Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

naurattaa ihmisten erilaiset tekosyyt selitykset miksi eivät käy salilla

04.01.2016 |

ei ole aikaa ei huvita ei ole kiva kun muut katsoo ei tarvitse (kaikista typerin koska tottakai tarvitsee)
nämä ovat naurettavia tekosyitä kaikki

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole salilla kiinteytynyt ja pelkällä salitreenillä paino tuntuu vain nousevan. Kun taas uinnilla, lenkkeilyllä ja jumpilla kiinteydyn ja paino laskee. Minä käyn salilla, en huolehtiakseni kunnosta, vaan selkävaivojen takia, fysioterapeutin suosituksen mukaan. 

Vierailija
62/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet eivät käy salilla, koska eivät "uskalla". Jos ei ole ennen käynyt salilla, voi kynnys mennä sinne olla aika suuri. Iso huone täynnä kummallisia vempaimia ja ympärillä suunnilleen kaikki muut tietävät, mitä niillä tehdään. Mene sinne sitten nolaamaan itsesi ja muiden naurettavaksi, kun kuitenkin teet jotain/kaiken ihan päin honkia. Näin ajatteleville suosittelisin sinne salille menoa ensimmäiset kerrat vaikka jonkun saleilua harrastavan kaverin tai ihan pt:n kanssa. Saleilla saa kyllä myös ihan henkilökunnan toimesta opastusta laitteiden käyttöön, kunhan sitä kehtaa pyytää. Monilla saleilla voi ostaa myös saliohjelman, ja ne liikkeet käydään sitten yhdessä ohjaajan kanssa läpi. Jos joku sitten kokee, että on ylitsepääsemättömän noloa treenata vasta-alkajana ja/tai jonkun muun opastamana, niin sitten vain googlaamaan netistä treenivideoita- ja vinkkejä ja kotisali pystyyn. Ehkä sitä sitten jossain vaiheessa uskaltautuu sinne salillekin lopulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpä vaan, että auttaako selkävaivoihin vain treeni isoilla painoilla salilla? Eikä kotona tehty jumppa tai esim. kahvakuulatreeni kelpaa? Fysioterapeutitkin on näköjään kuntosalien mainosmiehiä nykyään...

Vierailija
64/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut pari kertaa ja ei ole minun juttuni polkea npyörällä ei mihinkään. Muutenkin maksulliset jutut ovat markkinamiesten keksintöä. En maksa muusta kuin uinnista. Olen ollut nuorena aktiiviurheilija ja tehnyt mallin töitä ja edelleen olen samoissa mitoissa.(yli 60 v) enkä tule ikinä ymmärtämään ihmisiä, jotka eivät osaa kuntoilla ilman saleja.

Lihakset voivat kasvaa, mutta aivot pienenee.

ap:n kaltaiset aloitukset ovat mainontaa saleille, sillä niitä alkaa olemaan joka kylässä kymmenen ja ei hulluja riitä joka hoitolaan.

Vierailija
65/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää ja kallista. Istuimetkin haisee perseelle, by the way.

Vierailija
66/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako tämä ap:lle syyksi: minulla on kotona oma sali?

Vierailija
67/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARGA kirjoitti:

tämäpäs on kerrassaan hauskaa

kylläpäs sieltä tulee sellaisia vastauksia että on kyllä tunteet pinnassa taisi osua arkaan paikkaan?

Vähän vettä myllyyn, ettei keskustelu hyydy? ;D

Ei se salilla käyminen mikään elämän edellytyksen ehto ole. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, eihän mikään muukaan harrastus kiinnosta kaikkia.

Ja ei, älä vedä hihasta sitä etten käy salilla, koska käyn kyllä toisinaan.

Vierailija
68/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARGA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole mikään tekosyy, jos sanoo ettei huvita. Sehän on ihan rehellisesti se oikea syy.

Tekosyy voi olla vaikka sellainen, että aina muka tuntuu, että on flunssa tulossa ja pitää siksi levätä, vaikka todellinen syy olisi juuri, että ei huvita.

Minua ei huvita käydä salilla. Pitäisi ajaa kaupunkiin asti, ja rehkiä tuottamattomasti, kun kotona odottaa halonhakkuu ja -kanto, tai lumityöt, tai kesällä puutarhatyöt ja syksyllä haravointi. Maalla asuvana fyysistä aktiviteettia on omassa pihapiirissä ihan riittämiin. Miksi pitäisi siis käydä salilla?

jos oikeasti kuvittelee että joku halonhakkuu tai muu perustyö on tarpeeksi liikuntaa tai ylipäätään lihasmassaa kasvattavaa liikuntaa niin on totaalisen pihalla kyllä silloin tosiasioista

koskapas se on niin että ei ne kehonrakentajatkaan halkoja hakkaa

Ei hakkaa kehonrakentajat halkoja, ei. Mutta ei ole kehonrakentajalla voimaa ja terveyttäkään niinkuin halonhakkaajalla. Mutta kuka nyt mitäkin hakee, osa ulkonäköä vaikka terveyden kustannuksella, toiset taas jotain muuta. Jatkakaa pellet siellä saleillanne vaan.

Vierailija
69/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen uskoin älyn voittoon, oli tapanani lueskella filosofiaa aamunkoittoon....

Vierailija
70/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ARGA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole mikään tekosyy, jos sanoo ettei huvita. Sehän on ihan rehellisesti se oikea syy.

Tekosyy voi olla vaikka sellainen, että aina muka tuntuu, että on flunssa tulossa ja pitää siksi levätä, vaikka todellinen syy olisi juuri, että ei huvita.

Minua ei huvita käydä salilla. Pitäisi ajaa kaupunkiin asti, ja rehkiä tuottamattomasti, kun kotona odottaa halonhakkuu ja -kanto, tai lumityöt, tai kesällä puutarhatyöt ja syksyllä haravointi. Maalla asuvana fyysistä aktiviteettia on omassa pihapiirissä ihan riittämiin. Miksi pitäisi siis käydä salilla?

jos oikeasti kuvittelee että joku halonhakkuu tai muu perustyö on tarpeeksi liikuntaa tai ylipäätään lihasmassaa kasvattavaa liikuntaa niin on totaalisen pihalla kyllä silloin tosiasioista

Juha Mieto hakkaa halkoja. 

Miksihän kehonrakentajat ei pärjää hiihtokisoissa. Tai ylipäätään missään urheilukisoissa...

Vierailija
71/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ARGA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juha Mieto hakkaa halkoja. 

Miksihän kehonrakentajat ei pärjää hiihtokisoissa. Tai ylipäätään missään urheilukisoissa...

Tai missään salin ulkopuolisessa elämässä. 

Vierailija
72/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARGA kirjoitti:

ei ole aikaa ei huvita ei ole kiva kun muut katsoo ei tarvitse (kaikista typerin koska tottakai tarvitsee)

Ja mikä on sinun tekosyysi olla osaamatta kielioppia?

Vierailija
73/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin käyn ulkona kävelylenkillä/hölkkäys raikkaassa ilmassa ja teen lihasharjoituksia kotona. Riittää mulle ihan hyvin, enkä olekkaan mikään fitness-intoilija.

Vierailija
74/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun tästä oli vääntöä, päästiin lopputulemaan, että ylipainoisten ei kuuluisikaan olla salilla huhkimassa, kun kuulemma "joku muu" liikuntamuoto olisi parempi ja tehokkaampi. Että kuinka se nyt on?

Vierailija
75/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe siinä järkeä. Salille on matkaa 20km ja en omista juuri nyt edes autoa, bussi kulkee harvakseltaan 2km päästä. Ylimääräistä rahaakaan ei kyllä olisi. Kotona on crosstrainer jolla treenaan päivittäin ja lenkkeilen paljon. Joskus käytän kahvakuulaakin ja käsipainoja. Mitä salilla edes on mitä tarvitsisin? Kesällä on niin paljon puutarhahommaakin vielä, että ei kyllä ole tarvetta kun viikottain lykkii tuon puoli hehtaaria työnnettävällä (ajettavaa ei saa ja robotti varastettiin) ja saan kuokkia ja lapioida henkeni edestä.

Vierailija
76/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap:n tekosyy olla niin järkyttävän tyhmä? Millä perusteella "totta kai tarvitsee salia"? Joo,liikuntaa tarvitsee jokainen ainakin jonkin verran,mutta se liikunta voi olla juuri sellaista mistä itse tykkää.Itse nivelvaivaisena käyn mieluiten uimassa.Jospa ap kokeilisi jättää seuraavan salireissun väliin ja menisi kirjastoon.Henkisen puolen kehittäminen on vähintään yhtä tärkeää kuin se lihasmassan kasvattaminen.

Vierailija
77/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaaa...tekosyitä kaikki ja naurattaa.Mites mun tekosyy?Juoksen 30km viikossa,joogaan,boulderoin ja seinäkiipeilen.Kokeiles noita ja kerro jos vielä naurattaa.Ei se sun jumppa tai 10kg:n painot ole mitään verrattuna siihen,kun vedät koko omaa painoasi ylös seinämällä joka kaartuu voimakkaasti itseäsi kohden.Katsotaan montako senttiä pääsisit etenemään...

Vierailija
78/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARGA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että provo, mutta tälläisiä ihmisiä oikeasti välillä tulee vastaan. Kenenkään ei vittu tarvitse kåydä salilla. Voi jumalauta. Vitun "fitnessbuumi". Itse olen käynyt 13-vuotiaasta asti salilla ja toivoisin, että kaikki ap:n kaltaiset fitnessbuumin kautta aloittaneet wnb sali-idiootit jäisivät vain mielummin kotiin.

tämä on kanssa mielenkiintoista palstalla

että tehdään itselle auktoriteetti että kun sanotaan että itse käy salilla niin sitten voikin puolustaa niitä jotka eivät käy ja näkyy nyt tästäkin halveksunta salitreeniä kohtaan todennäköisimmin kirjoittaja valehtelee koska muuten mikään fitnessbuumi ei olisi hänelle ongelma sillä on vaan hyvä että ihmiset pitävät terveydestään huolta

Itsestään huolen pitäminen = hienoa

Toisten erilaisten liikuntatapojen tuomitseminen = perseestä

se että ei harrastaliikuntaa ei ole liikunta tapa ja on ihan selvää että ei ole ihmiselle hyväksi olla harrastamatta liikuntaa

Puhuit aiemmin ihmisistä, jotka eivät käy salilla. Nyt ilmeisesti puhut ihmisistä, jotka eivät harrasta lainkaan liikuntaa.

Ymmärrätkö, että nämä ovat kaksi täysin eri asiaa?

Vierailija
79/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARGA kirjoitti:

Taidat olla aika nuori

Vierailija
80/105 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaaaaa...tekosyitä kaikki ja naurattaa.Mites mun tekosyy?Juoksen 30km viikossa,joogaan,boulderoin ja seinäkiipeilen.Kokeiles noita ja kerro jos vielä naurattaa.Ei se sun jumppa tai 10kg:n painot ole mitään verrattuna siihen,kun vedät koko omaa painoasi ylös seinämällä joka kaartuu voimakkaasti itseäsi kohden.Katsotaan montako senttiä pääsisit etenemään...

Mahtava tuo heitto 10kg painoista. Nyt vaan odotellaan kun ap tulee leuhkimaan kuinka nousee 350kg penkistä...