekin mainitsit esimerkiksi rattijuopumustilastojen kautta, on tulosta miljoonien vuosien evoluutiosta (ei niinkään kotikasvatuksesta). Kysymys kuuluukin: mitä aiot tehdä asialle? Aiotko taikasauvaa heilauttamalla muuttaa miehen naisen kaltaiseksi empaattiseksi, varovaiseksi, järkeväksi ja kiltiksi olennoksi? Ja jos se olisikin mahdollista, tekisitkö niin?Pyydän sinua olemaan rehellinen tässä asiassa. Tuntisitko edelleen vetoa mieheen, joka olisi huolehtivainen, kiltti ja tunnollinen, sellainen kuin me naiset olemme? Vai olisiko niin, että kyseinen olento kelpaisi sinulle hyvin kotia ja arkea pyörittämään, mutta vihaamasi itsekeskeinen, laiska ja riskihakuinen yksilö olisi se joka kelpaisi vällyjen väliin, siittämään lapsia, joista naismainen kumppanisi sitten huolehtisi yhdessä sinun kanssasi?
Etkö tiennytkin miehesi puutteet jo silloin kun päätit perustaa hänen kanssaan perheen? Pidit siitä tai et, niin biologian kannalta katsottuna nuo samat ominaisuudet osaltaan jopa lisäsivät viehtymystäsi häneen, koska ne ovat evoluution saatossa muovautuneita miehisiä piirteitä, ja yleisesti ottaen miehiset piirteet viehättävät naisia. On tutkittu totuus, että varsinkin hedelmällisimmässä kierron vaiheessa nainen kiinnostuu juuri sellaisista miehistä, jotka eivät ole hoivaamisominaisuuksiltaan niitä kaikkein edistyneimpiä
Tämä kommenttini saa varmasti paljon alapeukkuja. Pyydän itseni ja evoluution puolesta anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.
Tuo on totta. Koska mä en käytä hormonaalista ehkäisyä vaan kuparikierukkaa, toimivat hormonini kuten evoluutio on tarkoittanut ja sitten on haksahtanut näihin riskihakuisiin yksilöihin. Onneksi oppia ikä kaikki. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut vasta noin sata ensimmäistä kommenttia, ja tähän mennessä suomalainen nainen on saanut kuulla olevansa ainakin käärme, mätisäkki ja torakka. Naiset puolestaan ovat nimitelleet miehiä... ei, he eivät ole nimitelleet miehiä. He ovat valittaneet omien puolisojensa puutteista, siis siitä mitä miehet tekevät (tai jättävät tekemättä), eivätkä nimitelleet miehiä kollektiivisesti tai edes sitä omaa puutteellista miestä yksilöllisesti. Mitä tämä kertoo a) arvostuksesta toista sukupuolta kohtaan ja b) argumentaatiotaidoista?
Olet kyllä lukenut vahvasti sävytetyt lasit päässä, jos todella olet sitä mieltä että tuo objektiivisesti kuvaa ketjun sisältöä.
Jotenkin naurattaa tämä armeijajuttu, hih. Siksi että vielä pieni hetki sitten 5-vuotias tyttö oli sopivan ikäinen olemaan vastuussa paitsi itsestään ja pienemmistä. Selkään tuli, jos ei ollut ruoka valmiina tai isällä oli huono päivä.
Ja sitten "pojat" huutavat, mutta armeija!
Joku kertoo siellä lisäksi, mitä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä apn kanssa. Onko kellään tietoa montako lasta vaaralalla on ja montako parisuhdetta takana?
Et tunnu ymmärtävän , että tuo nainen , jota yrität vähätellä, on alan johtavia asiantuntijoita.
Kovasti naiset haluavat lytätä ja mitätöidä hänetkin, miesten lisäksi siis, ihan vain siksi että naisten oma kupla ei vaan nyt kärsisi tai jopa poksahtaisi.
Ei ole kuin yksi lapsi jo teini-ikäinen ja yksi exä joka ei ole kiinnostunut olemaan isä lapselleen. Eli onko tietoa tämän asiantuntijan perhestatuksesta? Ihan vain mielenkiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän teidän kannata naiset vaan asua keskenään kommuunissa, kun kakki miehet on niin paskoja. Ja tietysti vice versa. Toisaalta olisi mukavaa nähdä kummassa kommuunissa valitsisi parempi ilmapiiri.
Olen itseasiassa pohtinut ajatusta. Naiskommuunissa olisi siistiä, terveellistä itse tehtyä ruokaa, lapsista pidettäisiin huolta... Mieskommuunissa lojuisi kaljatölkkejä ja pizzalaatikoita ympäri kämppää, vessa olisi törkyinen, lapsilla koko viikon samat likaiset vaatteet päällä... Mutta hei, tärkeintähän on rento meininki! Ei saa nalkuttaa ja pingottaa.
Mä olen muutaman hyväpalkkaisen ja koulutetun naisen kanssa puolitosissaan miettinyt ajatusta naiskommuunista. Ostettaisiin omakotitalo yhdessä jostain merenrannalta (yhdessä meillä olisi siihen varaa) ja iso tila-auto, kaikkien lapset muuttaisi meille, rempattaisiin taloa yhdessä ja niihin juttuihin, mitä ei osata, palkattaisiin ammattilainen, laitettaisiin vuorotellen iso satsi ruokaa, leikittäisiin lasten kanssa... Työmäärä ihan varmasti vähenisi. Miehet voidaan kutsua kylään silloin, jos halutaan seksiä. Tietysti tulisi silloin tällöin kränää jostain (varmaan meillä naisillakin vähän eri siisteyskriteerit), mutta kyllä ne selvitettäisiin puhumalla. Naisissa on se hyvä puoli, että he yleensä ymmärtävät toisen tilanteen, jos asiasta keskutellaan.
Tuohonhan se on menossa. Enemmän minä kommuuneissa/yhdessä asuvia naisia tunnen kuin miehiä, ja nuorista ikäluokista se on laajenemassa meihin vanhempiin. Minulla ja ystävälläni on myös semivakava suunnitelma yhteisasumisesta jossain lämpimässä, kun molemmilla on ammatti, jota voisi tehdä etänä myös ulkomailta käsin. Yhä useammat naiset myös aluperinkin hankkivat lapsen yksin. Mutta kun ei sekään tunnu olevan miesten mielestä oikein, kamala parku on siitäkin, kun naiset eivät enää halua solmia parisuhteita.
Eli parisuhteessa pitäisi olla mutta mitään ei saisi mieheltä odottaa saati vaatia. Ei se vaan niin mene. Jos elämä on helpompaa yksin lapsen kanssa tai asumalla yhdessä naispuolisten ystävien kanssa, niin onhan se selvää, että perinteiset parisuhteet vähenevät.
käyttäjä-313 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RAKAS AP - kiitos että kirjoitit tämän loistavan palautteen Vaaraselle. Voiko asiaamme enää paremmin ilmaista? Vannoin itselleni että teen vastineen, huolimatta siitä että omaa aikaa ei 1v hoidolta ja palkkatöiltä jää. KIITOS💛.
-There is a special place in Hell for Women who don't support each other-And theres special place in hell for women who don't support their men. Tämä löytyy ihan sieltä isosta kirjasta.
Isolla kirjalla viittaat kai raamattuun? Juu, ketkäs ovatkaan sen kirjan muokanneet... Ei ainakaan naiset.
Ketkä tässä maailmassa on taistelleet ja vuodattaneet vertaan, jotta te naiset saisitte elää ja nalkuttaa = miehet.
Ketkä ovat keksineet lähes kaikki merkittävät keksinnöt, jotta sinä voit täällä päästää yläpäästäsi tuhnuja? = miehet.
Voisin jatkaa tätä listaa loputtomiin, mutta pelkään että se olisi sama kuin puhuisin seinille tai torakalle.
Helvetti, kehtaat vielä haukkua torakaksi. Ootko sä aivokuollut idiotti ajattelut, että ketä vastaan te miehet oikein taistelle? Kenen verta vuodatatte?
Kumpaa sukupuolta ne ryöstäjät, raiskaajat, kotiin murtautuvat olet, johon tarvitaan teidän suojelua?
Ja oikeasti, toi merkittävät keksinnöt on suurinta paskaa, mitä maa päällään kantaa. Naisia ei päästetty yliopistoihin ja kun päästettiin, naisten nimet ja työ on häivytetty historiasta. AINA. Tämä on totuus. Myöskin jotkut keksinnöt ei liity millään tavalla siihen, miksi sinun tavallisen duunarin ei tarvitse osallistua kotitöihin. Niitä merkittäviä keskijöitä kun on niin helvetin harvassa, sulla ei oo minkään valtakunnan oikeutta lähteä keksinnöillä ratsastamaan luistaaksesi normaalista vastuuskannosta. Samoin sodissa et ole taistellut. Joten mitäpä jos noi kaksi maailman naurettavinta ja typerintä argumenttia haudattaisiin NYT, kiitos?
Mutta täällä mä vaan ratsastan ja korkealla. Ei ole ollut mitään naisten töitä mitä hävittää ellei seiska lehden pläräämistä lasketa.
Mies on taistellut teidän vuoksi, jotta teillä olisi maata missä asua, ruokavarantoja mitä syödä ja teidän on vain pitänyt valmistaa ne kattilassa, mutta tästäkin on saatu hirveä show naisen taholta. Mies on suojannut naista parhaansa mukaan miehittäjiltä ja ryövärijoukoilta, jotka ovat tulleet varastamaan ja raiskaamaan silti te nalkutatte. Enkä minä itsestäni puhukkaan vaan miehistä ja heidän urotöistä. Tässähän sen näkee, nimittäin kiitollisuuden. Ei turhaan naisen asema ole ollut mitä on ollut, kaikki suuret mielet ja kirjat ovat tieneet mitä tapahtuu jos antaa naiselle sormen, noh se vie koko käden ja nalkuttaa päälle.
Ette te ole taistelleet naisten tähden, vaan siksi, että joku muu mies jossain muualla on ihan tyhmä ja pullistelee liikaa. Me naiset emme ole työntäneet teitä tantereelle ja usuttaneet tappamaan toinen toisianne, olette tehneet sen ihan itse - naisten vastusteluista huolimatta. Kun pitäö pullistella ja machoilla ja purkaa vähän paineita - ja näyttää sille toiselle äijälle jossain, että vittu meille ei pullistella siellä!
Käyppä näille vielä jäljellä oleville sotaveteraaneille kertomassa, että tappelitte aikanaan ihan vain pullistellaksenne ja paineita purkaaksenne ja kerro mikä oli vastaanotto. Kyllä ainakin oman suvun veteraaneilla oli aika kirkkaana mielessä kotitila ja perhe, kun rintamalla rymysivät. Hävettääkö yhtään vai oletko ihan ylpeydellä noin saatanan tyhmä?
Minäpä olen työni puolesta paljonkin tekemisissä näiden veteraanien kanssa. Ei ne siellä sodassa tietenkään mielellään olleet, mutta kyllä ne siellä taisteli yhtäpaljon omasta kuin naisten puolesta. Ei ne miehetkään ois maataan vapaaehtoisesti antaneet pois vaikka täällä ei olisi asunut yhtään naista. Ja sotaan oli pakko mennä. Ei sitä kyselty. Jos et mennyt, sait napin otsaan omilta, jos menit, saatoit jäädä henkiin. Ei sodista voi koskaan syyttää naisia. Ei naiset sotia aloita eikä niitä halua. Siellä sodissa on sotilaina näitten naisten "lapsia. Kukaan äiti ei halua,että hänen lapsensa joutuu rintamalle tykin ruuaksi. Suomi kävi puolustussotaa, mutta kyllä tämäkin sota johtui miesten vallanhimosta, siis johtaja miesten,ei näiden sotilaiden. Tavalliset rivisotilaat ei sotia aloita. Eli kyllä siellä joku mies pullisteli, mutta ei nämä veteraanit.
Miehen rakkautta ei saisi tuomita suorituksen mukaan, vaan motiivin/tarkoituksen mukaan. Ihminen ja rakkaus ylittävät taitojen tason.
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus Vaarasen haastattelun ja kertoi siinä, että menivät miehensä kanssa pariterapiaan suhteen ihan alkuvaiheessa ennen kuin oli mitään ongelmia. Vaaranen ajatteli, että parempi etukäteen hoitaa asioita kuin vasta sitten kun on hommat pielessä. Jos Vaarasta on siunattu miehellä, joka lähtee suhteen ensimetreillä ihan mielellään pariterapiaan ja osaa ja haluaa muutenkin kommunikoida suhteessaan, on helppo ymmärtää, ettei hän tiedosta miten valtaosa suomalaisista miehistä toimii parisuhteissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä luulee elävänsä tasa-arvoisessa maailmassa, mutta kyllä naisille asetetaan ulkopuolelta niitä vaatimuksia ihan hirveästi. Jos menette kavereiden kanssa mökkeilemään, on ihan luonnollista, että miehet siellä laiturilla kaljoittelevat ja lämmittävät saunaa samalla, kun naiset ahertavat koko päivän keittiössä ruokkiakseen näitä sankareita. Mies ei muista tai tajua hankkia anopille synttäri- tai joululahjaa. Jos lahjaa ei ole, anoppi katselee vihaisesti vaimoa, ei omaa lastaan. Jos lapsilla on jotain ongelmia, esim. väärät vaatteet päällä, on syy automaattisesti äidin. Äidin pitää pitää huolta, että mies _osaa_ pukea lapset oikein. Jouluna, kun appivanhemmat tulevat kylään, tivataan, onko kaikki itse tehty. Mies paistaa kinkun ja häntä hehkutetaan tästä sankariteosta (kinkkuhan paistuu itsekseen uunissa eikä vaadi juurikaan esivalmistejuja, paitsi huh, sen sinappihunnun tekeminen vie kyllä voimat!). Anoppi saa kyllä huomauttaa miniälle, että hänen sillinsä on muuten parempaa ja mies myötäilee mammaansa. EI puhettakaan, että mies vaikka itse vaivautuisi tekemään sitä herkkusilliä sillä anopin ohjeella. Ei ei. Miehen pitää saada olla mies eli toisin sanoen luistaa kaikesta vastuusta ja olla perheen pää, vaikka sitä päätä ei niin käytettäisikään.
Voi jeesus mitä huttua taas.
Mitä ruokaa naiset laittavat koko päivän mökillä? Samalla kun miehet vain naureskelevat laiturilla.
Lapset osaavat ihan itsekin pukea, tätä miltei kaikki naiset ketjussa valittavat. En tietenkään tiedä , onko tähän ketjuun kerääntyneet sitten kaikki naiset , joiden lapset ovat syntyneet ilman käsiä.
Muutoinkin ulinasi on taas niitä naurettavimpia, että oikein joulusillistä pitää mieli pahoittaa?
Kasvata itsellesi ne pallit, peniskateus kun sinua selvästi vaivaa.
Tästä taas näkee,että on mies kommentoimassa. Siihen ruuanlaittoon menee oikeasti paljon aikaa. Kas kun se on muutakin kuin sen makkaran grillaamista. (Miehille se ruuanlaitto kun yleensä tarkoittaa tuota?) Ja se lasten pukeminen. Ei pienet lapset oikeasti osaa pukeutua itse. Mihin niitä vanhempia muuten oikeasti tarvitaan , kun miesten mielestä lapset osaa kaiken ihan itsekin. Meillä päin oli yksi nuori leski äiti. Äiti kävi töissä ja lähti kotoa ennen kuin lapsi meni kouluun. Monena pakkasaamuna näin kun tämä lapsi meni kouluun. Paljain päin, olemattomissa vaatteissa ja ihan mitä sattuu päällä. Ei raukka osannut pukea ja kukaan ei ollut aamuisin perään katsomassa. Ja kaikki ne 6v jotka tuossa ala-astetta kävi. Ei lapset osaa huolehtia itsestään ja se onkin vanhempien tehtävä. Sen takia lapset tarvii vanhempia. Tää laten pukeminen oikein ei tarkoita sävy sävyyn pukemista vaan pukemista säänmukaan oikein. Ei äidin mielen. Ja miksi se lapsi osaisi oikein pukeutua ,kun ei kerran aikuinen mieskään sitä tajua,eikä näköjään osaa niitä sään vaatimalla tavalla pukea. Ja on kuitenkin aikuinen tervejärkinen(?) ihminen .
Ihanko oikein leskiäidin lapsi sitten piti vielä mukaan vetää?
Kerro mitä ruokaa sinä laitat navettahuivi päässä pottuja puukolla kuorien puusaaviin,
kun siinä menee koko päivä?
Mökille mennään viettämään vapaa-aikaa, ja nimenomaan grillaaminen kuuluu suomalaiseen kesään.
Jos sinä päätät tehdä lanttu- ja porkkanalaatikot kesäkuussa mökilläsi pakkaseen joulua varten,
on taas kerran kyseessä oma valintasi.
Kyllä jo 3-vuotias osaa pukea vaatteet jotka voi laittaa esille valmiiksi, sinun pitää siis kuitenkin olla TÄSSÄKIN asiassa päällepäsmärinä?
Mä en vaan millään jaksa ymmärtää, kuinka te jaksatte uhriutua joka asiasta,
nämä asiat kun ovat vielä miltei kaikki ihan omia valintojanne, mutta mies onkin sitten syyllinen.
Syyllinen mies on ainoastaan siihen, että otti vaimokseen/naisekseen pirttihirmun, jolle mikään ei riitä.
Lapsenne kiittävät, kun kasvavat keskellä sotatannerta ja seuraavat vierestä kuinka äiti nalkuttaa miehelleen ja mikään ei ole koskaan oikein.
Ei 3- vuotias todellakaan osaa pukeutua itse tai siihen ei voi luottaa että laittaa ne vaatteet mitkä pitäisi.
Mökillä lämpimällä ilmalla asialla ei liene suurta merkitystä vaikka olisi alasti.
Hukkumiselta sen ikäistä on vahdittava, mikä on toki naisten työtä pääsääntöisesti, vai?
Ouch, toi loppukaneetti... Jaksamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuin yksi lapsi jo teini-ikäinen ja yksi exä joka ei ole kiinnostunut olemaan isä lapselleen. Eli onko tietoa tämän asiantuntijan perhestatuksesta? Ihan vain mielenkiinnosta.
Mitä sinä sillä tiedolla teet?
Vaikuttaako se sinun mielestäsi hänen vuosien uraansa ja pätevyyteensä?
Millaisia "pätevyysvaatimuksia" asetat muille asiantuntijoille?
Vaaditko , että esimerkiksi gynekologi on nainen, koska miesgynellä ei ole vaginaa?
Tarhan täti ei voi olla setä, koska miehillä ei ole "äidillisiä vaistoja ja luontoa"?
Tasa-arvoryhmässä ei voi olla miehiä , koska miehillä ei voi olla naistutkimusta takanaan?
Ai mutta hei, viimeinen kohtahan onkin juuri noin, miehiä ei päästetä tasa-arvoryhmiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja lasten sukupuoli...
Tuskin lakkaatte rakastamasta lasta siksi, että joku kouluaine ei suju tai hän ei osaa vaikka piirtää tai soittaa hyvin. Aivan samoin on virhe lakata rakastamasta miestä huonosti tehdystä työstä, jos mies yrittää. Rakkaus ja lempeys toimivat hyviin ja moraalisiin miehiin. Itsekäs mies käyttää niitä vain hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvästä kirjoituksesta, yhdyn näkemyksiisi monessa asiassa.
Toisaalta miesten riskihakuinen luonto, jonka itsekin mainitsit esimerkiksi rattijuopumustilastojen kautta, on tulosta miljoonien vuosien evoluutiosta (ei niinkään kotikasvatuksesta). Kysymys kuuluukin: mitä aiot tehdä asialle? Aiotko taikasauvaa heilauttamalla muuttaa miehen naisen kaltaiseksi empaattiseksi, varovaiseksi, järkeväksi ja kiltiksi olennoksi? Ja jos se olisikin mahdollista, tekisitkö niin?Pyydän sinua olemaan rehellinen tässä asiassa. Tuntisitko edelleen vetoa mieheen, joka olisi huolehtivainen, kiltti ja tunnollinen, sellainen kuin me naiset olemme? Vai olisiko niin, että kyseinen olento kelpaisi sinulle hyvin kotia ja arkea pyörittämään, mutta vihaamasi itsekeskeinen, laiska ja riskihakuinen yksilö olisi se joka kelpaisi vällyjen väliin, siittämään lapsia, joista naismainen kumppanisi sitten huolehtisi yhdessä sinun kanssasi?
Etkö tiennytkin miehesi puutteet jo silloin kun päätit perustaa hänen kanssaan perheen? Pidit siitä tai et, niin biologian kannalta katsottuna nuo samat ominaisuudet osaltaan jopa lisäsivät viehtymystäsi häneen, koska ne ovat evoluution saatossa muovautuneita miehisiä piirteitä, ja yleisesti ottaen miehiset piirteet viehättävät naisia. On tutkittu totuus, että varsinkin hedelmällisimmässä kierron vaiheessa nainen kiinnostuu juuri sellaisista miehistä, jotka eivät ole hoivaamisominaisuuksiltaan niitä kaikkein edistyneimpiä
Tämä kommenttini saa varmasti paljon alapeukkuja. Pyydän itseni ja evoluution puolesta anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.
Tuo on totta. Koska mä en käytä hormonaalista ehkäisyä vaan kuparikierukkaa, toimivat hormonini kuten evoluutio on tarkoittanut ja sitten on haksahtanut näihin riskihakuisiin yksilöihin. Onneksi oppia ikä kaikki. ;-)
Vähän maistuu taas yleistäminen. En sinäänsä kiellä, etteikö evoluutiolla olisi näppinsä pelissä, mutta kyllähän niitä empaattisia, kilttejä ja tunnollisiakin miehiä on, eivätkä he ole välttämättä millään tavalla naisellisia tai kykenemättömiä jatkamaan sukua. On naisia, jotka tuntevat vetoa juuri sellaisiin miehiin ja kelpuuttavat vällyjen väliin vain näitä yksilöitä. Ei evoluutiokaan ihan kaikkea selitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus Vaarasen haastattelun ja kertoi siinä, että menivät miehensä kanssa pariterapiaan suhteen ihan alkuvaiheessa ennen kuin oli mitään ongelmia. Vaaranen ajatteli, että parempi etukäteen hoitaa asioita kuin vasta sitten kun on hommat pielessä. Jos Vaarasta on siunattu miehellä, joka lähtee suhteen ensimetreillä ihan mielellään pariterapiaan ja osaa ja haluaa muutenkin kommunikoida suhteessaan, on helppo ymmärtää, ettei hän tiedosta miten valtaosa suomalaisista miehistä toimii parisuhteissaan.
Valtaosa suomalaisista miehistä. Uniikki lumihiutale, herkkä yksi miljoonasta erottuva mimosankukka siis saa leimata kaikki miehet samaan muottiin?
Juu, eihän nuo asiantuntijat mistään mitään tiedä. Kyllä yksittäisen palstamamman oma kieroon kasvanut ajatusmaailma , huono miesvalinta ja suomalaisen naisen itse itsensä ylipääliköksi nimittäminen ajavat kaikkien asiantuntijoiden osaamisen ohi. Mitä me asiantuntijoilla, yksittäinen palstamamma kun tietää kaikesta kaiken.
Saanko arvata, alistuvan kouluttamattoman naisen kanssa, jolle sinä olet se viimeinen oljenkorsi? Nainen haluaa ensisijaisesti tasavertaisen kumppanin, mies palvelijan. Osa naisista joutuu tyytymään tähän rooliin, koska se on heidän ainoa mahdollisuutensa elämässä. Kumma, kun itsensä elättävistä uranaisista ei löydy näitä miesten haavenaisia. Sanonpa syyn: Heidän ei tarvitse!