Olipa varsinainen uusivuosi tapailemani miehen luona.
Mies pyysi luokseen juhlimaan uuttavuotta đ. Olemme tapailleet vajaa 2kk. Kysyin voinko tuoda jotain, sanoi ettei tarvi hĂ€n hoitaa kaiken. Vein kuitenkin pullon kuohuvaa.
Ei raketteja, ei tinoja, ruoaksi pelkkiÀ nakkeja ja sinappia. KÀvimme saunassa ja nÀki mut ensi kertaa alasti ja sanoi vau. LÀhdin 01 taksilla kotiin vaikka tarkoitus oli jÀÀdÀ yöksi. Niin ja aivan unohtui, juomaksi vain olutta ja wiskiÀ.
Todellakin parempi vuosi tulossa ilman hÀntÀ.
Mukavaa uuttavuotta kaikille đ đ
Kommentit (231)
Sukulaiseni meni aikoinaan poikaystÀvÀlleen ekaa kertaa kylÀÀn ja poikkis oli luvannut tarjota aterian. Ateria oli pussikeittoa. Sen koommin mies ei olekaan mitÀÀn kokannut.
MenivÀt naimisiin. 4 lasta. Mies on menestyvÀ lakimies ja kÀyttÀvÀt runsaasti kodinhuoltopalveluja. Siis kodinhoitoa, ruuanlaittoa, siivousta, lastenhoitoa. Rouva on vaatimattomassa työssÀ puolipÀivÀisenÀ.
AP etsinee parempaa tarjoavan miehen. Se on edullista.
Et ollut paremman vÀÀrti, kestÀ totuus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle olisi kelvannut nuokin tarjottavat, mutta ei yleensÀ ole ollut senkÀÀn vertaa. Ja vaikka on jÀÀnyt yöksi niin seuraavana pÀivÀnÀkin mies on hakenut pelkÀstÀÀn itselleen ruokaa, kaapissa kun ei ole ollut mitÀÀn. SiinÀ sitten katsot suu auki ettÀ ai jahas, miehen mielestÀ sitten on vissiin aika lÀhteÀ kotio syömÀÀn.
SepÀ siinÀ onkin. Jos olet tyytyvÀinen tuollaiseen kohteluun, sellaista saat osaksesi. Kannattaa kasvattaa selkÀranka.
Mites nyt vaikkapa ensimmÀisillÀ treffeillÀ voisi olla tyytyvÀinen tai tyytymÀtön, ja kun sama tapahtuu kymmeniÀ kertoja, useiden miesten kanssa, niin en kyllÀ ymmÀrrÀ vÀlttÀmÀttÀ miten selkÀranka tÀssÀ auttaa. Paitsi ettÀ enÀÀ en treffaile yhtÀkÀÀn.
Olet jo alunperin liikkunut "huonossa" seurassa. Jos treffikaveri todellakin hakee aamulla ruuat vain itselleen ja syö siinÀ kaikessa rauhassa vieraan katsellessa vierestÀ niin onhan tuollaisessa ihmisessÀ jotain perustavaa laatua olevaa vikaa. EihÀn mitenkÀÀn tÀysillÀ kÀyvÀ ihminen tee noin vaan tajuaa tarjota toisellekin. Ja jos sinulle on sattunut vielÀ useampi tuollainen tollo, niin ei voi kun ihmetellÀ. SinÀ ilmeisesti vedÀt puoleesi omituisia ihmisiÀ. En minÀkÀÀn enÀÀ kÀvisi treffeillÀ jos tuollaisia pettymyksiÀ olisi sattunut kymmeniÀ perÀkkÀin.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiseni meni aikoinaan poikaystÀvÀlleen ekaa kertaa kylÀÀn ja poikkis oli luvannut tarjota aterian. Ateria oli pussikeittoa. Sen koommin mies ei olekaan mitÀÀn kokannut.
MenivÀt naimisiin. 4 lasta. Mies on menestyvÀ lakimies ja kÀyttÀvÀt runsaasti kodinhuoltopalveluja. Siis kodinhoitoa, ruuanlaittoa, siivousta, lastenhoitoa. Rouva on vaatimattomassa työssÀ puolipÀivÀisenÀ.
Jotenkin surkea tarina :( Muuten vielÀ menisi, mutta tuo viimeinen lause on alentava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin parempi vuosi tulossa ilman hÀntÀ.
Joo jatka sinÀ vain haaveittesi ajatustenlukijamiehen etsintÀÀ.
Se nyt on sukupuolesta riippumatta selvÀÀ, ettÀ termi "kaikki" lauseessa "hoidan kaiken" tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa. Jos ei halua pettymyksiÀ, kannattaa varmistaa, mitÀ juuri kulloisellakin lupaajalla siihen sisÀltyy. Ja muutenkin puhua vÀhÀn tÀsmÀllisemmin omista odotuksistaan ja toiveistaan.
Ei tÀssÀ ole kyse mistÀÀn ajatuksenluku taidosta, koska kyllÀhÀn myös miehet kÀy ensitreffeillÀ naisten kotona ja ei siellÀ varmaan pelkkiÀ nakkeja ja sinappia tarjota. Onko naiset sitten parempia lukemaan niitÀ ajatuksia vai mistÀ ne osaa sitÀ tarjottavaa keksiÀ? Ja jos on tapailtu 2kk luulisi jo jonkin verran toista tuntevan, ettÀ tietÀÀ mitÀ voi ruokana olla.
Vierailija kirjoitti:
Juhliiko joku oikeesti uutta vuotta? YmmÀrtÀÀkseni ainoastaan teinit vetÀÀ silloin kÀnnit.
Mene sinÀ mummo jatkamaan niitÀ villasukkias
Jos sanoo hoitavansa tarjottavat, kannattaa kysyÀ, mitÀ toinen haluaisi ja onko erikoisruokavalioita.
Toisinkin voi kÀydÀ. Olen toiselta ammatiltani kokki, ja minulta pyydettiin kynttilÀillanviettoa. Hankin hieman parempia raaka-aineita taloustilanteeni mukaan, kynttilÀt ostin, tunnelmavalaistus oli jo valmiiksi ja kÀnnykÀstÀ sai hyvin tunnelmallista musiikkia taustalle. Tilaisuuteen pukeuduin menneisyydestÀ muistoksi jÀÀneeseen armeijan kapiaisen juhlapukuuni (mittatilaustyönÀ tehty asu, joita nÀkee esimerkiksi Linnan juhlissa).
Kolme kuukautta kestÀneen suhteen pÀÀttymisen jÀlkeen sain kuulla, ettÀ nÀitÀ illanviettoja olisi pitÀnyt olla paljon useammin. Naiselle siis ei riittÀnyt se, ettÀ olin itse kokannut illallisen, panostanut tunnelmaan ja vielÀ pukeutunut asemaa ja turvallisuutta viestittÀvÀÀn asuun. Toisaalta eipÀ minulla olisi ollut rahaakaan moisia jÀrjestÀÀ esimerkiksi kerran viikossa.
Ap tÀssÀ. Asiaa mietittyÀni minuakin alkoi hieman sÀÀlittÀÀ tuo mies. Jos hÀn ei vaan osaa. Vaimonsa kuolemasta on pian 5 vuotta ja kertoi, ettÀ olen ensimmÀinen nainen jonka on pyytÀnyt kotiinsa (asuivat siinÀ vaimon kanssa).
Raha asioistaan en ole kysellyt, talo kuitenkin on ja uudehko auto, vakityö.
MitÀ meidÀn tapailuun tulee niin olemme edenneet hyvin hitaasti 1-2x viikossa. Kerran mies kÀynyt luonani syömÀssÀ, minÀ hÀnen luonaan kahvilla. Muutoin olemme kÀyneet lÀhinnÀ kÀvelyllÀ ja kerran elokuvissa.
Raketti ihmettelijöille, uuteenvuoteeni on aina kuuluneet raketit ja tinat, ne ovat yhtÀlailla perinnettÀ kuin joulukuusi. IkÀÀ minulla on 31v.
Ap
Vierailija kirjoitti:
MietippÀ asiaa tarjoilun suunnittelijan kannalta. Tarjolle jotain hyvÀÀ lihaa -> sori mut mÀ oon vegaani. Tarjolle kallista shampanjaa tai viiniÀ -> sori mut mÀ en tosiaankaan juo. Tarjolle hedelmiÀ ja mehua -> mitkÀs lastenkutsut tÀÀllÀ on, missÀs viina on? Tarjolle kasvisvaihtoehto -> eiks uutenavuonna syodÀ nakkeja. Tarjolle kaikkea mahdollista -> luuletko sÀ pÀÀsevÀsi sÀnkyyn kun noin paljon yritÀt.
Miehet ei ole ajatustenlukijoita, silti suurin osa yrittÀÀ kerta toisensa jÀlkeen.
No, miten ne naiset sitten ymmÀrtÀÀ tarjota muutakin kuin nakkia ja sinappia?
Jo pari yhteistÀ kuukautta takana, etkÀ osannut haistaa, ettÀ mies on hieman jÀrjenköyhÀ jÀrjestelyissÀ.
Monelle kelpaa vaatimaton ja rehtimies.
Vierailija kirjoitti:
Ap tÀssÀ. Asiaa mietittyÀni minuakin alkoi hieman sÀÀlittÀÀ tuo mies. Jos hÀn ei vaan osaa. Vaimonsa kuolemasta on pian 5 vuotta ja kertoi, ettÀ olen ensimmÀinen nainen jonka on pyytÀnyt kotiinsa (asuivat siinÀ vaimon kanssa).
MitÀ meidÀn tapailuun tulee niin olemme edenneet hyvin hitaasti 1-2x viikossa. Kerran mies kÀynyt luonani syömÀssÀ, minÀ hÀnen luonaan kahvilla. Muutoin olemme kÀyneet lÀhinnÀ kÀvelyllÀ ja kerran elokuvissa.
Raketti ihmettelijöille, uuteenvuoteeni on aina kuuluneet raketit ja tinat, ne ovat yhtÀlailla perinnettÀ kuin joulukuusi. IkÀÀ minulla on 31v.
Ap
Jos olette kuitenkin noin kauan tapailleet, niin kai siinÀ miehessÀ on jotain hyvÀÀkin, mikÀ on saanut sinut lÀhtemÀÀn toisille, kolmansille, jne treffeille? Kaatuuko homma nyt todella nakkeihin ja sinappiin?
Olen oppinut tulkitsemaan oman arvoni naisen kÀytöksestÀ. MikÀli hÀn ei halua joustaa omista menoistaan yhtÀÀn ja yöpyessÀni hÀnen luonaan kokkailee aina vain itselleen, tulkitsen tÀllöin olevani pelkkÀ lyhytaikainen panopuu. Ja kohtelen tietysti hÀntÀkin samalla tavalla.
IÀn myötÀ tÀllaisia on alkanut kertyÀ, koska olen taloudellisesti paljon huonommassa jamassa kuin ikÀiseni keskimÀÀrin, ja fyysisesti paremmassa jamassa kuin ehkÀ 95% ikÀisistÀni keskimÀÀrin. MinÀ olen lyhytaikainen viihde, ja muut miehet ovat sitten parisuhdetta varten. Saman ovat huomanneet kaverini, joiden taloustilanne on samanlainen kuin omani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus 27 v menin treffeille 42 v miehen luokse. Vaikka mies oli suomalainen, oli alkupaloina smetanaa, suolakurkkuja, vodkasnapsit. Sitten hÀn tarjosi kunnon illallisen paisteineen ja viineineineen pÀivineen. Baarikaappi oli tÀynnÀ ihania juomia. Aamulla oli eksoottisia hedelmiÀ ja ihan mitÀ vain. MiehellÀ oli kallis moottorisÀnky jonka sai eri toimintoihin ja vÀrinöihin. Seuraavana pÀivÀnÀ kÀytiin kahvilassa ja illalla intialaisessa. Mies oli eronnut ja hÀnellÀ oli 13v tytÀr ja mun lapseni oli 4v. Tapasin jopa tyttÀren kerran ja mentiin kaikki pizzalle. Mies oli myyntipÀÀllikkö hyvÀssÀ firmassa. MinÀ olin opiskeleva yh. JÀtin miehen vain koska ei sillÀ hetkellÀ jotenkin napannut. Myöhemmin olen tavannut paljon huonompia miehiÀ.
MÀ haluan tuon miehen! MissÀpÀin asuu? :D
Voi teitÀ naisia, olette kuin harakan ja munahaukan sekoituksia, kimaltelevan ja kyrvÀn perÀÀn vain.
No mitÀs kaksinaamaisia pellejÀ miehet sitten on? Valittavat ,ettÀ naiset on kyrvÀn perÀÀn ja kuitenkin miesten ainoa ajatus on saada sitÀ kyrpÀÀ naisille tyrkytyttyÀ. Ja sitten jos naiset sitÀ huolii sekin on vÀÀrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MietippÀ asiaa tarjoilun suunnittelijan kannalta. Tarjolle jotain hyvÀÀ lihaa -> sori mut mÀ oon vegaani. Tarjolle kallista shampanjaa tai viiniÀ -> sori mut mÀ en tosiaankaan juo. Tarjolle hedelmiÀ ja mehua -> mitkÀs lastenkutsut tÀÀllÀ on, missÀs viina on? Tarjolle kasvisvaihtoehto -> eiks uutenavuonna syodÀ nakkeja. Tarjolle kaikkea mahdollista -> luuletko sÀ pÀÀsevÀsi sÀnkyyn kun noin paljon yritÀt.
Miehet ei ole ajatustenlukijoita, silti suurin osa yrittÀÀ kerta toisensa jÀlkeen.
Koska miehet ei valita vaikka olosuhteet ei olisikaan ideaaliset joten nainen voi valkata tarjoilut liki miten haluaa ja mies teeskentelee ettÀ hyvin menee.
Naiset muutenkin toki miettii enemmÀn tarjoiluja, yms. yksityiskohtia. Eronnut tai leskeksi jÀÀnyt mies jolla on koko ikÀnsÀ joko Àiti tai myöhemmin vaimo miettinyt yksityiskohdat voi olla aika pihalla ekaa kertaa tarjoiluja miettiessÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos olette kuitenkin noin kauan tapailleet, niin kai siinÀ miehessÀ on jotain hyvÀÀkin, mikÀ on saanut sinut lÀhtemÀÀn toisille, kolmansille, jne treffeille? Kaatuuko homma nyt todella nakkeihin ja sinappiin?
Jaa-a, en tiedÀ. MielestÀni nuo tarjoilut tai niiden puutteet oikeastaan saivat oloni tuntumaan siltÀ ettei mies arvosta minua. Tuli jopa mieleen jos ei ole vielÀkÀÀn pÀÀssyt yli vaimonsa kuolemasta ja halusi sen nÀin osoittaa. Ristiriitaiset on tunteet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Todellako naiset nykyÀÀn kuvittelevat, ettÀ miehet hallitsevat herkullisen illallisen pyörÀyttÀmisen ja ettÀ muka olisi vielÀ tilannetajua? VÀhÀn realismia peliin. Tuo on sama kuin se, ettÀ mies menisi naisen luo, huomaisi ettÀ saunan lauteet falskaa ja homehtuu jÀttÀisi naisen siihen paikkaan, kun nainen ei itse ole lauderemppaa tehnyt.
KyllÀ ne miehet antaa odottaa moista! Ainakin omassa historiassani kiinnostuneet miehet ovat olleet parempia kodinhoitajia kuin minÀ, mutta ovat myös vaikuttaneet kovin perheenperustamishaluisilta niin on pitÀnyt passata :)
Vierailija kirjoitti:
Jos sanoo hoitavansa tarjottavat, kannattaa kysyÀ, mitÀ toinen haluaisi ja onko erikoisruokavalioita.
Toisinkin voi kÀydÀ. Olen toiselta ammatiltani kokki, ja minulta pyydettiin kynttilÀillanviettoa. Hankin hieman parempia raaka-aineita taloustilanteeni mukaan, kynttilÀt ostin, tunnelmavalaistus oli jo valmiiksi ja kÀnnykÀstÀ sai hyvin tunnelmallista musiikkia taustalle. Tilaisuuteen pukeuduin menneisyydestÀ muistoksi jÀÀneeseen armeijan kapiaisen juhlapukuuni (mittatilaustyönÀ tehty asu, joita nÀkee esimerkiksi Linnan juhlissa).
Kolme kuukautta kestÀneen suhteen pÀÀttymisen jÀlkeen sain kuulla, ettÀ nÀitÀ illanviettoja olisi pitÀnyt olla paljon useammin. Naiselle siis ei riittÀnyt se, ettÀ olin itse kokannut illallisen, panostanut tunnelmaan ja vielÀ pukeutunut asemaa ja turvallisuutta viestittÀvÀÀn asuun. Toisaalta eipÀ minulla olisi ollut rahaakaan moisia jÀrjestÀÀ esimerkiksi kerran viikossa.
Oisko tÀssÀ ollut muustakin kysymys kuin siitÀ,ettÀ kynttilÀillallisia olisi pitÀnyt olla joka viikko(?) Ei kai kukaan jaksa jatkuvia "kynttilÀillallisia". Ei edes naiset. Ainahan sitÀ tÀytyy yrittÀÀ jokin selitys keksiÀ kun haluaa toisesta eroon eikÀ kehtaa sanoa todellista syytÀ. Tai ei edes tiedÀ syytÀ, toinen ei vaan "nappaa". Parempi erota 3kk kuluttua vaikka tekosyyllÀ kuin jatkaa suhteessa joka ei tyydytÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet ei valita vaikka olosuhteet ei olisikaan ideaaliset joten nainen voi valkata tarjoilut liki miten haluaa ja mies teeskentelee ettÀ hyvin menee.
Naiset muutenkin toki miettii enemmÀn tarjoiluja, yms. yksityiskohtia. Eronnut tai leskeksi jÀÀnyt mies jolla on koko ikÀnsÀ joko Àiti tai myöhemmin vaimo miettinyt yksityiskohdat voi olla aika pihalla ekaa kertaa tarjoiluja miettiessÀÀn.
Miehet siis teeskentelee???? Ja yksityiskohdat tarkoittaa enemmÀnkin kattausta , koristeita, pöydÀssÀ olevia kukkalaitteita yms. jotka kyllÀ ymmÀrrÀn ,ettÀ naiset hallitsee paremmin. Mutta kyllÀ jos mies kutsuu toisen kylÀÀn (viettÀmÀÀn juhlaa) ja lupaa hommata tarjottavan (ruuan?) niin voihan siihen tollompikin mies enemmÀn panostaa kuin nakit ja sinappi. Kaupat on pullollaan vaikka mitÀ tarjottavaa, vaikka ei mitÀÀn osaisi itse tehdÀ. ( ois hakenut vaikka LidistÀ De Luxse vai mitÀ ne oli herkkuja;D )
Ajatusten lukemiselle on vaihtoehto: keskustelu. Totta kyllÀ on, ettÀ monet miehet yrittÀvÀt mieluummin sitÀ ajatusten lukemista kuin normaalia keskustelua, missÀ toista kuunnellaan.
Jos on tapailtu pari kuukautta, siinÀ ajassa on ihan varmasti tullut esille onko toinen absolutisti, vegaani, viiniharrastaja vai jotain muuta.