Vaimo taas raskaana "vahingossa"
Ensimmäinen lapsi sai alkunsa suunnitellusti. Hänen ollessa 2-vuotias, alkoi vaimo puhua toisesta lapsesta. En ollut vielä valmis ja kerroinkin sen rehellisesti. Vaimolle tämä oli ok. Kuitenkin parin kuukauden päästä tästä vaimo ilmoitti olevansa raskaana ehkäisystä huolimatta.
Toisen lapsen ollessa hädin tuskin vuoden ikäinen vaimo alkoi puhua kolmannesta. Sain taottua hänen päähänsä järkeä, emme mitenkään jaksaisi kolmen pienen lapsen kanssa kun isovanhemmista tai sukulaisistakaan ei juurikaan ole apua. Tai minä en jaksaisi. Tällöin vaimo kertoi että oli jättänyt ehkäisyn pois kun alkoi haaveilla toisesta lapsesta, vaikka minä olin sanonut että en ole valmis vielä. Oli kuulemma ollut varma että innostuisin asiasta kun se oli konkreettista ja niin innostuinkin, pakkohan minun oli! Vaimo oli sitä mieltä että kyllä siitä kolmannestakin innostuisin kun saan hieman aikaa.
No jotenkin pääsin tuon asian yli ja elämä meni eteenpäin sillä sopimuksella että kolmatta ei tulisi, ainakaan vielä. Toisen lapsen ollessa 4-vuotias vaimo ilmoitti jälleen olevansa raskaana, ehäisystä huolimatta. Tällä kertaa olin hieman enemmän innostunut sillä lapset alkoi olla jo isompia joten arki ei tulisi olemaan pelkkää vaipanvaihtoa ja tästä nuorimman lapsen vauva-ajasta voisi ehkä vähän tykätäkkin kun on ainoa pieni.
Kolmas syntyi ja kaikki sujui ihan hyvin. Rankkaa oli mutta en sanoisi että kadun sitä että pidimme kolmannen lapsen. Tein kuitenkin selväksi että enää en halua lisää lapsia sillä rahat eivät yksinkertaisesti millään tulisi riittämään neljään lapseen eikä kyllä jaksaminenkaan. Vaimo myötäili ja tuntui olevan samaa mieltä.
Juuri kun vähän aikaa sitten ehdin kehua vaimolle että on mukavaa kun isommat lapset on jo tosi omatoimisia ja nuorimmankin kanssa helpottaa niin vähän sen jälkeen vaimo pudotti pommin, on taas raskaana ja tietysti ehkäisystä huolimatta. Vaimolle abortti ei ole vaihtoehto ja olen kuulemma sydämetön ja itsekäs kun haluan tappaa lapsemme. No varmaan sitten sitäkin mutta kun en todellakaan jaksa enää neljättä ja rahat eivät tule riittämään, etenkään kun lapset ovat teinejä. Vaimo tuntuu olevan turhan innostunut tästä "vahingosta" ja katselee jo uusia vaunuja ja ties mitä vauvanvaatteita.
Kommentit (159)
Mitä jos antaisit puolisosi yksin hoitaa uudet vaunut ja vaatteet? Inhottava nainen, itse en pystyisi jatkamaan suhdetta kun on petetty noin monta kertaa!
Törkeää syyttää miestä ehkäisyn laiminlyönnistä jos on sovittu, että nainen syö esim pillereitä niin kyllä siihen pitäisi luottaa!
Paskaimainen teko vaimolta mutta olen sitä mieltä, että se joka ei halua lapsia, hoitaa ehkäisyn. Ap:lle on varmaan ollut hyvin selvää, että vaimolla on (krooninen?) vauvakuume joten herää kysymys, miksi hän ei ole niin tehnyt. Onhan se tietysti helppoa heittää vastuu vastapuolelle ja sitten vinkua kun on käynyt ohraisesti.
On omassakin tuttavapiirissä nainen joka vihaa seksiä mutta haluaa lapsia. Laskee tarkkaan milloin on pakko harrastaa seksiä ja sitten onkin taas pari kolme vuotta hyvä syy kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näin tyhmiä aikuisia ihmisiä löytyy? Jos ja kun asiasta on keskusteltu ja mm. talous-kortti vedetty esiin niin kuka nainen ja äiti on niin idiootti että pienessä vauvakuumeessa unohtaa jo olemassaolevat lapset ja heidän tarpeensa kun ajattelee vain maidontuoksuista rääpälettä joka olisi niiiiiiiiiiiiiiin ihana....
Sano vielä, että vaimosi on ollut vuosikausia kotona eikä ole töitä? Valitettavasti kertoo teistä molemmista karua kieltä. Olet hyväuskoinen hölmö kun olet antanut vaimosi päättää ehkäisystä kun kaksi edellistä on semivarmasti vahinkoja tai "vahinkoja."
Mistä tiedät, että vaimo haluaa vain sen maidontuoksuisen nyytin. Voi hyvin ajatella paljon pidemmälle, jopa sitä, kun lapset ovat aikuisia. Silloinkin perhe-elämä jatkuu, vaikkakin eri muodossa. Muutoin en puolustele vaimoa. Kauheaa tehdä rakkaalleen noin.
Ja tosiaan, miehet ovat heikkoja kun eivät huolehdi itse ehkäisystä. Äkkiä sinne vasektomiaan.
Ei kai sulla enää tämän suhteen ole vaihtoehtoja, mutta älä nyt herran tähden jätä sitä ehkäisyä enää vaimon kontolle kun vahinko on tapahtunut jo kolmesti. Jos kumi ei ole vaihtoehto niin mene vasektomiaan tai selibaattin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten oppinut ensimmäisestä vahingosta. Katso peiliin, ihan itseäsi saat syyttää, ettet ole ymmärtänyt ottaa ehkäisyä vastuullesi.
Tavalliset kondomit ei käy erinäisistä syistä vaimolle ja näin miehenä vaihtoehdot ovatkin siinä. Ellei sitten vasektomia mutta koska olen vasta vähän yli 3-kymppinen en tosiaan osaa sanoa varmaksi enkö enää ikinä halua lapsia vaikken juuri nyt haluakkaan.
Lateksiallergia? Jos se kyseessä niin ihan ymmärrettävää miksi kondomit ei ole olleet käytössä. Lateksittomat kondomit ovat melko tyyriitä joten kyllä naimisissa olevalle joku muu ehkäisymuoto on järkevämpi.
Ai. Onhan ne kalliita, mutta mun mielestä lapsen kasvattaminen on aika helvetisti kalliimpaa. Terv. naimisissa oleva lateksiallergikko, joka ei tahdo enempää lapsia missään tapauksessa.
Itse taas lateksiallergikkona koen muut ehkäisymenetelmät helpommiksi ja edullisemmiksi. Toki ne lateksittomat kondomit halvemmaksi tulee kuin lapsi mutta jos ehkäisyn on pitänyt olla kunnossa on hieman eri asia kuin se että ehkäisyä ei ole olleet koska lateksittomat kondomit ovat kalliimpia.
No mun mielestä ap-tapauksen miehen olisi kannattanut jo kahdesta kerrasta oppia, että vaikka vaimo väittää ehkäisyn olevan kunnossa, ei se sit ole auttanut. Tosin mikään ehkäisy ei ole 100% varma, mutta aika epäuskottavaa, että vahinko käy kolmesti. Itsehän syön myös minipillereitä kortsun käytön lisäksi, koska tosiaan tahdotaan varmistaa ettei enempää lapsia tule...
Mitäpä sitä kirjoittaisi... Meille kun ei vahinkoja satu.
Hullun lehmän tauti varmaan, kun kiellosta huolimatta lapsia tekee. Vai oletkohan sinä se vässykkä? Olisit pakannut lompakon ja kassit heti ensimmäisessä "vahingossa".
Hauskaahan tässä on se, että avioeron sattuessa et kelpaa uudelle kierrokselle monilapsisuuden ja elatusmaksujen suuren määrän vuoksi.
Lapsi on nyt kuitenkin tulossa. Kun on kyse ehjästä perheestä, en näe aborttia vaihtoehtona. Kurjan tempun vaimosi on tehnyt nyt ilmeisesti monesti. Et itsekään syytön ole, kun olet aiemmin asian hyväksynyt. Minusta tämä pitää nyt vaan niellä ja mene ihmeessä panemaan piuhat poikki, tai käytä jatkossa kondomia. Älä enää luota tässä asiassa vaimoosi.
Ja joku vielä mainitsi Suomen olevan tasa-arvoinen maa! Voi hyvänen aika.
Ap:n vaimo vaikuttaa todella kylmäsydämiseltä ihmiseltä. Kyllä mieskin saa päättää kuinka monta lasta hän haluaa. Ei se ole yksinomaan naisen oikeus. Ja missä on luottamus parisuhteessa? Tuo on selkeä epäluottamuslause omaa aviomiestä kohtaan. Yksinkertaisesti väärin!
Miksi on niin vaikeaa nielaista pieni olematon valkoinen tabletti (joka maksaa alle 20€ ja jonka saa sekunnissa apteekin tiskiltä) ja säilyttää kunnioitus oman aviomiehen silmissä? Lastensa isän silmissä? En todellakaan ymmärrä joitakin naisia!
AP:ta on turha syyllistää siitä, ettei jätä mokomaa "vaimoa". Surullisen moni mies mieluummin kärsii kuin jättää lapsensa tai näkee heidät kerran kk:ssa. Totuus on se, että lapset harvoin jäävät isälle ja naiset tietävät tämän kaiken. AP:llä ei juuri ole vaihtoehtoja.
Niin, ei se ole naistenkaan ehkäisy mitään riskitöntä (hormonaalinen esim.).
Paras vaihtoehto olisi ollut sinun piuhojen poikkaisu. Just nyt, jos olisin sinä, niin pistäisin muijan tosi koville. Luettelet ehtoja, joilla lapsi voi tulla. Esim, että sen pitää mennä töihin HETI, kun on mahdollista. Kaikki asiat, jotka naisessa ja parisuhteessa ja lapsien ja talouden hoitamisessa hiertää -> vaadit muutoksen, pistätte asiat paperille ja nimet alle. Jos ei suostu, niin joko abortti tai sitten lähdet kävelemään. Jos suostuu, niin katsot että mistään ei lipsuta.
Yksi vaatimus voisi olla, että laitattaa kuparikierukan raskauden jälkeen. Se on hormoniton, hullunvarma, pitkäkestoinen ehkäisy, jonka olemassaolon voit tarkistaa -> kohdusta tulee langat värkin puolelle. Sopii synnyttäneille naisille oikein hyvin.
Meillä on sovittu, että minä käytän ehkäisyä siihen asti kun lapset on hankittu, sitten on miehen vuoro ottaa vastuu, eli nips naps. Mutta sun tapauksessa koen, että sä oot jo joutunut taipumaan tarpeeksi...
Ollaanko ainut pari, jossa mies tulee AINA päälleni, eli ei laske lastia sisääni. Eipä tule vahingossakaan raskaaksi.
Ap, miksi et aina vedä ulos (ja laske vaikka vainon suuhun) niin tällaista ei tapahdu.
Inhottava vaimo. Kurjaa, ettei se kuuntele sua, vaan tekee mitä lystää ja tietenkin odottaa, että teet osuutesi?
Onhan tuossa rankasti luottamusta rikottu.
Kaksi lasta kirjoitti:
Ollaanko ainut pari, jossa mies tulee AINA päälleni, eli ei laske lastia sisääni. Eipä tule vahingossakaan raskaaksi.
Ap, miksi et aina vedä ulos (ja laske vaikka vainon suuhun) niin tällaista ei tapahdu.
Vau. Tää on kyllä paras trolli pitkään aikaan. Koska joutuu miettimään, että onko oikeesti näin tyhmiä ihmisiä olemassa, mut on 99 pros varma että trollihan se siinä. Mut se 1% kalvaa ja kalvaa :D
Vierailija kirjoitti:
Kaksi lasta kirjoitti:
Vau. Tää on kyllä paras trolli pitkään aikaan. Koska joutuu miettimään, että onko oikeesti näin tyhmiä ihmisiä olemassa, mut on 99 pros varma että trollihan se siinä. Mut se 1% kalvaa ja kalvaa :D
Kerro, oletko trolli!!?
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen lapsi sai alkunsa suunnitellusti. Hänen ollessa 2-vuotias, alkoi vaimo puhua toisesta lapsesta. En ollut vielä valmis ja kerroinkin sen rehellisesti. Vaimolle tämä oli ok. Kuitenkin parin kuukauden päästä tästä vaimo ilmoitti olevansa raskaana ehkäisystä huolimatta.
Toisen lapsen ollessa hädin tuskin vuoden ikäinen vaimo alkoi puhua kolmannesta. Sain taottua hänen päähänsä järkeä, emme mitenkään jaksaisi kolmen pienen lapsen kanssa kun isovanhemmista tai sukulaisistakaan ei juurikaan ole apua. Tai minä en jaksaisi. Tällöin vaimo kertoi että oli jättänyt ehkäisyn pois kun alkoi haaveilla toisesta lapsesta, vaikka minä olin sanonut että en ole valmis vielä. Oli kuulemma ollut varma että innostuisin asiasta kun se oli konkreettista ja niin innostuinkin, pakkohan minun oli! Vaimo oli sitä mieltä että kyllä siitä kolmannestakin innostuisin kun saan hieman aikaa.
No jotenkin pääsin tuon asian yli ja elämä meni eteenpäin sillä sopimuksella että kolmatta ei tulisi, ainakaan vielä. Toisen lapsen ollessa 4-vuotias vaimo ilmoitti jälleen olevansa raskaana, ehäisystä huolimatta. Tällä kertaa olin hieman enemmän innostunut sillä lapset alkoi olla jo isompia joten arki ei tulisi olemaan pelkkää vaipanvaihtoa ja tästä nuorimman lapsen vauva-ajasta voisi ehkä vähän tykätäkkin kun on ainoa pieni.
Kolmas syntyi ja kaikki sujui ihan hyvin. Rankkaa oli mutta en sanoisi että kadun sitä että pidimme kolmannen lapsen. Tein kuitenkin selväksi että enää en halua lisää lapsia sillä rahat eivät yksinkertaisesti millään tulisi riittämään neljään lapseen eikä kyllä jaksaminenkaan. Vaimo myötäili ja tuntui olevan samaa mieltä.
Juuri kun vähän aikaa sitten ehdin kehua vaimolle että on mukavaa kun isommat lapset on jo tosi omatoimisia ja nuorimmankin kanssa helpottaa niin vähän sen jälkeen vaimo pudotti pommin, on taas raskaana ja tietysti ehkäisystä huolimatta. Vaimolle abortti ei ole vaihtoehto ja olen kuulemma sydämetön ja itsekäs kun haluan tappaa lapsemme. No varmaan sitten sitäkin mutta kun en todellakaan jaksa enää neljättä ja rahat eivät tule riittämään, etenkään kun lapset ovat teinejä. Vaimo tuntuu olevan turhan innostunut tästä "vahingosta" ja katselee jo uusia vaunuja ja ties mitä vauvanvaatteita.
No miten sinä panostit ehkäisyyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten sinä panostit ehkäisyyn?
Ja mikä on aloituksesi pointti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten oppinut ensimmäisestä vahingosta. Katso peiliin, ihan itseäsi saat syyttää, ettet ole ymmärtänyt ottaa ehkäisyä vastuullesi.
Tavalliset kondomit ei käy erinäisistä syistä vaimolle ja näin miehenä vaihtoehdot ovatkin siinä. Ellei sitten vasektomia mutta koska olen vasta vähän yli 3-kymppinen en tosiaan osaa sanoa varmaksi enkö enää ikinä halua lapsia vaikken juuri nyt haluakkaan.
Miehen vasektomia on nykyään myös peruutettavissa.
Voi olla peruutettavissa. Takeita ei ole. Ennemminkin 50-50 jos melko pian peruutetaan ja vuosi vuodelta todennäköisyys huononee.
Vaikka ei vaimosi olisi sinua juksannut, niin hyvä mies opi nyt jo viimeistään, että mikään ehkäisy ei ole sataprosenttisen varma! Ja pistä piuhat poikki itseltäsi.
Kaikkia voi huijata jonkin aikaa jne.