Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En suostunut ostaman teinille muotivillityksiä ja tässä lopputulos:

Vierailija
04.01.2016 |

En voisi olla tyytyväisempi! Villityksillä tarkoitan esim. Svea-pipo, kånken-reppu.. Vaikka teini kuinka ruinasi niin ei. Ja arvatkaapa mitä? Tytöstä on tullut mielettömän "mageen" näkönen ja tyyliltään persoonallinen mutta tyylikäs. Ikää on nyt siis 15v.
Jälkeenpäin kun olen häneltä jostain vaatteesta kysynyt niin on itsekkin myöntänyt että "se oli oikestaan ihan tyhmä". Uskon että näin hän oppii asioissa ylipäätään tekemään omien aivojen mukaan eikä niin kuin kaikki muutkin tekee!

Kommentit (200)

Vierailija
101/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma että koskaan aijemmin ei ole tiedetty ihmisen kehitysvaiheista jne jne yhtä paljon kuin nykypäivänä, mutta siltikin ihmiset voivat henkisesti huonommin kuin koskaan. Ja perkele tämä maailma pyörii lapsien ympärillä. 

Mua ei paskaakaan kiinnosta toi kehityspotaska mitä koko ajan jauhatte. Mun tyttö kunnioittaa mua, olemme läheisiä, halimme ja sanomme rakastavamme, teemme asioita yhdessä. Mitään en ole koskaan häneltä kieltänyt, paitsi kånkenit sun muut urpoilut. Hän on fiksu tyttö ja tekee fiksuja päätöksiä. Kertoo minulle huolistaan, on itkenyt pojista ja haukkunut opettajia ja kavereita minulle. LUPAAN että jos jatkossa huomaan että mahdollinen henkinen romahdus tapahtuu kun ei saanut kånkenia niin lupaan, että tulen siitä teille kertomaan ja pyydän anteeksi teiltä Oh Holy AV-PALSTA!

Et vieläkään ole kertonut, että mikä sinua siinä massassa niin kovasti pelottaa?

Ei pelota, minusta nuo ääripää-massavillitykset ovat yksinkertaisesti typeriä. Mielummin opetan tyttöni tekemään itse omat valintansa vaikka kavereista suurin osa tekisikin eri tavalla. Toki jos se tuntuu hänestä hyvältä. Mutta toistan sadannen kerran: eipä ole enää ostanut noita villityksiä, vaan hänellä on selkeästi oma maku ja ajatukset. 

Mutta ethän sinä ole opettanut häntä tekemään valintoja, vaan vastustamaan "massaa".

Ja mikä esim. siinä Kånkenissa on niin typerää? Hinta? Eli onko loppujen lopuksi kysymys vain rahasta, ei tyylistä ja vapaudesta?

Vierailija
102/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma että koskaan aijemmin ei ole tiedetty ihmisen kehitysvaiheista jne jne yhtä paljon kuin nykypäivänä, mutta siltikin ihmiset voivat henkisesti huonommin kuin koskaan. Ja perkele tämä maailma pyörii lapsien ympärillä. 

Mua ei paskaakaan kiinnosta toi kehityspotaska mitä koko ajan jauhatte. Mun tyttö kunnioittaa mua, olemme läheisiä, halimme ja sanomme rakastavamme, teemme asioita yhdessä. Mitään en ole koskaan häneltä kieltänyt, paitsi kånkenit sun muut urpoilut. Hän on fiksu tyttö ja tekee fiksuja päätöksiä. Kertoo minulle huolistaan, on itkenyt pojista ja haukkunut opettajia ja kavereita minulle. LUPAAN että jos jatkossa huomaan että mahdollinen henkinen romahdus tapahtuu kun ei saanut kånkenia niin lupaan, että tulen siitä teille kertomaan ja pyydän anteeksi teiltä Oh Holy AV-PALSTA!

Sun lapsi tietää, että jos sua ei mielistele, sä saatat kieltää jotain ihan tavallista, vaikka alushousut, koska nautit siitä, että saat lapsellesi pahan mielen. Sun tyttö tuskin kunnioittaa, kyseessä on puhdas pelko.

Lapsi ei osaa nähdä kieltämistä itsenäistämisenä vaan se näkee sen niin, että äiti ei ymmärrä mikä on minulle tärkeää tietyllä hetkellä ja siksi haluaa kieltää sen. Ilman merkkikamaa kasvaa varmaan ihan normeja ihmisiä, mutta ajattele asiaa näin: Mitä jos miehesi kieltäisi sinulta huulipunan? Hän vaan päättäisi, että se ei sovi sinulle. Miten ymmärtäisit sen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tolla lopputuloksella kuule ap oo mitään tekemistä sun "kasvatustyylin" kanssa. Se on vaan kuule niin että tietyn ikäisenä sitä alkaa pikkuhiljaa löytämään sitä omaa tyyliään ja uskaltaa sitä toteuttaa. Kyllä nääkin lapset jotka on saanut ne kaikki muotivillitykset niin ajan mentyä toteaa että ei se ja se enää ole niin hyvä. :D Ja myös heille monelle kehittyy aikanaan se oma makee persoonallimen tyyli. Joillekkin taas tyyliksi jää se muodin mukana kulkeva. Mutta tiedätkö mitä, myöa se muodin mukainen tyyli on monelle se just oikea ja OMA tyyli! Sulla on todella hassu ajattelutapa.

Vierailija
104/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun lapsi tietää, että jos sua ei mielistele, sä saatat kieltää jotain ihan tavallista, vaikka alushousut, koska nautit siitä, että saat lapsellesi pahan mielen. Sun tyttö tuskin kunnioittaa, kyseessä on puhdas pelko.

Ohhoh, aika jyrkkä tuomio. Asia ei valitettavasti ole näin, vaikka se kuin sua vituttais. 

Vierailija
105/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä opetit jotain lapselle? Sen, että äiti ei kuuntele ja tekee päätökset puolestasi. Oli niissä ymmärrettävä logiikka tai ei lapsen mielestä.

Vierailija
106/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Surullista että ette osaa ajatella asioita eri tavalla. Aika hurjaa jos ihmisen elämä menee vituiksi kun ei saanut kånkenia. 

Vierailija
107/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Surullista että ette osaa ajatella asioita eri tavalla. Aika hurjaa jos ihmisen elämä menee vituiksi kun ei saanut kånkenia. 

Aika hurjaa, jos ihmisen elämä menee vituiksi koska hänelle on ostettu Kånken.

Vierailija
108/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän tänäkin päivänä haluaisi pukeutua massavirran mukaan niin hyväksyisin sen. Mutta eipä halua. Luulisi että olisitte iloisia pienen ihmisen puolesta joka on ikäisekseen todella fiksu? Mitä se on teiltä pois? Mua ei kiinnosta miten teidän tyttäret pukeutuu, miksi mun tytär on noin hiton iso ongelma teille? Ja kehtaattekin väittää että hän oikeasti tyyliin vihaa mua? Todella typerää käytöstä ÄITI-ihmisiltä. Veditte hieman överiks jälleen. 

Vierailija
109/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt lytätkö ap:ta, vaikkei hän  tyttärelleen kaikkien uusimpien muotivillitysten mukaisia vaatteita ostanutkaan.

Ap:n tytär näyttää varmasti hyvältä siinä tyylissä mikä hänellä nyt on - enkä usko 15-vuotiaan jäävän silmätikuksi, vaikkei hänellä muotivillitysten mukaisia vaatteita olekkaan (en ainakaan itse kokenut olevani silmätikku, vaikkei minulla muotivaatteita ollutkaan - toisaalta omista yläaste ajoistani onkin "jo" 6 vuotta, ehkä ajat ovat muuttuneet).

Vierailija
110/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei nähnyt lapsensa tunteita. Se on se idea. Lapsi halusi jossain vaiheessa samanlaisen repun kuin muut. Halu olla samanlainen kuin muut on tunne, jonka äiti on jättänyt huomioimatta. Normaaliin kehitykseen kuuluu vaihe, jossa halutaan sitä samaa kuin muillakin. Äiti ei välittänyt vaan jyräsi omalla mielipiteellään. Lapsi ei kokenut tulevansa kohdatuksi ja ymmärretyksi.

Vierailija
111/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon aina vihannut: Svea pipoja, omena brändin tuotteita, jopoja, guess vaatteita yms yms:--D en voi kestää näitä massajuttuja. Parhaimmillaan kouluaikana näillä massateineillä puolella oli samaan aikaa sama paita päällä ja bonuksena revityt farkut. Sitäkää en oo ymmärtäny, et maksetaan jopa 60€ farkuista kaupassa ja sit otetaa sakset ja revitää housut rikki??? Huh jollain on selvästi ollu varaa :D nojoo, jokainen saa pukeutuu miten tahtoo, mut oma lapseni ei tossa iässä ainakaan mun rahoilla saa iphoneja eikä sen ajan massajuttuja, jos haluu jotain mitä ei oikeesti tarvii niin tekee sit töitä sen rahan eteen :)

Vierailija
112/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän tänäkin päivänä haluaisi pukeutua massavirran mukaan niin hyväksyisin sen. Mutta eipä halua. Luulisi että olisitte iloisia pienen ihmisen puolesta joka on ikäisekseen todella fiksu? Mitä se on teiltä pois? Mua ei kiinnosta miten teidän tyttäret pukeutuu, miksi mun tytär on noin hiton iso ongelma teille? Ja kehtaattekin väittää että hän oikeasti tyyliin vihaa mua? Todella typerää käytöstä ÄITI-ihmisiltä. Veditte hieman överiks jälleen. 

Noin, sieltä taas tuli se halveksunta "massaa" kohtaan.

Eikö se tyttäresi olisi mielestäsi fiksu, jos hänellä olisi massavaatteet?

Vierailija
113/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon aina vihannut: Svea pipoja, omena brändin tuotteita, jopoja, guess vaatteita yms yms:--D en voi kestää näitä massajuttuja. Parhaimmillaan kouluaikana näillä massateineillä puolella oli samaan aikaa sama paita päällä ja bonuksena revityt farkut. Sitäkää en oo ymmärtäny, et maksetaan jopa 60€ farkuista kaupassa ja sit otetaa sakset ja revitää housut rikki??? Huh jollain on selvästi ollu varaa :D nojoo, jokainen saa pukeutuu miten tahtoo, mut oma lapseni ei tossa iässä ainakaan mun rahoilla saa iphoneja eikä sen ajan massajuttuja, jos haluu jotain mitä ei oikeesti tarvii niin tekee sit töitä sen rahan eteen :)

Vastustatko massaa jonkun oikean syyn takia, vai vain erilaisuuden tavoittelun vuoksi?

Mitä vikaa esimerkiksi on iPhonessa?

Vierailija
114/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M t

Vierailija kirjoitti:

Äiti ei nähnyt lapsensa tunteita. Se on se idea. Lapsi halusi jossain vaiheessa samanlaisen repun kuin muut. Halu olla samanlainen kuin muut on tunne, jonka äiti on jättänyt huomioimatta. Normaaliin kehitykseen kuuluu vaihe, jossa halutaan sitä samaa kuin muillakin. Äiti ei välittänyt vaan jyräsi omalla mielipiteellään. Lapsi ei kokenut tulevansa kohdatuksi ja ymmärretyksi.

Tämä. Ja nyt äiti ottaa itselleen kunnian tyttärensä "äidin hyväksymästä mausta". Toivottavasti tyttö tajuaa vielä kapinoida. Itsenäistyminen vaatii sitä.

Vierailija
115/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap - miksi otat kunnian tyttäresi kehittyneestä mausta?

Vierailija
116/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei..Et oo tosissas :D Tyttäreni RÄKÄTTI kun näytin tämän hänelle :D Hahhaa, hän kysyi voiko tälle palstalle tehdä tunnusta, voisimme kuulemma yhdessä kirjoittaa tänne nimimerkillä "ernut". :D 

Vierailija
117/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tyttäreni hyvä itsetunto nimen omaan johtuu siitä, että hänet on hyväksytty omana itsenään näiden "massateinien" kaveripiiriin. Kyllä se taas niin valitettavasti on että aikuiset ovat itse niitä kiusaajia ja huomaamattaan kasvattavat kiusaajia. 

Vierailija
118/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei..Et oo tosissas :D Tyttäreni RÄKÄTTI kun näytin tämän hänelle :D Hahhaa, hän kysyi voiko tälle palstalle tehdä tunnusta, voisimme kuulemma yhdessä kirjoittaa tänne nimimerkillä "ernut". :D 

Mitä muuta se lapsi olisi voinut tehdä, kun äiti lukee netistä totuuden itsestään eikä tajua, miten oikeassa palsta on esim. tytön tukahdutettujen tunteiden suhteen.

Vierailija
119/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on tyyliltään vähän semmoinen hippi/grunge, mutta todella hillitysti ja sievän tyttömäisesti. Ei mauttomasti ollenkaan.

Miten ollaan hippi/grunge sievän tyttömäisesti? Ei oikein sovi kuvaan, kun grungetyylin oli tarkoitus olla "raaka". Ja ainakin omassa nuoruudessani ostin teininä ite vaatteeni, ei äiti vaikka provo tämä onkin.

Tyttäresi kuulostaa itseasiassa paljon muodikkaammalta kuin ne Kånken-Converset (jotka ovat määrällisesti valtavirtaa).

Ysäri on nyt kova juttu, ja grungen voi tosiaankin tehdä tyttömäisesti. Katso esim Aerosmithin (juu juu, tiedän ettei ole grungea, mutta tyyli) videoita joissa on Alicia Silverstone. Spagettiolkaimiset pikkukukkamekot, maiharit, pitkä rähjäinen villatakki, pitkät hiukset joissa jakaus keskellä päätä.

Ysäri ja grunge on muodissa. Ei tyttäresi ole mikään omaperäinen. En tiedä olenko itsekään kun olen juuri nyt muodikas grunge-juttuineni. Se menee kohta ohi ha taas saa olla rauhassa.

Vierailija
120/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nauraminen on defenssimekanismi. Ihminen nauraa myös kivusta ja hämmennyksestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä