Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo taas raskaana "vahingossa"

Vierailija
09.01.2016 |

Ensimmäinen lapsi sai alkunsa suunnitellusti. Hänen ollessa 2-vuotias, alkoi vaimo puhua toisesta lapsesta. En ollut vielä valmis ja kerroinkin sen rehellisesti. Vaimolle tämä oli ok. Kuitenkin parin kuukauden päästä tästä vaimo ilmoitti olevansa raskaana ehkäisystä huolimatta.
Toisen lapsen ollessa hädin tuskin vuoden ikäinen vaimo alkoi puhua kolmannesta. Sain taottua hänen päähänsä järkeä, emme mitenkään jaksaisi kolmen pienen lapsen kanssa kun isovanhemmista tai sukulaisistakaan ei juurikaan ole apua. Tai minä en jaksaisi. Tällöin vaimo kertoi että oli jättänyt ehkäisyn pois kun alkoi haaveilla toisesta lapsesta, vaikka minä olin sanonut että en ole valmis vielä. Oli kuulemma ollut varma että innostuisin asiasta kun se oli konkreettista ja niin innostuinkin, pakkohan minun oli! Vaimo oli sitä mieltä että kyllä siitä kolmannestakin innostuisin kun saan hieman aikaa.
No jotenkin pääsin tuon asian yli ja elämä meni eteenpäin sillä sopimuksella että kolmatta ei tulisi, ainakaan vielä. Toisen lapsen ollessa 4-vuotias vaimo ilmoitti jälleen olevansa raskaana, ehäisystä huolimatta. Tällä kertaa olin hieman enemmän innostunut sillä lapset alkoi olla jo isompia joten arki ei tulisi olemaan pelkkää vaipanvaihtoa ja tästä nuorimman lapsen vauva-ajasta voisi ehkä vähän tykätäkkin kun on ainoa pieni.
Kolmas syntyi ja kaikki sujui ihan hyvin. Rankkaa oli mutta en sanoisi että kadun sitä että pidimme kolmannen lapsen. Tein kuitenkin selväksi että enää en halua lisää lapsia sillä rahat eivät yksinkertaisesti millään tulisi riittämään neljään lapseen eikä kyllä jaksaminenkaan. Vaimo myötäili ja tuntui olevan samaa mieltä.
Juuri kun vähän aikaa sitten ehdin kehua vaimolle että on mukavaa kun isommat lapset on jo tosi omatoimisia ja nuorimmankin kanssa helpottaa niin vähän sen jälkeen vaimo pudotti pommin, on taas raskaana ja tietysti ehkäisystä huolimatta. Vaimolle abortti ei ole vaihtoehto ja olen kuulemma sydämetön ja itsekäs kun haluan tappaa lapsemme. No varmaan sitten sitäkin mutta kun en todellakaan jaksa enää neljättä ja rahat eivät tule riittämään, etenkään kun lapset ovat teinejä. Vaimo tuntuu olevan turhan innostunut tästä "vahingosta" ja katselee jo uusia vaunuja ja ties mitä vauvanvaatteita.

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha :D AV:n provohuutelijoilla on provotutka taas kerran hajalla, huutelette kyllä oikeita aloituksia provoiksi, mutta ette erota ilmiselvää provoa :D

1) Aihe joka aiheuttaa varmasti kiivasta keskustelua: check

2) AP kirjoittanut osan vastauksista muka muuna keskustelijana ja komppaa itseään: check

3) Saa mammat raivoihinsa: check

4) Samasta asiasta on tehnyt useamman provon, tämä eka tänä vuonna: check

5) Ei jatkanut kirjottelua klo 23 jälkeen: check

Lisää provon tuntomerkkejä löytyy jokaisesta provon keksimisoppaasta (etsikää googlella, löydätte helposti monta, en paljasta käyttämääni, koska sitten en voisi itse enää tehdä tylsyyksissäni paria provoa, joista kyllä olen joka kerta kertonut jossain vaiheessa että ovat provoja) ja kas kummaa, kaikki merkit täyttyy :D

MOT

En tajua, mitä väliä? Näinkö ei oikeasti voi tapahtua? Jos ei, niin keskustellaan tästä sitten otsikolla "mitä mieltä olisitte, jos tapahtuisi näin". Miksi ketään kiinnostaa, onko provo vai ei? Ei aloittaja ole mulle henkilökohtaisesti tuttu, ihan sama mulle, onko keksitty juttu vai ei. Kiinnostavaa kommentointia silti.

Vierailija
82/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hassua, kun ap:n vaimo vaan yksinään vahingossa raskautuu...

Kyllä parisuhteessa pitäisi voida luottaa siihen kumppaniinsa. Jos mun mies alkaisi yhtäkkiä epäilemään meidän ehkäisyä, joka on meillä mun huolehdittavana, niin todellakin loukkaantuisin. Toisaalta minä en olekaan ap:n vaimo enkä ikinä pettäisi luottamusta tuolla tavoin. Ja kyllä ehkä tässä tapauksessa ap:n olis pitänyt ottaa opikseen jo siitä ekasta vahingosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on naimisissa vauvahullun naisen kanssa niin miten hullu voi mies olla jos jättää ehkäisyn naisen huolehdittavaksi?

Vierailija
84/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla menee silti paremmin kuin mun työkaverilla, joka kuuli neljännestä lapsestaan 2 viikkoa ennen synnytystä ja viidennestä lapsestaan silloin, kun tämä oli 1,5-vuotias. Ja nämäkin lapset siis ihan oman aviovaimon kanssa, tosin asumisjärjestely hieman normaalista poikkeava, ja viimeisten lasten biologinen isyys kiistanalainen.

Vierailija
85/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan sitten tila-autoa ostamaan ja ostamaan/vuokraamaan isompaa asuntoa/taloa. Törkeä temppu vaimoltasi. Selitä hänelle, että kaikki extrakulut ovat hänen vastuullaan ja että nyt jää ne kesäiset mökki- ja lomareissut tekemättä. Ehdota myös, että vauva laitettaisiin mahdollisimman pikaisesti päivähoitoon ja mamma töihin. Minusta sinulla on oikeus vaatia abortin tekoa. Ei saa olla vaan yhden ihmisen päätettävissä tällaiset asiat. Itse en voisi tuollaiseen puolisoon enää luottaa.

Vierailija
86/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla menee silti paremmin kuin mun työkaverilla, joka kuuli neljännestä lapsestaan 2 viikkoa ennen synnytystä ja viidennestä lapsestaan silloin, kun tämä oli 1,5-vuotias. Ja nämäkin lapset siis ihan oman aviovaimon kanssa, tosin asumisjärjestely hieman normaalista poikkeava, ja viimeisten lasten biologinen isyys kiistanalainen.

Vai että hieman poikkeava.

Asuuko toinen Helsingissä ja toinen Inarissa? 

Tosin pakko myöntää, että aika hyvin jos tuollaisella näkemistahdilla ehtii raskaaksi edes tulemaan. 

Vierailija
87/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska akka. Alkoi oikein vituttaa aloittajan puolesta.

Sietäis jonkun opetuksen moinen ämmä saada toistuvasta kusetuksesta, itse en voisi katsoa koko henkilöön päinkään kaiken tuon jälkeen. Näin ei vaan tehdä toisen selän takana.

Miksi sinua nyt niin hirveästi v*****a aikuisen ihmisen puolesta, joka olisi voinut mennä laittamaan piuhat poikki, kun ei kerran lapsia enää halunnut. Itse en koskaan jättäisi noinkin suuria asioita vain toisen päätettäväksi ja toisen tahdon alle, vaan olisin hoitanut ehkäisyn itse jos en lasta olisi todellakaan halunnut. Ja niin teinkin. 

Vierailija
88/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääk kirjoitti:

Siitä vaan sitten tila-autoa ostamaan ja ostamaan/vuokraamaan isompaa asuntoa/taloa. Törkeä temppu vaimoltasi. Selitä hänelle, että kaikki extrakulut ovat hänen vastuullaan ja että nyt jää ne kesäiset mökki- ja lomareissut tekemättä. Ehdota myös, että vauva laitettaisiin mahdollisimman pikaisesti päivähoitoon ja mamma töihin. Minusta sinulla on oikeus vaatia abortin tekoa. Ei saa olla vaan yhden ihmisen päätettävissä tällaiset asiat. Itse en voisi tuollaiseen puolisoon enää luottaa.[/quo     

Ja miehelläkö ei ole mitään vastuuta ehkäisyssä???? Miksi kaikki aina automaattisesti ajattelee,että vain nainen voi ehkäistä ja lasten teko on vain naisen vastuulla? Kyllä mieskin voi ehkäistä ja kun kerran tietää,ettei enää lapsia varmasti halua laitattaa ne piuhat poikki, eikä jättää ehkäisyä toisen vastuulle.   Milloin miehet oikeasti oppii ottamaan vastuun perheen lapsiluvusta? Eikä vain syyttämään naisia.

Vierailija
89/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä jo yhdenkin tahallisen vahinkolapsen jälkeen täyspäinen mies ottaa vastuun ehkäisystä. Miksi ihmeessä hän jättää sen osapuolen harteille, jolla siihen ei ole motivaatiota.

Vähän kuin käytössä olisi keskeytetty yhdyntä, mutta mies laskisi aina vauvakuumeen iskiessä lastit sisään. Toisen vastaavan vahingon kohdalla kaikki täällä syyttäisi naista tyhmäksi ja vastuuttomaksi, kun on laskenut ehkäisyn miehen varaan.

Vierailija
90/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kannattanut jättää ehkäisyä naisen vastuulle. Helpompaa kaikille olisi ollut hoitaa ehkäisy lopullisesti,eli mieheltä piuhat poikki, koska hän oli se joka ei lapsia enää halunnut. Näin vaimokin olisi säästynyt ehkäisyn vaivoilta, kun ei se naisillekaan monesti ihan harmitonta ole.

Vierailija
91/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ap vain itse olisi "vahingossa" pannut siemenensä menemään. Jos mies ei enää halua isäksi, niin vasektomia olisi paikallaan.

Mä en enää halua lapsia, niin laitatin kierukan. Miehen kanssa en edes keskustellut aiheesta, sillä häntä ei ko. aihe kiinnostanut.

Vierailija
92/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kyllä paskin ehkäisy ikinä, miksi et ole käynyt vasektomiassa?

Vierailija
93/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus työkaverina mies, joka meni naimisiin naisen kanssa, joka oli raskaana suhteen alkaessa. Esikoinen syntyi, ja sen jälkeen syntyi liuta lapsia "vahingossa", mies ei niitä olisi halunnut.

Siis miten yksinkertaisia aikuiset miehet on? Lapsia tulee tahtomatta useampi kappale,eikä asialle tehdä mitään? Ootetaan vaan,että toinen hoitaa ehkäsyn? Ei nää miehet kyllä tahtomattaan ole isiä vaan laiskuuttaan ja saamattomuuttaan. 

Vierailija
94/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus työkaverina mies, joka meni naimisiin naisen kanssa, joka oli raskaana suhteen alkaessa. Esikoinen syntyi, ja sen jälkeen syntyi liuta lapsia "vahingossa", mies ei niitä olisi halunnut.

Kyllä minullakin olisi lapsia aikamoinen liuta joita en olisi halunnut jos en olisi ymmärtänyt ehkäistä. Neljännen jälkeen tein sterilisaation. Siihen loppui lasten tulo. Ei ole tarvinnut valittaa,että mies laittaa lapsia alulle vaikka en niitä halua.  

Vierailija
95/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektonia on miehille helppo toimenpide jos ei lapsia halua. Monesti sitä vaan ollaan niin laiskoja ja saamattomia,ettei sitä viitsitä hommata. Kaikki vastuu jötetään naisille ja tässä tulos. Kannattaa toimia itse eikä jälkikäteen toisia syytellä.

Vierailija
96/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puoliso on ainakin menossa vasektomiaan heti kun 2. lapsi on syntynyt. Tätäkin mietittiin 4 vuotta, nyt on sitten kohta kaksi lasta 5.5v ikäerolla. En sano etteikö minulla joskus vielä kaipuu iskisi, mutta puolisolleni ei varmasti ikinä ja siksi homman hoitaakin kuntoon. As simple as that. Minulle asia on ok, ei tarvitse ihmetellä minkä ehkäisyn kanssa kärsisi.

Vierailija
97/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hoitona sellainen mies, jonka emäntä oli eron tultua ollutkin yllättäen raskaana ja mies joutui velvollisuudentunnosta palaamaan yhteen. Jotenkin ei yhtään yllätä, ettei heidän suhteensa ole kovin onnellinen ja miehellä on sivusuhteita.

Vierailija
98/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko ehdotatte jotain kortsuja, pyydä nyt sairaalassa vetämään vaimolta piuhat kiinni samalla.

Mieshän niitä lapsia ei enää halunnut joten miksi naiselta piuhat kiinni? Eikö ne piuhat pitäis katkaista siltä mieheltä? Ja vaikka se nainen siellä sairaalassa synnyttämässä onkin niin kyllä se sterilisaatio ihan oma toimenpide on.  Ja aika kipeenä oot sen jälkeen ja pieni vauva siinä hoidettavana. Nimimerkki kokemusta on.

Vierailija
99/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasektonia on miehille helppo toimenpide jos ei lapsia halua. Monesti sitä vaan ollaan niin laiskoja ja saamattomia,ettei sitä viitsitä hommata. Kaikki vastuu jötetään naisille ja tässä tulos. Kannattaa toimia itse eikä jälkikäteen toisia syytellä.

Ei me kaikki naiset kyllä tuollaisia olla. Sivistyneet ihmiset keskustelevat yhdessä tällaiset päätökset.

Vierailija
100/159 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten oppinut ensimmäisestä vahingosta. Katso peiliin, ihan itseäsi saat syyttää, ettet ole ymmärtänyt ottaa ehkäisyä vastuullesi.

Tavalliset kondomit ei käy erinäisistä syistä vaimolle ja näin miehenä vaihtoehdot ovatkin siinä. Ellei sitten vasektomia mutta koska olen vasta vähän yli 3-kymppinen en tosiaan osaa sanoa varmaksi enkö enää ikinä halua lapsia vaikken juuri nyt haluakkaan.

Miehen vasektomia on nykyään myös peruutettavissa.

Ei ymmärtääkseni ole ihan riskitön juttu.

Ja naisille ehkäisy sitten on riskitöntä? Kyllähän miehille on pilleritkin kehitetty , mutta kun niissä oli riskejä ja sivuvaikutuksia.Viis siitä,että naisillekin pillerit tuottaa jos mitä riskejä ja sivuoireita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi