Utula kirjoittaa hyvin Teri Niitistä
Raivoajille miettimistä.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo Utulan kolumni oli hyvä. Ei hän siinä asettunut olemaan asiasta samaa mieltä kuin Teri, mutta puolustaa Terin oikeutta sanoa mielipiteensä.
Minusta se on hyvä asia, että mielipiteenvaihtoa suojellaan. Kuten olemme täällä av:lla saaneet lukea, monet naisetkin vierastavat julki-imetystä, joten Terin sukupuolinen suuntautuminen on täysin irrelevantti asia, eikä kenenkään fiksun ihmisen edes pitäisi sitä tähän keskusteluun vetää.
Itse olen julki-imetyksen puolustaja, mutta en demonisoi eri mieltä asiasta olevia. Minusta heilläkin on oikeus sanoa kantansa, ollaan me sitten siitä asiallisesti eri mieltä.
Ja TÄSTÄ oli Utulan kommentissa kyse. Nettikeskustelun ylilyöntien tuomitsemisesta.
Julki-imetys on vähän samanlainen asia kuin perheväkivalta mikä ei ole asianomistajarikos tai työehtosopimusten yleissitovuus.
Kenelläkään ei ole oikeutta olla julki-imettämistä vastaan, koska sitä vastaan oleva ei ymmärrä mistä hän puhuu ja mistä oikeudesta hän on luopumassa. Hän käy kauppaa asialla millä ei voi kauppaa käydä.
Onko sinun mielestäsi ihmisoikeuksistaan luopuminen mielipide ? Onko sinun mielestä ok. jos osa Suomalaisista luopuu ihmisoikeuksistaan ? Minulle se ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan överiksihän se raivo meni, vaikka Niitti käyttäytyikin typerästi.
Vaadin tasa-arvoista käytöstä ja kohtelua ja asioiden käsittelyä, media mm.
Vähemmistöt vaativat että heitä kohdellaan oikein ja hyvin.
Samaan aikaan he itse vaativat äitejä kaappiin imettämään, eivätkä sanoudu irti tästä ajatuksestaan.
Juuri näin. Tämä on koko jutun pointti. Suu vaahdossa vaaditaan suvaitsevaisuutta, mutta itse ei olla valmiita suvaitsemaan. Mietitäänpä asiaa toisinpäin: nainen ottaisi pussaavasta homoparista kuvan, lataisi sen nettiin ja tägäisi #decent #coveryourself ym. Asiasta olisi jo tehty rikosilmoitus. Mutta nainen - ja varsinkin äiti - on täysin vapaata riistaa.
Mene homofoobikko sitten tekemään siitä rikosilmoitus?
Itse asiassa tämä julkinen ristiinnaulitseminen on tehokkaampaa.
Miten tämä on tehokkaampaa? Yksikään työnantaja ei ole antanut Terille kenkää (olisiko laillistakaan?), ja jos aiempien kohujen kaavalla mennään, niin työt Terillä sen kun lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan bimbo naiseksi.
Mitä tämä utulointi esim. tarkoittaa:
"Haastaisinkin jokaista someraivoajaa kysymään itseltään; mikä oli todellisuudessa se suurin tunne, joka sai raivostumaan Terin julkaisusta?
Oliko se turhautuminen imetyksen vaikeudesta vai puhdas äidin puolustautumisreaktio oman lapsensa puolesta?"Mulle se oli se että homo tulee nais- ja lapsivihassaan polkemaan naisten laillisia oikeuksia. Ja kuvatun äidin puolesta tuli ihan puhdas vihan tunne, kun luvatta julkaisi toisesta kuvan somessa näin intiimillä hetkellä.
En siis välittänyt äidin kuvaa minnekään, vaan annoin keskenkasvuisen pojan kuulla sen, mikä olisi pitänyt jo kotona sille opettaa.
Yhynnyyhhhyyyy.
Äiti olisi saanut pidettyä hetkensä huivilla intiimimä, mikä oli Terinkin pointti.
Älä ulise ja uhriudu, vaikka te naiset sitä rakastattekin.
Teri on stailauksissaan näyttänyt sata kertaa enemmän tissia, häpykarvoja ja ties mitä kuin tuo syytön äiti.
Enkä mä uhriudu, mä annan takaisin, varsinkin kiusaajille. Mistäs muuten tiedät, olenko nainen vai mies?
"Syytön" äiti esittelee tissejään kaikille bisnesluokassa, hiukan eri asia kuin lehtikuvaukset.
Mikä sen huvin tai harson käytössä on edelleenkin niin vaikeaa?
Sinä imettäisit moskeijassakin?
Siinä kuvassa ei näkynyt yhtään tissiä :)
Otetaan tilanne: imettävät äidin vieressä olisi istunut muodokas D-kuppinen nainen todella avonaisessa / läpinäkyvässä puserossa. Miksi se imettävä nainen (jonka tissejä ei siis näkynyt) on peheksuttava näky, mutta se napaan asti aukiolevassa puserossa oleva D-kuppinen nainen ei ole?
D-kupeilla ei voi pitää puseroa napaan asti auki, ei ne pysyis puseron sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju ilmoitettu asiattomaksi.
Kummasti nää ketjut lähtee aina kun paljastuu että naiset eivätkä miehet (!) hyväksy Terin temppua.
Itse pyysin ketjua poistoon homovihan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvassa näkyy lähinnä hiuksia ja oikeanpuoleista ohimoa/poskea. En sanoisi tunnistettavaksi kasvokuvaksi.
On kyllä tunnistettava kuva. Tutut tunnistavat varmasti.
Tutut tunnistaa vaikka nenän päästä. Nyt olikin kyse, voiko kuva johtaa yleiseen tunnistettavuuteen. Mielestäni ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvassa näkyy lähinnä hiuksia ja oikeanpuoleista ohimoa/poskea. En sanoisi tunnistettavaksi kasvokuvaksi.
Vielä kun yhdistää lennon aikatauluun ja määränpäähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen näkyi kuvassa niin hyvin että Terinä rukoilisin ettei naisen lähipiirissä ole hyvää juristia.
Mihin se juristia käyttäisi? Kerro ihan omin sanoin.
Sinun mielestäsi on ok esitellä utareitaan joka paikassa?
Eikö sinusta lentokoneen matkustamossa voi syödä?
Kuka sellaista on missään väittänyt?
Teillä paskasomeraivoajilla menee hiukan yli tämä touhu.
Niitti kysyi, eikö sitä tissiä voi peittää huivilla julkisilla paikoilla?
Sinä teet tästä ihan muunlaisen kysymyksen, samoin tuhannet muut paskasomeraivopäät.
Teri sitä Teri tätä Teri Teri Teri Teri.. Ite naurattaa vaan miten jotku meistä mammoista ihan hormooneissa ottaa noin itteensä.. :-D ollaan sitä törmätty muutamaan vakavampaanki asiaan ku tohon imetysmöläytykseen, vaikka tietenkin jokaisella on oikeus omaa mielipidettään puolustaa, mielestäni tämä meni naurettavaksi. Luulisi teillä nyt olevan muutakin ajateltavaa, kun jakaa some täyteen yhden ihmisen ajatuksen takia. Vois itse tehdä samanlaisen päivityksen, aloittaisitteko saman pussi päähän pälätyksen minulle? Keskitytään nyt vain omiin lapsiimme, ettei heistä tule yhtä idiootteja, kuin jotkut nykyisistä 10-vuotiaista, jotka lähikauppojen kulmalla pelleilee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan he itse vaativat äitejä kaappiin imettämään, eivätkä sanoudu irti tästä ajatuksestaan.
Juuri näin. Tämä on koko jutun pointti. Suu vaahdossa vaaditaan suvaitsevaisuutta, mutta itse ei olla valmiita suvaitsemaan. Mietitäänpä asiaa toisinpäin: nainen ottaisi pussaavasta homoparista kuvan, lataisi sen nettiin ja tägäisi #decent #coveryourself ym. Asiasta olisi jo tehty rikosilmoitus. Mutta nainen - ja varsinkin äiti - on täysin vapaata riistaa.
Miten tämä on tehokkaampaa? Yksikään työnantaja ei ole antanut Terille kenkää (olisiko laillistakaan?), ja jos aiempien kohujen kaavalla mennään, niin työt Terillä sen kun lisääntyy.
Mikä olisi helvetin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Teri sitä Teri tätä Teri Teri Teri Teri.. Ite naurattaa vaan miten jotku meistä mammoista ihan hormooneissa ottaa noin itteensä.. :-D ollaan sitä törmätty muutamaan vakavampaanki asiaan ku tohon imetysmöläytykseen, vaikka tietenkin jokaisella on oikeus omaa mielipidettään puolustaa, mielestäni tämä meni naurettavaksi. Luulisi teillä nyt olevan muutakin ajateltavaa, kun jakaa some täyteen yhden ihmisen ajatuksen takia. Vois itse tehdä samanlaisen päivityksen, aloittaisitteko saman pussi päähän pälätyksen minulle? Keskitytään nyt vain omiin lapsiimme, ettei heistä tule yhtä idiootteja, kuin jotkut nykyisistä 10-vuotiaista, jotka lähikauppojen kulmalla pelleilee..
Maapallolla ei olisi yhtään ihmistä, jos ei naiset olisi imettäneet vauvojaan. Että sellanen pikkujuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen näkyi kuvassa niin hyvin että Terinä rukoilisin ettei naisen lähipiirissä ole hyvää juristia.
Mihin se juristia käyttäisi? Kerro ihan omin sanoin.
Sinun mielestäsi on ok esitellä utareitaan joka paikassa?
Eiköhän se juristi osaa sit sulle paremmin kertoa.
Tossa jutussa lähinnä huvittaa se, että siinä syytetään vaan äitejä raivostumisesta. Jos vähäänkään seurasi kohua niin huomasi, että ne pahimmat raivojat ja Niitin haukkujat oli homokammoisia miehiä, jotka sai kohusta vaan hyvän tekosyyn haukkua homoa ja homoja. Ja syy on sitten tämänkin toimittajan mielestä äitien. Juu, näinhän se aina. Toki jotkut äiditkin veti överiksi, mutta pääosa äideistä kyllä kommentoi ihan asiallisesti. Ei haukkunut eikä uhkaillut. Kertoi vaan mielipiteensä. Mikä lienee sallittua kun herra kerran itse kuvan kera avautui imetyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiempia kohuja ei voi laskea, sillä ilmapiiri on muuttunut Suomessa parissa kuukaudessa dramaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun mielestäsi ihmisoikeuksistaan luopuminen mielipide ? Onko sinun mielestä ok. jos osa Suomalaisista luopuu ihmisoikeuksistaan ? Minulle se ei käy.
Ei herranjumala.. Jos "osa suomalaisista luopuu tästä ihmisoikeudesta" sen vuoksi mitä YKSI ihminen sanoo nii siinä kohtaa on kyllä imettävän päässä vikaa.. :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutut tunnistaa vaikka nenän päästä. Nyt olikin kyse, voiko kuva johtaa yleiseen tunnistettavuuteen. Mielestäni ei voi.
Minun mielestäni voi.
Lopeta nimittely, itse naisena en hyväksy tuota someraivoa. Myös nainen voi olla toista mieltä.
Sinusta menee ilmoitus nro 115.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo Utulan kolumni oli hyvä. Ei hän siinä asettunut olemaan asiasta samaa mieltä kuin Teri, mutta puolustaa Terin oikeutta sanoa mielipiteensä.
Minusta se on hyvä asia, että mielipiteenvaihtoa suojellaan. Kuten olemme täällä av:lla saaneet lukea, monet naisetkin vierastavat julki-imetystä, joten Terin sukupuolinen suuntautuminen on täysin irrelevantti asia, eikä kenenkään fiksun ihmisen edes pitäisi sitä tähän keskusteluun vetää.
Itse olen julki-imetyksen puolustaja, mutta en demonisoi eri mieltä asiasta olevia. Minusta heilläkin on oikeus sanoa kantansa, ollaan me sitten siitä asiallisesti eri mieltä.
Ja TÄSTÄ oli Utulan kommentissa kyse. Nettikeskustelun ylilyöntien tuomitsemisesta.Julki-imetys on vähän samanlainen asia kuin perheväkivalta mikä ei ole asianomistajarikos tai työehtosopimusten yleissitovuus.
Kenelläkään ei ole oikeutta olla julki-imettämistä vastaan, koska sitä vastaan oleva ei ymmärrä mistä hän puhuu ja mistä oikeudesta hän on luopumassa. Hän käy kauppaa asialla millä ei voi kauppaa käydä.
En nyt ihan ymmärrä mielipidettäsi. Ei Teri kiellä ketään syömästä tai ruokkimasta vauvaansa. Ne ovat ihmisoikeuksia.
Kyse oli siitä, miten imetetään. Huivin alla vai ei. Ja siitä saa olla eri mieltä, aiheesta kinataan melkein päivittäin täälläkin, mutta ans olla, kun siitä on mies ja homo jotain mieltä, niin jopas sakki hermostuu.
Joten analogiasi on minusta omituinen ja väärä.
Vierailija kirjoitti:
ASIAA! Mielestäni imetys julkisesti on jokaisen oma asia eikä se ole minnekään katoamassa tai kukaan sitä ole kieltämässä yhden ihmisen mielipiteen vuoksi. Hengittäkää nyt pari kertaa sisään ja ulos ja ajatelkaa aivoillanne.. Naiset imettäkää missä lystäätte ja kohdistakaa voimavaranne muuhun kuin vihan lietsontaan netissä. Kahden pienen lapsen äitinä uskallan väittää että ylimääräisiä voimia hirveesti oo kenelläkään. Jos on paha olo, niin se ei netissä valittamisella lopullisesti katoa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni voi.
No kuka hän sitten on?
Eikö sinusta lentokoneen matkustamossa voi syödä?