Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinua bussissa ihmiset, jotka istuvat käytäväpaikalle niin että viereinen ikkunapaikka jää tyhjäksi?

Vierailija
13.01.2016 |

Ja selitys on aina jotain "no kyllähän siihen ikkunapaikalle saa tulla istumaan, jos vain haluaa".

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nyt bussissa huomannut, miten kaikki ihmiset pakkautuvat aina bussin perään. Juuri kukaan ei suomalaiskansalliseen tapaan uskalla jostain syystä istua siihen ekaan penkkiin, vaan se on aina saatavilla. Taidan olla outo suomalaiseksi, kun istun aina siihen ekaan penkkiin, jos vapaa. En tunne, että minun on piilouduttava bussin perukoille; kauheeta jos ne huomaa mut, parempi mennä mahdollisimman perälle!

No ei syynä aina ole tuo "mitä muut minusta ajattelee". Jos bussiin tulee jono ja olet itse ekana. Jos jää ähryämään siihen etupenkkiin, niin jono pysähtyy. Kun kävelee reippaasti taakse, niin matkustaminen on sujuvampaa. Ja ainakin ennen opetettiin, että bussi täytetään perältä eikä jäädä eteen tukkimaan tilaa. Se ehkä on jäänyt selkäytimeen ja siksi tulee laukattua taakse.

Vierailija
82/84 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, sanon aina reippaasti: anteeksi mä tulisin tohon istumaan. Lähes aina siirtyvät happaman näköisinä itse ikkunapaikalle. Tämä on yksi mun huvejani.  ;)

Sama juttu. Ilahdun, jos joku on kasannut siihen vierelle kassin ja takin ja läppärilaukun ja on kovasti puuhakas sen laitteensa kanssa. Kysyn iloisesti, onko se paikka vapaa ja siinä vaiheessa saan murhaavia katseita, kun kahden paikan valtaaja ryhtyy keräämään tavaroitaan ja tekemään tilaa. Tietty hän itse istuu sinne ikkunan puolelle.

No tepä vasta oletteki mukavia ja hyvätapaisia! Oikein saatte hupia tuollaisesta. Joku voi istua ihan ajattelemattomuuttaan eikä tarkoituksella halua ketään toiminnallaan loukata. Onneks on tällaisia "kouluttajia" ja "näpäyttelijöitä" olemassa että varmasti muut kanssaihmiset saavat katua tekojaan.

Pitääkö aikuista ihmistä kouluttaa siihen että joukkoliikenne on joukkoliikennettä? -Jos kahden paikan valtaaja ei yhtään piittaa siitä että kulkuväline täyttyy, niin näköjään pitää, niin ajattelematon ei voi olla.

Ja tämä siis koskee tilannetta jossa vapaita paikkoja ei enää kovin montaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse istun aina käytäväpaikalle koska bussi ei koskaan ole täynnä.... Ei ole koskaan ollut yli puolet täynnä😄

Vierailija
84/84 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nyt busseissa huutaa lämmöt täysillä vaikkei ole edes pakkasta, eli on aika tukalaa siinä ikkunalla. Silti saa niitä mulkoilevia katseita ja silmien pyörityksiä, vaikka hyvin on muualla vapaana kokonaisia rivejä.. en koskaan pimitä sitä ikkunapaikkaa keneltäkään. Seurailen miten bussissa on paikkoja jäljellä ja siirryn sinne ikkunalle, jos alkaa tyhjät rivit loppumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi