Olipa varsinainen uusivuosi tapailemani miehen luona.
Mies pyysi luokseen juhlimaan uuttavuotta 🎆. Olemme tapailleet vajaa 2kk. Kysyin voinko tuoda jotain, sanoi ettei tarvi hän hoitaa kaiken. Vein kuitenkin pullon kuohuvaa.
Ei raketteja, ei tinoja, ruoaksi pelkkiä nakkeja ja sinappia. Kävimme saunassa ja näki mut ensi kertaa alasti ja sanoi vau. Lähdin 01 taksilla kotiin vaikka tarkoitus oli jäädä yöksi. Niin ja aivan unohtui, juomaksi vain olutta ja wiskiä.
Todellakin parempi vuosi tulossa ilman häntä.
Mukavaa uuttavuotta kaikille 😊 🎆
Kommentit (231)
Sukulaiseni meni aikoinaan poikaystävälleen ekaa kertaa kylään ja poikkis oli luvannut tarjota aterian. Ateria oli pussikeittoa. Sen koommin mies ei olekaan mitään kokannut.
Menivät naimisiin. 4 lasta. Mies on menestyvä lakimies ja käyttävät runsaasti kodinhuoltopalveluja. Siis kodinhoitoa, ruuanlaittoa, siivousta, lastenhoitoa. Rouva on vaatimattomassa työssä puolipäiväisenä.
AP etsinee parempaa tarjoavan miehen. Se on edullista.
Et ollut paremman väärti, kestä totuus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle olisi kelvannut nuokin tarjottavat, mutta ei yleensä ole ollut senkään vertaa. Ja vaikka on jäänyt yöksi niin seuraavana päivänäkin mies on hakenut pelkästään itselleen ruokaa, kaapissa kun ei ole ollut mitään. Siinä sitten katsot suu auki että ai jahas, miehen mielestä sitten on vissiin aika lähteä kotio syömään.
Sepä siinä onkin. Jos olet tyytyväinen tuollaiseen kohteluun, sellaista saat osaksesi. Kannattaa kasvattaa selkäranka.
Mites nyt vaikkapa ensimmäisillä treffeillä voisi olla tyytyväinen tai tyytymätön, ja kun sama tapahtuu kymmeniä kertoja, useiden miesten kanssa, niin en kyllä ymmärrä välttämättä miten selkäranka tässä auttaa. Paitsi että enää en treffaile yhtäkään.
Olet jo alunperin liikkunut "huonossa" seurassa. Jos treffikaveri todellakin hakee aamulla ruuat vain itselleen ja syö siinä kaikessa rauhassa vieraan katsellessa vierestä niin onhan tuollaisessa ihmisessä jotain perustavaa laatua olevaa vikaa. Eihän mitenkään täysillä käyvä ihminen tee noin vaan tajuaa tarjota toisellekin. Ja jos sinulle on sattunut vielä useampi tuollainen tollo, niin ei voi kun ihmetellä. Sinä ilmeisesti vedät puoleesi omituisia ihmisiä. En minäkään enää kävisi treffeillä jos tuollaisia pettymyksiä olisi sattunut kymmeniä peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiseni meni aikoinaan poikaystävälleen ekaa kertaa kylään ja poikkis oli luvannut tarjota aterian. Ateria oli pussikeittoa. Sen koommin mies ei olekaan mitään kokannut.
Menivät naimisiin. 4 lasta. Mies on menestyvä lakimies ja käyttävät runsaasti kodinhuoltopalveluja. Siis kodinhoitoa, ruuanlaittoa, siivousta, lastenhoitoa. Rouva on vaatimattomassa työssä puolipäiväisenä.
Jotenkin surkea tarina :( Muuten vielä menisi, mutta tuo viimeinen lause on alentava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin parempi vuosi tulossa ilman häntä.
Joo jatka sinä vain haaveittesi ajatustenlukijamiehen etsintää.
Se nyt on sukupuolesta riippumatta selvää, että termi "kaikki" lauseessa "hoidan kaiken" tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa. Jos ei halua pettymyksiä, kannattaa varmistaa, mitä juuri kulloisellakin lupaajalla siihen sisältyy. Ja muutenkin puhua vähän täsmällisemmin omista odotuksistaan ja toiveistaan.
Ei tässä ole kyse mistään ajatuksenluku taidosta, koska kyllähän myös miehet käy ensitreffeillä naisten kotona ja ei siellä varmaan pelkkiä nakkeja ja sinappia tarjota. Onko naiset sitten parempia lukemaan niitä ajatuksia vai mistä ne osaa sitä tarjottavaa keksiä? Ja jos on tapailtu 2kk luulisi jo jonkin verran toista tuntevan, että tietää mitä voi ruokana olla.
Vierailija kirjoitti:
Juhliiko joku oikeesti uutta vuotta? Ymmärtääkseni ainoastaan teinit vetää silloin kännit.
Mene sinä mummo jatkamaan niitä villasukkias
Jos sanoo hoitavansa tarjottavat, kannattaa kysyä, mitä toinen haluaisi ja onko erikoisruokavalioita.
Toisinkin voi käydä. Olen toiselta ammatiltani kokki, ja minulta pyydettiin kynttiläillanviettoa. Hankin hieman parempia raaka-aineita taloustilanteeni mukaan, kynttilät ostin, tunnelmavalaistus oli jo valmiiksi ja kännykästä sai hyvin tunnelmallista musiikkia taustalle. Tilaisuuteen pukeuduin menneisyydestä muistoksi jääneeseen armeijan kapiaisen juhlapukuuni (mittatilaustyönä tehty asu, joita näkee esimerkiksi Linnan juhlissa).
Kolme kuukautta kestäneen suhteen päättymisen jälkeen sain kuulla, että näitä illanviettoja olisi pitänyt olla paljon useammin. Naiselle siis ei riittänyt se, että olin itse kokannut illallisen, panostanut tunnelmaan ja vielä pukeutunut asemaa ja turvallisuutta viestittävään asuun. Toisaalta eipä minulla olisi ollut rahaakaan moisia järjestää esimerkiksi kerran viikossa.
Ap tässä. Asiaa mietittyäni minuakin alkoi hieman säälittää tuo mies. Jos hän ei vaan osaa. Vaimonsa kuolemasta on pian 5 vuotta ja kertoi, että olen ensimmäinen nainen jonka on pyytänyt kotiinsa (asuivat siinä vaimon kanssa).
Raha asioistaan en ole kysellyt, talo kuitenkin on ja uudehko auto, vakityö.
Mitä meidän tapailuun tulee niin olemme edenneet hyvin hitaasti 1-2x viikossa. Kerran mies käynyt luonani syömässä, minä hänen luonaan kahvilla. Muutoin olemme käyneet lähinnä kävelyllä ja kerran elokuvissa.
Raketti ihmettelijöille, uuteenvuoteeni on aina kuuluneet raketit ja tinat, ne ovat yhtälailla perinnettä kuin joulukuusi. Ikää minulla on 31v.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mietippä asiaa tarjoilun suunnittelijan kannalta. Tarjolle jotain hyvää lihaa -> sori mut mä oon vegaani. Tarjolle kallista shampanjaa tai viiniä -> sori mut mä en tosiaankaan juo. Tarjolle hedelmiä ja mehua -> mitkäs lastenkutsut täällä on, missäs viina on? Tarjolle kasvisvaihtoehto -> eiks uutenavuonna syodä nakkeja. Tarjolle kaikkea mahdollista -> luuletko sä pääseväsi sänkyyn kun noin paljon yrität.
Miehet ei ole ajatustenlukijoita, silti suurin osa yrittää kerta toisensa jälkeen.
No, miten ne naiset sitten ymmärtää tarjota muutakin kuin nakkia ja sinappia?
Jo pari yhteistä kuukautta takana, etkä osannut haistaa, että mies on hieman järjenköyhä järjestelyissä.
Monelle kelpaa vaatimaton ja rehtimies.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Asiaa mietittyäni minuakin alkoi hieman säälittää tuo mies. Jos hän ei vaan osaa. Vaimonsa kuolemasta on pian 5 vuotta ja kertoi, että olen ensimmäinen nainen jonka on pyytänyt kotiinsa (asuivat siinä vaimon kanssa).
Mitä meidän tapailuun tulee niin olemme edenneet hyvin hitaasti 1-2x viikossa. Kerran mies käynyt luonani syömässä, minä hänen luonaan kahvilla. Muutoin olemme käyneet lähinnä kävelyllä ja kerran elokuvissa.
Raketti ihmettelijöille, uuteenvuoteeni on aina kuuluneet raketit ja tinat, ne ovat yhtälailla perinnettä kuin joulukuusi. Ikää minulla on 31v.
Ap
Jos olette kuitenkin noin kauan tapailleet, niin kai siinä miehessä on jotain hyvääkin, mikä on saanut sinut lähtemään toisille, kolmansille, jne treffeille? Kaatuuko homma nyt todella nakkeihin ja sinappiin?
Olen oppinut tulkitsemaan oman arvoni naisen käytöksestä. Mikäli hän ei halua joustaa omista menoistaan yhtään ja yöpyessäni hänen luonaan kokkailee aina vain itselleen, tulkitsen tällöin olevani pelkkä lyhytaikainen panopuu. Ja kohtelen tietysti häntäkin samalla tavalla.
Iän myötä tällaisia on alkanut kertyä, koska olen taloudellisesti paljon huonommassa jamassa kuin ikäiseni keskimäärin, ja fyysisesti paremmassa jamassa kuin ehkä 95% ikäisistäni keskimäärin. Minä olen lyhytaikainen viihde, ja muut miehet ovat sitten parisuhdetta varten. Saman ovat huomanneet kaverini, joiden taloustilanne on samanlainen kuin omani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus 27 v menin treffeille 42 v miehen luokse. Vaikka mies oli suomalainen, oli alkupaloina smetanaa, suolakurkkuja, vodkasnapsit. Sitten hän tarjosi kunnon illallisen paisteineen ja viineineineen päivineen. Baarikaappi oli täynnä ihania juomia. Aamulla oli eksoottisia hedelmiä ja ihan mitä vain. Miehellä oli kallis moottorisänky jonka sai eri toimintoihin ja värinöihin. Seuraavana päivänä käytiin kahvilassa ja illalla intialaisessa. Mies oli eronnut ja hänellä oli 13v tytär ja mun lapseni oli 4v. Tapasin jopa tyttären kerran ja mentiin kaikki pizzalle. Mies oli myyntipäällikkö hyvässä firmassa. Minä olin opiskeleva yh. Jätin miehen vain koska ei sillä hetkellä jotenkin napannut. Myöhemmin olen tavannut paljon huonompia miehiä.
Mä haluan tuon miehen! Missäpäin asuu? :D
Voi teitä naisia, olette kuin harakan ja munahaukan sekoituksia, kimaltelevan ja kyrvän perään vain.
No mitäs kaksinaamaisia pellejä miehet sitten on? Valittavat ,että naiset on kyrvän perään ja kuitenkin miesten ainoa ajatus on saada sitä kyrpää naisille tyrkytyttyä. Ja sitten jos naiset sitä huolii sekin on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietippä asiaa tarjoilun suunnittelijan kannalta. Tarjolle jotain hyvää lihaa -> sori mut mä oon vegaani. Tarjolle kallista shampanjaa tai viiniä -> sori mut mä en tosiaankaan juo. Tarjolle hedelmiä ja mehua -> mitkäs lastenkutsut täällä on, missäs viina on? Tarjolle kasvisvaihtoehto -> eiks uutenavuonna syodä nakkeja. Tarjolle kaikkea mahdollista -> luuletko sä pääseväsi sänkyyn kun noin paljon yrität.
Miehet ei ole ajatustenlukijoita, silti suurin osa yrittää kerta toisensa jälkeen.
Koska miehet ei valita vaikka olosuhteet ei olisikaan ideaaliset joten nainen voi valkata tarjoilut liki miten haluaa ja mies teeskentelee että hyvin menee.
Naiset muutenkin toki miettii enemmän tarjoiluja, yms. yksityiskohtia. Eronnut tai leskeksi jäänyt mies jolla on koko ikänsä joko äiti tai myöhemmin vaimo miettinyt yksityiskohdat voi olla aika pihalla ekaa kertaa tarjoiluja miettiessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos olette kuitenkin noin kauan tapailleet, niin kai siinä miehessä on jotain hyvääkin, mikä on saanut sinut lähtemään toisille, kolmansille, jne treffeille? Kaatuuko homma nyt todella nakkeihin ja sinappiin?
Jaa-a, en tiedä. Mielestäni nuo tarjoilut tai niiden puutteet oikeastaan saivat oloni tuntumaan siltä ettei mies arvosta minua. Tuli jopa mieleen jos ei ole vieläkään päässyt yli vaimonsa kuolemasta ja halusi sen näin osoittaa. Ristiriitaiset on tunteet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Todellako naiset nykyään kuvittelevat, että miehet hallitsevat herkullisen illallisen pyöräyttämisen ja että muka olisi vielä tilannetajua? Vähän realismia peliin. Tuo on sama kuin se, että mies menisi naisen luo, huomaisi että saunan lauteet falskaa ja homehtuu jättäisi naisen siihen paikkaan, kun nainen ei itse ole lauderemppaa tehnyt.
Kyllä ne miehet antaa odottaa moista! Ainakin omassa historiassani kiinnostuneet miehet ovat olleet parempia kodinhoitajia kuin minä, mutta ovat myös vaikuttaneet kovin perheenperustamishaluisilta niin on pitänyt passata :)
Vierailija kirjoitti:
Jos sanoo hoitavansa tarjottavat, kannattaa kysyä, mitä toinen haluaisi ja onko erikoisruokavalioita.
Toisinkin voi käydä. Olen toiselta ammatiltani kokki, ja minulta pyydettiin kynttiläillanviettoa. Hankin hieman parempia raaka-aineita taloustilanteeni mukaan, kynttilät ostin, tunnelmavalaistus oli jo valmiiksi ja kännykästä sai hyvin tunnelmallista musiikkia taustalle. Tilaisuuteen pukeuduin menneisyydestä muistoksi jääneeseen armeijan kapiaisen juhlapukuuni (mittatilaustyönä tehty asu, joita näkee esimerkiksi Linnan juhlissa).
Kolme kuukautta kestäneen suhteen päättymisen jälkeen sain kuulla, että näitä illanviettoja olisi pitänyt olla paljon useammin. Naiselle siis ei riittänyt se, että olin itse kokannut illallisen, panostanut tunnelmaan ja vielä pukeutunut asemaa ja turvallisuutta viestittävään asuun. Toisaalta eipä minulla olisi ollut rahaakaan moisia järjestää esimerkiksi kerran viikossa.
Oisko tässä ollut muustakin kysymys kuin siitä,että kynttiläillallisia olisi pitänyt olla joka viikko(?) Ei kai kukaan jaksa jatkuvia "kynttiläillallisia". Ei edes naiset. Ainahan sitä täytyy yrittää jokin selitys keksiä kun haluaa toisesta eroon eikä kehtaa sanoa todellista syytä. Tai ei edes tiedä syytä, toinen ei vaan "nappaa". Parempi erota 3kk kuluttua vaikka tekosyyllä kuin jatkaa suhteessa joka ei tyydytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet ei valita vaikka olosuhteet ei olisikaan ideaaliset joten nainen voi valkata tarjoilut liki miten haluaa ja mies teeskentelee että hyvin menee.
Naiset muutenkin toki miettii enemmän tarjoiluja, yms. yksityiskohtia. Eronnut tai leskeksi jäänyt mies jolla on koko ikänsä joko äiti tai myöhemmin vaimo miettinyt yksityiskohdat voi olla aika pihalla ekaa kertaa tarjoiluja miettiessään.
Miehet siis teeskentelee???? Ja yksityiskohdat tarkoittaa enemmänkin kattausta , koristeita, pöydässä olevia kukkalaitteita yms. jotka kyllä ymmärrän ,että naiset hallitsee paremmin. Mutta kyllä jos mies kutsuu toisen kylään (viettämään juhlaa) ja lupaa hommata tarjottavan (ruuan?) niin voihan siihen tollompikin mies enemmän panostaa kuin nakit ja sinappi. Kaupat on pullollaan vaikka mitä tarjottavaa, vaikka ei mitään osaisi itse tehdä. ( ois hakenut vaikka Lidistä De Luxse vai mitä ne oli herkkuja;D )
Ajatusten lukemiselle on vaihtoehto: keskustelu. Totta kyllä on, että monet miehet yrittävät mieluummin sitä ajatusten lukemista kuin normaalia keskustelua, missä toista kuunnellaan.
Jos on tapailtu pari kuukautta, siinä ajassa on ihan varmasti tullut esille onko toinen absolutisti, vegaani, viiniharrastaja vai jotain muuta.