naurattaa ihmisten erilaiset tekosyyt selitykset miksi eivät käy salilla
ei ole aikaa ei huvita ei ole kiva kun muut katsoo ei tarvitse (kaikista typerin koska tottakai tarvitsee)
nämä ovat naurettavia tekosyitä kaikki
Kommentit (105)
naurattaa ihmisten erilaiset tekosyyt selitykset miksi eivät osaa oikeakielisyyssääntöjä
einiilläteemitääneikiinnostaeihuvitaeitämäolemikäänväitöskirjaosaanmuttaennyttällähetkelläviitsiolenliiantyhmäeitarvitse kaikistatyperinkoskatottakaitarvitsee
Jaa, minä olen pitänyt näitä salihulluja aina vähän yksinkertaisina.
KuulepA, sali ei ole kaikkia varten. Itse harrasti vuoden salikortin kantamista. Itse salilla kävin n. Kerta kuukauteen. Uimahommia sitten useammin. Tarvi olla mitään tekosyytä. Ihmettelen miksi nostelet painoja etkä kehitä itseäsi vaikka kaunoluistelussa. Mikä on tekosyysi?
ARGA kirjoitti:
ei ole aikaa ei huvita ei ole kiva kun muut katsoo ei tarvitse (kaikista typerin koska tottakai tarvitsee)
Kuinka niin "totta kai tarvitsee"? Erityisesti keski-iästä alkaen kannattaa ruveta pitämään lihaskunnostaan erikseen huolta, koska silloin lihasmassa alkaa ihan luonnostaan vähetä niin, että sillä voi olla vaikutuksia päivittäiseen jaksamiseen ja terveyteen. Lihaskuntoa voi ylläpitää muutenkin kuin salilla käymällä eli oman kehon painoa ja käsipainoa hyödyntävällä jumpalla, uimalla, pyöräilemällä, vesijuoksemalla, porraskävelyllä. Ei todellakaan tarvitse käydä salilla ollakseen terve ja peruskuntoinen. Jos taas haluaa oikein muodokkaat ja erottuvat lihakset (joita ei siis ole pakko olla ollakseen terve), salilla ne kyllä saa helpoiten, mutta kyllä esim. astangajoogasta, pilateksesta ja bodyjumpasta säännöllisesti harrastamalla saa ihan timmin kropan.
.
.
Minä en käy salilla, koska se on mielestäni tylsää, enkä pidä siitä, että täydellä salilla joutuu odottamaan vuoroaan tai olemaan vastaavasti muiden tukkona. Edellisellä paikkakunnalla, jossa asuin, kävin salilla, koska siellä oli yksi todella hiljainen, jossa sain monesti olla saunassakin ihan yksin. Tällä nykyisellä asuinseudullani vastaavaa yksityisyyttä ja rauhaa on saliharjoittelulta turha toivoa. Nämä eivät ole mitään tekosyitä vaan todellisia syitä minulle. Miksi tekisin jotain, josta en pidä, jos tämä jokin epämiellyttävä ei ole terveyteni ja hyvinvointini kannalta välttämätöntä?
Nauratti, kun viime kesän vaelluksella piti kahden tällaisen keski-ikäisen kynäniskan ottaa ensimmäisen 10km jälkeen parikymppisen punttispojun kamoista osa omiin rinkkoihin, että rassu jaksoi tolpillaan ensimmäiseen leiriin asti. Kroppahan kundilla oli kyllä kuin kreikkalaisella jumalalla, mutta käyttöarvo tuntui aika heppoiselta kun kitinä alkoi jo viiden kilsan kohdalla. Kaveria puolestaan ei naurattanut vaan nolotti, kun oli kuitenkin hänen pojastaan kyse.
Olisi se varmaan penkistä nostanut enemmän kuin me papparaiset yhteensä, mutta yhtään penkkiä ei tullut 10pv vaelluksella vastaan.