Vaimo taas raskaana "vahingossa"
Ensimmäinen lapsi sai alkunsa suunnitellusti. Hänen ollessa 2-vuotias, alkoi vaimo puhua toisesta lapsesta. En ollut vielä valmis ja kerroinkin sen rehellisesti. Vaimolle tämä oli ok. Kuitenkin parin kuukauden päästä tästä vaimo ilmoitti olevansa raskaana ehkäisystä huolimatta.
Toisen lapsen ollessa hädin tuskin vuoden ikäinen vaimo alkoi puhua kolmannesta. Sain taottua hänen päähänsä järkeä, emme mitenkään jaksaisi kolmen pienen lapsen kanssa kun isovanhemmista tai sukulaisistakaan ei juurikaan ole apua. Tai minä en jaksaisi. Tällöin vaimo kertoi että oli jättänyt ehkäisyn pois kun alkoi haaveilla toisesta lapsesta, vaikka minä olin sanonut että en ole valmis vielä. Oli kuulemma ollut varma että innostuisin asiasta kun se oli konkreettista ja niin innostuinkin, pakkohan minun oli! Vaimo oli sitä mieltä että kyllä siitä kolmannestakin innostuisin kun saan hieman aikaa.
No jotenkin pääsin tuon asian yli ja elämä meni eteenpäin sillä sopimuksella että kolmatta ei tulisi, ainakaan vielä. Toisen lapsen ollessa 4-vuotias vaimo ilmoitti jälleen olevansa raskaana, ehäisystä huolimatta. Tällä kertaa olin hieman enemmän innostunut sillä lapset alkoi olla jo isompia joten arki ei tulisi olemaan pelkkää vaipanvaihtoa ja tästä nuorimman lapsen vauva-ajasta voisi ehkä vähän tykätäkkin kun on ainoa pieni.
Kolmas syntyi ja kaikki sujui ihan hyvin. Rankkaa oli mutta en sanoisi että kadun sitä että pidimme kolmannen lapsen. Tein kuitenkin selväksi että enää en halua lisää lapsia sillä rahat eivät yksinkertaisesti millään tulisi riittämään neljään lapseen eikä kyllä jaksaminenkaan. Vaimo myötäili ja tuntui olevan samaa mieltä.
Juuri kun vähän aikaa sitten ehdin kehua vaimolle että on mukavaa kun isommat lapset on jo tosi omatoimisia ja nuorimmankin kanssa helpottaa niin vähän sen jälkeen vaimo pudotti pommin, on taas raskaana ja tietysti ehkäisystä huolimatta. Vaimolle abortti ei ole vaihtoehto ja olen kuulemma sydämetön ja itsekäs kun haluan tappaa lapsemme. No varmaan sitten sitäkin mutta kun en todellakaan jaksa enää neljättä ja rahat eivät tule riittämään, etenkään kun lapset ovat teinejä. Vaimo tuntuu olevan turhan innostunut tästä "vahingosta" ja katselee jo uusia vaunuja ja ties mitä vauvanvaatteita.
Kommentit (159)
USKOMATONTA! Siis miestä syyllistetään siitä, että on luottanut vaimoonsa, joka taas kohtelee häntä epäreilusti. Mitä helvetin itsesäälivinkumista tuo "kaikki vastuu jätetään naisille" urputus on? Jos ei YHDESSÄ olla sovittu että lapsia hankitaan, sovitaan YHDESSÄ miten ehkäistään. Ja sitten se jonka kontolla se ensisijaisesti on, kunnioittaa yhteistä päätöstä. Lapsi on kuitenkin iso asia. Hänet pitäisi myös jaksaa ja osata kasvattaa. Mies on huolissaan rahasta- vaimoa ei moinen vastuullinen ajattelu näytä kiinnostavan. Vaimohan on se joka käyttää törkeästi miehen vastuuta ja luottamusta hyväkseen. Oksettaa tuollaiset naiset, jotka eivät kasva aikuiseksi, ota vastuuta elämästään ja kykene tasa-arvoiseen suhteeseen. Ihan kuin mies olis joku omien tarpeiden toteuttamiseen tarkoitettu väline, jolle voi raivota ja mäkättää ja vaatia, vaatia, vaatia. Edestänne löydätte. Kun mies löytää tasa-arvoiseen suhteeseen kykenevän aikuisen naisen, tuollaiset hyväksikäyttäjä- lapsivaimot lentää leppäkeihäänä mäkeen. Ap, on olemassa oikeasti fiksuja, aikuisia, luottamuksen arvoisia naisia, jotka kykenevät arvostamaan miestä ihan ihmisenä ja tasa-arvoisena kumppanina. Ehkäpä sinäkin löydät vielä sellaisen.
Miksi te jaksatte ap:tä moittia? Kyllä liitossa pitäisi pystyä luottamaan puolisoonsa, ja jos on sovittu, että vaimo hoitaa ehkäisyn, niin hänen pitäisi se myös hoitaa. Mies on ollut hyväuskoinen, kyllä, mutta jos liitossa pitää noin perustavaa laatua olevaa asiaa epäillä, niin huonosti menee. Kuten meni nytkin... Perheessä on kuitenkin jo vanhempia lapsia, joten ero olisi raskasta. Nyt sitten piuhat poikki ja vaimo painostetaan aborttiin (kuulit oikein). Siitä voi seurata ero, mutta jos näin käy, niin ehkä se on kaikille osapuolille parasta.
Komppaan aiempia. Jos on yhdessä sovittu ettei lapsia tule, niin miksi miehen olisi pitänyt poikkasta putket kun on sovittu, että vaimo hoitaa ehkäisyn? Asia olisi täysin eri, mikäli oltaisiin sovittu että ehkäisy on miehen kontolla ja silti vahinkoja tulisi liukuhihnalta...
Vierailija kirjoitti:
Paskaimainen teko vaimolta mutta olen sitä mieltä, että se joka ei halua lapsia, hoitaa ehkäisyn. Ap:lle on varmaan ollut hyvin selvää, että vaimolla on (krooninen?) vauvakuume joten herää kysymys, miksi hän ei ole niin tehnyt. Onhan se tietysti helppoa heittää vastuu vastapuolelle ja sitten vinkua kun on käynyt ohraisesti.
Tämä on se palstan yksinhuoltajien lempilause. Toinen on "Mikään ehkäisy ei ole sataprosenttisen varma". Sitten ihmetellään, kun mies jättää...
Vierailija kirjoitti:
Haha :D AV:n provohuutelijoilla on provotutka taas kerran hajalla, huutelette kyllä oikeita aloituksia provoiksi, mutta ette erota ilmiselvää provoa :D
1) Aihe joka aiheuttaa varmasti kiivasta keskustelua: check
2) AP kirjoittanut osan vastauksista muka muuna keskustelijana ja komppaa itseään: check
3) Saa mammat raivoihinsa: check
4) Samasta asiasta on tehnyt useamman provon, tämä eka tänä vuonna: check
5) Ei jatkanut kirjottelua klo 23 jälkeen: check
Lisää provon tuntomerkkejä löytyy jokaisesta provon keksimisoppaasta (etsikää googlella, löydätte helposti monta, en paljasta käyttämääni, koska sitten en voisi itse enää tehdä tylsyyksissäni paria provoa, joista kyllä olen joka kerta kertonut jossain vaiheessa että ovat provoja) ja kas kummaa, kaikki merkit täyttyy :D
MOT
Joo, mikä tahansa juttu täällä voi olla keksitty, ja hyvin harva täällä on niin lapsellinen että uskoo kaiken. "Saa mammat raivoihinsa" mitä sekin tarkoittaa? Minä en ole vielä koskaan vuosien varrella täällä ollut raivoissani, vaikka kärkeviä vastauksia kirjoitankin, se on vain ajankulua, kukaan ei välttämättä ole mistään tosissaan, minä en kuvittele keskustelevani jonkun "oikean" ihmisen kanssa livenä, vaan kirjoittelen aikani kuluksi jotain, kuten muutkin, eikä meistä kukaan tiedä ketä ne muut osallistujat on, ne voi olla 14-vuotiaita poikia tai kuusikymppisiä peräkammarinpoikia. En usko että kukaan täällä käyvistä tuntee mitään oikeita tunteita näiden kirjoiteluiden takia. Useasti kirjoitan vastauksia sen takia, että vaikka aloitus olisi provo, voi joku tilanne olla jollain ihmisellä oikeasti päällä, ja hän voi lukea näitä juttuja joskus myöhemminkin kun etsii apua elämäntilanteeseensa. Vaikka miten hulluja juttuja täällä on, elämä on tarua ihmeellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli hoitona sellainen mies, jonka emäntä oli eron tultua ollutkin yllättäen raskaana ja mies joutui velvollisuudentunnosta palaamaan yhteen. Jotenkin ei yhtään yllätä, ettei heidän suhteensa ole kovin onnellinen ja miehellä on sivusuhteita.
Mä tiedän montakin tällaista miestä. Tosin, paskassa suhteessa kannattaisi ehdottomasti käyttää kortsua. Lopulta nämä velvollisuudentuntoiset miehet ovat saaneet tarpeekseen ja lähteneet lopullisesti. On hirveä vääryys lapselle syntyä lähtökohtaisesti eron partaalla olevaan suhteeseen. Nainen, joka ehdoin tahdoin hankkii lapsen surkeaan suhteeseen on vastuuton idiootti. Kiva niiden lasten sitten taaperosta lähtien on vaeltaa kodista toiseen. Toiveajattelu ja vallankäyttö lastenhankinnan lähtökohtana on törkeä vääryys, taas lasta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten oppinut ensimmäisestä vahingosta. Katso peiliin, ihan itseäsi saat syyttää, ettet ole ymmärtänyt ottaa ehkäisyä vastuullesi.
Tavalliset kondomit ei käy erinäisistä syistä vaimolle ja näin miehenä vaihtoehdot ovatkin siinä. Ellei sitten vasektomia mutta koska olen vasta vähän yli 3-kymppinen en tosiaan osaa sanoa varmaksi enkö enää ikinä halua lapsia vaikken juuri nyt haluakkaan.
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta ehdottaisin, että veisit spermasi spermapankkiin (lekurille ja sit ne viedään johonkin jäädytykseen). Sitten piuhat poikki.
Ja tällä pankilla tarkoitan itsellesi eikä yleiseen jakoon. Älkää kysykö miksi, mutta mun poikaystävä on tehnyt niin :D kävi joskus hormoonitutkimuksissa, jonka yhteydessä tuli lekurin kanssa puhetta asiasta. Nyt tuolla jossain on siittiöt tallessa jos vaikka kävisi joskus jotain, eikä hän voisi enää lapsia saada.
Vaimollesi voisit ilmottaa että on hänen vuoronsa tehdä myönnytyksiä, ja itse on itsensä tuohon tilanteeseen ajanut. Älä anna tälläkertaa vaihtoehtoja, ilmoitat vain että niitä ei ole.. niinkuin ei vaimokaan niitä oo sulle jättänyt tähän mennessä.
Jos haluatte joskus tulevaisuudessa vielä iltatähden (yhteisestä päätöksestä) kun talous on kunnossa, niin marssitte sinne pankkiin.
Itse en varmaan edes kertoisi että on piuhat poikki. Saatpahan seksiä useammin kun akka koittaa nyhtää sulta vahinkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli hoitona sellainen mies, jonka emäntä oli eron tultua ollutkin yllättäen raskaana ja mies joutui velvollisuudentunnosta palaamaan yhteen. Jotenkin ei yhtään yllätä, ettei heidän suhteensa ole kovin onnellinen ja miehellä on sivusuhteita.
Mä tiedän montakin tällaista miestä. Tosin, paskassa suhteessa kannattaisi ehdottomasti käyttää kortsua. Lopulta nämä velvollisuudentuntoiset miehet ovat saaneet tarpeekseen ja lähteneet lopullisesti. On hirveä vääryys lapselle syntyä lähtökohtaisesti eron partaalla olevaan suhteeseen. Nainen, joka ehdoin tahdoin hankkii lapsen surkeaan suhteeseen on vastuuton idiootti. Kiva niiden lasten sitten taaperosta lähtien on vaeltaa kodista toiseen. Toiveajattelu ja vallankäyttö lastenhankinnan lähtökohtana on törkeä vääryys, taas lasta kohtaan.
Näin minäkin sen ajattelin. Tuntui aika pahalta lapsen puolesta, kun mies itki olkapäätäni vasten, että hitto kun se akka ei suostunut aborttiin.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan aiempia. Jos on yhdessä sovittu ettei lapsia tule, niin miksi miehen olisi pitänyt poikkasta putket kun on sovittu, että vaimo hoitaa ehkäisyn? Asia olisi täysin eri, mikäli oltaisiin sovittu että ehkäisy on miehen kontolla ja silti vahinkoja tulisi liukuhihnalta...
Kerro nyt miksi mies ei ole piuhoja laittanut poikki jos kerran ei todellakaan lapsia enää koskaan halua? Sehän olisi kaikista selkeintä, helpointa ja halvinta. Vaimon ehkäisyn hoito on aina hankalaa, mikään ehkäisy ei ole hyvä eikä 100% varma. Lähes 100% naisista on sellaisia joille hormonaalinen ehkäisy ei sovi, käyttävät kyllä jos on pakko, eikä kaikki huomaa itsessään niitä oireita joita hormonit aiheuttaa, kierukka on myös aika ikävä värkki, ja eipä niitä sitten muita paljon olekaan. Vieras ylimääräinen hormoni harvoin on ihmiselle hyväksi, hormonit kun vaikuttaa ihmisessä ihan kaikkeen, muuhunkin kuin siihen mihin se on tarkoitettu.
Vasektomia taas on niin helppo homma, helpompi kun papa-kokeessa käyminen.
Kylläpäs olet naisen valinnut, etova kutajainen, en voisi lkatsella moista selkäänpuukottajaa.
Jos vaimo on jo pettänyt luottamuksen useamman kerran, niin kyllä silloin miehen pitäis tajuta ottaa itse vastuu ehkäisystä. Silloin se luottamus on typerää, siitä huolimatta että ollaan parisuhteessa. Ei omaa typeryyttään pidä perustella sillä, että parisuhteessa pitää luottaa. Vain typerys luottaa ihmiseen joka ei ole luottamuksen arvoinen.
Ap on tasan yhtä vastuuton kuin vaimonsa. Kumpaakaan ei ehkäisy huvita. Ap sysää ehkäisyn epäluotettavalle vaimolle ja hokee että en halua en halua. Kaikki on vaimon vikaa. Itsessä ei ole mitään vikaa, ei tietenkään.
Jos mies lainaa kaverille rahaa eikä saa lainarahoja takaisin niin eikö toisen, kolmannen ja vielä neljännenkin lainan antaminen tälle epäluotettavalle kaverille ole typerää? Siitä huolimatta että kaveri on vanha ja rakas lapsuudenystävä? Rahan kyseessä ollessa miehelle nauretaan ja pidetään typeränä, mutta lapsiasiassa mies onkin viaton ja puhdas pulmunen? Pitää vaan luottaa vaikka luottamusta ei ole. Ei pidä. Typeryydestä saa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt miksi mies ei ole piuhoja laittanut poikki jos kerran ei todellakaan lapsia enää koskaan halua? Sehän olisi kaikista selkeintä, helpointa ja halvinta. Vaimon ehkäisyn hoito on aina hankalaa, mikään ehkäisy ei ole hyvä eikä 100% varma. Lähes 100% naisista on sellaisia joille hormonaalinen ehkäisy ei sovi, käyttävät kyllä jos on pakko, eikä kaikki huomaa itsessään niitä oireita joita hormonit aiheuttaa, kierukka on myös aika ikävä värkki, ja eipä niitä sitten muita paljon olekaan. Vieras ylimääräinen hormoni harvoin on ihmiselle hyväksi, hormonit kun vaikuttaa ihmisessä ihan kaikkeen, muuhunkin kuin siihen mihin se on tarkoitettu.
Vasektomia taas on niin helppo homma, helpompi kun papa-kokeessa käyminen.
Muistelisin aloittajan maininneen ettei lähivuosina halua lisää lapsia, ei siis olisi ehdottoman varmaksi sanonut ettei enää koskaan? Saatan toki muistaa väärinkin.
Eikö olekin mahtavaa kun nyt se on taas raskaana voit pökkiä sitä niin paljon ja niin monta kertaa päivässä kuin sielu sietää. Hyvällä omallatunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin mahtavaa kun nyt se on taas raskaana voit pökkiä sitä niin paljon ja niin monta kertaa päivässä kuin sielu sietää. Hyvällä omallatunnolla.
Itse en kyllä enää tuntisi mitään halua pökkiä kyseistä eukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko ehdotatte jotain kortsuja, pyydä nyt sairaalassa vetämään vaimolta piuhat kiinni samalla.
Koska nainenhan on miehen omaisuutta ja ne tekevät sairaalassa vaimolle mitä mies käskee.
Mitä ihmettä :D
Se ketä ei halua lapsia huolehtii ITSE siitä ehkäisystä. Juurikin vaikka niillä kortsuilla. Ja jos kondomit ovat liian isoja ja pyörivät päällä, niin on myös mahdollista olla laittamatta pikkupippeliä pimppiin tai vaihtoehtoisesti käyttää miljoonaa muuta ehkäisyä tai tosiaan hommata vasektomia (spermaa saa pakkaseen jos nyt kuitenkin haluaa vielä 5+ lasta)
Sanot vaimolle, että hän saa hommata perheelleen isomman auton, tai alkaa kulkea julkisilla, koska sinun ja neljän lapsen lisäksi nykyiseen autoonne ei mahdu enempää matkustajia.
Aloittajalle käytännön vinkki: tästä lähtien rassaat vain kakkosrööriä. Sataprosenttinen ehkäisyteho.
Elikkäs vaimos ei halua mennä töihin? Vaihtakaa rooleja: sinä jäät kotiin ja vaimos alkaa tienamaan.
Erittäin hyvä idea, tosin saattaa tulla ongelmia siinä vaiheessa kun neuvolassa huomataan, ettei lapsi kasva. Ja todetaan että syy kasvun hidastumiseen on se, että isä kieltää kiinteiden antamisen rahanmenon takia. Parhaimmillaan ap huomaa olevansa lapseton mies kun sossut huostaanottaa koko lapsikatraan.
Enkä mä nyt muutenkaan oikein ymmärrä, että miksi lasta pitäis pitää nälässä vain sen takia että lapsen äiti on idiootti. Lapsiko on tässä se syyllinen?