Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisella lyhyet hiukset?

Vierailija
11.01.2016 |

Olenpahan huomannut, että Iltapaska-lehtiä lukiessa jos tulee vastaan juttu jostain julkisuuden henkilöstä (naisesta), joka on lyhentänyt hiuksiaan, niin kommenttikenttä täyttyy välittömästi negatiivisista viesteistä. Nimenomaan miehet tuntuvat aina lyttäävän naisten lyhyet hiukset, vaikka olisi kuinka kaunis. "Hiukset on naisen kruunu", "naisilla kuuluu olla pitkät hiukset" jne. kommentteja satelee pilvin pimein. Miksi naisella ei saisi olla lyhyet hiukset? Itselläni on ollut sekä lyhyttä että pitkää, oma mies pitää kummastakin tyylistä, enkä itse koe omia hiuksiani ongelmaksi. Silti aina näen punaista kun huomaan että muiden naisten hiuksia haukutaan nimenomaan lyhyyden vuoksi. Eiköhän sitä saa ihan itse päättää omista hiuksistaan! Tuskin kukaan laittaa hiuksiaan sen mukaan mistä miehet tykkää, tärkeintä on että miellyttää itseään.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan laittaa hiuksiaan sen mukaan mistä miehet tykkää, tärkeintä on että miellyttää itseään.

Onko sinulla vaaleanpunaiset silmälasit? Vaikka kuinka moni nainen menee miesten mieltymysten perässä.

Kaikki ihmisen elämässä liittyy seksuaalisuuteen joten on ihan normaalia, että haluaa olla haluamansa sukupuolen mielestä viehättävä. Useimmat miehetkin painavat paljon duunia ja kilpailevat eri asioissa ollakseen pykälän kiinnostavampia naisten silmissä kuin muut miehet.

Se ei ole mitenkään ylevää, että yrittää peittää sitä, että on eläin ja vaikuttaa niin vähän oman sukupuolensa edustajalta kuin mahdollista. Se on vain yksi monista eri tavoista käsitellä itseään ja seksuaalisuuttaan.

Vierailija
42/67 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

41: En ole muuta väittänytkään. Vastasin vain tuolle, joka suunnilleen ei ollut koskaan kuullutkaan(?), että naiset laittaisivat itseään miesten takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii vaikka Michelle Williamsia, niin hän näyttää paljon paremmalta lyhyessä kuin pidemmässä tukassa. 

Pitkä: http://realhairstyles.files.wordpress.com/2010/08/44197.jpg

Lyhyt: http://www.socialbutterflysalon.com/wp-content/uploads/2011/03/Michelle…

Vierailija
44/67 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman asian vierestä: suomen kielessä on käsittämättömän vähän hiusvärejä ja -laatuja kuvaavaa sanastoa. Värejä on muitakin kuin vaalea, punainen ja tummanruskea. Jostakin syystä esim. maailmalla ihaillut ja eksoottisina pidetyt tuhkanvaaleat ja -ruskeat on täällä niputettu ja nimetty ankeasti hävettäviksi ja ei-toivotuiksi "hiirenharmaiksi" tai "maantienvärisiksi". Mistä moinen negatiivisuus? Hiuslaatujakin on enemmän kuin vain "suora" ja "kihara".

Terveiset LHC:stä :-)

Vierailija
45/67 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halle Berry näyttää tosi elegantilta lyhyillä hiuksilla.

Ei erottuisi massasta pitkillä hiuksilla ja kauniit kasvot jäisivät niiden hiusten alle. Näyttäisi tummaihoiselta perusnaiselta joka käynyt laittamassa weavit päähän jossain kulmakunnan kampaamossa.

Vierailija
46/67 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sillä tavalla, että hiukset ovat yksi harvoista ehostautumiseen liittyvistä asioista, joka todella merkkaa jotakin valtaosalle miehistä.

Harvaa miestä kiinnostaa se, että millaisia vaatteita nainen käyttää, onko naisella parfyymia, tai meikkaako nainen.

Naiset sen sijaan ovat usein tyytymättömiä miesten huolittelemattomaan olemukseen (ajamaton parta, hoitamattomat hiukset) tai tyylittömään pukeutumiseen.

Vierailija
47/67 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miettii vaikka Michelle Williamsia, niin hän näyttää paljon paremmalta lyhyessä kuin pidemmässä tukassa. 

Pitkä: http://realhairstyles.files.wordpress.com/2010/08/44197.jpg

Lyhyt: http://www.socialbutterflysalon.com/wp-content/uploads/2011/03/Michelle…

No eikä näytä!

Vierailija
48/67 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen näyttää ihan rekkalesbolta lyhyissä hiuksissa. Ne on niin epäkiihottavan näköisetkin naisella. Menee naisellisuus heti jos leikkaa lyhyeksi. Näytät ihan siinä vaiheessa mieheltä etkä naiselta!!

Vierailija
49/67 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja TAAS uusi aloitus hiuksista!!Arghhhhhh!!!Pitkät vai lyhyet,lyhyet vai pitkät?Aivan saatanan sama!

Vierailija
50/67 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat sanoneet että naisten hiukset on silloin parhaimmillaan kun niitä voi silittää ilman että käsi tarttuu niihin vangiksi :D

Eli suomalaistyylisellä pissisvalkaistulla "tuksupehkolla" ei tuohon välttämättä pystytä :DD

Ai että ihan miehet ovat sanoneet? Hohhoijaa.

Vierailija
51/67 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenpahan huomannut, että Iltapaska-lehtiä lukiessa jos tulee vastaan juttu jostain julkisuuden henkilöstä (naisesta), joka on lyhentänyt hiuksiaan, niin kommenttikenttä täyttyy välittömästi negatiivisista viesteistä. Nimenomaan miehet tuntuvat aina lyttäävän naisten lyhyet hiukset, vaikka olisi kuinka kaunis. "Hiukset on naisen kruunu", "naisilla kuuluu olla pitkät hiukset" jne. kommentteja satelee pilvin pimein. Miksi naisella ei saisi olla lyhyet hiukset? Itselläni on ollut sekä lyhyttä että pitkää, oma mies pitää kummastakin tyylistä, enkä itse koe omia hiuksiani ongelmaksi. Silti aina näen punaista kun huomaan että muiden naisten hiuksia haukutaan nimenomaan lyhyyden vuoksi. Eiköhän sitä saa ihan itse päättää omista hiuksistaan! Tuskin kukaan laittaa hiuksiaan sen mukaan mistä miehet tykkää, tärkeintä on että miellyttää itseään.

Tottakai jokainen saa päättää itse hiuksistaan. Itsellänikin on ollut lyhyttä ja pitkää. Siinä vaan pitää leikatessa niin sanotusti kantin kestää se tosiseikka, vaikka se olisi miten kummallista, väärin tai tyhmää, niin miehet keskimäärin ei tykkää lyhyistä hiuksista. Kääntäen, jos kokee tärkeäksi, että miehet tykkää tukastasi, niin kasvata/pidä pitkät hiukset.

Vierailija
52/67 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi niin ettei miehet tykkää ollenkaan lyhyestä tukasta mutta ainakin itse olen saanut kehuja ja huomiota pitkätukkaisena enemmän kuin lyhyellä tukalla. Mitä merkitystä sillä sitten on, no ei kaikille tietysti mitään. Itsehän sitä nyt kuontalonsa päättää tietenkin. Mutta kuinka moni väittää että kaunistautuu, meikkaa, laittaa parfyymiä tai vaikka väkertää tukkaa vain omaksi iloksi. Kyllä sitä nyt vähän ajatellaan noita miehekkäitäkin. Kehuja on kiva saada vaikkei ne nyt mitään maailman tärkeintä olekaan. 

Itse tykkään näistä melkein peppukutreistani enemmän mutta tykkäsin lyhyestäkin mallista. Olen silti nyt päättänyt pitää hiukset pitkänä siihen asti kun/jos joudun hiusten laadun kärsimisen takia leikkaamaan, latvoja toki välillä tasailen. Lasten shampoot ja föönin/värien välttäminen on vakio juttuja. Kuivatteluun kuluu aikaa mutta pesenkin tukan vain 3 kertaa viikossa. Vaikka monia häiritsee kun hiukset tulee eteen ja tielle monessa kohtaa mä vain tykkään jostain syystä sukia ja heilutella mun tukkaa, en osaa syytä sanoa. Ponnarirenksu kulkee aina mukana jos tuuli keppostelee liikaa :D

Ja tosiaan mies tykkää kun nämä on kuulemma "prinsessahiukset". Hipeltää ja silittelee vähän väliä jos istuskellaan sohvalla tai saattaa ohimennen hellästi sipaista. Ei saa kuulemma leikata yhtään lyhemmäksi enää ikinä :D Hassu mies...

Vierailija
53/67 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on just tollanen mies! :DD

Vierailija
54/67 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Mun mies taas pitää mulla lyhyistä hiuksista. On aina tykännyt lyhythiuksista naisista. Itsekin pidän enemmän lyhyestä, koska  hiukseni ovat paksut ja raskaan näköiset pitkinä. Näytän pitkähiuksisena lähinnä surulliselta koiralta. Hiukset olivat pitkät useita vuosia, ristiselkään asti. Nykyään todella lyhyt hiusmalli. pixie-cut

Vierailija
55/67 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei silli mitään voi, että pitkät hiukset on usein kauniimmat. En silti ketään haukkumaan lähtisi.

Vierailija
56/67 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkissä hiuksissa luonnollisesti enemmän feromoneja, estrogeeneja.. siksi paremmat.

Vierailija
57/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan nyt osaa tähän, vaikka vanha keskustelu. Aina kuulee tai saa lukea sitä, että lyhyet hiukset tekee naisesta maskuliinisen tai naisen seksuaalista suuntausta aletaan miettiä. Lyhyt tukka ei tee naisesta makuliinista, jos ei ole ennenkään ollut maskuliininen. Jos ruumiinrakenteeltaan siro ja jos vielä muutenkin pienikokoinen ja jos ei pukeudu kovin maskuliinisesti, niin miten lyhyt tukka yhtäkkiä muuttaa naisen maskuliiniseksi? Ja mieheksi nyt ei ollenkaan tai pojaksi, sukupuoli kun ei voi muuttua hiuksia lyhentänmällä.

Seksuaalinen suuntauskaan ei muutu, olivat hiukset sitten lyhyet tai ei. Nainen ei muutu lesboksi, ei edes bi-seksuaaliksi hiuksia lyhetämällä ja heteroksi, jos kasvattaa taas lyhyen tukan. Vaatetyylikään ei sitä muuta kenestä pitää seksuaalisesti ja/tai romanttisesti. Seksuaalisuus ja seksuaalinen suuntautuminen on syvempi asia kuin vain hiukset ja vaatteet.

Nainen voi sitäpaitsi olla miehekkäämpi tai poikamaisempi, vaikka olisi pitkä tukka. Maskuliinisuus ja feminiinisyys lähtevät ennen kaikkea käytöksestä ja luonteesta, ulkoinen olemus tulee vasta toisena. Lyhyt tukkakin voi olla naisellinen ja jos nainen muutenkin on enemmän naisellisimpi tai tyttömäisempi, niin hän on sitä oli tukka lyhyt tai pitkä. Sitäpaitsi naisellisuus ja miehekkyys on myös mielentila. Joku nainen tuntee olevansa naisellisempi lyhyellä tukalla ja joku pitkällä ja joku taas molemmilla.

Vierailija
58/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä tuohon mun edelliseen kommenttiin: eivät miehetkään yleensä aattele mitä muut on mieltä heidän hiuksistaan. Jotkut miehet näyttävät ihan joltain kodittomilta ja hiippareilta pitkällä tukalla, mutta he pitävät pitkää vaikka se vain roikkuisi ohuena pään ympärillä, Juicekin jätti tukan roikkumaan niskaan, vaikka päälaelta oli ihan kalju. Toisia taas ei taas lyhyt tukka pue yhtään, varsinkaan armeijasiili ja enemmän tai vähemmän pitkä tukka olisi paljon pukevampi, varsinkin jos hiukset ovat vähänkin taipuisat ja eivätkä ihan ohuet suortuvat. Ja paljon näkee myös ihan televisiossakin miehiä, joilla parta rehottaa ja se kasvaa ihan kaulaakin myöten eikä sitä ole mitenkään ajeltu. Miksi siis naisten pitäisi ajatella niin kauheasti miehiä, kun eivät miehetkään aina ajattele mitä naiset ja ylipäätään toiset ihmiset ovat mieltä heidän tukastaan ja muista ihokarvoista. Siistin näköinen voi olla kuka vaan ja suositeltavaa on ainakin se, että on käyty suihkussa, vaatteet puhtaat ja tukka on siisti ja jos miehellä parta, niin se siistitty tai ajeltu pois sen mukaan mikä on miehen tyyli, mutta loppupeleissä jokainen päättää itse miten hiuksiaan pitää ja miltä muutenkin haluaa näyttää. Neuvoja voi toki ottaa vastaan, jos haluaa, mutta ketään ei saisi mielestäni pakottaa mihinkään tiettyyn muottiin, jos toinen ei halua ja tuntee olonsa epämukavaksi.

Vierailija
59/67 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttikö Audrey Hepburn mieheltä silloin, kun hänellä oli lyhyet hiukset? Kuka mies sitä paitsi pukeutuu kuin hän? Ai niin, joku drag artisti voi pukeutua tai joku transvestiittimies. Mutta muunlainen mies? Hei haloo, nainen on nainen, vaikka olisi millainen tukkam vaikka kalju. Jos ei näe, että on rinnat ja jos ei havaitse muutakaan naisessa olevaa, niin sitten on sokea.

Itselläni on lyhyt tukka, mutta en ole mies enkä edes lesbo. Lyhyenä ja pienikokoisena mulle sopii lyhyt tukka hyvin, pitkä vaan saattais korostaa lyhyttä ja näytän pitemmässä tukassa yleensä nuoremmaltakin (siis voisin käydä melkein teinistäkin pitkän tukan kanssa tai ainakin hieman kärjistettynä). Lyhyt on helppohoitoisempi (ainakin mun mielestä) ja päänahkakin pääsee hengittämään paremmin ja pysyy hilseilykin paremmin kurissa.

Vierailija
60/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehiä vartenko hiukset ovat olemassa ja siksi ne pitää pitää pitkinä, vaikka olisivat ohuet ja huonot? Ehei siskot!