Olen huolissani miehen juomisesta, onko tämä normaalia? (pidin kirjaa)
Joku täällä neuvoi pitämään kirjaa juomisesta ja niin tein. Oli huolestuttavaa huomata, että mies ei osaa olla pitkään juomatta. Mies ei ole koskaan silmiinnähden humalassa. Olen hänet kerran nähnyt oikein humalassa huojumassa, ja yritti haastaa riitaa ym oli hankalana. Samanlaisia piirteitä on havaittavissa kun on juonut paljon.
KE: 7 tölkkiä kaljaa
PE: 12 kaljaa
LA: 13 kaljaa, lasi viiniä
TI: 7 kaljaa
PE: 9 kaljaa
LA: 10 kaljaa
Tässävaiheessa yritti aloittaa elämäntaparemonttia, ja joi joka päivä viikon ajan vain lasin viiniä. Kun tajusin että lopetti kuurinsa, niin mies vain kommentoi että ei kalja ole pahaksi.
KE: kalja ja lasi viiniä
TO: lasi viiniä
PE: kalja ja lasi viiniä
LA: 5 kaljaa
SU: 6 kaljaa
MA-KE: lasi viiniä joka pvä
PE: 9 kaljaa
LA: 6 kaljaa
SU: 7 kaljaa
TI: 4 kaljaa
KE: 12 kaljaa
LA: 11 kaljaa
SU: 7 kaljaa, lasi viiniä
TI: 8 kaljaa
PE: 8 kaljaa
SU: 11 kaljaa
Havahduin itse tästä listasta. Mies oli aina väittänyt minulle, että minä pidän yllä huonoja tapojani ympäri viikkoa (eli syön karkkia) ja hän pitää kaljan juomiset viikonlopussa ja saunailloissa pari kaljaa. Lisäksi huomasin kuinka paljon hän piilotteli tölkkejä roskikseen! Mies ei itse tiedä tästä listasta ollenkaan. Kuinka muualla juodaan? Onko tämä ihan normaalia?
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Siis minun vaimolla ei ole mitään ongelmaa siinä että vedän itseni kunnon känniin lauantaisin. Oksentelen ja kaatuilen ympäriinsä. Muuten käyttäydyn normaalisti. Kannabista käyttäisin mieluummin mutta se on vaimon puolelta kielletty. Hänelle se on ehdoton ei. Valitettavasti ei taidat tajuta miten kova huume viina on.
Minun on ihan pakko nollata töiden takia itseni. Näen päivittäin tosi raskasta menoa työni puolesta ja näen painajaisia niistä. Kuolleita ihmisiä paljon.
Jos irtisanoutuisin ja alkaisin työttömäksi vaimo luultavasti jättäisi silloinkin. Eli ei teille naisille tuntuisi mikään kelpaavan. Onneksi oma vaimo pitää ihan normaalina että nollaan kunnolla itseni kerran viikossa siihen kuntoon että voin tukehtua viinaan.
Otapa yhteyttä työterveyshuoltoon, jos töiden vuoksi joudut juomaan joka lauantai itseltäsi tajun kankaalle.
Noo. Mun miesystävä kiskoo 18 kaljan laatikon perjantaina, sama ralli jatkuu sunnuntai- iltaan asti, eli menee noin 3 laatikkoa/ viikko. Yhteensä siis 54 annosta/ viikko.
Kommenteista päätellen on täysin normaalia av-mammojen perheissä
Ei ole normaalia. Normaalista menisi jos esim. Perjantaina juo 8 kaljaa (sekin aika paljon jos joka viikko joisi). Miehelläsi on alkoholiongelma.
Liikakäyttöä juu mut odotappa jos kunnolla sairastuu alkoholismiin . Noin on vielä pientä . Minulla meni pahimmillaan 20-30 annosta päivässä . Toki sairaalaan tämä sitten päättyi . Nyt loppuelämä toivon mukaan raittiina . Toki ei tämä raitis elämä ole mistään kotoisin . Täysin yksin on silti kun ei kelpaa ruma ukko kellekään . Toki elää varmaan pidempään näin kuin ryypäten joka päivä .
Aivan sairasta kyttäämistä ja kontrollointia. Kenenkään ei kannata jäädä suhteeseen, jossa joku pitää kirjaa tekemisistäsi ja punnituttaa ne tuntemattomilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia. Normaalista menisi jos esim. Perjantaina juo 8 kaljaa (sekin aika paljon jos joka viikko joisi). Miehelläsi on alkoholiongelma.
Palstamamma asettaa standardit 😂
Enemmän olisin huolissani tuosta mielenterveyshäiriöstä kun kyttäät ja nalkutat toisen tekemisistä julkisesti kaikille ulkopuolisille ennemmin kun keskustelisit kyseisen henkilön kanssa mikä teidän elämässä on hänen mielestä niin hirveää että ei kestä sitä selvinpäin. Jos ei pureudu juuri syihin niin oireiten korjaamisesta ei ole mitään hyötyä
Vanha juttu, mutta eihän tuolla noi päivä annokset edes ole mitään kovia.
Ja pelkästään olutta ja muutama lasi viiniä, ei siis kirkkaita lainkaan.
Ei aiheuta minkäänlaisia toimenpiteitä.
"LA: 13 kaljaa, lasi viiniä"
Tuosta viinistä olisin huolissani, muuten näyttää normaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Noo. Mun miesystävä kiskoo 18 kaljan laatikon perjantaina, sama ralli jatkuu sunnuntai- iltaan asti, eli menee noin 3 laatikkoa/ viikko. Yhteensä siis 54 annosta/ viikko.
Muuten ihan ok, mutta sunnuntainakin vielä?
Vierailija kirjoitti:
Aivan sairasta kyttäämistä ja kontrollointia. Kenenkään ei kannata jäädä suhteeseen, jossa joku pitää kirjaa tekemisistäsi ja punnituttaa ne tuntemattomilla.
Eihän kyttäämisen ja kontrolloinnin kielto koske kun miehiä jotka kohdistaa edellä mainitut naisiin. Naiset saavat ihan vapaasti kytätä ja kontrolloida miehiä eikä sille mitään voi kun ei naiset edes suostu yrittämään kohdella miehiä tasa-arvoisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kirkkoihmisiä vai mikä ongelma?
Salailu on aina pahamerkki, määrät nyt ei ole kauheita (popsi popsi porkanaa ja maksa verojaa). Kertoisiko juominen enemmän jostain muusta, jokin on vialla ja määrät kuullostaa itse lääkinnältä?
Aloitus oli provo, kirjoitustyylistä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet on sikoja.
Ja kaikki naiset ovat enkeleitä. Oma enkeli vain petti ja jätti, joten pahoittelut jos narautin. Piehtaroin kuitenkin omassa lätissäni ja en ole sinun sika. Miten toiset naiset aina tunnistaa sian ja ovat täysin sokeita hyvälle mihelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kirkkoihmisiä vai mikä ongelma?
Eikäku, taidan olla vaan niin kokematon. :)
Ei perjantain ja lauantain jälkeen enää pystyisi kolmatta päivää vetämään, varsinkin kun maanantait töitä.
Jos vahvistusta kaipaat johtopäätöksillesi, niin kyllä, miehesi on alkkis. Viikkokulutus vastaa normaalia kolmen kuukauden kulutusta, jos juovaa tyyppiä.
Miten paljon juo salassa?
Oma mies saattaa silmien edessä juoda kolme pitkää, mutta humalatilasta voisi kuvitella, että on kumonnut pullon kirkasta. Käy piilopullolla.