Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulluin/erikoisin sääntö, jonka tiedät jossain perheessä olevan?

Vierailija
02.01.2016 |

Tästä oli keskustelu demi.fi:ssä joskus vuonna nakki ja kivi ja siellä sai hyvät naurut joten ajatettelin tehdä tännekin :)

Tämä ei ole omani mutta joku kirjoitti sinne että hänen tuttavaperheessään oli sellainen sääntö etteivät tytöt (teinejä) saaneet käyttää mitään hajusteita, siis edes deodoranttia. Syystä että vanhemmat eivät halunneet että he tutustuvat poikiin ja hyväntuoksuisena se onnistuisi helpommin :D

Kommentit (3002)

Vierailija
2261/3002 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuapurissa pittää riisua piällysvuatteet ja kengät poekkeen, kun käypi makkoomaan sänkkyyn.

Vierailija
2262/3002 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheessä oli kielletty lapsilta television mainoskatkojen näkeminen. Kun televisiossa tuli mainoskatko niin TV meni kiinni. Lapset myös tottelivat. Sama asia radion kanssa. Mainoskatkoja ei kuunneltu ja piste.

Kuulostaa hauskalta ja oudolta mutta kun tätä oikeasti ajattele vähän syvemmin niin ei hullumpi sääntö.

Niin että voidaan kyllä ilmaiseksi katsoa niitä ohjelmia, jotka on rahoitettu mainosrahoilla, mutta vastustetaan niitä mainoksia, joiden ansiosta ohjelmia voidaan kanavalla esittää.

TV-kanava saa mainosrahansa siitä riippumatta, katsooko joka ikinen ihminen ne mainokset vai ei. Ei mainoksilla koskaan pyritäkään siihen, että joka ikinen miljoonasta katsojasta tuijottaa herpaantumatta ja ostaa heti kaikki mainostetut tuotteet. Useimmat varmaan vaihtavat kanavaa tai menevät puuhaamaan jotain muuta mainoskatkon ajaksi, ja turha siitä on ketään syyllistää. 

Ei saa tulevaisuudessa jos ohjelmalla ei ole tarpeeksi katsojia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2263/3002 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen lukenut KOKO ketjun ja jokaisen kommentin. Että tälläisiä vanhempia löytyy suomesta?! Seuraavat säännöt on ihan hulluja mutta löytyvät tässä ketjussa:

-Ei saa sulkea vessan ovea kun käy tekemässä tarpeita. 

-2 arkkia wc paperia per henkilö ja päivä.

-Älä vedä vessaa kuin kerran päivässä/viikossa tai vain isä saa vetää vessan.

-Ulkona pitää olla joka päivä 1-3h säästä riippumatta.

-Särkylääkkeitä ei lapsille kun ei ne oikeasti tunne kipua tai niistä tulee heti narkomaaneja.

-Pitkät hiukset on ho_mon merkki pojilla ja h_ uoran merkki tytöillä.

-Äiti pesee kaikki "lapset" 2-17v ja isä tarkistaa onko puhdasta. 

-lasten kaverit jos ottavat 2 eri leivänpäällistä samalle leivälle niin selkään saa antaa.

-lasten yökylä kaverit ei saa käyttää vessaa kl20-06 välillä koska silloin pitää nukkua

-jos sääntöjä rikkoo tietämättä niin remmistä tulee.

-ulkosaunaan ei saa ottaa pyyhettä vaan pitää alasti juosta taloon saunasta vuodenajasta riippumatta.

Sitten pari kertaa luin että vanhemmat leikkasivat lastensa häpykarvat saksilla?!!?!?!? Ei kai oikeasti?!!

Vierailija
2264/3002 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaverilla oli sääntö lapsilleen, että verhoihin ei saa koskea. Niitä ei saanut siirrellä ikkunan eteen vaan ne piti vaan roikkua paikallaan. Heti mylväisi että ei saa koskea verhoihin. Kertoi tätä siis minulle, en ole ollut näkemässä. 

Suu auki kuuntelin, että mitä hittoa.

Ymmärrän jos kieltää ettei niissä saa roikkua, jos olisi roikuttu, mutta ettei saa edes koskea. 

Meillä ei saa koskea verhoihin, olitko meillä? Syy tähän se, että vanhassa talossa ikkunalasien läpi tulee paljon enemmän kuumuutta ja kylmää ja verhot ovat ikkunoissa syystä, eivätkä vain koristeena, eri vuodenaikoina eri tavalla. On myös inhottavaa, kun verhoja vedellään miten sattuu, eikä sitten laiteta koskaan takaisin kuten kuuluu. 

On myös niitä, jotka pelkästään esteettisistä syistä haluaa kieltää verhoihin koskemisen ja ymmärrän kyllä senkin, verhot ovat iso ja näkyvä osa sisustusta.

Meillä ei saa koskea verhoihin, koska olen asennellut ne niin kuin pitää, eikä ole mitään syytä vetää niitä ikkunan eteen. Verhot ovat osa sisustusta, kuin kehys ikkunalle. Luovat viihtyvyyttä ja hyvää tunnelmaa. Niihin ei kosketa!

Olet kyllä aivan kujalla, jos luulet, että verhojen tarkoitus on kehystää ikkunaa, eikä ole mitään syytä vetää niitä ikkunan eteen. No pitäähän jotkut lippalakkiakin väärinpäin päässään.

Verhot ovat osa sisustusta, eikä niihin kosketa, koska ne on aseteltu kehystämään ikkunaa. Valon määrää voi säädellä esim. kaihtimilla, ei niitä verhoja vedellä edestakaisin. Tuntuu ajatuksenakin ihan sopimattomalta, mutta makunsa kullakin.

Minusta kyllä näyttää kauniimmalta että on verhot ikkunan edessä kuin kaihtimet. Jos verhot ovat aina sivussa, niin niitä ei näe koskaan, vaikka on ehkä kalliilla rahalla ostettu. 

Voihan ne verhot tietysti vaikka naulata seinään, jos niitä ei saa liikutella, mutta minusta tuo on kyllä outoa.

Kyllä meillä verhot näkyy, vaikka ja kun ne on aseteltu hyvin. Hirveän näköistä sellainen, että verhot repsottaa miten sattuu ja niitä revitään edestakaisin.

Verhohysteria. Vain AV:lla.

Ei se mitään hysteriaa ole, vaan sisustuksellinen ja viihtyisyyttä luova asia.

Vierailija
2265/3002 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän tuttuperheessä ei saa syödä leipää kuin max kaksi palaa. Lapset liikkuvaisia alakoululaisia. Esim. Iltapalapöydässä lapsi yrittää ottaa kolmatta palaa niin jompi kumpi vanhemmista stoppaa sen "ei sun tartte enää syödä" ja kun lapsi kysyy perusteluja "muuten leipää menee liian paljon"...

Meillä oli myös tuollainen sääntö. Siskoni alkoivat sitten tehdä kerrosleipiä. Nyt on yli viiskymppisinä ylipaino-ongelma jokaisella. Ei se nyt tietenkään siitä johdu.

Meillä on pakko rajoittaa lapsen iltasyömistä, kun aamupala ei maistunut ollenkaan. Tästä oli seurauksena se, että koulussa oli jo nälkä pari tuntia ennen lounasta ja jatkuvia vatsanpuruja. Nyt iltasyömistä on rajoitettu ja aamupala maistuu paremmin ja vatsapurut loppuneet. Meillä 8 vuotiaan iltasyöminen ennen muutoksia oli tyyliin 3 kananmunaa, grillimakkara, 3-4 siivua leipää ja leikkeleitä sekä iso muki kaakaota. Taisi olla jotain 4-5 kertaa se, mitä söi päivällisellä. Muulloin meni aika ohuella syömisellä vaikka hyvää ruokaa olisi ollut tarjolla niin paljon kuin haluaisi ottaa.

Pointtina vain, että joskus kummalliselta tuntuviin sääntöihin voi olla ihan järkevä syy.

Monesti näissä säännöissä varmaan alunperin on joku syy. Mutta usein käy niin että se alkuperäinen syy unohtuu ja ihmiset toimivat samalla tavalla, vaikka alkuperäinen syy "poikkeavaan toimintaan", olisi jo kadonnut.

Varsinkin vanhemmilla sukupolvilla on jotain tällaisia päähänpinttymiä. Esim. joku terveysluulo jostain 70-luvulta, joka on ajat sitten kumottu, mutta edelleen pidetään siitä kiinni.

Tai yksintertainen väärinymmärrys: olihan tällä palstallakin joskus keskustelu siitä, kuinka jonkun appiukko oli huutanut perheen pojalle, kun oli tuonut saunaan vesipullon, koska "saunassa ei saa juoda" Kuuluu muka hyviin tapoihin. Oikeastihan tämä sääntö on tullut siitä, että rantasaunassa on käytetty järvivettä, joka ei soveltunut juotavaksi, mutta appi on kuvitellut koko ikänsä tämän olevan joku yleinen kohteliasuussääntö.

Vierailija
2266/3002 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt varsinaisesti ole sääntö, mutta tapa kuitenkin. Ystäväni huuhteli  lattiamopin vessanpöntössä siivouksen jälkeen. Olipahan sitten valmis seuravaan siivoukseen :)

Järkytyin. Voiko oikeasti tällaisia ihmisiä olla olemassa. Vessan pöntölle ja lavuaarille kuuluu olla omat rätit, joilla ne pestään. Ja lattialle oma rätti.

Vierailija
2267/3002 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin perheessä kaikkien lapsien piti mennä samaan aikaan nukkumaan eli kello 21.00. Silloin piti olla sängyssä hiljaa ja huoneista valot pois. Sama käsky koski kaikkia lapsia ikään katsomatta niin pitkään kuin he asuivat kotona. Kaverinikin joutui vielä 20-vuotiaana menemään siihen aikaan nukkumaan, vaikka oli jo täysi-ikäinen mutta asui vielä lapsuudenkodissa. Se kun oli heillä lasten nukkumaanmenoaika. Niin oli myös lomilla, silloinkaan siitä ei lipsuttu.

Mitä sitten? Meillä on tuo sääntö arkena myös. Minä joudun heräämään aamulla klo 5, että ehdin käyttää koirat ulkona ja mennä töihin seitsemäksi, kun ei satu työpaikka olemaan kodin vieressä. Mieheni heräilee yleensä noin 5.30. Meillä ei katsota TV:tä enää klo 21 jälkeen ja jokaisen on hoidettava hampaidenpesut ja vessakäynnit ennen sitå. Teini (15 v.) myös menee omaan huoneeseen klo 21 mennessä ja on hiljaa. Joskus lukee sängyssä kirjaa, joskus menee suoraan nukkumaan. Viikonloppuisin saa valvoa noin yhteentoista. Minä en unirytmiin pistä ihan sekaisin edes viikonloppuna. Teini tietää, että jos tuo kaverin yökylään, silloinkin on hiljaisuus klo 23. Lomilla myös.

Tuota on varmaan vaikeaa ymmärtää heidän, jotka saa aamulla nukkua klo 7 asti. Silloinhan se riittää, että asunto hiljenee klo 23 ja silti jää 8 tuntia aikaa unelle. Ei meilläkään lapsuudenkodissa myöhään valvottu. Äiti oli leipomossa töissä ja työt alkoi viideltä. Äiti heräsi neljältä. Isä lähti tehtaaseen kävelemään kuudelta ja herätti silloin kouluun lähtijät.

On siitä jäänyt se hyvä puoli, että nyt aikuisenakin käyn usein pyöräilemässä, kävelemässä tai kuntosalilla yleensä ennen työpäivää. Tänäänkin olin metsässä kävelemässä klo 5-6.30, aivan ihana ilma. Luultavasti menen illalla sänkyyn klo 21 mennessä, kun alkaa väsyttää. Mieheni valvoo pidempään. Hän tänäkin aamuna nousi sängystä vasta kahdeksalta.

On kamalaa, että jotkut joutuvat heräämään töihin klo 4 aamulla, vielä jonnekin leipomoon, koko ikänsä jos tuommoista tekisi, niin tuntuisi varmaan jälkeenpäin vanhana, että elämä on mennyt hukkaan. Tai jos elämänsä tehtaassa uurastaisi, onneksi tehtaissa sentään on välillä lomautuksia ja lama aikoja, jolloin ihmiset saavat levätä. Monet ihmiset suostuvat vielä nykyäänkin kaiken maailman turhauttaviin hommiin...joissa lähtee loppujen lopuksi järki. Tämä ei tähän liity muuten kuin, että ehkä vanhempina on monesti juuri näitä järjen melkein menettäneitä, jotka sitten keksii näitä älyttömiä sääntöjä.

Tuossa kommentissa huokuu jotenkin se ymmärtämättömyys, mistä leipä tulee pöytään. Muistan kun mieheni veljellä oli häät ja tuleva rouva sai kauheat raivarit, kun ei saanut hääkakkuja ennen kymmentä lauantaiaamuna. Häpesin hänen meteliään vierellä, kun oltiin tekemässä kakkutilausta ja kondiittori selitti, että jos tuoretta monikerroksesta kakkua halutaan, niin sellaisen tekemiseen kuluu monta tuntia. Se on sitten juustotorttu vaihtoehtona, jos aamuvarhaisella pitää olla valmis.

Tai tuo tehdas. Jos ihmiset on valmiita vähentämään kulutustaan, varmaankaan joka tehtaassa ei tarvita kolmessa vuorossa porukkaa. Älä osta valmisruokaa. Tai muovituotteita tai suomalaisia meikkejä. Osa tehtaista tietysti tarvitsee miehityksen joka vuoroon. Vaarallisten kemikaalien tai ohjaamon laitteiden käyttämisen takia takia. Ei tule lämmitystä taloihin tai bensiiniä autoon tai sähköä, jos kukaan ei valvo prosesseja. Ei ole itselläni kokemusta, mutta suvussa on monessa polvessa tehdastyöntekijöitä.

Nyt tulee ohis, mutta tulkoot: Totta puhut, mutta tuollainen vuorosuunnittelu ole mitenkään pakollinen.

Sen sijaan, että aamuvuoro vääntäytyy neljältä töihin, voi yövuoro tehdä ne aamun asiat. Itse olin aikoinaan vuorotyössä ja meillä yövuoro oli 23-08. Aamuvuoro tuli siis 7:30 töihin, eli ei mitenkään epäinhimillisen aikaisin. Tässä välissä portaittain kaksi välivuoroa ja nämä siis kiersivät, eli ei ollut pakko aina tehdä tiettyä vuoroa, jos ei halua.

Se yövuorokaan ei ollut mitenkään paha, sillä heräilin samoihin aikoihin, kun toimistotyössä olevat kaverit ja kerkesin tekemään kaikkea samaa mitä hekin, koska mulla oli ihan sama aika vapaana vuorokaudesta, kuin heilläkin. joskin kun he valmistautuivat nukkumaan, minä valmistauduin töihin.

Joku neljältä herääminen taas olisi ihan tappo, koska silloinhan nukkumassa pitää olla ihan viimeistään klo 20:00. Siis jo unten mailla, jos meinaa 8h unta saada. Eli nukkumaan kai 19:30 ja yöpuulle aletaan valmistautumaan joskus 18 jälkeen? Siinä menee kyllä kaikki sosiaalinen elämä, harrastukset yms. sivu suun. Ikinä en tuollaiseen vuoroon säännöllisesti kyllä suostuisi. 

-eri

Vierailija
2268/3002 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppilassa ei saa kiipeillä kivien päälle ettei sammalta irtoa.

Mulla on mökillä muutama iso kivi joiden päällä on paksu kerros kaunista sammalta. Olisin tosi vihainen jos joku menisi remuamaan kivien päälle ja tuhoaisi sammalen ja kauniin näkymän. Annan arvoa luonnolle ja ympäristölleni.

Mä olen tästä kanssa vähän samaa mieltä. Mun mielestä ihan verrattavissa siihen, että esim. kukkapenkkejä ei tallota. Kukatkin sentään voisi istuttaa uusiksi, mutta jonkun paksun sammalkerroksen takaisinkasvamiseen voi mennä vuosikymmeniä.

Vierailija
2269/3002 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin perheessä kaikkien lapsien piti mennä samaan aikaan nukkumaan eli kello 21.00. Silloin piti olla sängyssä hiljaa ja huoneista valot pois. Sama käsky koski kaikkia lapsia ikään katsomatta niin pitkään kuin he asuivat kotona. Kaverinikin joutui vielä 20-vuotiaana menemään siihen aikaan nukkumaan, vaikka oli jo täysi-ikäinen mutta asui vielä lapsuudenkodissa. Se kun oli heillä lasten nukkumaanmenoaika. Niin oli myös lomilla, silloinkaan siitä ei lipsuttu.

Mitä sitten? Meillä on tuo sääntö arkena myös. Minä joudun heräämään aamulla klo 5, että ehdin käyttää koirat ulkona ja mennä töihin seitsemäksi, kun ei satu työpaikka olemaan kodin vieressä. Mieheni heräilee yleensä noin 5.30. Meillä ei katsota TV:tä enää klo 21 jälkeen ja jokaisen on hoidettava hampaidenpesut ja vessakäynnit ennen sitå. Teini (15 v.) myös menee omaan huoneeseen klo 21 mennessä ja on hiljaa. Joskus lukee sängyssä kirjaa, joskus menee suoraan nukkumaan. Viikonloppuisin saa valvoa noin yhteentoista. Minä en unirytmiin pistä ihan sekaisin edes viikonloppuna. Teini tietää, että jos tuo kaverin yökylään, silloinkin on hiljaisuus klo 23. Lomilla myös.

Tuota on varmaan vaikeaa ymmärtää heidän, jotka saa aamulla nukkua klo 7 asti. Silloinhan se riittää, että asunto hiljenee klo 23 ja silti jää 8 tuntia aikaa unelle. Ei meilläkään lapsuudenkodissa myöhään valvottu. Äiti oli leipomossa töissä ja työt alkoi viideltä. Äiti heräsi neljältä. Isä lähti tehtaaseen kävelemään kuudelta ja herätti silloin kouluun lähtijät.

On siitä jäänyt se hyvä puoli, että nyt aikuisenakin käyn usein pyöräilemässä, kävelemässä tai kuntosalilla yleensä ennen työpäivää. Tänäänkin olin metsässä kävelemässä klo 5-6.30, aivan ihana ilma. Luultavasti menen illalla sänkyyn klo 21 mennessä, kun alkaa väsyttää. Mieheni valvoo pidempään. Hän tänäkin aamuna nousi sängystä vasta kahdeksalta.

On kamalaa, että jotkut joutuvat heräämään töihin klo 4 aamulla, vielä jonnekin leipomoon, koko ikänsä jos tuommoista tekisi, niin tuntuisi varmaan jälkeenpäin vanhana, että elämä on mennyt hukkaan. Tai jos elämänsä tehtaassa uurastaisi, onneksi tehtaissa sentään on välillä lomautuksia ja lama aikoja, jolloin ihmiset saavat levätä. Monet ihmiset suostuvat vielä nykyäänkin kaiken maailman turhauttaviin hommiin...joissa lähtee loppujen lopuksi järki. Tämä ei tähän liity muuten kuin, että ehkä vanhempina on monesti juuri näitä järjen melkein menettäneitä, jotka sitten keksii näitä älyttömiä sääntöjä.

Miksi tämä nyt meni niin tunteisiin? Yhtä lailla voisi väittää että elämä menee ohi, jos nukkuu aamuisin yhdeksään tai kymmeneen, kun voisi herätä viideltä tai kuudelta. Osa ihmisistä on luonnostaankin aamuvirkkuja. Get over it. Vai oletko kateellinen?

No tänään kävin salilla ohjatulla tunnilla klo 20:00 ja sitä ennen näin kaveria kahvilla. Kumpaakaan näistä en olisi voinut tehdä jos pitäisi olla unten mailla jo klo 20:00 että ehtii neljäksi heräämään, kuten tuossa alkuperäisessä viestissä mainittiin. 

Ennen vanhaan ilman nettiä ei olisi edes voinut mitään sarjoja, leffoja tai tuskin edes uutisiakaan katsomaan, jo noin aikaisin on jo nukkumassa. Seitsemän uutiset juuri ehtisi kuuntelemaan hampaita pestessä.

Itse en ymmärrä miten voi sanoa, että elämä ilman ystäviä, viihdettä tai harrastuksia on parempaa ihan siitä ilosta, että voi mennä 20:00 nukkumaan, että saa nököttää yksin pimeässä klo 4 aamulla, ellei nyt kaikki kaverit esim. ole samassa rytmissä.

"Aamuvirkuksi" lasken jonkun joka herää vapaapäivänäkin vaikka klo 7, ei mitään aamuyön kyöpeleitä, joista tässä puhuttiin.

Vierailija
2270/3002 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa mennä syömään ennen kuin on käynyt vessassa tekemässä tilaa.

Ilmankos kaikki oli niin hoikkia.

Vierailija
2271/3002 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työkaveri ei myöskään antanut lapsensa koristella kuusta. Koristeli itse että sai bling bling pallot juuri oikeille kohdille.

Vierailija
2272/3002 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitähän riittäisi, mutta kerrotaan nyt yksi. Meillä piti aina kuivata suihku alue pyyhkeellä, siis lattiat, suihkuseinä, kaakelit ja itse suihku. Isä aina tarkasti jäljen ja raivosi jos vesipisaroita jäi näkyviin. Koski myös vieraita ja poikaystäviäni on komennettu ruokapöydästä suihkua kuivaamaan kun on havaittu vettä jossain silikonisaumassa.

En ole vieraillut enää vanhemmillani vuosiin.

Vierailija
2273/3002 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lättyskii

Vierailija
2274/3002 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on perhe, jossa pitää aina ostaa kaikilta matkoilta perheenjäsenille tuliaisia. Tämä olisi ymmärrettävää jos kyse olisi nuorista lapsista, mutta tuliaisia odottavat aikuiset ihmiset, kuten isovanhemmat.

Tässä perheessä on vieläpä niin, että parikin perheenjäsentä asuu töiden vuoksi toisessa maassa, eli reissaamista puolin ja toisin kertyy siinä mielessä enemmän. Mutta tuliaisia odotetaan näiltäkin reissuilta, vaikka kyse on sukuloimisesta paikassa jossa on käyty kymmeniä kertoja.

Usein on ollut niin, että matkan viimeisenä päivänä juostaan hiki hatussa etsimässä tuliaisia sille ja tälle ja tuolle. Isoäitikin saattaa loukkaantua, jos hänelle ei tuoda mitään.

Tuliaiset eivät edes ole mitään pieniä juttuja, vaan kaikki odottavat vaatteita, koruja, kirjoja, tiettyä kosmetiikkaa tai jotain tiettyjä herkkuja jne.

Minusta tuntuu vähän pikkumaiselta, jos aikuinen ihminen loukkaantuu siitä, että hänelle ei ole tuotu tuliaisia toiseen Euroopan maahan kohdistuvalta sukulointireissulta joka on jo toinen lajissaan puolen vuoden sisään.

Muutenkin, mihin aikuiset ihmiset tarvitsevat tällaista tavaramäärä?

Käyn työni puolesta usein UK.ssa.

Meillä on kaapissa aina Englannin lakritsaa ja tummaa teetä.

Kaupunkien laitamilla on ns punnan kauppoja.

Mm minun sisareni ei saa lentää, keuhkoissa vika, minun vanhemmat eivät osaa kieliä.

Minulla on onneksi toisessa päässä kollega, joka välillä laittaa viestiä hän on menossa sinne punnan kauppaan, tuonko jotain.

Itse asiassa hänen vaimonsa ostaa aina jotain 20 punnalla. Keväällä, kun pitkästä aikaa pääsin sinne, oli vaimo ostanut minulle Ellun mukeja.

Jaoin ne kotona ja jokaisella oli kupissa teetä, kun katsoivat hautajaisia.

Pieni vaiva, edullinden ja paljon iloa

Vierailija
2275/3002 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutussa perheessä lapset eivät saa olla olohuoneessa.

Vierailija
2276/3002 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että vessapaperia ei saa käyttää kuin kaksi palaa per vessareissu. Mahtaa olla koko perheellä melkoiset jarruraidat alushousuissa.

En käytä yhtään palaa. Suihkutus ja puhdasta on.

Vierailija
2277/3002 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään perheen isä kielsi aikuisen tyttärensä nukkumasta samassa huoneessa poikaystävänsä kanssa.

Vierailija
2278/3002 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työkaveri ei myöskään antanut lapsensa koristella kuusta. Koristeli itse että sai bling bling pallot juuri oikeille kohdille.

Meillä taas on ehdoton sääntö, että lasten laittamia koristeita EI SAA korjailla. Yksikin vuosi meillä oli kuusi, jossa lähes kaikki koristeet olivat 90 - 130cm korkeudella. Pari hassua koristetta taisin ehtiä laittaa korkeammalle... :)

Vierailija
2279/3002 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitähän riittäisi, mutta kerrotaan nyt yksi. Meillä piti aina kuivata suihku alue pyyhkeellä, siis lattiat, suihkuseinä, kaakelit ja itse suihku. Isä aina tarkasti jäljen ja raivosi jos vesipisaroita jäi näkyviin. Koski myös vieraita ja poikaystäviäni on komennettu ruokapöydästä suihkua kuivaamaan kun on havaittu vettä jossain silikonisaumassa.

En ole vieraillut enää vanhemmillani vuosiin.

Tää sääntö on ihan tänä päivänäkin yhdessä tuttavaperheessä...olin hämmentynyt kun saunottiin siellä ja rouva jossain vaiheessa kysyi, joko olen suihkutellut loppuun. Ja kun vastasin kyllä, alkoi pyyhkeellä kuivaamaan kylppärin seiniä ja hanoja yms

Vierailija
2280/3002 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju saa oman lapsuuden tuntumaan todella onnelliselta vaikka vanhemmat riiteli usein ja isä joi ja oli rasittava.

Silti meitä lapsia kohdeltiin ihmisinä, eikä ollut mitään kieroutuneita tapoja. Tahdon oikeastaan kiittää kaikkia, jotka on kirjoittaneet tähän ketjuun koska tää on oikeasti tuonut perspektiiviä elämään. Tunnen itsenikin ihan superhyväksi äidiksi vaikka joskus huudankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan