Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinua bussissa ihmiset, jotka istuvat käytäväpaikalle niin että viereinen ikkunapaikka jää tyhjäksi?

Vierailija
13.01.2016 |

Ja selitys on aina jotain "no kyllähän siihen ikkunapaikalle saa tulla istumaan, jos vain haluaa".

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuo 20 esimerkiksi on.

21

Ei se viereen istuva ihminen itsessään pelota, vaan se tunne tilan loppumisesta. Sama efekti olisi, jos siihen käytäväpaikalle lastattaisiin vaikka korkea pino laatikoita. Normaalilla sohvalla kyllä voin istua vaikka kuinka lähellä toista ihmistä. Bussissa vain on se, että kun se käytäväpaikka on ainoa kulkutie pois, niin mua ahdistaa se että multa suljetaan ainoa poistumisväylä.

T: 20

Mutta MT-ongelma on kyseessä joka tpauksessa, vaikket itse ihmisiä pelkääkään.

Ja mitä arvelet tällä todistaneesi?Onko toisen mt-ongelma sinulle joku keskustelun voitto?

Vierailija
62/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä istuin kerran käytäväpaikalle, kun huomasin ikkunapaikan istuimen olevan ihan märkänä jostain kellertävästä vaahdosta. Eikös sieltä sitten tullut joku ammattivalittaja kyytiin parin pysäkinvälin matkan jälkeen ja vaikka tilaa olisi ollut istua muuallekin, alkoi valittaa varaamistani kahdesta paikasta suureen ääneen. En sitten viitsinyt tädille perustella valintaani sitä määkimistä kuunnellessani, vaan kiltisti vain tein tilaa, että pääsi itse ikkunan puolelle istumaan. Nauratti melkoisesti, kun valitus katkesi kuin seinään tädin saatua takamuksensa penkkiin.

Karma varmaan kuittaa tämän joskus, mutta sinne asti muistelen tapausta lämmöllä. Vihaan ihmisiä, jotka nauttivat valittamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Laukku on penkillä koska on se on iso ja täynnä tavaraa joita joudun raahaamaan koko päivän mukana. Huom. Vain jos bussissa/metrossa on muitakin paikkoja vapaana. Kun huomaan että ihmisiä tulee lisää ja paikat rupee täyttymään, nousee laukku syliin. Ja jos joku haluaa istua viereen vaikka bussissa olisi muitakin paikkoja vapaana niin tottakai siirrän laukun.

Vierailija
64/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Laukku on penkillä koska on se on iso ja täynnä tavaraa joita joudun raahaamaan koko päivän mukana. Huom. Vain jos bussissa/metrossa on muitakin paikkoja vapaana. Kun huomaan että ihmisiä tulee lisää ja paikat rupee täyttymään, nousee laukku syliin. Ja jos joku haluaa istua viereen vaikka bussissa olisi muitakin paikkoja vapaana niin tottakai siirrän laukun.

Onko laukullasi jalat/kädet vai miten se nousee syliin?

Vierailija
65/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä että on jäämässä kohta kyydistä pois. Kaiken ei tarvitse aina tapahtua sekunnilleen juuri teidän mielihalujenne mukaan, itsekkäät. Ota pieni hengähdystauko ja kohta pääset istumaan.

Tai sinä voisit nousta valmiiksi seisomaan käytävälle, jos kerran olet kohta jäämässä pois.

Vierailija
66/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu istukaa vaikka käytävällä! Minuahan ei ärsytä *mikään* eikä *kukaan*, perkele!

Vierailija
67/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun käytäväpaikalla koska aina viereen istuu joku idiootti joka änkeää päälle. Ahdistaa ihan täysin. Minä osaan kyllä istua siten ettei toinen litisty ikkunaan. Sen kun pyytää sitä paikkaa vaan. 

Vierailija
68/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Tällaiset tyypit voisivat jo valmiiksi istua sellaisen viereen, joka istuu ikkunapaikalla mutta viereinen paikka on tyhjä.

Teen näin jos bussi on täynnä tai on todennäköistä että se täyttyy. Silloin kun matkustan kiireettömänä hetkenä ja tiedän ettei bussi täyty niin istun huoletta käytäväpaikalla. Ei ole kukaan vielä tähän mennessä tullut valittamaan. Minua ei kaltaiseni ihmiset haittaa koska jos eivät tajua ruuhkabussissa antaa paikkaa avaan suuni ja kehotan heitä siirtymään jotta sinne pääsee istumaan.

Vierailija
69/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmä mua ärsyttää ihmiset jotka ei mee istumaa ensimmäisille paikoille bussissa eli esim. kuskin taakse vaikka bussi olis muuten täynnä ja ne paikat olis vapaana. niitä ei ees vilkasta vaa kävellää vaa ohi ja sit jäädää ihmettelee et mihkäs sitä istuis :D 

Vierailija
70/84 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Ruuhkabusseissa siihen tasan tulee joku. Itse en änkeä sinne, enkä ole se joka varaa paikkoja, mutta.. Ei se ärsytäkään.

71/84 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
72/84 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä että on jäämässä kohta kyydistä pois. Kaiken ei tarvitse aina tapahtua sekunnilleen juuri teidän mielihalujenne mukaan, itsekkäät. Ota pieni hengähdystauko ja kohta pääset istumaan.

Sinähän se tässä itsekäs olet! Puhuisitko esimerkiksi vammaiselle tai vanhukselle noin? Joutavat hyvin odottamaan vai?

Vammaisten ja vanhusten paikat on ovien lähellä. Niistä tuskin tässä ketjussa oli kyse. Eikä paikan antaminen vammaiselle riipu siitä istutko ikkuna- vai käytäväpaikalla. Paikka pitää antaa kummassakin tapauksessa.

Vierailija
73/84 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ehkä suoranaisesti ärsytä, mutta ihmettelen kyllä aina miten joku kehtaa tehdä niin. Ihana tämä ketju, kun tässä on tullut ainakin osittain järkeviä syitä tälle toiminnalle. Itse en silti koskaan istuisi ainakaan täydessä bussissa käytäväpaikalla tai ainakin joutuisin ripustamaan kyltin kaulaani että tervetuloa tuonne ikkunapaikalle, se on vapaa ja istun tässä vain tietyistä henk.koht. syistä.

Vierailija
74/84 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun aikuiset partapojat käyttäytyivät huonosti äskettäin bussissa aiheuttaen minulle hyvin epämiellyttävän olon, niin menen aina mahdollisimman lähelle ulko-ovea ja istun reunalla vaikka ikkunapaikka olisi vapaa.

Vierailija
75/84 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, sanon aina reippaasti: anteeksi mä tulisin tohon istumaan. Lähes aina siirtyvät happaman näköisinä itse ikkunapaikalle. Tämä on yksi mun huvejani.  ;)

Sama juttu. Ilahdun, jos joku on kasannut siihen vierelle kassin ja takin ja läppärilaukun ja on kovasti puuhakas sen laitteensa kanssa. Kysyn iloisesti, onko se paikka vapaa ja siinä vaiheessa saan murhaavia katseita, kun kahden paikan valtaaja ryhtyy keräämään tavaroitaan ja tekemään tilaa. Tietty hän itse istuu sinne ikkunan puolelle.

No tepä vasta oletteki mukavia ja hyvätapaisia! Oikein saatte hupia tuollaisesta. Joku voi istua ihan ajattelemattomuuttaan eikä tarkoituksella halua ketään toiminnallaan loukata. Onneks on tällaisia "kouluttajia" ja "näpäyttelijöitä" olemassa että varmasti muut kanssaihmiset saavat katua tekojaan.

Vierailija
76/84 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten muistaa sellainen tosiasias että jotkut ihmiset saavat matkapahoinvointia jos istuvat ikkunan vieressä pomppivassa ja heiluvassa bussissa. Siksi jäävät mieluummin käytäväpaikalle.

Vierailija
77/84 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avatkaa suunne ja kysykää "anteeksi, pääsenkö tuohon istumaan" ei voi olla niin vaikeaa puhua tuntemattomille..

Vierailija
78/84 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuten muistaa sellainen tosiasias että jotkut ihmiset saavat matkapahoinvointia jos istuvat ikkunan vieressä pomppivassa ja heiluvassa bussissa. Siksi jäävät mieluummin käytäväpaikalle.

Jep, syitä voi olla monia. Te mielennepahoittajat voitte kärvistellä ihan turhaan, ehkä se valituksen kohde ei olekaan niin julma ja ilkeä kuin mitä tahdotte uskoa.

Kannattaa rohkeasti vaikka ihan kysyä mielummin. Yleensä ystävälliset ihmiset saa ystävällisiä vastauksia.

Vierailija
79/84 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt bussissa huomannut, miten kaikki ihmiset pakkautuvat aina bussin perään. Juuri kukaan ei suomalaiskansalliseen tapaan uskalla jostain syystä istua siihen ekaan penkkiin, vaan se on aina saatavilla. Taidan olla outo suomalaiseksi, kun istun aina siihen ekaan penkkiin, jos vapaa. En tunne, että minun on piilouduttava bussin perukoille; kauheeta jos ne huomaa mut, parempi mennä mahdollisimman perälle!

Vierailija
80/84 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suun avaaminen on hyvä neuvo. Ei kannata odottaa että kanssamatkustajat osaavat lukea ajatuksia. Jos haluan jonnekin istumaan, kysyn/pyydän.

Ihmettelen aina niitä ikkunapuolella istuvia, jotka alkavat kiehnäämään kiusaantuneina mutta eivät saa sanottua että "jään seuraavalla/tässä pois". Itsekin välillä tongin laukkua ja etsin hanskoja ja pipoa, mutta en silti oleta että vieressä istuva tietää ilman sanomistani mitä olen aikeissa tehdä, jäänkö nyt, seuraavalla vai onko minulla vaan muu tarve myllätä laukkuani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme