Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetan mieheni vähättelyn heti kun hän lakkaa olemasta kolmas lapseni

Vierailija
15.01.2016 |

Viime syksynä minulla oli tärkeä työhön liittyvä tapaaminen, miehellä ei sen kummempia. Loogista siis oli, että juuri mies vei lapsen astmapolille kontrollikäynnille. Homma päättyi niin, että jouduin nolona soittamaan hoitajalle, koska mies ei muistanut lainkaan mistä siellä oli puhuttu ja 3,5-vuotiaalta sain "yllättäin" hieman ristiriitaista tietoa.

Tehtiin lähtöä siskoni häihin. Puin itseni, puin lapset, meikkasin, laitoin omat ja tytön hiukset, kirjoitin kortin, pakkasin tavarat. Viisi minuuttia lähtöön ja mitä tekee mies - makaa kalsareissaan sängyllä selaamassa kännykkäänsä. Ei kuulemma tiennyt, missä hänen vaatteensa ovat (ihan siellä samassa kaapissa missä kaikki muutkin miehen vaatteet) eikä viitsinyt kysyä, kun näytin niin kiireiseltä.

Järjestelen yksivuotissynttäreitä ja edellisenä iltana ehkä seitsemän aikaan huomaan, että unohdin ostaa vaniljavaahdon kakkuun. Pyydän miestä kipaisemaan sellaisen lähikaupasta (n. 300 m) tai vaihtoehtoisesti tekemään kakkupohjan valmiiksi, jotta minä voisin käydä sen hakemassa. Mies ei jaksa tehdä kumpaakaan, koska "en mä mitään synttäreitä halunnut pitää, sun idea ne oli".

Miehen nimissä olevasta autosta meni rikki yksi juttu. No, onneksi lasten päiväkoti on kävelymatkan varrella ja pääsen itse sujuvasti bussilla töihin, miehellä oli vähän hankalampaa. Meni kolme päivää eikä auton tila edennyt mitenkään, koska "ei ole ehtinyt". Kysyin sitten yhdeltä työkaverilta neuvoa ja hän sanoi että johtuu luultavasti tästä, viekää huoltoon tuonne, maksaa näin ja näin paljon. Kerroin miehelle tämän ja kuulemma työkaverini on väärässä, vika on ehdottomasti tämä ja sitä ei missään nimessä korjata noin. Noh, auto saatiin huoltamolle lopulta ja vika oli juuri se mitä työkaverini aavistelikin.

Mies vei lapset luistelemaan ja ajattelin nauttia ihanasta hiljaisesta hetkestä teekupin kanssa sohvalla. Menee alle puoli tuntia ja mies tulee lasten kanssa kotiin, kuulemma toinen lapsista kaatui heti alkumetreillä eikä halunnut jatkaa. Kysyin, että miksei laittanut kaatunutta pienempää rattaisiin ja antanut isoveljen luistella, mies vain kohautti olkiaan. Taisi kinttuja palella, kun tyhmä vaimo ei tajunnut pitää huolta siitä, että aikuinen mies laittaa riittävästi päälleen eikä lähde pelkissä ohuissa tuulihousuissa -15 asteen pakkaseen.

En missään tapauksessa sano, että kaikki miehet ovat tällaisia. Omanikaan ei ollut, ennen kuin jäin hoitamaan esikoista kotiin ja joku tuntui menneen perustavanlaatuisesti vikaan, vaikkei mitään erityistä tapahtunutkaan. Tämä mies ei kuitenkaan tämän perheen aikuisena ole vertaiseni, vaan jossain paljon matalammalla tasolla, väliportaalla minun ja lasten välissä. Tämä on myös syy siihen, miksi en miehen kärttämisestä huolimatta suostu hankkimaan kolmatta lasta itselleni hoidettavaksi ja huollettavaksi.

Kommentit (331)

Vierailija
261/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei monikaan taida ihan ymmärtää mitä ap tarkoittaa! Meillä nimittäin on aivan tuota samaa!

Esimerkki: meidän tiskikone on vanha mutta ajaa asiansa, muutamat astiat pitää laittaa yläritsille tietyllä tavalla tai eivät lähde puhtaiksi tai pesuainevettä jää lillumaan niihin. Olen näyttänyt kädestä pitäen miehelle miten ne laitetaan ja miksi. Mutta ei, mies survoo ne aina niin että ne on pestävä kahteen kertaan. Kun sanon tästä olen nalkuttaja ja valitan siitä että astiat ovat mielestäni väärässä asennossa koneessa.

Esimerkki2: asutaan kerrostalossa ja meillä on kissa. Hiekkalaatikko on vessassa missä on myös suihku. Laatikko on lavuaarin alla koska muualla olisi tiellä. Olen sanonut miehelle, että laatikko pitää nostaa pois suihkun ajaksi lavuaarin alta koska vesi roiskuu laatikkoon ja hiekat täytyy vaihtaa. Ei onnistu! Ja taas olen nalkuttaja joka nalkuttaa siitä ettei laatikko ole mieleisessäni paikassa. (Kannellinen laatikko ei käy yritetty on kissa ei suostu menemään sinne)

Esimerkki3: miehellä on ihme tapa pitää valoja joka huoneessa. Kun sanon että turhaa pitää valoja esim. Vessassa jos siellä ei ole olen nalkuttaja joka nalkuttaa turhasta.

Näitähän riittäisi vaikka kuinka, olenko teistä nalkuttaja? En vaadi että asiat pitäisi tehdä minun tavallani vaan tavalla joka on käytännöllisin ja järkevin. Miksi pestä samat astiat peräkkäin pari kertaa kun kerrallakin saa puhtaaksi? Miksi vaihtaa kissanhiekka joka kerta sen jälkeen kun on käyty suihkussa? Miksi kasvattaa sähkölaskua turhan takia? Asia ei edes vituttaisi näin paljon jos mies itse pesisi ne astiat kahdesti tai vaihtaisi hiekat.

Kai pitäisi olla tyytyväinen kun mies edes täyttää konetta....sen kerran pari kuussa puolen tunnin kinaamisen ansiosta....

Vierailija
262/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh-isä jolla on tahto ja kyky pärjätä lasten kaa. Lasten äiti ei ehi tavata lapsiaan ku kaikki muu kiinnostaa. Paitsi lapset. Eli voin sanoa samat sanat. Eli alkasin kunnioittaa naisia jos osaisitte leipoa ja laittaa ruokaa mua paremmin. Ja ennen kaikkea osaisitte hoitaa niitä lapsia. Mun mittakaavassa joka nainen ei osaa laittaa lapsiaan etusijalle vaan oma perse menee aina edelle. Siksi en ota uutta vaimoa...en tarvi enää akkaa loisimaan mun raha ja voima. Muutenkaan ei naisesta ole hyötyä...eivät pääse kotihommissa edes samaan kuin minä. Naurattaa teidän kuvitellut ylemmyytenne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitähän riittäisi vaikka kuinka, olenko teistä nalkuttaja? En vaadi että asiat pitäisi tehdä minun tavallani vaan tavalla joka on käytännöllisin ja järkevin. Miksi pestä samat astiat peräkkäin pari kertaa kun kerrallakin saa puhtaaksi? Miksi vaihtaa kissanhiekka joka kerta sen jälkeen kun on käyty suihkussa? Miksi kasvattaa sähkölaskua turhan takia? Asia ei edes vituttaisi näin paljon jos mies itse pesisi ne astiat kahdesti tai vaihtaisi hiekat.

Kai pitäisi olla tyytyväinen kun mies edes täyttää konetta....sen kerran pari kuussa puolen tunnin kinaamisen ansiosta....

Tämä on juuri se ongelma. Mies saa kernaasti tehdä asiat omalla tyylillään enkä oikeasti jaksa nalkuttaa pikkujutuista, mutta rajani menee siinä, etten osta tiettyä kulutushyödykettä miljoonaan kertaan  vaikka oikealla käytöllä se olisi melkein ikuinen enkä suostu muidenkaan rahallisten vahinkojen kustantajaksi silloin kun mies tekee "omalla tyylillään". Vessapaperirullan voin kääntää oikein päin kaikessa hiljaisuudessa, mieheni saa viikata pyyhkeet niin kuin tahtoo enkä ala sitä kontrolloimaan (äitini alkoi, siitä traumatisoituneena...) ja jos lapsella on mielestäni huonosti yhteensopivat vaatteet päällä niin antaa olla, en kommentoi enkä korjaile. 

Sitten kyllä nalkutan, jos vaikka turvakaukalon tekstiiliosa on pilattu vääränlaisessa pesussa niin että se on käyttökelvoton, valurautapannut on tiskattu tiskikoneella ja kallis jääkaapissa säilytettävä lääkeaine on unohdettu pöydälle lojumaan. 

Vierailija
264/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain lapsiani tänään naapurista, kun perheen mies oli lopettelemassa lauantai-siivousta. Kas, kun mamma tuli kotiin samaan aikaan kaupoilta, niin äidin suu kiitti kauniisti miestä, että oli siivonnut. Mutta sitten otti jonkun rätin käsiinsä ja muka alkoi "paikkailemaan" miehen suoritusta, että tämä kohta jäänyt keittiön pöydästä siivoamatta. jne. Kyllähän se näin ulkopuolisesta näyttää siltä, että kyse ei ole enää siivouksen jäljestä. Vaan VALLASTA. Eli naisen viestin miehelleen tulkitsin suunnilleen seuraavaasti: kiitos siivoamisesta, mutta muista, että minulla on täällä kodissa valta ja minä määrään ja sinulla on oikeus tehdä ja toimia täsmälleen niin kuin minä haluan/käsken, ei muuten. Ja että minä osaan kodinhoidon sua paremmin, vaikka nyt siivositkin. Nöyryyttä, nöyryyttä!

Vierailija
265/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissä tälläisiä tapauksia riittää. Tuntuu muuten olevan paljon yleisempää, kuin naisen lompakolla loisiminen. ;)

Nämä miehet löhöävät perse homeessa sohvalla, naiset siivoavat, tekevät ruuan ja hoitavat lapset. Tuttuni kertoi, ettei hänen miehensä kuulemma OSAA edes maksaa laskujaan!! Miten hemmetissä tälläistä aikuista vauvaa voi kohdella tasavertaisena kumppanina tai hänen kanssaan harrastaa seksiä, oksettaa pelkkä ajatuskin. Yööök.

Kuinka epätoivoisia te naiset siis olette, kun tuollaisia miehiä otatte?

Juu, uskon valheesi mukisematta. Tottahan tämä juttusi on kun kerran naisporukalla tuollaisista puhutte keskenänne.

Miten se Väestöliiton asiantuntijan kommentti menikään?

Naiset väheksyvät ja haukkuvat miehiä toisilleen naisporukassa. MOT.

Koko ketju ja palsta vain todistavat hänen olevan täysin oikeassa.

(Olette siis pedofiilimammoja, kun harrastatte seksiä lapsimiesten kanssa?)

Olisko ne just näitä lapsimiehiä, jotka ruikuttaa pihtarivaimoista? Kannattaisiko heidän kurkistaa peiliin kenties?

Vierailija
266/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota astmapolitapausta voi etäisesti pitää miehesi puolelta hieman huolimattomasti hoidetulta, vaikkakaan ei niin dramaattiselta. Kuten sanottua yleensä tulee kirjalliset ohjeet perästä.

Myöhästyittekö niistä häistä? Miehet voi usein pukea viidessä minuutissa.

Toi autohomma oli sulta kyllä todella lapsellista valtapeliä. "kyllä se naapurin Pekka tiesi taas paremmin..." Ok, miehesi vähän jahkaili autonsa kanssa, mutta itsepähän siitä kärsi.

Kakun hakeminen kaupasta olisi toki ollut mieheltäsi kohteliasta, mutta ainakin hän oli rehellinen. Synttäreiden järjestäminen ei häntä alunpitäenkään kiinnostanut.

Luisteluepisodista... Oliko sulle luvattu vähintään kahden tunnin lapsivapaahetki? Jos kuopus rääkyy ja esikoisella on kyllä, niin ei siinä huvita houkutella kumpaakaan luistelemaan.

Myönnetään, että kirjoitin vähän provosoivasti ja miehesi saattaa olla ajoittain laiska tai saamaton, mutta etkö näe omassa asenteessasi ja käyttäytymisessä mitään korjattavaa? Toisaalta, itsepä omaa (perhe-)elämääsi elät ja sitä kautta olet itse vastuussa omasta onnellisuudestasi.

Ei niitä hoito-ohjeita postissa laiteta, vaan lääkäri ja hoitaja antaa ne keuhkopolilla suoraan. Epikriisissä kerrotaan sairauden toteaminen etc. Ei epikriisi ole mikään hoito-ohje eikä astman hoitamista voi viivästyttää epikriisin kolahtamiseen postiluukusta. Lasku on ainut toinen asia, joka astmapolilta tulee perässä, ohjeet joutuu ihan kuuntelemaan ja muistamaan lääkäriltä ja hoitajilta suoraan. Yleensä hoitaja vielä neuvoo, jos lääkkeen ottotavassa tai annostelussa on jotain erikoista, astmapiippuja on nimittäin erilaisia.

En tiedä missä lääkäreissä te olette käyneet, mutta meille on kyllä lääkäri antanut lähtiessä ohjeet myös kirjallisena. 

Vierailija
267/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä näitä "Miehen pitää saada tehdä asiat omalla tyylillään"-juttuja. Miehen tyyli esim. siivota keittiö on se, että rasvaa levitetään enemmän ympäriinsä vain ohuemmaksi kerrokseksi. Kokkauksen jälkeen jälkien siivoaminen tarkoittaa paistinpannun laittamista likoamaan ja siellä se likoaa usein vielä parin päivän jälkeenkin, ellen minä sitä pese. Kun miehen saa joskus imuroimaan, imuroi hän vain huoneiden keskeltä. Nurkat ja sängynaluset jäävät täyteen villakoiria. En välitä siitä, ovatko lasten vaatteet kovin tyylikkäät, mutta keliin sopivat kamppeet pitää osata valita. Pakkasella ei mennä ulos kevyessä tuulitakissa ja tennareissa.

Vierailija
268/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestä näitä "Miehen pitää saada tehdä asiat omalla tyylillään"-juttuja. Miehen tyyli esim. siivota keittiö on se, että rasvaa levitetään enemmän ympäriinsä vain ohuemmaksi kerrokseksi. Kokkauksen jälkeen jälkien siivoaminen tarkoittaa paistinpannun laittamista likoamaan ja siellä se likoaa usein vielä parin päivän jälkeenkin, ellen minä sitä pese. Kun miehen saa joskus imuroimaan, imuroi hän vain huoneiden keskeltä. Nurkat ja sängynaluset jäävät täyteen villakoiria. En välitä siitä, ovatko lasten vaatteet kovin tyylikkäät, mutta keliin sopivat kamppeet pitää osata valita. Pakkasella ei mennä ulos kevyessä tuulitakissa ja tennareissa.

Et ilmeisesti käsitä sitä, että on olemassa koko joukko miehiä, jotka selviytyvät niistä arjen askareista aivan mainiosti sillä omalla tyylillään. Lapset eivät jää pukematta, eivätkä nurkat imuroimatta, mutta naiselle se miehen oma tyyli on silti ongelma. 

Vierailija
269/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi leikkiä ja valehdella, ett toinen on ihan yhtä kykenevä hoitamaan asioita ja kantamaan vastuuta, jos se ei selvästikään ole?

Tarkoitaako se että ei vähättäle sitä että valehtelisi että toinen on yhtä kykenevä hoitamaan? Eikö se pikemmin tarkoita sitä että tunnustaa että toiselta joku asia sujuu paremmin ja sen on hänen yksinkertaisempaa hoitaakin kuin toisen?

Vierailija
270/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä vain mietin kirjoitti:

Itse sivusta seuranneena olen huomannut, että koti ja lapset ovat naisten omaisuutta. Niitä hoidetaan naisten vaatimalla tavalla ja naisen vaatima tapa on se oikea. Koska miesten/isien tapa on joka tapauksessa väärä, niin helpommalla pääsee kun odottaa kuulevansa oikean vastauksen.

Tämä johtaa siihen, että mies passivoituu ja jää lapsen rooliin.

Isän tapa toimia on erilainen, mutta ei se ole väärä. Siinä missä naistenkin, niin miehenkin on testattava paras tapa toimia .... Ja se voi olla eri kuin naisella.

Meillä isä/mies pääsi vauhtiin lastenhoidossa, kun oli pari kuukautta kotona vanhempainvapaalla. Kotona ollessaan löysi omat tapansa toimia ( ja kaikki eivät ole todellakaan samoja kuin minulla). Mutta hänen vastuu ja hänen tapansa..

Sitten vielä muutama kommentti yähän loppuun:

Lapsella ei ole mitään hätää, jos paita tai housut ovat väärän väriset.

Lapsella ei ole vieläkään hätää, jos ruoka on erilaista tai se on myöhässä.

Lapsella ei ole hätää, jos rytmi on joskus erilainen

Jos mies käyttää lapsen lääkärissä yms, niin älkää vaatiko miestä osaamaan joka sanaa ulkoa. Muistakaa, että epikriisi tulee perässä.

Ps. Pahoittelut virheistä, mutta kirjoitan kännyllä.

Lapsella ei ole mitään hätää, jos paita tai housut ovat väärän väriset.

-No olisi kiva että ne vaatteet olisivat edes ehjät ja sopivan kokoiset, mutta kyllähän se teineille riittää että edes jotain vaatteita on

Lapsella ei ole vieläkään hätää, jos ruoka on erilaista tai se on myöhässä.

-Hyvinhän ne miehen lapset kasvoivat eineslihapiirakoilla ja roiskeläpilläkin, kasviksia sai koulussa

Lapsella ei ole hätää, jos rytmi on joskus erilainen

-Eipä sillä lapsella hätää ollutkaan. Koulusta vain tuppasivat soittelemaan ja valittamaan kun pekkairmeli taas myöhästyi/oli aivan väsynyt koulussa kun oli pelannut aamuviiteen

Että näin sitä menoa tuli katsottua sivusta useampi vuosi. Kyllähän isä hyvin lapsensa hoitaa. Ja nykyään syytetään äidin geenejä kun lapset ovat sossun asiakkaita ja pikkurikollisia.

Vierailija
271/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse elämässäni kohdannut näitä mieslapsia, jotka ovat passiivisia eivätkä ota mistään vastuuta.

Tällaisille miehille pitää kaikesta aina sanoa erikseen, ja siltikään ei ole varmaa että mies tekisi läheskään niin kuin on pyydetty.

Mieslapsi heittäytyy täysin naisen järjen, muistamisen ja vastuun varaan. Lapsien lääkärikäyntejä, vanhempainiltoja tai edes henkilötunnuksia ei muisteta. Pyykkiä ei osata pestä omatoimisesti, vaan valitetaan sitten naiselle kun ei ole yhtään kalsareita puhtaana. Edes omia menoja ei meinata muistaa tai aamulla herätä töihin, ellei nainen töki hereille kellon soidessa.

Mieslapsi pitää vaimoa äitinään. Äiti siivoaa, kokkaa ja hoitaa lapsia. Siinä sivussa äiti käy tienaamassa rahaa töissä ja huolehtii muista asioista. Mieslapset ovat oksettavia.

Onneksi kaikki miehet eivät ole henkisesti lapsen tasolla, vaan he ovat osaavia ja vastuullisia kumppaneita.

Vierailija
272/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että osa miehistä heittäytyy täysin lapsen tasolle kun lapsia syntyy?

Tätä minäkin ihmettelen. Mistä se muutos tulee? Onko se jokin kirous? En tajua. Meillä kyseessä ei edes ollut se että mies olisi jätetty "ulkopuolelle". (Näitäkin naisia on, jotka kuvittelevat että vain heidän tapansa on ainoa oikea ja nalkuttavat turhasta, mutta ei ole tästä kyse läheskään aina.) Yritin kaikin tavoin rohkaista miestä hoitamaan vauvaa tai edes olemaan lapsen kanssa. Mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Mies ei vain tajua että ainoastaan huolehtimalla lapsen tarpeista syntyy suhde lapseen. Eihän se lapsi opi luottamaan missään asiassa isäänsä, jos tämä ei ikinä huolehdi ruuasta, pesuista, pukemisista ja ulkoiluista. Nyt lapsi on jo isompi, eikä mies vieläkään koskaan tee lapsen kanssa mitään lapsen ehdoilla. Ikinä ei touhua ulkona mitään sen kanssa tai leiki tai yhtään mitään. Ottaa poikaa joskus mukaan autotalliin "rakentelemaan", jos minä huolehdin että on tarpeelliset ulkovaatteet ynm., tai johonkin tapahtumaan mikä ensisijaisesti kyllä kiinnostaa häntä, ei 6-vuotiasta poikaa. Yritän sanoa ja puhua kauniisti, että kohta poika on niin iso että ei enää pyydä leikkimään. Välillä menee hermo ja sanon rumasti. Kodinhoitoon liittyvistä asioista en edes viitsi alkaa avautumaan tähän, sanon vain että mies ei tee mitään. Siis oikeasti yhtään mitään. No vessapaperirullan vaihtaa jos loppuu hänellä, hylsyn tosin saan minä sitten kiikuttaa roskakaappiin. Ja jos laitan täysinäisen roskapussin valmiiksi ulko-oven eteen, niin vie sen aamulla mennessään. Että sillä tavalla osallistuu. Sanomattakin lienee selvää että toista lasta ei tule. Ainakaan tämän miehen kanssa. Niin että te, joilla on oikeasti tasa-arvoinen parisuhde, olkaa onnellisia ja antakaa miehillenne ylimääräinen kiitoshali. Ja ennen kuin lomakkoloisija-mies alkaa räksyttään, niin todettakoon että meillä on aina maksettu puoliksi kaikki, myös silloin kun olin vanhempainvapaalla maksoin osuuteni omista säästöistäni.

Lompakkolois-miehen ulinaa on turha torjua, hänen mukaansa sinun olisi pitänyt maksaa kaikki yhteisen kodin menot, etkä olisi saanut julmasti sortaa miestä vaatimalla tätä viemään roskat ja vaihtamaan vessapaperin :D 

Ihan ohiksena, kovasti on lompakkolois-mies päässyt ihonne alle.

Mistähän se mahtaa pohjimmiltaan teistä itsestänne kertoa?

Kas kas, lompakkoloismies tai joku hänen alter egoistaan kiitää paikalle.

Mistäkö tiesin? Tuosta maailman typerimmästä tekstin jaksottelusta. :D

Vierailija
273/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti käsitä sitä, että on olemassa koko joukko miehiä, jotka selviytyvät niistä arjen askareista aivan mainiosti sillä omalla tyylillään. Lapset eivät jää pukematta, eivätkä nurkat imuroimatta, mutta naiselle se miehen oma tyyli on silti ongelma. 

Sehän tämän keskustelun ongelma oikeastaan onkin. Tuollaiset aivan mainiosti pärjäävät ja asiallisesti leiviskänsä hoitavat miehet, joilla on negatiivisia kokemuksia ylikontrolloivista naisista helposti leimaavat kaikki miesten osallistumisesta valittavat naiset samanlaisiksi. Toisaalta näille oikeasti vätystelevien miesten puolisoille tuollainen asiansa hoitava mies on yksisarviseen verrattava taruolento. Joten kummatkin puhuvat iloisesti toistensa ohi ja mielessään pitävät toisiaan valehtelijoina tai vähintäänkin liiottelijoina.

Vierailija
274/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen olevani outolintu tässä maailmassa: minut on opetettu olemaan itsenäinen arvonsa tunteva nainen, minun ei tarvitse tehdä lapsia, sain valita haluamani ammatin, eivätkä isäni ja nykyinen mieheni ole laiskoja miesvauvoja. Kamalaa, miksi melkein kaikki naiset opetetaan käytännössä melkein syntymästä asti olemaan alempiarvoisia? 

Vierailija
275/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehen omalla tyylillä tarkoitetaan sitä, että huoneet imuroidaan eri järjestyksessä, mutta silti huolellisesti tai lapselle puetaan kelin mukaiset käytännölliset vaatteet, vaikkeivat ehkä ihan sopisikaan yhteen, niin ok. Tollaisesta mäkättäminen on ihan naurettavaa naisilta. Moni mies ei vain oikeasti niitä hommia hoida, kuten tästäkin ketjusta voit lukea. On tietysti fiksuja miehiä, jotka selviävät kotitöistä ihan hyvin ja avuttomia naisia, jotka eivät selviä. Kuitenkin keskimäärin taitaa olla tyypillisempää, että mies on se parisuhteen "kolmas lapsi", joka heittäytyy passattavaksi.

Vierailija
276/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki vitonen vielä lapsettomille naisille: sopikaa ennen lasten syntymää, että myös mies jää joksikin aikaa kotiin.

Vierailija
277/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus kerää yläpeukut ja kerää miehet-on-kaikki-sikoja huutelijat taas ketjuun.

Miesten vähättely, miehen vertaaminen lapseen ( onko ap pedofiili?) ,  miesviha, äitimyytti, naisen uhriutuminen, äiti on aina oikeassa ja naiset ovat täydellisiä.

Tick in all of the boxes.

Lisätään feminismi, tasa-arvo, tasavertaisuus, tasaveroisuus, äidin vapaa-aika, miehen laiskuus, miehen osaamattomuus, lassukat, miehen tyhmyys, miehen saamattomuus, mies ärsyttää, käpälöinti, ahdistelu, miehen lääppiminen, vanhat ukot ja naisella on oikeus.

Sitten vain odotellaan kun siskot kerääntyvät apajille kuin mehiläiset hunajapurkille.

Vierailija
278/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus kerää yläpeukut ja kerää miehet-on-kaikki-sikoja huutelijat taas ketjuun.

Miesten vähättely, miehen vertaaminen lapseen ( onko ap pedofiili?) ,  miesviha, äitimyytti, naisen uhriutuminen, äiti on aina oikeassa ja naiset ovat täydellisiä.

Tick in all of the boxes.

Lisätään feminismi, tasa-arvo, tasavertaisuus, tasaveroisuus, äidin vapaa-aika, miehen laiskuus, miehen osaamattomuus, lassukat, miehen tyhmyys, miehen saamattomuus, mies ärsyttää, käpälöinti, ahdistelu, miehen lääppiminen, vanhat ukot ja naisella on oikeus.

Sitten vain odotellaan kun siskot kerääntyvät apajille kuin mehiläiset hunajapurkille.

Hyvin olet sisäistänyt. Vihdoinkin.

Vierailija
279/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naisten perseily on sekin miesten syytä. Selvä. Naisissa ei voi olla vikoja.

Vierailija
280/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä minulla oli tärkeä työhön liittyvä tapaaminen, miehellä ei sen kummempia. Loogista siis oli, että juuri mies vei lapsen astmapolille kontrollikäynnille. Homma päättyi niin, että jouduin nolona soittamaan hoitajalle, koska mies ei muistanut lainkaan mistä siellä oli puhuttu ja 3,5-vuotiaalta sain "yllättäin" hieman ristiriitaista tietoa.

Tehtiin lähtöä siskoni häihin. Puin itseni, puin lapset, meikkasin, laitoin omat ja tytön hiukset, kirjoitin kortin, pakkasin tavarat. Viisi minuuttia lähtöön ja mitä tekee mies - makaa kalsareissaan sängyllä selaamassa kännykkäänsä. Ei kuulemma tiennyt, missä hänen vaatteensa ovat (ihan siellä samassa kaapissa missä kaikki muutkin miehen vaatteet) eikä viitsinyt kysyä, kun näytin niin kiireiseltä.

Järjestelen yksivuotissynttäreitä ja edellisenä iltana ehkä seitsemän aikaan huomaan, että unohdin ostaa vaniljavaahdon kakkuun. Pyydän miestä kipaisemaan sellaisen lähikaupasta (n. 300 m) tai vaihtoehtoisesti tekemään kakkupohjan valmiiksi, jotta minä voisin käydä sen hakemassa. Mies ei jaksa tehdä kumpaakaan, koska "en mä mitään synttäreitä halunnut pitää, sun idea ne oli".

Miehen nimissä olevasta autosta meni rikki yksi juttu. No, onneksi lasten päiväkoti on kävelymatkan varrella ja pääsen itse sujuvasti bussilla töihin, miehellä oli vähän hankalampaa. Meni kolme päivää eikä auton tila edennyt mitenkään, koska "ei ole ehtinyt". Kysyin sitten yhdeltä työkaverilta neuvoa ja hän sanoi että johtuu luultavasti tästä, viekää huoltoon tuonne, maksaa näin ja näin paljon. Kerroin miehelle tämän ja kuulemma työkaverini on väärässä, vika on ehdottomasti tämä ja sitä ei missään nimessä korjata noin. Noh, auto saatiin huoltamolle lopulta ja vika oli juuri se mitä työkaverini aavistelikin.

Mies vei lapset luistelemaan ja ajattelin nauttia ihanasta hiljaisesta hetkestä teekupin kanssa sohvalla. Menee alle puoli tuntia ja mies tulee lasten kanssa kotiin, kuulemma toinen lapsista kaatui heti alkumetreillä eikä halunnut jatkaa. Kysyin, että miksei laittanut kaatunutta pienempää rattaisiin ja antanut isoveljen luistella, mies vain kohautti olkiaan. Taisi kinttuja palella, kun tyhmä vaimo ei tajunnut pitää huolta siitä, että aikuinen mies laittaa riittävästi päälleen eikä lähde pelkissä ohuissa tuulihousuissa -15 asteen pakkaseen.

En missään tapauksessa sano, että kaikki miehet ovat tällaisia. Omanikaan ei ollut, ennen kuin jäin hoitamaan esikoista kotiin ja joku tuntui menneen perustavanlaatuisesti vikaan, vaikkei mitään erityistä tapahtunutkaan. Tämä mies ei kuitenkaan tämän perheen aikuisena ole vertaiseni, vaan jossain paljon matalammalla tasolla, väliportaalla minun ja lasten välissä. Tämä on myös syy siihen, miksi en miehen kärttämisestä huolimatta suostu hankkimaan kolmatta lasta itselleni hoidettavaksi ja huollettavaksi.

Suurin noista oli sinun vikasi. Ensinnäkin mies ei ole sinun palvelijasi. Jos sinä unahdat jotakin niin SINÄ haet sen EI miehesi.

Sinulla EI myöskään ole mitään sanottavaa miehen autoon. Hän saa vaikka polttaa sen jos häntä huvittaa.

Kaikenlaiset juhlat joita SINÄ haluat järjestää on vain ja ainoastaan sinun ongelmasi eikä miehen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme