Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En suostunut ostaman teinille muotivillityksiä ja tässä lopputulos:

Vierailija
04.01.2016 |

En voisi olla tyytyväisempi! Villityksillä tarkoitan esim. Svea-pipo, kånken-reppu.. Vaikka teini kuinka ruinasi niin ei. Ja arvatkaapa mitä? Tytöstä on tullut mielettömän "mageen" näkönen ja tyyliltään persoonallinen mutta tyylikäs. Ikää on nyt siis 15v.
Jälkeenpäin kun olen häneltä jostain vaatteesta kysynyt niin on itsekkin myöntänyt että "se oli oikestaan ihan tyhmä". Uskon että näin hän oppii asioissa ylipäätään tekemään omien aivojen mukaan eikä niin kuin kaikki muutkin tekee!

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te nyt jauhatte.. Tyttäreni on onnellinen, itsevarma, iloinen ja hänellä on ystäviä ja poikaystävä joka vaikuttaa okein mukavalta pojalta. Koulumenestys on ok, noin 8 keskiarvo. Harrastaa, ei ole tullut kännissä kotiin eikä hukannut puhelintaan. Mun mielestä meni ihan hyvin?

O-let-ko lu-ke-nut ke-hi-tys-psy-ko-lo-giaa? Ym-mär-rät-kö mik-si lap-sen ta-sa-pai-noi-sel-le ke-hi-tyk-sel-le on tär-keää tun-Tea o-le-van-sä i-hän sa-man-lai-nen kuin muut? Pipoa ja reppua myöten! Alakoululainen ei halua olla mikään uuden muodin erityinen airut vaan tuntea kuuluvansa joukkoon ja omistaa sukkia myöten juuri tismalleen sitä mitä muutkin. Sen vaiheen jälkeen lapsi on valmiimpi uskaltamaan olla oma itsensä.

Kuinka monta kertaa täälläkin on hävetty perhettä, vaatteita tai omituisia harrastuksia!

Vierailija
82/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sun lapsi on sellainen moderni runotyttö, pukeutuu tietyiltä muotikirppiksiltä todella tarkasti valittuihin kierrätysvaatteisiin, joita joskus jonotetaan viikkoja. Sitten esitetään, että muoti on massoja varten ja tapellaan verissä päin aidosta Marimekon turkoosista olkalaukusta vuosimallia 1992. Jalassa on 300 e maksaneet maiharit, niiden sisällä suosikkiblogistin mallin mukaisesti neulotut kirjoneulesukat jne.

Miksi nää "en kuulu massoihin" -tyypit on aina kuin samasta muotista? Melkein nautin enemmän lolita-tyylisistä pikkuruutumekkoihin pukeutuneista teineistä, joilla on asussaan todella tarkat muoto- ja laatuvaatimukset.

Kiva että sä osaat kertoa miten mun tyttäreni pukeutuu ja lukeeko hän ylipäätään blogeja. :) Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Vituttaako jos joku on eri mieltä kuin SUURIN OSA teistä? Mun tyttö on ihan tavallinen teini, joka nyt ei satu näyttämään samalta kuin 90% koulun likoista. Mites sitten ne joilla ei ole varaa ostaa lapsilleen näitä muotivillityksiä? Vaan joutuvat oikeesti kulkemaan ryysyissä? Ovatko hekin tuhoon tuomittuja ja heiltä on jäänyt kokematta tärkeä samaistumisen vaihe? :D Arvatkaa mitä. Juuri TE vanhemmat olette osa syy koulukiusaamiseen ym, kun teette lapsistanne klooneja. Nämä kloonit sitten koheesion myötä jättävät muut ulkopuolelle jotka eivät omista Kånkenia. Onneksi tyttäreni pyörii fiksujen ihmisten kanssa. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä yritä vakuuttaa näitä emakoita, se on turhaa. He ovat jo aikojen alussa päättäneet että on ok lihoa avioliiton ja lapsien myötä  ja on ok antaa penskojen olla imbesillejä aivottomia apinoita kånken-reppujen kanssaan. Hyväksy se. 

Vierailija
84/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kånken! Svea! Conssit! Ai kauheaa. Tavista! Maailma kaatuu! Sukset! Kääk! Hyyyyyiiii!

Kontrollifriikki äiti kehuu itseään lapsen hyvästä mausta. Jos lapsella olisi ollut Kånken, lapsesta ois tullut pissis eläkeikään asti!

Vierailija
85/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa samaistuminen ikätovereihin kehitysvaiheena

Xoxoxo

Vierailija
86/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tyhmää noudattaa lapsen oikkuja vaateasioissa. Ja vielä tyhmempää morkata ihmistä joka ei niin tee!

Vierailija
87/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni löytää sen oman persoonallisen tyylinsä vaikka olisikin saanut elää teineille tärkeän massaankuulumisvaiheen.

Ei mulle ainakaan ikinä ollut mikään massapaska tärkeää, päinvastoin. Nauroin samiksille.

Vierailija
88/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tyhmää noudattaa lapsen oikkuja vaateasioissa. Ja vielä tyhmempää morkata ihmistä joka ei niin tee!

Jos lapsi haluaa samanlaiset conssit yläasteelle kuin muut, keneltä se pois? Varsinkin jos lapsi on arka ja ujo, ja syrjitty. Ei se niillä kavereita saa, mutta lapsen itsetunnolle se tekee siinä vaiheessa hyvää.

T. Ujon äiti, joka ymmärtää paineen olla kuin muut

Vierailija
89/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma että koskaan aijemmin ei ole tiedetty ihmisen kehitysvaiheista jne jne yhtä paljon kuin nykypäivänä, mutta siltikin ihmiset voivat henkisesti huonommin kuin koskaan. Ja perkele tämä maailma pyörii lapsien ympärillä. 

Mua ei paskaakaan kiinnosta toi kehityspotaska mitä koko ajan jauhatte. Mun tyttö kunnioittaa mua, olemme läheisiä, halimme ja sanomme rakastavamme, teemme asioita yhdessä. Mitään en ole koskaan häneltä kieltänyt, paitsi kånkenit sun muut urpoilut. Hän on fiksu tyttö ja tekee fiksuja päätöksiä. Kertoo minulle huolistaan, on itkenyt pojista ja haukkunut opettajia ja kavereita minulle. LUPAAN että jos jatkossa huomaan että mahdollinen henkinen romahdus tapahtuu kun ei saanut kånkenia niin lupaan, että tulen siitä teille kertomaan ja pyydän anteeksi teiltä Oh Holy AV-PALSTA!

Vierailija
90/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sun lapsi on sellainen moderni runotyttö, pukeutuu tietyiltä muotikirppiksiltä todella tarkasti valittuihin kierrätysvaatteisiin, joita joskus jonotetaan viikkoja. Sitten esitetään, että muoti on massoja varten ja tapellaan verissä päin aidosta Marimekon turkoosista olkalaukusta vuosimallia 1992. Jalassa on 300 e maksaneet maiharit, niiden sisällä suosikkiblogistin mallin mukaisesti neulotut kirjoneulesukat jne.

Miksi nää "en kuulu massoihin" -tyypit on aina kuin samasta muotista? Melkein nautin enemmän lolita-tyylisistä pikkuruutumekkoihin pukeutuneista teineistä, joilla on asussaan todella tarkat muoto- ja laatuvaatimukset.

Kiva että sä osaat kertoa miten mun tyttäreni pukeutuu ja lukeeko hän ylipäätään blogeja. :) Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Vituttaako jos joku on eri mieltä kuin SUURIN OSA teistä? Mun tyttö on ihan tavallinen teini, joka nyt ei satu näyttämään samalta kuin 90% koulun likoista. Mites sitten ne joilla ei ole varaa ostaa lapsilleen näitä muotivillityksiä? Vaan joutuvat oikeesti kulkemaan ryysyissä? Ovatko hekin tuhoon tuomittuja ja heiltä on jäänyt kokematta tärkeä samaistumisen vaihe? :D Arvatkaa mitä. Juuri TE vanhemmat olette osa syy koulukiusaamiseen ym, kun teette lapsistanne klooneja. Nämä kloonit sitten koheesion myötä jättävät muut ulkopuolelle jotka eivät omista Kånkenia. Onneksi tyttäreni pyörii fiksujen ihmisten kanssa. :) 

Kyse ei ole siitä, onko varaa vai ei vaan siitä, että sinä  et halua lapsesi olevan osa yhteisöä. Tunget hänet väkisin marginaaliin aivan kuin äitiytesi saisi siitä lisää gloriaa, että haluat eristää lapsesi joukosta. Kerroit jo otsikossa, että et suostunut ostamaan lapsellesi eli hän toivoi jotain, mutta koska sinä halusit, et suostunut toiveisiin. Kyse ei ole tytöstä muuten kuin kohteena, koko muu tarina on juttu sinusta, joka tekee aika lailla kaikkensa, että tytöllään olisi paha mieli.

On lapsia, jotka eivät ole koskaan halunneet converseja. He pärjäävät elämässä ihan hyvin eikä heitä siitä kiusata. Kaikki eivät välitä muodista, kaikille converset ei sovi jalkaan jne. He elävät silti mukavuusalueellaan. Tuntuu kummalliselta, että joku äiti vuonna 2016 ylvästelee sillä, että ei toteuta lapsensa toiveita, jotta tämä joutuisi epämukavuusalueelle ja - ryhtyisi äitinsä klooniksi! Aivan kuin asioiden kieltäminen periaatteen vuoksi teiniltä tekisi äidistä jotenkin paremman.

Vierailija
91/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

'On tärkeää tuntea kuuluvansa joukkoon' ja blaa blaa blaa. Näyttäkää minulle ihminen jolle on jäänyt elinikäiset traumat ja katkeruudet siitä ettei saanut kånkeneita ja converseja pienenä.

Vierailija
92/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni löytää sen oman persoonallisen tyylinsä vaikka olisikin saanut elää teineille tärkeän massaankuulumisvaiheen.

Ei mulle ainakaan ikinä ollut mikään massapaska tärkeää, päinvastoin. Nauroin samiksille.

Eli pilkkasit ihmisiä heidän pukeutumisensa ja tyylinsä vuoksi.

Joku voisi kutsua sinua kiusaajaksi.

Vierailija
93/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi haluaa samanlaiset conssit yläasteelle kuin muut, keneltä se pois? Varsinkin jos lapsi on arka ja ujo, ja syrjitty. Ei se niillä kavereita saa, mutta lapsen itsetunnolle se tekee siinä vaiheessa hyvää.

Joo, sille ujolle kannattaakin opettaa että ujojen ei auta kuin miellyttää muita. Mielummin kannustaisit olemaan oma itsensä ja tarjoamaan tukea, jos joku rupee kiusaamaan. 

Vierailija
94/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma että koskaan aijemmin ei ole tiedetty ihmisen kehitysvaiheista jne jne yhtä paljon kuin nykypäivänä, mutta siltikin ihmiset voivat henkisesti huonommin kuin koskaan. Ja perkele tämä maailma pyörii lapsien ympärillä. 

Mua ei paskaakaan kiinnosta toi kehityspotaska mitä koko ajan jauhatte. Mun tyttö kunnioittaa mua, olemme läheisiä, halimme ja sanomme rakastavamme, teemme asioita yhdessä. Mitään en ole koskaan häneltä kieltänyt, paitsi kånkenit sun muut urpoilut. Hän on fiksu tyttö ja tekee fiksuja päätöksiä. Kertoo minulle huolistaan, on itkenyt pojista ja haukkunut opettajia ja kavereita minulle. LUPAAN että jos jatkossa huomaan että mahdollinen henkinen romahdus tapahtuu kun ei saanut kånkenia niin lupaan, että tulen siitä teille kertomaan ja pyydän anteeksi teiltä Oh Holy AV-PALSTA!

Sun lapsi tietää, että jos sua ei mielistele, sä saatat kieltää jotain ihan tavallista, vaikka alushousut, koska nautit siitä, että saat lapsellesi pahan mielen. Sun tyttö tuskin kunnioittaa, kyseessä on puhdas pelko.

Vierailija
95/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vieläkään ole kertonut, että mikä sinua siinä massassa niin kovasti pelottaa?

Vierailija
96/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te nyt jauhatte.. Tyttäreni on onnellinen, itsevarma, iloinen ja hänellä on ystäviä ja poikaystävä joka vaikuttaa okein mukavalta pojalta. Koulumenestys on ok, noin 8 keskiarvo. Harrastaa, ei ole tullut kännissä kotiin eikä hukannut puhelintaan. Mun mielestä meni ihan hyvin?

Mutta omaa tyyliä et hänen antanut valita, koska se oli sinun mielestäsi väärä. Ja teet lapselle selväksi, että siihen kirottuun converse-lahkoon kuuluvat ei ole oikeita ihmisiä...

Onhan se poikaystävä varmasti myös ei-muodikas eli semmoinen pulskantukeva sälli, jolla on olkapäille ulottuva hiirenhäntäletti? Ne kuntoilevat hyvähampaiset tusinamallinuket kun on se massojen osa tässä poikaystäväkarusellissa.

Ihan "tavallinen" poika, ilmeisesti urheilullinen, tykkää kuulema juosta. Todella kohtelias ja fiksun oloinen kaveri, en nyt osaa sanoa mitään tiettyä tyyliä. Todella tavis. Mutta se nyt ei taaskaan liity millään tavalla siihen että jos en perkeleen kånkenia tyttärelleni ostanut. Vietti nyt ihan ääripäähän tän homman.

Vierailija
97/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sille ujolle kannattaakin opettaa että ujojen ei auta kuin miellyttää muita. Mielummin kannustaisit olemaan oma itsensä ja tarjoamaan tukea, jos joku rupee kiusaamaan. 

Millaista tukea ajattelit tarjota sille, jonka pää työnnetään vessanpyttyyn? Ja jonka tavislenkkarit varastetaan. Siinä ei kamalasti auta sanoa, että kuule, sä et sentään pukeudu massojen mukaan.

Vierailija
98/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä puhuin kenkien ostamisesta. Siitä, että jos lapselle pitää ostaa joka tapauksessa kengät, miksei ne voi olla kuin muilla. Kokonaisvaltaisesta kasvattamisesta voimme puhua jossain muussa ketjussa.

Pitäisikö ujolle ostaa pinkit tarralenkkarit ihan vaan siksi, että oppisi pitämään puoliaan? Vois siitä toki tulla hyvä pikamatkoillakin näillä geeneillä!

Vierailija
99/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vieläkään ole kertonut, että mikä sinua siinä massassa niin kovasti pelottaa?

Ei pelota, minusta nuo ääripää-massavillitykset ovat yksinkertaisesti typeriä. Mielummin opetan tyttöni tekemään itse omat valintansa vaikka kavereista suurin osa tekisikin eri tavalla. Toki jos se tuntuu hänestä hyvältä. Mutta toistan sadannen kerran: eipä ole enää ostanut noita villityksiä, vaan hänellä on selkeästi oma maku ja ajatukset. 

Vierailija
100/200 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista tukea ajattelit tarjota sille, jonka pää työnnetään vessanpyttyyn? Ja jonka tavislenkkarit varastetaan. Siinä ei kamalasti auta sanoa, että kuule, sä et sentään pukeudu massojen mukaan.

Mun tyttärellä on isoveli joka puolustaa häntä. Juuri siitä syystä en todellakaan halunnut vain yhtä lasta, koska MELKEIN AINA nämä ainoat lapset ovat kiusattuja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän