Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ei koskaan ole seksuaalisesti häiritty. Muita?

Vierailija
11.01.2016 |

Pakostakin tulee mieleen, että olen vaan niin epäviehättävä ja ruma. (Olen nyt 29 v.) :( Olen aina ollut näkymätön ihmisille.

Käsittämättömältä tuntuu, kun nyt paljon toistellaan, miten seksuaalinen häirintä on yleistä ja niin arkista, että naiset kohtaavat sitä viikottain tai jopa päivittäin.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on onneksi myös pienehköt rinnat joten ahdistelua on ollut vähemmän mutta nuorena joka kuukausi kuitenkin.

Vierailija
22/70 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tahansa seksuaalisviritteisen lähestymisen voi kokea ahdisteluksi, jos se tulee ns. väärältä taholta. Erityisesti jos kyseessä on henkilö, joka on selkeästi valta-asemassa suhteessa kohteeseen.

Mielestäni kyse ei niinkään olekaan kohteen viehättävyydestä vaan siitä miten "alistettavalta" kohde näyttää. Esim. se minkä ikäinen on, miten pukeutuu, käyttäytyy jne. Vai mitä olette mieltä?

Itse olen kokenut seksuaalista häirintää, mutta en ole kokenut sitä traumaattisena, koska olen osannut puolustaa itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä olikaan kysymys?

Vierailija
24/70 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ahdisteluun vaikuttaa ulkonäköä enemmän olemus. Toiset näyttävät hyvällä tapaa "kovilta", siltä että tuolle ei kannata mennä vittuilemaan ja huokuvat sellaista tiettyä varmuutta. Sympaattisen näköiselle hymykasvolle on helpompi heittää mitä sylki suuhun tuo. Luulen että katseita ja kommentteja saa myös enemmän jos katselee ympärilleen ja ihmisiä silmiin, eikä vain painele naama peruslukemilla kovaa eteenpäin. Mutta kukapa näistä tietää.

Vierailija
25/70 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan lukuunottamatta töissä inhottavan ukon lääppimistä ja työpaikan illanistujaisissa muutaman inhan ukon pussailua.

Vierailija
26/70 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaasta tuonne 30v. Nyt saa olla jo rauhassa, paitsi omalta ukolta. T:N46v.

Vierailija
27/70 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakaan ei ole kertaakaan kähmitty missään. Työpaikka miesvaltaisella alalla, monesti olen ollut ainoa nainen 10+ hengen palaverissa. Satunnaista tuhmien puhumista en laske ahdisteluksi kun jutut eivät ole koskeneet itseäni.

Muutaman itsensäpaljastajan olen maastossa nähnyt vuosien saatossa. Ikää 40++.

Olen aamuvirkku, öisin nukun. Baarissa olen käynyt ehkä 20 kertaa elämässäni. Asun pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
28/70 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ajatelkaas. Kun sitä ei ole tapahtunut sinulle, niin sitä ei varmaan oikeasti edes tapahdu. Ja minä en tykkää raejuustosta niin ei kukaan muukaan voi tykätä.

Täällä taas lähiöidarit kilvan mitätöi muita ihmisiä!

Niin, ajatelkaas, ap ei sanonut yhtään mitään siitä että epäilisi toisten kertomia kokemuksia. Keksit sen ihan itse ja suutuit ihan tyhjästä.

Vierailija
29/70 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko ap maaseudulla, oletko liikkunut ulkona iltaisin tms? Oletko käynyt ulkomailla?

Vaikea kuvitella, että joku selvityisi ilman ahdistelua. Minua on esim. kourittu haarovälistä yllättäen takaapäin, kun kävelin Helsingissä kadulla ihan kirkkaassa päivänvalossa. On tartuttu yhtäkkiä kiinni rintoihin kadulla. On seurattu kotiovelle ja yritetty tunkeutua sisään ovesta, kun tulin kotiin yöllä ravintolasta, se oli oikeasti pelottavaa. On seurattu ja ahdisteltu pelottavasti, uhkaavan tuntuisesti, yöllä kadulla, kun tulin kotiin töistä yövuorosta. Baarissa tapahtuvia epätoivottuja kähmintöjä en edes muista.

On lähetetty vastenmielisiä seksuaalissävytteisiä viestejä facebookissa ja tekstiviesteinäkin ihan tuntemattomilta ihmisiltä.

Kaksi kertaa on yritetty raiskata, toinen oli ruotsinlaivalla ja toinen Kyproksella, ne olivat pelottavia hetkiä ja onnistuin pakenemaan toisesta tilanteesta puhumalla, toisesta miespuolisen työkaverin avustuksella. Tässä näitä ensin mieleen tulevia kokemuksia, varmaan olisi lisä, jos ryhtyisi oikeasti miettimään.

Vierailija
30/70 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin tuntuu hassulta että on välttynyt kokonaan harassmentilta, tai että se tuntuisi niin vieraalta jutulta ettei ole esim. lähipiirissään sitä todistanut tai siitä kuullut! Eikö tanssilattiallakaan ole kukaan tullut hinkuttamaan kikua persposkia vasten? :D

Mäkin olen kyllä välttynyt hyvällä tuurilla monesta pahemmasta tilanteesta, ja olen aktiivisesti unohtanut kaikki nuorempana tapahtuneet yksittäistapaukset, mutta kyllä mä silti olen erittäin tietoinen siitä kuinka paljon sitä tapahtuu (ja nuoruudenmuistoja ja naiseksi kasvamista varjostaa aina sellainen ällöttävä tuntu siitä, että jotkut vanhat miehet kommentoi ja kyylää sitä silmä ja kulli kovana).

Vierailija
31/70 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä ahdisteltu, naiset ei ota muutenkaan mitään kontaktia.

T.M40v

Vierailija
32/70 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua on kyllä kähmitty, käyty käsiksi, käytetty hyväksi lapsena (omassa kodissani) yms yms. Ja JOKA KERTA kyseessä oli kantasuomalainen mies. Ihan joka kerta. Ulkomaalaisten (joita pk-seudulla toki oli jo 80-90 luvulla kun oli nuori) puolelta käytös on ollut hyvin kohteliasta ja kunnioittavaa, jopa niiden arabien, joista nyt jaksetaan meuhkata täällä.

Ihan "paras" oli varmaan kerran kun jonotettiin baarin mun avomiehen kanssa, varmaan joku 20 vuotta sitten, niin ohikulkeva mies kävi muhun takaapäin kiinni rintoihin. Siis ohi kulkiessaan, mä olin vielä selkä häneen päin, eli ei nähnyt edes kasvoja tms eli ulkonäöllä ei  varmasti ollut mitään merkitystä. Urpå näki vaan naisen ja katsoi oikeudekseen käydä kiinni. Avopuoliso sitten hänelle opetti vähän käytöstapoja. Ja ko. ravintolan poke, joka näki tilanteen myös. Että se Helsingin apulaispoliisipäälikkö voisi vaikka viikon kuljeskellä tuolla sellaisen 18v tytön perässä ja katsoa mitä se touhu oikeasti on, ja kuka siellä tekee ja mitä.

Vierailija
33/70 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tässä kokemattomia huudeltiin, niin vastaan silti.. ihan vaan sillä, että kuinka yleistä se loppu peleissä on ja aivan arkisissa tilanteissa.

Naapurin setä tykkäsi painia meidän lasten kanssa. Vasta myöhemmin tajusin sen tietyt painiliikkeet ja sen kovan siellä etumuksessa. Siis kuivanai pihan lapsia pihalla.

Mä olin viitosella, kun luokkakaveri oli koko ajan pili tapissa halailemassa. Pyysi istumaan syliin ja klähmi. Silloin se oli rasittavaa, ei pelottavaa.

Sitten tuli yläasteella nää rintsikoista vetämiset. Lähinnä lukion jätkät ja taputtelut pepulle jne. Näitä oli tuon tuosta ja ihan tasan kaikille, joilla rinnat kasvoi.

Parikymppisenä eräs mies tuli alasti ajamaan fillarilla mun viereeni ja kehui mun dollypartonmaisia muotojani ja mua olisi niin kiva panna kannolla näin kesäisenä päivänä.. silloin hirvitti. Pääsin juoksemaan karkuun.

Lukemattomia kertoja baareissa kourittu ihan tuosta vaan ohimennen.

Yhden kerran työpaikalla oli hetki, kun pomo taputteli pepulle. Siitä mä sanoin, että sovittaisko, ettei noin enää tehdä. Hän pyysi anteeksi ja asia oli sillä selvä. siellä osa neideistä oikein työnsi takapuoltaan sen taputeltavaksi ja niin... kyllähän se taputteli.

Nyt nelikymppisenä on pepulle taputtelu, perään huudahtelut vähentyneet. Tai pari naapuruston miestä välillä vikittelee mua FB chatissa juovuspäissään.

Mä olen aina ollut pikkusen pyöreä, rintava, ehkä sitten pepukaskin.. naama mutrulla ja farkuissa ja tennareissa viihtyvä. Pitkät hiukset, en meikkaile. En ole itseäni sievänä tai seksikkäänä koskaan pitänyt. Olen suht puhelias, mutten niin ulospäin suuntautunut kun voisi olettaa.

Mä olen aina ajatellut, että kaikkia naisia ahdistellaan jossain vaiheessa elämää. Usein se alkaa jo pienestä, tavalla tai toisella. Edes sukujuhlilla ei saa olla rauhassa, kysellään rintojen kasvusta.. Senhän mä unohdin. Mun kummitädin mies oli rippijuhlissani aivan liian innoissaan mun ja nuorten tyttäriensä rintojen kasvusta. Huomasin, kun isänikin kiusaantui, kun tuo mies vaan höpötti "eikö ole kiva, kun nuorilla alkaa rinnat kasvamaan ja muotoja tulemaan?" Ei saanut isä lopetettua tuota höpinää, eikä vaimonsa. 

Tuollainen toiminta on todella nöyryyttävää ja alistavaa. Paljonkohan teinityttäreni on jo kokeneet vastaavaa... :(

Mitäs jos miehet vaan oppisivat käyttäytymään näköön, kokoon, väriin katsomatta.

Vierailija
34/70 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja naisvaltaisessa yrityksessä töissä. Olen kokenut seksuaalista häirintää monta kertaa mutta miehenä en uskalla siitä valittaa enkä tiedä kenelle valittaisin. Esimies on nainen, samoin henkilöstöjohtaja. Esimies tulee usein halailemaan, taputtelee takapuoleen ja tulee lähelle hississä. Johtoryhmän naiset usein taputtaa takapuolelle.

Vähän ärsyttää. Miehillä ei ole etenemismahdollisuutta.

Vierailija
35/70 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin olen kokenut kun olen kulkenut kireissä vaatteissa tai lyhyessä hameessa meikit päällä. Olin muodin mukana kulkeva daiju. Omalla pukeutumisella ja esiintymisella voi vaikuttaa pitkälle. Naiset haluaa että heitä katsotaan, muttei kosketa. Eiköhän se katseidenkin kalastelu ole typerää touhua ainakin arjessa. Tanssipaikoille voi tällätä.

Vierailija
36/70 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähestynyt naisia luonto ohjelman mukana. En ole voinut silloin vastustaa ihmisen luonnokkuutta. Vanhempana ihminen tietenkin sivistyy ja silloin olen pohtinut miten paljon minua ollaan ahdistettu niin se olisi aivan järjetön uutisotsikko jos jotain vähän herkenpää oltaisiin näin paljon ahdistettu.

Vierailija
37/70 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tässä kokemattomia huudeltiin, niin vastaan silti.. ihan vaan sillä, että kuinka yleistä se loppu peleissä on ja aivan arkisissa tilanteissa.

Naapurin setä tykkäsi painia meidän lasten kanssa. Vasta myöhemmin tajusin sen tietyt painiliikkeet ja sen kovan siellä etumuksessa. Siis kuivanai pihan lapsia pihalla.

Mä olin viitosella, kun luokkakaveri oli koko ajan pili tapissa halailemassa. Pyysi istumaan syliin ja klähmi. Silloin se oli rasittavaa, ei pelottavaa.

Sitten tuli yläasteella nää rintsikoista vetämiset. Lähinnä lukion jätkät ja taputtelut pepulle jne. Näitä oli tuon tuosta ja ihan tasan kaikille, joilla rinnat kasvoi.

.

Mä olin jo täysin unohtanut tuon. Yläasteella lähes päivittäin, no ainakin viikottain, joku poika veti sormella selkää pitkin "tunnustellakseen" onko rintsikoita. Siis en ollut ainoa, vaan tuota tehtiin varmaan kaikille tytöille.

Vierailija
38/70 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tavis, enkä oikeasti ennen aikuisikää ymmärtänyt, että perään vislailu ja seksuaalisten ehdotusten huutelu on seksuaalista ahdistelua, eikä läppää. Asuin lapsena suuren tehtaan liepeillä ja duunarimiehet huutelivat seksiehdotuksia jo siinä vaiheessa, kun täytin vasta 12 vuotta. Soitonopettajani kosketteli paidan päältä rinnoista kun olin 14, mutta kun kerroin siitä vanhemmilleni, niin soittotunnit loppuivat kuin seinään. Parikymppisenä baareissa koin lukemattomia kourimisia, takamusta on puristeltu baarin ruuhkassa varmaan satoja kertoja, rintoja kopeloitu myös. Niihin ei lopulta enää kiinnittänyt edes huomiota. Nyt 30-vuotiaana huutelut ja varsinkin häiriöksi saakka vaivanneet yli 50-vuotiaiden miesten lähentelyt on melkein kokonaan loppuneet. Kaikki kokemuksia suomalaisten miesten tekemistä ahdisteluista.

Vierailija
39/70 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku on surullinen tai katkera siitä ettei ole koskaan tullut ahdistelluksi? Herranjestas sentään. Olisivat onnellisia.

Ahdistelu voi aiheuttaa uhrille vähintään likaisen ja epämukava olon, lisätä ennakkoluuloja ja pelkoja sekä pahimmillaan aiheuttaa traumoja.

Ikävä kyllä nykyään ahdistelua pidetään normaalina. On olevinaan normaalia että pojat ja miehet tulee baarissa tarttumaan lanteista kiinni, tai ruvetaan heti kourimaan persettä.

Baarit ja yökerhot on paikkoja, joissa itse omen eniten kokenut ahdistelua. Ja nimenomaan ahdistelua, ei mitään surkeita iskuyrityksiä. Minua on yritetty suudella väkisin, tisseistä on tartuttu kiinni, takaapäin puristeltu pyllystä ja yritetty laittaa käsiä hameen alle. Semmoista perussettiä, mitä jotkut miehet harrastavat humalassa.

Vierailija
40/70 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos ei ole koskaan häiritty. Toivottavasti ei koskaan häirittäisikään. Ymmärrän ja annan myötätuen heille, joita on häiritty. Puolustan jatkossa heitä, joita häiritään tai ovat uhassa joutua häirittäviksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän