Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetan mieheni vähättelyn heti kun hän lakkaa olemasta kolmas lapseni

Vierailija
15.01.2016 |

Viime syksynä minulla oli tärkeä työhön liittyvä tapaaminen, miehellä ei sen kummempia. Loogista siis oli, että juuri mies vei lapsen astmapolille kontrollikäynnille. Homma päättyi niin, että jouduin nolona soittamaan hoitajalle, koska mies ei muistanut lainkaan mistä siellä oli puhuttu ja 3,5-vuotiaalta sain "yllättäin" hieman ristiriitaista tietoa.

Tehtiin lähtöä siskoni häihin. Puin itseni, puin lapset, meikkasin, laitoin omat ja tytön hiukset, kirjoitin kortin, pakkasin tavarat. Viisi minuuttia lähtöön ja mitä tekee mies - makaa kalsareissaan sängyllä selaamassa kännykkäänsä. Ei kuulemma tiennyt, missä hänen vaatteensa ovat (ihan siellä samassa kaapissa missä kaikki muutkin miehen vaatteet) eikä viitsinyt kysyä, kun näytin niin kiireiseltä.

Järjestelen yksivuotissynttäreitä ja edellisenä iltana ehkä seitsemän aikaan huomaan, että unohdin ostaa vaniljavaahdon kakkuun. Pyydän miestä kipaisemaan sellaisen lähikaupasta (n. 300 m) tai vaihtoehtoisesti tekemään kakkupohjan valmiiksi, jotta minä voisin käydä sen hakemassa. Mies ei jaksa tehdä kumpaakaan, koska "en mä mitään synttäreitä halunnut pitää, sun idea ne oli".

Miehen nimissä olevasta autosta meni rikki yksi juttu. No, onneksi lasten päiväkoti on kävelymatkan varrella ja pääsen itse sujuvasti bussilla töihin, miehellä oli vähän hankalampaa. Meni kolme päivää eikä auton tila edennyt mitenkään, koska "ei ole ehtinyt". Kysyin sitten yhdeltä työkaverilta neuvoa ja hän sanoi että johtuu luultavasti tästä, viekää huoltoon tuonne, maksaa näin ja näin paljon. Kerroin miehelle tämän ja kuulemma työkaverini on väärässä, vika on ehdottomasti tämä ja sitä ei missään nimessä korjata noin. Noh, auto saatiin huoltamolle lopulta ja vika oli juuri se mitä työkaverini aavistelikin.

Mies vei lapset luistelemaan ja ajattelin nauttia ihanasta hiljaisesta hetkestä teekupin kanssa sohvalla. Menee alle puoli tuntia ja mies tulee lasten kanssa kotiin, kuulemma toinen lapsista kaatui heti alkumetreillä eikä halunnut jatkaa. Kysyin, että miksei laittanut kaatunutta pienempää rattaisiin ja antanut isoveljen luistella, mies vain kohautti olkiaan. Taisi kinttuja palella, kun tyhmä vaimo ei tajunnut pitää huolta siitä, että aikuinen mies laittaa riittävästi päälleen eikä lähde pelkissä ohuissa tuulihousuissa -15 asteen pakkaseen.

En missään tapauksessa sano, että kaikki miehet ovat tällaisia. Omanikaan ei ollut, ennen kuin jäin hoitamaan esikoista kotiin ja joku tuntui menneen perustavanlaatuisesti vikaan, vaikkei mitään erityistä tapahtunutkaan. Tämä mies ei kuitenkaan tämän perheen aikuisena ole vertaiseni, vaan jossain paljon matalammalla tasolla, väliportaalla minun ja lasten välissä. Tämä on myös syy siihen, miksi en miehen kärttämisestä huolimatta suostu hankkimaan kolmatta lasta itselleni hoidettavaksi ja huollettavaksi.

Kommentit (331)

Vierailija
281/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä niin erikoinen ketju etten tiedä mitä sanoa. Ihan normaali mies, noiden asioiden takiako häntä pitäisi vähätellä?

Pukeutumisjutusta tuli mieleen että meilllä tilanne menee aina niin, että juurikin 5min ennen lähtöä saan huudot siitä että makaan bokserisillani sängyllä. Tämän jälkeen makoilen vielä vähän aikaa, rauhallisesti puen päälle ja valmistaudun. Noihin menee yhteensä 3 minuuttia. Tämän jälkeen sitten odottelen vielä valmistautuvaa naista seuraavat 15 minuuttia vaatteet päällä ja valmiina

Meillä taas niin, että sovitaan vaikkapa kylään lähtö tasan kuudelta, varttia vaille vaimo polkee jalkaa täydessä toppavarustuksessa eteisessä, pihalla ollaan 5 vaille ja kyläpaikassa saa kahvipöydässä kuunnella naljailua, kuinka taas sai minua odottaa.

Meillä puolestaan niin, että mies istuu varttia vaille autossa ja sitten kiukuttelee, mikä kestää. Minä joudutan itseni ja kolme lasta valmiiksi, tarkistan ettei ole kahvinkeittimiä, pesukoneita tai valoja päällä, että viemiset on mukana ja että ovet tulevat lukkoon. Sitä kiukuttelun määrää, kun saa aina odotella, vaikka ajoissa ollaankin. Tekis stana itsekin jotain muutakin kuin hyppäisi autoon keräämään raivoa.

Vierailija
282/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetan naisen hakkaamisen heti kun hän oppii tekemään kunnon voileipiä, miltäs tuollainen kuulostaa. Yhtä hyvä argumentti kuin tässä aloituksessa.

Perheväkivalta on vakava rikos, ei näitä asioita voi rinnastaa keskenään. Sitä paitsi aloituksessa ei lukenut missään, että ap ilmaisee turhautumistaan miehelleen nalkuttamalla tai vähättelemällä. Päinvastoin, hän tuntuu antavan miehelleen tilaisuuksia toimia itsenäisesti lasten kanssa, mutta kerta kerran jälkeen äijä feilaa.

Ei nainen sitä määritä mikä on feilaaminen ja mikä ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sanoisit ap, jos miehesi ei jaksaisi enää perhe-elämää sinun tahdillasi ja ostaisi oman kaksion lähistöltä ja muuttaisi sinne?

Ottaisitko eron vai jatkaisitko asumuserossa?

Jos urputtaisit miehelle, että miksi näin, niin mies vastaisi: koska mulla on siihen varaa.

Mille tuntuisi?

No, alapeukuutajani. Saat sinäkin vastata. Mille tuntuisi? Taitaisi alkaa pieni alaleukasi väpättämään siiinä vaiheessa. Ehkei enää tekiskään mieli urputtaa.

Tää on vähän sama kuin jos naisten pitäisi olla firmojen pomoja, niidenkin, jotka eivät sitä tahdo. Alaiset haukkuisivat. Mies kykenee jatkamaan töitään siitä huolimatta, nainen alistuisi ja menettäisi johtamiskykynsä. Naiset miesten hommissa olisi aivan sama lopputulos, kuin miehet kotihommissa. Siis onhan miehet paskoja kotihommissa meidän naisten näkökulmasta, mutta kun mekin käymme töissä niin pitäisi vähän sietää sitä miesten lepsuutta.

Erosin ap:n kaltaisesta miehestä ja arvaas mitä?? Hän joutui lainaamaan rahaa kavereiltaan, ku loppui omat. Ei tajunnut ettei tiliä voi käyttää tyhjäksi heti kuun alusta! Eikä tarvitse minua syyttää elareista, kun ei vielä tuolloin niitä maksanut!

Kämppänsä oli sekainen ja sotkuinen kuin mikä! Viikkoja meni ennenkuin edes tiskasi! Äitinsä kävi siivoamassa!

Mitä muuta haluat kuulla?

Vierailija
284/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten asiasta voisi puhua niin, että se ei saattaisi ap:n miestä huonoon valoon.

Mä en oikein tiedä miksi asiasta pitäisi puhua ainakaan julkisesti mitään. Jos mies ei osannut pukea lasta samalla tavalla kuin mitä olisin halunnut kerron hänelle miten olisin its e toiminut ja asia on käsitelty. Ei tulisi mieleenkään avautua jälkeenpäin av palstalla tai vaikka ystävälle kuinka idiootti mies on kun hän ei ymmärrä mitä lapselle olisi kuulunut pukea. Samaa odotan myös puolisoltani.

Minulla on paljon läheisiä ystäviä, joiden kanssa tulee puhuttua milloin mistäkin, myös niistä vähän syvällisemmistä ja vaikeammista asioista. Parisuhde ja perhe-elämä on niin iso osa eloa, että olisi hassua, jos niitä ei saisi sanallakaan kommentoida muussa kuin yltiöpositiivisessa mielessä. Olemme tämän melkein 15 vuotta tunteneen naisporukan kanssa hitsautuneet niin tiukasti yhteen, että luottamuksellisesti ollaan toisillemme avauduttu eroista, erinevistä toiveista parisuhteessa, lapsettomuudesta, aikuisen naisen vahinkoraskaudesta, ihastuksista ja mistä lie. Ei tuollaisesta paineiden purkamisesta mitään haittaakaan ole, katkeroituu vaan jos kaikkea pitää hillota oman päänsä sisällä. 

Paitsi että perheen yksityisasioista kertominen on pettämistä. Ihan samoin kuin se että menisist nussimaan toista miestä. 

Avioero tulisi heti jos oma vaimoni menisi puhumaan meidän parisuhteesta jollekkin. 

Vierailija
285/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei monikaan taida ihan ymmärtää mitä ap tarkoittaa! Meillä nimittäin on aivan tuota samaa!

Esimerkki: meidän tiskikone on vanha mutta ajaa asiansa, muutamat astiat pitää laittaa yläritsille tietyllä tavalla tai eivät lähde puhtaiksi tai pesuainevettä jää lillumaan niihin. Olen näyttänyt kädestä pitäen miehelle miten ne laitetaan ja miksi. Mutta ei, mies survoo ne aina niin että ne on pestävä kahteen kertaan. Kun sanon tästä olen nalkuttaja ja valitan siitä että astiat ovat mielestäni väärässä asennossa koneessa.

Esimerkki2: asutaan kerrostalossa ja meillä on kissa. Hiekkalaatikko on vessassa missä on myös suihku. Laatikko on lavuaarin alla koska muualla olisi tiellä. Olen sanonut miehelle, että laatikko pitää nostaa pois suihkun ajaksi lavuaarin alta koska vesi roiskuu laatikkoon ja hiekat täytyy vaihtaa. Ei onnistu! Ja taas olen nalkuttaja joka nalkuttaa siitä ettei laatikko ole mieleisessäni paikassa. (Kannellinen laatikko ei käy yritetty on kissa ei suostu menemään sinne)

Esimerkki3: miehellä on ihme tapa pitää valoja joka huoneessa. Kun sanon että turhaa pitää valoja esim. Vessassa jos siellä ei ole olen nalkuttaja joka nalkuttaa turhasta.

Näitähän riittäisi vaikka kuinka, olenko teistä nalkuttaja? En vaadi että asiat pitäisi tehdä minun tavallani vaan tavalla joka on käytännöllisin ja järkevin. Miksi pestä samat astiat peräkkäin pari kertaa kun kerrallakin saa puhtaaksi? Miksi vaihtaa kissanhiekka joka kerta sen jälkeen kun on käyty suihkussa? Miksi kasvattaa sähkölaskua turhan takia? Asia ei edes vituttaisi näin paljon jos mies itse pesisi ne astiat kahdesti tai vaihtaisi hiekat.

Kai pitäisi olla tyytyväinen kun mies edes täyttää konetta....sen kerran pari kuussa puolen tunnin kinaamisen ansiosta....

Olet kyllä aivan selvä kusipää.

Miksi edes olet miehen kanssa kun selvästi häntä halveksit?

Vierailija
286/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki vitonen vielä lapsettomille naisille: sopikaa ennen lasten syntymää, että myös mies jää joksikin aikaa kotiin.

Tämä on ihan hyvä, mutta varoituksen sana. Tarvitaan syvällisempi keskustelu mitä tasa-arvoinen kumppanuus tarkoittaa. Pahimmassa tapauksessa voi nimittäin käydä niin, että kun nainen tulee töistä niin hän saa tehdä toisen täyden työpäivän siivoten päivän sotkuja. Siis hoitaa kokonaan kodin ja iltaisin lapsen työpäivän jälkeen. Se on uskomaton siivo minkä kyseisen tyyppinen miesvauva voi saada aikaan. Ja huom, ei kaikki miehet ole tällaisia.

287/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten asiasta voisi puhua niin, että se ei saattaisi ap:n miestä huonoon valoon.

Mä en oikein tiedä miksi asiasta pitäisi puhua ainakaan julkisesti mitään. Jos mies ei osannut pukea lasta samalla tavalla kuin mitä olisin halunnut kerron hänelle miten olisin its e toiminut ja asia on käsitelty. Ei tulisi mieleenkään avautua jälkeenpäin av palstalla tai vaikka ystävälle kuinka idiootti mies on kun hän ei ymmärrä mitä lapselle olisi kuulunut pukea. Samaa odotan myös puolisoltani.

Minulla on paljon läheisiä ystäviä, joiden kanssa tulee puhuttua milloin mistäkin, myös niistä vähän syvällisemmistä ja vaikeammista asioista. Parisuhde ja perhe-elämä on niin iso osa eloa, että olisi hassua, jos niitä ei saisi sanallakaan kommentoida muussa kuin

yltiöpositiivisessa mielessä. Olemme tämän melkein 15 vuotta tunteneen naisporukan kanssa hitsautuneet niin tiukasti yhteen, että luottamuksellisesti ollaan toisillemme avauduttu eroista, erinevistä toiveista parisuhteessa, lapsettomuudesta, aikuisen naisen vahinkoraskaudesta, ihastuksista ja mistä lie. Ei tuollaisesta paineiden purkamisesta mitään haittaakaan ole, katkeroituu vaan jos kaikkea pitää hillota oman päänsä sisällä. 

Paitsi että perheen yksityisasioista kertominen on pettämistä. Ihan samoin kuin se että menisist nussimaan toista miestä. 

Avioero tulisi heti jos oma vaimoni menisi puhumaan meidän parisuhteesta jollekkin. 

No sinäpä tuskin koskaan tulet tietämään mitä vaimosi puhuu ystäviensä kanssa ja hyvä niin. Tosin ero sinusta taitaisi tuolle vaimolle olla helpotus.

Pettämistä tuo ei todellakaan ole......

Vierailija
288/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah. Juuri tästä syystä en enää ikinä halua parisuhdetta. T. Onnellinen yh

Vierailija
289/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki vitonen vielä lapsettomille naisille: sopikaa ennen lasten syntymää, että myös mies jää joksikin aikaa kotiin.

Tämä on ihan hyvä, mutta varoituksen sana. Tarvitaan syvällisempi keskustelu mitä tasa-arvoinen kumppanuus tarkoittaa. Pahimmassa tapauksessa voi nimittäin käydä niin, että kun nainen tulee töistä niin hän saa tehdä toisen täyden työpäivän siivoten päivän sotkuja. Siis hoitaa kokonaan kodin ja iltaisin lapsen työpäivän jälkeen. Se on uskomaton siivo minkä kyseisen tyyppinen miesvauva voi saada aikaan. Ja huom, ei kaikki miehet ole tällaisia.

Voitko tosissasi väittää, että mitä kotitöitä tekevämpi mies, sitä rakastavampi mies?

Vierailija
290/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko tosissasi väittää, että mitä kotitöitä tekevämpi mies, sitä rakastavampi mies?

Minä voin väittää.

Minulla on mies joka tekee kotitöitä myös siksi että rakastaa minua, ei vain siksi että ne kotityöt on pakko tehdä.

Mieheni haluaa että rakastamallaan ihmisellä on hyvä olla.

Ja tämä asia toimii myös toisin päin; minäkin haluan että miehelläni on hyvä olla joten teen hänen puolestaan ja hänen vuokseen asioita joita en ikinä tekisi josen rakastaisi ja välittäisi.

Minun mielestä ihan normaalia toimintaa...

Vierailija
291/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o. Itse opastin samanlaisen miehen ulos aika pitkän suhteen jälkeen, kun tajusin, että kaikki vastuunkantokyky vain karisi vuosi vuodelta enemmän matkalle. Lopulta nurkissa pyöri jo elämäntapatyötön, joka ei ikinä tehnyt kotona mitään edes tiskikoneen tyhjentämisen vertaa, eikä myöskään ikinä joustanut siitä, että omiin peliharrastuksiin ja pelitapahtumiin on päästävä. Ja kyseinen mies vielä kovasti halusi lapsia! Onneksi ehkäisykin oli minun kontollani, ja lapset jäi tulematta, mutta sillä ajatuksellahan se mies matkaa jatkoi, että löytää vielä jonkun, joka haluaa hänen kanssaan lapsia. Toivottavasti ei, tai toivottavasti nainen ainakin tietää etukäteen mihin ryhtyy...

Vierailija
292/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetan vaimoni hakkaamisen heti kun hän lakkaa olemasta ärsyttävä.

Kuvitteellinen vaimosi pakkailee varmaan jo kamojaan, joten ongelma ratkeaa siltä osin ihan itsestään.

Noin muuten arvioiden kommenttisi ovat sen verran häiriintyneitä ja kontekstiin sopimattomia, että niiden perusteella voisi jo tehdä pitkälle meneviä tulkintoja mielenterveydestäsi.

Vierailija
293/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jotain regressiota tuohon lapsen syntymään liittyen? Joka tapauksessa kuulostaa vähän siltä, jos mies on aikaisemmin käyttäytynyt normaalisti. Puhut kyllä ap aika väheksyvästi miehestä, joka on lapsesi isä. Kyllä kai hänessä on jotain hyvääkin ollut, jos olet alkanut hänen kanssaan seurustella ja hankkinut lapsiakin.

Joka tapauksessa tilanteenne kuulostaa aika huonolta, jos suhtautuminen miehesi on tuollainen. Ei vaikuta kovin tasavertaiselta parisuhteelta. Tuskin siitä sellaista tuleekaan, jos et anna miehen olla mies ja näyttää kykynsä niissä asioissa, jotka hän osaa.

Vierailija
294/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jotain regressiota tuohon lapsen syntymään liittyen? Joka tapauksessa kuulostaa vähän siltä, jos mies on aikaisemmin käyttäytynyt normaalisti. Puhut kyllä ap aika väheksyvästi miehestä, joka on lapsesi isä. Kyllä kai hänessä on jotain hyvääkin ollut, jos olet alkanut hänen kanssaan seurustella ja hankkinut lapsiakin.

Joka tapauksessa tilanteenne kuulostaa aika huonolta, jos suhtautuminen miehesi on tuollainen. Ei vaikuta kovin tasavertaiselta parisuhteelta. Tuskin siitä sellaista tuleekaan, jos et anna miehen olla mies ja näyttää kykynsä niissä asioissa, jotka hän osaa.

Miksi enää edes pitäisi antaa näyttää kykynsä? Johan mies on näyttänyt että ei KIINNOSTA.

Tasavertaisuus on tuosta liitossa tosiaan kaukana ja se EI ole apn syy vaan sen miehen joka ei edes HALUA tasavertaista liittoa..

Ja jos miehellä on jotain regressioita lapsen syntymästä niin herra on hyvä ja HAKEE siihen apua eikä rupea lapseksi itse. Normaalia tuo käytös ei ole saati hyväksyttävää....

Vierailija
295/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat kovasti väsyneeltä ap. Onko teillä huolia yleisesti, ongelmia seksissä?

Vierailija
296/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja varoituksen sana tähänkin: mikään syvällisempikään keskustelu miehen kanssa tasa-arvoisesta kumppanuudesta ei auta mitään, sillä tositilanteessa mies käyttäätyy ihan itse valitsemallaan tavalla.

Minun ex oli koti-isänä esikoisen ollessa pieni. Kun tulin töistä kotiin, hän vaihtoi vapaalle. Siivosin päivän sotkut, kokkasin ja hoidin lasta. Nukkumaan pääsin puolen yön aikaan, sillä lapsen isä nukutti lapsella kolmen tunnin päikkärit. Minä tietysti hoidin yöheräilyt.

Muut pihan mammat jaksoivat kehua, kuinka onnekas olin :)

Kun kysyin, miksi he sitten olivat kotona ja mikä meidän perheen työjaossa oli muka ihanaa, eivät vastanneet mitään. Toisen lapsen kohdalla en antanut exälle mahdollisuutta olla ihqu koti-isä (oli kyllä työttömänä kotona, muttei vaivautunut osallistumaan, kun olinhan se minäkin kotona) vaan elettiin sitten mun säästöillä.

Vierailija
297/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita nalkuttajia koko ketju täynnä!

Vierailija
298/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi enää edes pitäisi antaa näyttää kykynsä? Johan mies on näyttänyt että ei KIINNOSTA.

Tasavertaisuus on tuosta liitossa tosiaan kaukana ja se EI ole apn syy vaan sen miehen joka ei edes HALUA tasavertaista liittoa..

Ja jos miehellä on jotain regressioita lapsen syntymästä niin herra on hyvä ja HAKEE siihen apua eikä rupea lapseksi itse. Normaalia tuo käytös ei ole saati hyväksyttävää....

Kuka haluaa kiinnostua mistään, jos suhtautumisesi on jo etukäteen noin väheksyvä?

Vierailija
299/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä vain mietin kirjoitti:

Itse sivusta seuranneena olen huomannut, että koti ja lapset ovat naisten omaisuutta. Niitä hoidetaan naisten vaatimalla tavalla ja naisen vaatima tapa on se oikea. Koska miesten/isien tapa on joka tapauksessa väärä, niin helpommalla pääsee kun odottaa kuulevansa oikean vastauksen.

Tämä johtaa siihen, että mies passivoituu ja jää lapsen rooliin.

Isän tapa toimia on erilainen, mutta ei se ole väärä. Siinä missä naistenkin, niin miehenkin on testattava paras tapa toimia .... Ja se voi olla eri kuin naisella.

Meillä isä/mies pääsi vauhtiin lastenhoidossa, kun oli pari kuukautta kotona vanhempainvapaalla. Kotona ollessaan löysi omat tapansa toimia ( ja kaikki eivät ole todellakaan samoja kuin minulla). Mutta hänen vastuu ja hänen tapansa..

Sitten vielä muutama kommentti yähän loppuun:

Lapsella ei ole mitään hätää, jos paita tai housut ovat väärän väriset.

Lapsella ei ole vieläkään hätää, jos ruoka on erilaista tai se on myöhässä.

Lapsella ei ole hätää, jos rytmi on joskus erilainen

Jos mies käyttää lapsen lääkärissä yms, niin älkää vaatiko miestä osaamaan joka sanaa ulkoa. Muistakaa, että epikriisi tulee perässä.

Ps. Pahoittelut virheistä, mutta kirjoitan kännyllä.

Lapsella ei ole mitään hätää, jos paita tai housut ovat väärän väriset.

-No olisi kiva että ne vaatteet olisivat edes ehjät ja sopivan kokoiset, mutta kyllähän se teineille riittää että edes jotain vaatteita on

Lapsella ei ole vieläkään hätää, jos ruoka on erilaista tai se on myöhässä.

-Hyvinhän ne miehen lapset kasvoivat eineslihapiirakoilla ja roiskeläpilläkin, kasviksia sai koulussa

Lapsella ei ole hätää, jos rytmi on joskus erilainen

-Eipä sillä lapsella hätää ollutkaan. Koulusta vain tuppasivat soittelemaan ja valittamaan kun pekkairmeli taas myöhästyi/oli aivan väsynyt koulussa kun oli pelannut aamuviiteen

Että näin sitä menoa tuli katsottua sivusta useampi vuosi. Kyllähän isä hyvin lapsensa hoitaa. Ja nykyään syytetään äidin geenejä kun lapset ovat sossun asiakkaita ja pikkurikollisia.

Toinen puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä. Kuten tässä ketjussa on kovin yleistä.

Vierailija
300/331 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästä keskustelusta paistaa läpi, että olette ottaneet jo lähtökohtaisesti vähän passiivisia ja lusmuja miehiä. Niinhän siinä yleensä käy, että "pirttihirmut" ottavat sellaisen heittopussin, jota voivat haukkua ja pompottaa mielin määrin. Voin vain kuvitella, millaiseen asemaan mies päätyy tuollaisessa suhteessa. Siinä ei ole miehisestä tahdonvoimasta ja henkisestä vetovoimasta enää mitään jäljellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme