Luetellaan ikisinkkujen tyypillisimpiä piirteitä.
Kaikilla on varmaan niitä kavereita, jotka eivät löydä sitä oikeaa ja jokainen on varmaan huomannut sellaisia piirteitä näissä ihmisissä, joka edesauttaa sinkkuna pysymiseen. Minä aloitan:
- liian analysoiva (takertuu kaikkiin pikkuseikkoihin ja näkee niissä jotain "piiloviestintää"
- neuroottisuus (esim. ylisiisti, ylihuolehtiva)
- rutiinit tärkeitä (ei uskalla heittäytyä elämän vietäväksi)
- kaikkititäväisyys (varsinkin miessinkuilla)
Saa jatkaa!!
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse olen huomannut:
Mies: aina töissä tai työtön
Nainen: nariseva ääni ja kuiva naama
Mun mielestä noi on ihan parisuhteessakin olevien tuntomerkkejä...kuulostaa vielä ihan pariskunnalta
=D =D
Tässä muutamia minun tuntemiani yhdistävät tekijät, itseasiassa kaikilla useampi tästä listasta piirteinä, yksinään siis mikään näistä ei tee ikisinkkua, vaan se yhdistelmä:
-Taipumus juoruiluun ja kaksinaamaisuuteen (siis avoimesti moititaan toisia vähän tuntemattomillekin selän takana)
- Liiallinen älykkyyden, tai "älykkyyden" tyrkytys
- Mieltymys feminismiin hieman äärimmäisenä / yleinen miesviha - kaikki mitä mies tekee tulkitaan haterlasit silmillä. Tähän liittyy myös nuorien, kauniiden naisten syvä halveksunta
- Mieltymys mustiin kaapuihin, suomalaisiin laukkuihin (Lumin ostoskassimalli)
- Puheessa vitsaillaan hassulla äänellä "tädeistä" viitaten itseensä ja kerrotaan miten täti sitä ja tätä hihitellen kovasti lopuksi kun on niin älyllinen verrattuna yllämainittuihin nuoriin beibeihin (ikisinkku ei tosin käytä sanaa beibe)
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutamia minun tuntemiani yhdistävät tekijät, itseasiassa kaikilla useampi tästä listasta piirteinä, yksinään siis mikään näistä ei tee ikisinkkua, vaan se yhdistelmä:
-Taipumus juoruiluun ja kaksinaamaisuuteen (siis avoimesti moititaan toisia vähän tuntemattomillekin selän takana)
- Liiallinen älykkyyden, tai "älykkyyden" tyrkytys
- Mieltymys feminismiin hieman äärimmäisenä / yleinen miesviha - kaikki mitä mies tekee tulkitaan haterlasit silmillä. Tähän liittyy myös nuorien, kauniiden naisten syvä halveksunta
- Mieltymys mustiin kaapuihin, suomalaisiin laukkuihin (Lumin ostoskassimalli)
- Puheessa vitsaillaan hassulla äänellä "tädeistä" viitaten itseensä ja kerrotaan miten täti sitä ja tätä hihitellen kovasti lopuksi kun on niin älyllinen verrattuna yllämainittuihin nuoriin beibeihin (ikisinkku ei tosin käytä sanaa beibe)
Ainiin ja siis kissat unohtuivat!! Kissoista puhutaan jatkuvasti "söpöllä" äänellä, kerrotaan ties mitä ällöttäviä/epäkiinnostavia sattumus muka ohimennen ja vähätellen mutta loukkaannutaan jos kukaan ei naura. Koiraihmisiä halveksutaan avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Äärifeministi joka halveksuu naisia? Varmaan niin outo henkilö, ettei ihmekään että ikisinkuksi jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse olen huomannut:
Mies: aina töissä tai työtön
Nainen: nariseva ääni ja kuiva naama
Oonkohan minä tuo nainen.
Kuvaile vähän lisää!
Vierailija kirjoitti:
- ruma
- läski
- tyhmä
- maalainen
Tollasia komboja nimenomaan näkee hyvännäkösten miesten kans...Välillä ihmettelen suuresti miksei sitten kuka tahansa löytäisi...Mutta ei tuollaset läskit porsaat kyllä löytää
No tossa varmaan pointti, että 30v alkaa olla sinkkumarkkinoilla jo melko vanha.
Miehellä se jos ei ole karismaattinen esiintyjä ja humoristi
Ulkonäön- tai luonteen puutteilla ei lopulta ole merkitystä jos kohtaa riittävän monta vastakkaisen sukupuolen edustajaa.
Sairaanhoitaja mies saa kyllä tehdä kaikkensa pysyäkseen sinkkuna, naisinsinöörille on ihan sama onko neljä lasta tai reilusti ylipainoa, mies löytyy muutamassa kuukaudessa siitä kun hakeutuu miesvaltaiseen työpaikkaan.
Samoin paikkakunta ratkaisee, monissa pikkupaikoissa paikoin on 60% - 80% enemmän nuoria sinkkumiehiä kun saman ikäisiä naisia. Naiselta ei siellä paljoa ominaisuuksia vaadita jotta miehiä on jono ovella.
Samoin joissakin isommissa paikoissa kuten Oulu, vaikka yliopistokaupunki, tosin Oulun yliopistossakin on reilu miesenemmistö opiskelijoita. Kaupungissa on yli 20% enemmän nuoria sinkkumiehiä kuin sinkkunaisia, sinne muuttaneet naiset ei montaa kuukautta ole sinkkuna oli ulkonäkö millainen tahansa, Helsingissä taas miehet löytää naisen nopeasti ja naisilla menee pidempään miehen löytämisessä.
Itse asiassa väestöliiton johtaja joskus sanoin että ikisinkun paras tapa löytää puoliso on vaihtaa paikkakuntaa sellaiseksi jossa enemmän vastakkaista puolta, tai vastaavasti vaihtaa työpaikkaa.
Se kysyntä ja tarjonta, määrää tässäkin.
Usein avioeron syynä on pettymys puolisoon. Elämä ei olekaan jatkuvaa rakastumisen tunnetta ja ihanaaa syliä. Kun pitäisi siirtyä rakastumisen tunteesta oikeasti rakastamaan - yleensä tämä tapahtuu puolen vuoden, vuoden kuluttua alkuhuumasta - ja ottaa vastuu, tehdä päätös rakastaa, vaikka tuntuisi miltä, monet rupeavat miettimään, antaako suhde yhtään mitään. Jos ihminen ei tässä vaiheessa kykene ottamaan vastuuta siitä, että antaako toiselle anteeksi, kantaa paljon toisen taakkoja ja on auttamassa häntä, ero saattaa tuntua parhaalta vaihtoehdolta.
Toinen syy avioeroon on usein se, että puoliso ei muutu ennalta luomiemme haavekuvien mukaiseksi. Olemme valinneet jonkun ja ajatelleeet, että saamme hänet mahtumaan hänet oikeisiin raameihin, kun rupeamme heti kouluttamaan ja kasvattamaan.
Usein me miehet viihdymme sohvalla katsellen televisiota. Joillakuilla on makkara kädessä ja kaljatölkki vieressä, kun vaimo yrittää kertoa jotakin. Emme kuule mitään, hörpimme vain olutta ja syömme makkaraa. Mutta äkkiä tulee tilanne, että vaimon lähtö on lähellä. Jostakin löytyy joku, joka kuuntelee. Työpaikalta tai ystäväpiiristä löytyy joku, joka osoittaa kiinnostusta, on valmis kuuntelemaan yökaudet pettyneen puolison tuntoja.
Emme osaa lukea toistemme ajatuksia. Emme ymmärrä toistemme tarpeita, ellemme kerro ja keskustele niistä.
- ruma
- läski
- tyhmä
- maalainen