Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinua bussissa ihmiset, jotka istuvat käytäväpaikalle niin että viereinen ikkunapaikka jää tyhjäksi?

Vierailija
13.01.2016 |

Ja selitys on aina jotain "no kyllähän siihen ikkunapaikalle saa tulla istumaan, jos vain haluaa".

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, että nuoria aina syytellään pahatapaisiksi, mutta nuo ihmiset ovat aina sitä ikääntyneempää sakkia... Niin kuin monessa muussakin asiassa. 

Vierailija
2/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sanon aina reippaasti: anteeksi mä tulisin tohon istumaan. Lähes aina siirtyvät happaman näköisinä itse ikkunapaikalle. Tämä on yksi mun huvejani.  ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Tällaiset tyypit voisivat jo valmiiksi istua sellaisen viereen, joka istuu ikkunapaikalla mutta viereinen paikka on tyhjä.

Vierailija
4/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ärsyttää myös nämä jotka istuu ikkunapaikalle ja varaa laukulla sen toisen paikan. Mummot ja kävelykeppien kanssa liikkujat saa heidän mielestään seistä. Viereen ei saa istua. Ihan käsittämätöntä ja tätä olen todistanut niin usein ettei uskoisi. Mietin yhdenkin nuoren naisen kohdalla miten ylpeitä mahtaa vanhemmat olla jälkikasvustaan noilla tavoilla.

Vierailija
5/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, koska osaan puhua. Voin siis ilmoittaa, että voin tulle siihen tyhjälle paikalle tai sitten tämä toinen voi siirtyä siihen.

En ymmärrä miksi kaikesta pitää tehdä näin vaikeaa ja vetää herne nenää joka asiasta.

Vierailija
6/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon vuoksi minä jään vapaaehtoisesti seisomaan. Minulla on niin pitkät sääret ja reidet, että ikkunapaikalle ja sieltä pois kömpiminen on tosi hankalaa varsinkin talvivaatteissa, ja minun olisi istuttava sivuittain jalat reilusti levällään, koska ne eivät mahdu oman ja edessä olevan penkin selkänojien väliseen tilaan (siihen viereen ei muuten olekaan tulijoita, kumma kyllä). Istun siinä käytävänpuoleisella penkillä ja nousen seisomaan viimeistään sitten, kun ikkunapaikkoja aletaan tarvita. En siis ilkeyttäni tai tyhmyyttäni.

Vierailija
7/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, jos bussi on täynnä.

Vierailija
8/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, sanon aina reippaasti: anteeksi mä tulisin tohon istumaan. Lähes aina siirtyvät happaman näköisinä itse ikkunapaikalle. Tämä on yksi mun huvejani.  ;)

Sama juttu. Ilahdun, jos joku on kasannut siihen vierelle kassin ja takin ja läppärilaukun ja on kovasti puuhakas sen laitteensa kanssa. Kysyn iloisesti, onko se paikka vapaa ja siinä vaiheessa saan murhaavia katseita, kun kahden paikan valtaaja ryhtyy keräämään tavaroitaan ja tekemään tilaa. Tietty hän itse istuu sinne ikkunan puolelle.

Vierailija
9/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ärsyttää myös nämä jotka istuu ikkunapaikalle ja varaa laukulla sen toisen paikan. Mummot ja kävelykeppien kanssa liikkujat saa heidän mielestään seistä. Viereen ei saa istua. Ihan käsittämätöntä ja tätä olen todistanut niin usein ettei uskoisi. Mietin yhdenkin nuoren naisen kohdalla miten ylpeitä mahtaa vanhemmat olla jälkikasvustaan noilla tavoilla.

Nopeet syövät hitaat, olisi mummojen kannattanut olla aiemmin paikalla niin eivät joutuisi seisomaan.

Vierailija
10/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä, että nuoria aina syytellään pahatapaisiksi, mutta nuo ihmiset ovat aina sitä ikääntyneempää sakkia... Niin kuin monessa muussakin asiassa. 

No nämä tapaukset näyttävät yleensä niiltä, joilla alkaa jo olla vaikeuksia liikkumisen kannalta. Eli he eivät pääse ihan yhtä näppärästi sinne reunimmaiselle penkille.

Ja tässä on ihan turha ottaa nuoria vastakohdaksi, koska heillä on paljon muitakin käytöstapaongelmia busseissa.

Vierailija
11/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen ihan samalla tavalla ja naamat yleensä ovat happamia. Joskin joku hapannaama nousee ja päästää mut ikkunapaikalle. Joo,  kyllä ne poikkeuksetta ovat vanhoja naamoja;)

Vierailija
12/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttääkö kun bussissa ei saa istua mihin haluaa? Pitää toimia erinäisten ilmaankirjoitettujen sääntöjen mukaan. Jos matkustan pari pysäkkiä, tyhjähkössä bussissa tai en tiedä missä jään pois, niin istun käytäväpaikalle. Ikkunapaikalle pääsee ihan vapaasti. Myös jos tyhjähkö bussi täyttyy, siirryn itse ikkunapikalle ennen kuin muut tyhjät paikat loppuu. Ja jos minulla on paljon kantamuksia istun käytäväpaikalle. Jos bussi täyttyy ahtaudun kasseineni pienempään tilaan. Ylkeensä seisomaan käytävälle, koska kassit ei mahdu penkkien väliin. Joten matkustan niin kuin parhaaksi katson, mutta ihan ystävällismielisyydessä muita kohtaan. En vittuillakseni. Mulkoilen ainoastaan silloin kun joku vittuillakseen haluaa ikkunapaikalle vaikka tilaa olisi muuallakin. 

olen ystävällinen käytäväpaikalla istuva. Ilman mitään takaajatuksia vaan omasta mielestä ihan järkevistä käytännönsyistä.

Vierailija
13/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen yleensä lyhyitä parin pysäkin välejä metrolla tai raitiovaunulla. Istun käytäväpaikalla jos tilaa on. Jos ei ole, seison. Joskus on tilaa kun menen metroon, ja istun käytäväpaikalle. Metro täyttyy seuraavien asemien kohdalla, jolloin voi tulla täydempää, mutta silloin olen yleensä jäämässä seuraavalla asemalla jo pois. Varaan siis "kahta paikkaa"  keskimäärin noin yhden asemanvälin. Jos et sitä aikaa voi odottaa niin änkeä sitten ikkunapaikalle. Vaunuista jää väkeä pois joka pysähdyksellä. Olet jo vaunussa sisällä. Sinulla on etulyöntiasema niihin nähden jotka tulee kyytiin vasta seuraavalta asemalta. Etkö voi odottaa sitä aikaa että penkkejä vapautuu?

Vierailija
14/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljen yleensä lyhyitä parin pysäkin välejä metrolla tai raitiovaunulla. Istun käytäväpaikalla jos tilaa on. Jos ei ole, seison. Joskus on tilaa kun menen metroon, ja istun käytäväpaikalle. Metro täyttyy seuraavien asemien kohdalla, jolloin voi tulla täydempää, mutta silloin olen yleensä jäämässä seuraavalla asemalla jo pois. Varaan siis "kahta paikkaa"  keskimäärin noin yhden asemanvälin. Jos et sitä aikaa voi odottaa niin änkeä sitten ikkunapaikalle. Vaunuista jää väkeä pois joka pysähdyksellä. Olet jo vaunussa sisällä. Sinulla on etulyöntiasema niihin nähden jotka tulee kyytiin vasta seuraavalta asemalta. Etkö voi odottaa sitä aikaa että penkkejä vapautuu?

Ne kahden paikan penkit on tarkoitettu kahdelle, ei yhdelle. Siksi en ymmärrä, mistä minä tietäisin, että aiot jäädä ihan kohta pois ja että minun pitäisi odottaa, koska penkkejä vapautuu. Siinä on vieressäsi tyhjä paikka, miksi muka änkeän ikkunapaikalle, jos se on tyhjä?

Vierailija
15/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kahden paikan penkit on tarkoitettu kahdelle, ei yhdelle. Siksi en ymmärrä, mistä minä tietäisin, että aiot jäädä ihan kohta pois ja että minun pitäisi odottaa, koska penkkejä vapautuu. Siinä on vieressäsi tyhjä paikka, miksi muka änkeän ikkunapaikalle, jos se on tyhjä?

Ai mistä tietäisit että paikkoja vapautuu joka asemalla kun osa jää kyydistä pois? No siitä että niin tapahtuu joka kerta.

Vierailija
16/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä yhtään, jos bussissa on tilaa - monihan istuu mukavasti laukku viereisellä penkillä jos tilaa on, ja tiivistää sitten kun huomaa bussin täyttyvän. Ja ikkunapaikalle varmasti pääsee, kun pyytää, että pääsisikö, jos se toinen ei ole hoksannut, ettei bussissa enää ole kauheasti paikkoja vapaina. itse ainakin saan suuni auki ja pyydettyä paikkaa tai pääsyä omalla pysäkillä pois ikkunapenkiltä, kukaan ei ole ikinä sanonut ikävästi tai estänyt aikeitani.

Vierailija
17/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mistä tietäisit että paikkoja vapautuu joka asemalla kun osa jää kyydistä pois? No siitä että niin tapahtuu joka kerta.

Jos siellä on 20 penkkiriviä ja niissä 40 paikkaa, niin miksi ihmeessä vain 20 ihmistä saisi istua ja muiden pitää odottaa, että penkki vapautuu?

Vierailija
18/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä yhtään, jos bussissa on tilaa - monihan istuu mukavasti laukku viereisellä penkillä jos tilaa on, ja tiivistää sitten kun huomaa bussin täyttyvän. Ja ikkunapaikalle varmasti pääsee, kun pyytää, että pääsisikö, jos se toinen ei ole hoksannut, ettei bussissa enää ole kauheasti paikkoja vapaina. itse ainakin saan suuni auki ja pyydettyä paikkaa tai pääsyä omalla pysäkillä pois ikkunapenkiltä, kukaan ei ole ikinä sanonut ikävästi tai estänyt aikeitani.

Kyse ei ole siitä, ettei ikkunapaikalta yleensä pääsisi pois omalla pysäkillä, vaan siitä, että joskus viereen änkeää Narko Pettersson -niminen henkilö juomaan heroiinia. Tämän välttämiseksi istun käytäväpaikalla ja vaihdan maisemaa jos Narko saapuu mölyämään.

Vierailija
19/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä on 20 penkkiriviä ja niissä 40 paikkaa, niin miksi ihmeessä vain 20 ihmistä saisi istua ja muiden pitää odottaa, että penkki vapautuu?

Tällaista tilannetta ei ole eteeni sattunut koskaan. Yleensä pitkänmatkalaiset istuu valmiiksi ikkunapaikalla, parin pysäkin kulkijat käytäväpaikalla. Ruuhka-aikoina lyhytmatkalaiset ei istu ollenkaan, vaan ottavat suosiolla seisomapaikan.

Vierailija
20/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin harvoin, kun käytän bussia, istun käytäväpaikalla.

Syynä on se, että kärsin voimakkaasta ahtaan ja suljetun paikan kammosta ja ikkunapaikalla istuminen aiheuttaa minulle paniikkikohtauksen. Samasta syystä en pysty istumaan myöskään henkilöauton takapenkillä. En pysty myöskään huvipuistoissa menemään sellaisiin laitteisiin, joissa turvakaaret tulevat tiukasti rinnan eteen.

Olen bussissa matkustaessani joutunut monesti kuuntelemaan äänekästä vittuilua rouvilta, kuinka muka varaan kaksi paikkaa. Samat rouvat eivät kuitenkaan saa suutaan auki ilmaistaakseen halunsa istua viereeni. Minulla ei olisi mitään ongelmaa nousta ja päästää ohitseni ikkunapaikalle. Tyhjää penkkiä en koskaan varaa laukulla tms.

Em. syistä minulla on onneksi oma auto. Olen kuitenkin pahoillani niiden paniikkikohtauksista kärsivien puolesta, joilla ei ole mahdollisuutta hankkia omaa autoa. Eikä se yksityisautoilu kovin egologista muutenkaan ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme