Naisella lyhyet hiukset?
Olenpahan huomannut, että Iltapaska-lehtiä lukiessa jos tulee vastaan juttu jostain julkisuuden henkilöstä (naisesta), joka on lyhentänyt hiuksiaan, niin kommenttikenttä täyttyy välittömästi negatiivisista viesteistä. Nimenomaan miehet tuntuvat aina lyttäävän naisten lyhyet hiukset, vaikka olisi kuinka kaunis. "Hiukset on naisen kruunu", "naisilla kuuluu olla pitkät hiukset" jne. kommentteja satelee pilvin pimein. Miksi naisella ei saisi olla lyhyet hiukset? Itselläni on ollut sekä lyhyttä että pitkää, oma mies pitää kummastakin tyylistä, enkä itse koe omia hiuksiani ongelmaksi. Silti aina näen punaista kun huomaan että muiden naisten hiuksia haukutaan nimenomaan lyhyyden vuoksi. Eiköhän sitä saa ihan itse päättää omista hiuksistaan! Tuskin kukaan laittaa hiuksiaan sen mukaan mistä miehet tykkää, tärkeintä on että miellyttää itseään.
Kommentit (67)
Miehesi ei uskalla kertoa totuutta. Tärkeintä on se mistä itse pitää mutta fakta on vaan niin, että pitkät hiukset kaunistavat naista. Toisin sanoen, Jos lyhythiuksinen on nätti niin kuinka nätti olisi pitkillä hiuksilla???
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei uskalla kertoa totuutta. Tärkeintä on se mistä itse pitää mutta fakta on vaan niin, että pitkät hiukset kaunistavat naista. Toisin sanoen, Jos lyhythiuksinen on nätti niin kuinka nätti olisi pitkillä hiuksilla???
Just tätä tarkoitin. Se, että sinä pidät pitkiä hiuksia kauniimpina ei tee siitä faktaa :) Ja mitä tulee mieheeni, hän kerran jopa ehdotti hiusteni leikkaamista, koska pitää paljasta niskaani seksikkäänä.
-Ap
Kylläpä itsekin tykkään (muilla)/tykkäisin (itselläni) enemmän pitkistä hiuksista, jos ovat hyvin hoidetut, paksut ja laskeutuvat jotenkin kauniisti. Valitettavasti kuitenkin yleensä ovat jollain syheröllä kiinni tai muuten elottomat, ohuet, kiillottomat tai muuten ei niin edustavat. Ja koska tiedän, että omanikin olisivat pitkänä juuri tuota luokkaa, niin mieluummin pidän lyhyenä. Saa pienellä vahamäärällä edes jotenkin laitetun näköiseksi.
Kukin pitää miten ite tykkää. :)
Moni nainen on paljon nätimpi, kun hiukset ovat lyhyet, etenkin jos tukka ei ole kovin paksu tai kauniin värinen. Ohut maantienvärinen liuru ei kaunista ketään, kun taas lyhyempi napakka malli voi olla paljon pukevampi. Ja kun naama alkaa valahtaa, kaunis leikkaus antaa kasvoille ryhtiä toisin kuin roikkuva pitkä. Pitkät hiukset ovat tietenkin upeat, kun ne ovat hyvin hoidetut ja leikatut ja sopivat kantajansa piirteisiin ja olemukseen. Kyllä monet miehetkin sen eron näkevät. Omani sanoo, että olen nätimpi, kun hiukset ovat lyhyemmät, koska olen pieni ja siro ja pitkä paksu tukka on hyvin hallitseva.
Joillekin sopii lyhyet, joillekin ei. Ne joille ne sopii näyttää ihan mielettömän hyviltä. Itselleni ei kovin lyhyet sovi. Mulla on aina ollut pitkät hiukset. Kyllästyin kuitenkin siihen, että ne oli aina tiellä ja siihen, että urpomiehet ihastuu. Leikkasin pitkän polkan ja olen kyllä tyytyväinen! Eipähän tarvitse enää sietää yksinkertaisia miehiä, jotka näkevät minussa pelkät hiukset.
Oma mies oma mies, miehen maku nyt on mitä on.Ettekö näe peilistä naiset, että naisen pitää näyttää naiselta, ei mieheltä.Selittävät ja lyhyiden puolustajat, olette vain katkeria kun teillä ei ole ettekä saa sitä omaa kiiltävää kaunista leijonanharjaa.
Jos asia olisi niin yksinkertainen että miehet vain pitävät pitkistä hiuksista naisella.
Jos haluat miellyttää vain itseäsi niin mitä väliä on kommenteilla. Jos haluat miellyttää laajemmalti niin tieto siitä mistä miehet pitävät voi olla hyödyksi.
Miksi miesten pitäisi olla kertomatta mistä pitävät vain siksi että sinun mielestäsi lyhyt tukka voi olla naiselle sopiva?
Vierailija kirjoitti:
Oma mies oma mies, miehen maku nyt on mitä on.Ettekö näe peilistä naiset, että naisen pitää näyttää naiselta, ei mieheltä.Selittävät ja lyhyiden puolustajat, olette vain katkeria kun teillä ei ole ettekä saa sitä omaa kiiltävää kaunista leijonanharjaa.
Mulla on pitkät hiukset, koska en jaksa laittaa niitä koskaan. Ovat aina vain sotkunutturalla, jotteivat olisi silmillä tai ahdistaisi niskaa. Lyhyet hiukset ovat kauniit, jos niitä jaksaa laittaa ja lyhyet hiukset eivät tee ketään miehen näköiseksi.
Onneksi itselläkin mies, joka pitää lyhyistä hiuksista. Tosin ihan lyhyeksi en vieläkään ole leikannut vaan pidän puolipitkänä, mutta ehkä joskus taivun lyhyempäänkin. Pitkänä tällainen hiirenhäntä olisi ihan kamalan näköinen.
Miehille muistutukseksi, että suurin osa naisista pitää miehellä paksuista hiuksista, jotka eivät ala kaljuuntua nelikymppisenä ;-) Itse olen lisäksi ehdottomasti tummien hiusten (ja sängen) perään, en ole koskaan seurustellut vaalean miehen kanssa (enkä ulkomaalaisen eli ihan suomalaisista tummatukkaisista miehistä puhun).
Vierailija kirjoitti:
Tätä vihamielisyyttä en ymmärrä; miksi heti ollaan muka katkeria? Mulla on luonnonkiharat, paksut hiukset, jotka ovat sen takia vaikeita kesyttää, toki hyvältä näyttävät pitkinäkin kun jaksaa laittaa, mutta omasta mielestä ei silti ole kaiken sen vaivan arvoista. Jos nainen näyttää naiselta vain pitkien hiustensa ansiosta, on silloin vähintään joku itäsaksalainen kuulantyöntäjä. (Huom. myös miehellä voi olla pitkät hiukset, tämä on myös ok) :)
Minä tykkään pitkistä hiuksista ja mieheni tykkää minun hiuksista. Muiden mielipiteillä ei ole minulle mitään väliä.
Mun mies pitää persoonallisista, voimakkaista naisista, jotka ei piittaa yleisestä mielipiteestä tai kliseisistä sukupuolistereotypioista. Jos nainen tykkää pitkistä hiuksista, kiva juttu, jos lyhyistä, kiva juttu. Miehen mielestä itsevarmuus on seksikästä, ei se että yrittää miellyttää mahdollisimman monen silmää.
Miettikääpä esimerkiksi salkkareiden Kristiinaa. En tiedä millainen hiustyyli hänelle sopisi, mutta minun mielestäni kuuttakymppiä lähestyvä nainen jolla on perseeseen asti oleva tukka jota letittelee kuin teini-ikäinen ei ole hyvän näiköistä :D
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä esimerkiksi salkkareiden Kristiinaa. En tiedä millainen hiustyyli hänelle sopisi, mutta minun mielestäni kuuttakymppiä lähestyvä nainen jolla on perseeseen asti oleva tukka jota letittelee kuin teini-ikäinen ei ole hyvän näiköistä :D
Pitäisikö sillä olla vaikka tehy-tukka?
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Mun mielestä taas on virkistävää nähdä tuon ikäinen nainen noin komeilla hiuksilla. Jos sillä olisi kananperse tai vanha kunnon polkkatukka, näyttäisi todennäköisesti vanhemmalta. Ja otathan huomioon että jos roolihahmonsa on stailattu tohon LettiLiisaKristiina malliin, yksityishlönä tyylinsä pitää tukkaa on todennäköiaesti eri.
Hah, meilläpä miehellä on pitkä tukka ja minulla lyhyt. Ja hiuslaatuni on paksu ja kiiltävä. Tuuhea ja suora tukka, mutta yksinkertaisesti en ainakaan tällä hetkellä koe että pitkä tukka sopisi minulle. Lyhyt tukka piristää ilmettäni ja tuo silmäni paremmin esille. Lyhyt tukka ei aina ole sääliratkaisu sille, että oma hiuslaatu olisi huono. Toiset pitävät lyhyttä tukkaa tyylikkäänä ja nostavat keskisormea perinteisiä mies/naisrooleja peräänkuuluttaville. Minun hiukseni ovat minun, minä niistä päätän, eikä se tee minua yhtään vähemmän naiseksi.
Minä kasvatin pitkät vaihtelun vuoksi ja miehen mieliksi. Puolipitkien kohdalla huomasin epäkäytännöllisyyden lisäksi sen miten ne söivät persoonallisuuttani, kirjaimellisesti katosin hiusteni alle. Vähän vaan meikkiä niin näyttäisin samalta kuin nämä tusinablondibimbot. Leikkasin takaisin lyhyeksi, sillä se korostaa siroja piirteitäni kauniisti. Kannan "kruununi" ylpeydellä. Ps. ukkokin on vielä tallella.
-
Eli mies joka ei hyväksy naista pelkän hiustyylin takia ei ole edes pahanmielen arvoinen. Yleensä jäävätkin yksin.
Ei tuo tietenkään ole oikein haukkua. Sitä en tosin ymmärrä, miksi tulee alapeukkuja jos sanoo pitävänsä lyhythiuksista naista lähtökohtaisesti varattuna.
Vierailija kirjoitti:
Selittävät ja lyhyiden puolustajat, olette vain katkeria kun teillä ei ole ettekä saa sitä omaa kiiltävää kaunista leijonanharjaa.
Ei, en ole katkera, olen vain tiedostanut ja hyväksynyt asian, että minulla ei ole eikä minulle tule mainitsemasilaista leijonanharjaa. Tahtoisin, mutta niin ei tule käymään, sen enempää en asiaan energiaani tuhlaa. Joilla on niin hyvät heille.
Tietysti jokainen saa päättää omista hiuksistaan, mutta suurin osa miehistä pitää pitkistä hiuksista naisella. Varmaan voisi tuoda oman mielipiteensä järkevämminkin esille mitä haukkumalla.