Olen huolissani miehen juomisesta, onko tämä normaalia? (pidin kirjaa)
Joku täällä neuvoi pitämään kirjaa juomisesta ja niin tein. Oli huolestuttavaa huomata, että mies ei osaa olla pitkään juomatta. Mies ei ole koskaan silmiinnähden humalassa. Olen hänet kerran nähnyt oikein humalassa huojumassa, ja yritti haastaa riitaa ym oli hankalana. Samanlaisia piirteitä on havaittavissa kun on juonut paljon.
KE: 7 tölkkiä kaljaa
PE: 12 kaljaa
LA: 13 kaljaa, lasi viiniä
TI: 7 kaljaa
PE: 9 kaljaa
LA: 10 kaljaa
Tässävaiheessa yritti aloittaa elämäntaparemonttia, ja joi joka päivä viikon ajan vain lasin viiniä. Kun tajusin että lopetti kuurinsa, niin mies vain kommentoi että ei kalja ole pahaksi.
KE: kalja ja lasi viiniä
TO: lasi viiniä
PE: kalja ja lasi viiniä
LA: 5 kaljaa
SU: 6 kaljaa
MA-KE: lasi viiniä joka pvä
PE: 9 kaljaa
LA: 6 kaljaa
SU: 7 kaljaa
TI: 4 kaljaa
KE: 12 kaljaa
LA: 11 kaljaa
SU: 7 kaljaa, lasi viiniä
TI: 8 kaljaa
PE: 8 kaljaa
SU: 11 kaljaa
Havahduin itse tästä listasta. Mies oli aina väittänyt minulle, että minä pidän yllä huonoja tapojani ympäri viikkoa (eli syön karkkia) ja hän pitää kaljan juomiset viikonlopussa ja saunailloissa pari kaljaa. Lisäksi huomasin kuinka paljon hän piilotteli tölkkejä roskikseen! Mies ei itse tiedä tästä listasta ollenkaan. Kuinka muualla juodaan? Onko tämä ihan normaalia?
Kommentit (324)
Kyllä se loppuu kun naama muuttuu keltaiseksi...
Siis sinä lasket jokaisen juodun tölkin ja merkitset muistivihkoosi. Tämä on pakko olla provo. Toki miehen alkoholin kulutus on runsaanpuoleista, sitä ei käy kiistäminen jos tuo pitää paikkansa, mutta olet sinäkin todella kontrolloiva, kun lasket tarkasti jokaisen juodun tölkin ja vielä merkitset kaikki määrät tarkasti vihkoosi. Musta sinä vaikutat ahdistavalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten työnsä hoitaa? Vai käykö töissä ollenkaan?
Käy töissä ja kaikki on siinä mielessä ok. Arki periaatteessa rullaa. Miehen unirytmi on jatkuvasti sekaisin, joten kotityöt jää usein hoitamatta, ja kämppä on sen näköinen. Nytkin nukkuu, kun eilisen illan joi kaljaa ja viskiä. Ja alkoi taas jotain riitaa haastamaan kun oli juonut väkevämpiä.
Ap
Tämän on jo huisin vanha ketju, mutta henkilö , joka käyttää alkoholia noinkin paljon tai vähemmänkin , tekee työnsä puoliteholla, nukkuu jatkuvasti huonosti, psyyke ei ole kunnossa .
Henkilö ei sitä itse tiedosta, koska näin on jatkunut jo liian kauan. Ei muista minkälaista oli elää nuppi selvänä ja freesi olotilla.
Jos ap:n mies on jatkanut tuota ,mitä oli 2016 , ei ole enää terve , eikä mahdollisesti myös tuossa liitossakaan, jos eivät ole molemmat samassa suoss.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satuin myös huomaamaan, että hän oli salaa minulta juonut leivontaan tarkoitettua rommia. Oli iso rommipullo, jonka oli jossain vaiheessa kumonnut tyhjäksi.
Ap
Tämä nyt ainakin viittaa alkoholismiin.
Höpö höpö
Akoholisti ainakin oli v 2016 . Nyt on maksa ja haima sökönä. Itse saa sairautensa valita.
Eukko nalkuttaa ja kyttää, jos pari kaljaa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä lasket jokaisen juodun tölkin ja merkitset muistivihkoosi. Tämä on pakko olla provo. Toki miehen alkoholin kulutus on runsaanpuoleista, sitä ei käy kiistäminen jos tuo pitää paikkansa, mutta olet sinäkin todella kontrolloiva, kun lasket tarkasti jokaisen juodun tölkin ja vielä merkitset kaikki määrät tarkasti vihkoosi. Musta sinä vaikutat ahdistavalta ihmiseltä.
Älä lässytä-, runsaanpuoleista, -se on runsasta, alkoholisti hän on.
J. Uoppo kirjoitti:
Niinpä, äkykkyysosamääräsi on todella alhainen, pari on mielestäsi sama kuin parikymmentä😂
Yllätä mies ostamalla kerralla viikon kaljat hänelle, eli jotain 3x12-packia. Läväytä ne miehen eteen ja sano, että tässä sulle viikoksi kaljaa!
Vierailija kirjoitti:
J. Uoppo kirjoitti:
Niinpä, äkykkyysosamääräsi on todella alhainen, pari on mielestäsi sama kuin parikymmentä😂
Ei sinunkaan ällilläsi Mensan ovia kolkutella, kun et tuon nikkiä älynnyt.
Eli juoppohan juuri noin ajattelee, että ottaa pari kaljaa kun juo koko pakin.
Ihme kyttäämistä. Mäkin rupeisin kyttäämään jotain yhtä tyhjänpäiväistä kuten montako arkkia vessapaperia käyttää päivittäin ja sitten tekisin muistiinpanoja. Ihme kyttääjä ja sitten naiset yläpeukuttaa. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Yllätä mies ostamalla kerralla viikon kaljat hänelle, eli jotain 3x12-packia. Läväytä ne miehen eteen ja sano, että tässä sulle viikoksi kaljaa!
Meillä oli yli 20v sitten naapuri, joka perjantaisin osti viinitonkan ja silloin suosiossa olleen "mäyräkoiran" eli pahvipakkauksen, jossa oli 12 olutta tai lonkeroa.
Tällä naapurilla loppuivat aina lauantai-iltana juomat kesken ja hän oli vailla kuskia hakemaan huoltoasemalta lisää(tavallisesti mäyräkoiran).
Vaimoni sanoi, että osta perjantaina kerralla korillinen, ettei lopu kesken.
Naapuri suuttui: "Miksi juopoksi sinä minua luulet?"
Normaaliälyinen ihminen(insinööri esimiestehtävissä), mutta niin se juoppous muuttaa ajattelua ja persoonaa.
P.S. hän oli eronnut, tiukkapipo vaimo kuulemma nalkutti, jos ottaa joskus pari kaljaa
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia. Ja mä sentään olen suhteellisen liberaali juomisen suhteen. Äkkipäätään laskien tossa oli yksikin viikko, missä mies joi 34 kaljaa plus lasin viiniä. 34!! Juu ei. Kerrasta poikki kokonaan, jos ei muuten osaa vähentää.
Väärin laskettu, jos laskutoimituksesi koski aapeen ekaa listaa. 6 päivää ja 58 kaljaa plus lasi viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vahvistusta kaipaat johtopäätöksillesi, niin kyllä, miehesi on alkkis. Viikkokulutus vastaa normaalia kolmen kuukauden kulutusta, jos juovaa tyyppiä.
Miten ihmeessä laskeskelet, että tuo viikkokulutus riittää kolmelle kuukaudelle?
Taidat olla melkoinen provo?
Tuossa ensimmäisellä viikolla 32 olutta ja toisella viikolla 26 olutta.
Kyllä nuo ovat ihan normaalin aikuisen miehen kulutuksia, tosin päivää kohden määrät ovat vieläpä alhaiset.
Määrät on suuria. Taidat itse olla alkokuplassasi.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vahvistusta kaipaat johtopäätöksillesi, niin kyllä, miehesi on alkkis. Viikkokulutus vastaa normaalia kolmen kuukauden kulutusta, jos juovaa tyyppiä.
Miten ihmeessä laskeskelet, että tuo viikkokulutus riittää kolmelle kuukaudelle?
Kyllä nuo ovat ihan normaalin aikuisen miehen kulutuksia, tosin päivää kohden määrät ovat vieläpä alhaiset.
Ei prkele, mikä sieppo selittelemässä. Normaali mies on tuosta kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kyttäämistä. Mäkin rupeisin kyttäämään jotain yhtä tyhjänpäiväistä kuten montako arkkia vessapaperia käyttää päivittäin ja sitten tekisin muistiinpanoja. Ihme kyttääjä ja sitten naiset yläpeukuttaa. Huh huh.
Tää. Mä lähen nyt hakemaan olutta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei prkele, mikä sieppo selittelemässä. Normaali mies on tuosta kaukana.
Mikä se on se normaali ja kuka sen saa määritellä?
Maksa-arvot alkavat suurentua, kun terve, työikäinen nainen käyttää alkoholia säännöllisesti 7 annosta viikossa. Miehellä vastaava luku on 14 annosta viikossa.
Tätä pienempi säännöllinen käyttömäärä on vähäisen riskin käyttöä. Suuren riskin alkoholinkäyttöä on naisilla 1216 annosta ja miehillä 2324 viikossa.
Noista suuren riskin määristä ap:n ukkeli vetää tuplat ellei triplat. Kyllä on ihmisillä kohtuukäytön rajat hakusessa. Itse en juo alkoholia juuri ollenkaan. Saunakaljasta tulee huono olo. Lasin laatuviiniä voi joskus ottaa päivällisellä. En ottaisi myöskään kumppania, joka juo enemmän kuin minä. Kaikkea te katselettekin.