Dermaroller, mikroneulaus, skinroller... Kokemuksia?
Hei!
Onko täällä kellään kokemuksia kotona tehtävästä mikroneulauksesta? Onko ollut apua ja minkälaisiin ongelmiin?
Entä oletteko käyneet kosmetologilla mikroneulauksessa? Oliko hyötyä?
Kommentit (55)
Kokemuksia pitkäaikaisesta käytöstä??
Hei.
Kommenteista päätellen moni on valinnut väärän mittaiset piikit.
0,5 on jo näkyville rypyille/uurteille. Ei missään nimessä silmänalusiholle.
Pidemmät piikit eivät tarkoita tehokkaampaa hoitoa. :)
0,2 itellä ollut käytössä onoffina puolisen vuotta. Ihan olen tykännyt ja aion tilata uuden
Minä kokeilin sitä ehkä puolen vuoden ajan. Ensin oli 0,3 neulat ja tuntui, ettei niistä ole mihinkään, joten ostin 0,75 mm neulat. Ensin oli kollageenia ja sitten joitain omia seerumeita.
En ole vuoteen rollannut. Kamalasti meni aikaa, enkä huomannut sanottavaa hyötyä. Nyt kun asian muistan, niin voisi taas aloittaa. Ei kai siitä haittaakaan ole.
N49
Minäkin olen rullaillut ihoani kohta kahden vuoden ajan. Rypyt dekolteessa ovat huomattavasti madaltuneet. Kasvojen ihosta en osaa sanoa, olen rypyton ja hyväihoinen kohta 50 kymppinen, enkä voi vain sanoa että se vain johtuu nukun ja syön hyvin, tai geenien.
Swissin ohjeissa oli, että viikko rullaillaan joja päivä ja sitten viikko lepuutetaan. Ostin 0,5 mm rullan. Yritin rullailla peräkkäusinä iltoina, mutta kolmannen illan jälkeen iho oli silmin nähden ärtynyt ja lopetin. Uskalsin kokeilla kahden viikon päästä uudestaan ja taas tuntui vähän ärtyvän. Sen jälkeen olen rullaillut vain kuukauden välein ja nyt ei iho ärry. Liekö mitään apuakaan. No, 3-4 kk vasta mennyt. Swissin geeli käytössä myös rullausten jälkeen.
Omat ihomurheet: lievä aikuisiän akne (mut en rullaa näppyjen päältä) pienet rypyt ja laajentuneet ihohuokoset. Vähän epäuskoinen oken, mutta jatkan nyt kuukauden välein kuitenkin.
Mä käytän Sarah Vaughterin tuotteita ja olen tyytyväinen. Siirryin lyhyistä neuloista pidempiin ja käytän viiden viikon välein, nyt mennyt pidempään viime kerrasta tosin.
Älkää rollailko liian usein!Vähemmän on tässä enemmän tai tulee liian rankka kokemus iholle.
0,2 mm voi rullata pari kertaa viikossa.Tehoaineet imeytyvät paremmin.
1mm käytän 6 vkon välein koska pitkillä neuloilla pitää antaa kollageenin muodostua jos haluaa,että jotain tapahtuu.1 mm on ihan ehdottomasti max ja musta 0.75 mm oli parempi.
Ei mitään seerumeita ensin jos ei ole kertisrulla,sitä pitää käyttää puhtaalle iholle,että rulla pysyy mahdollisimman puhtaana.
Mä annan kaikille hyvän vinkin mistä kenen tahansa iho pelastuu: hoitotuotteet ihon mukaan (kuiva, sekaiho, rasvainen) ja sellaisia tuotteita, mitkä ei sisällä alkoholia, eikä parabenejä. Oman ihon pelastus, kun tuntui, että iholle vaan tuli näppyä, niinkuin ois teini ollut. Aika monella suomalaisella on herkkä, couperosa iho, vaikkei punoitus selvää olekaan.
Tilasin netistä mikrorullausvälineen ja innoissani rullailin parin viinilasillisen jälkeen. A-vitamiini voidetta laitoin sen jälkeen. Rullauksesta kulunut 2kk. ja naamassa vieläkin reikiä. Kamalan näköistä
Olen kokeillut ja nyt on käytössä. Kannattaa lukea Ostolakossa bloggaajan blogista tietoa. Hyvää tietoa: https://blogit.terve.fi/ostolakossa/testista-skinroller-mikroneulausta-…
https://blogit.terve.fi/ostolakossa/swiss-clinic-skin-roller/
Ostin 0.5 mm rullan ja auttanut hyvin aknen jättämiin arpiin. En käyttäisi kasvoilla pidempiä piikkejä.
Mutta eikö teillä jää iho kauhean punertavaksi rollauksen jälkeen? Mulla on rullia, mutta en oo jaksanut hetkeen käyttää, kun se pitäisi ajoittaa siten että ei oo menossa ihmisten ilmoille tai uimaan seuraavana ja sitä seuraavana päivänä...
Mikä olisi joku halpa, hyvä seerumi? Mulla ei kiinnostusta uhrata rahaa mihinkään kalliisiin litkuihin.
Neljä kertaa koittanut. Hermosärkyä kasvoihin ja siirtyy koko päähän. Niin kuin tulehdus reaktio.
Nyt jäi mun kokeilut tähän.
Kaksi eri piikkikokoa on, molemmista kipu tulee. Aluksi en huomannut yhteyttä.
Ostin rollerin ja käytin omia ihonhoitotuotteita.
Muutaman kerran jälkeen finniarvet haaleni pois leuasta kokonaan. Pitää olla tarkka hygienian kanssa!
Muu1 kirjoitti:
Ostin rollerin ja käytin omia ihonhoitotuotteita.
Muutaman kerran jälkeen finniarvet haaleni pois leuasta kokonaan. Pitää olla tarkka hygienian kanssa!
Niin ja piikit oli 0.5 kokoa. Punoitti vain hetken käytön jälkeen eikä pahasti. Vaihdoin tyynyliinan myös käytön jälkeen.
Mulla 0.25mm rolleri.
Nuori 22v iho, jossa aknen jättämiä laajentuneita ihohuokosia, muttei arpia. Tosi kuiva ja aika herkkä.
Rullasin ensimmäistä kertaa ja levitin kosteuttavaa seerumia. Iho tuntuu pehmeältä. Pinta kuivuus katosi ja kuivuuden aiheuttama sameus. Yritän saada ihohuokoset lähinnä pienentymään.. Ajattelin rullailla viikon välein ja välillä vähän taukoa.
En suosittele mikroneulausta kenellekkään. Joillain se lisää kollageenin tuotantoa ja joillan romahduttaa sen täysin. Täysin arpapeliä kenen iho kestää. Omani täysin pilalla mikroneulauksen jälkeen. Iho vanhentunut hetkessä kaksikymmentä vuotta ja tämä vain pahenee. Joka päivä kadun että kyseisen hoidon tein. Ennen sileä ja kiinteä iho. Nyt iho täynnä avoimia ihohuokosia ja juonteita. Iho veltostunut täysin. Ihon tekstuuri hyvin outo ja epätasainen. Heti mikroneulauksen jälkeen iho näytti oikein hyvältä, mutta pikkuhiljaa iho pahentui. Ja mikroneulaus tehty 0,5mm rullalla sekä osittain 0.75. Suosittelen miettimään kahdesti ennen kun kokeilet kyseistä hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitti elämäni pahimman painajaisen....
Jos kaipaat varoituksen sanaa, ota tämä todesta painokertoimella 1000.Helpompi olisi ottaa todesta, jos olisit jotenkin perustellut sanomaasi...
Tuskin. Aina joku miinustelee vaikka kertoisikin totuuden. Karsea laite. Microneedling ruined my skin tai life ja kaikki muut laitteen negatiiviset googlaukset kannattaa kokeilla laitteen kaikilla nimillä. samoin tretinoin, vitamin a jne. Realselfissä surullisia tarinoita. Vienyt naisia im partaalle...
Uskokaa tai älkää. Teitä on varoitettu!
Vierailija kirjoitti:
En suosittele mikroneulausta kenellekkään. Joillain se lisää kollageenin tuotantoa ja joillan romahduttaa sen täysin. Täysin arpapeliä kenen iho kestää. Omani täysin pilalla mikroneulauksen jälkeen. Iho vanhentunut hetkessä kaksikymmentä vuotta ja tämä vain pahenee. Joka päivä kadun että kyseisen hoidon tein. Ennen sileä ja kiinteä iho. Nyt iho täynnä avoimia ihohuokosia ja juonteita. Iho veltostunut täysin. Ihon tekstuuri hyvin outo ja epätasainen. Heti mikroneulauksen jälkeen iho näytti oikein hyvältä, mutta pikkuhiljaa iho pahentui. Ja mikroneulaus tehty 0,5mm rullalla sekä osittain 0.75. Suosittelen miettimään kahdesti ennen kun kokeilet kyseistä hoitoa.
Olen todella pahoillani. Olen koittanut jo vuodesta 2013 varoittaa tästä. Mutta kommenttini saivat melkeinpä vain negatiivisen reaktion.
Anna ihollesi aikaa. Älä missään nimessä ala käyttämään hädän keskellä kaikkia mahdollisia hoitovoiteita. Ne häiritsevät kehon omaa korjausprosessia. Parantuminen tulee sisältä päin. Osa käynyt pintaihon kiristyksessä korjatakseen vaurion. Vaurio vissiin sulattaa osan pinnan alla olevasta rasvasta ja siksi iho veltostuu ja ihohuokoset ns laajenevat (vertaa ilmapallo joka on puhallettu täyteen ja se tyhjennetään ja se ei palaudu enää alkuperäiseen muotoonsa...)
Toivottavasti ihosi paranee pikkuhiljaa.
Oon pohtinut ostavani tuon 1,00 mm kokoisen rollerin.Aikasemmin käyttänyt 0,3mm joka melko kevyt hipaisu vain iholla, tekee tosin freesimmän näköiseksi.
Mulla on kuitenkin jonkun verran luomia kasvoilla, ei kuitenkaan koholla olevia. Myös muutamia pisamia. Uskaltaako käyttää? Osaako joku kertoa? Ootteko muut rullailleet vaikka olisi luomia? Niitä on sen verran, että välillä vaikea väistellä.