Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jonkun mielestä MA Numminen hyvä laulaja?

Vierailija
30.12.2015 |

Mihin perustuu hänen arvostettu asemansa säveltaiteilijana?

PS. Kyllä, laulan itekin paremmin.

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin katsomassa Nummista vuonna 2004, niin petyin pahasti kuten moni muukin yleisöstä, sillä noin puolet poistui puolessavälissä pois venuelta ja syy oli sama, ei kestetty sitä ääntä eikä niitä tyhjänpäiväisiä sanoituksia.

Mutta tuo tuli minulle yllätyksenä että hän ihailee putinia.

Vierailija
82/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lapsesta asti inhonnut M.A.Nummista. Olen jo 43v., että kauan olen inhonnut. Vihaan suorastaan sitä epävireisesti naukuvaa ääntä.

Kuulostat itse pahemmalta naukujalta. Todennäköisesti olet täysin sietämätön kusiaivo.

Menipäs Nummisen fanilla tunteisiin. :D Mun lyhyestä viestistä, että kyllä pysty päättelemään yhtään mitään musta. Aloit haukkua mua vain sen takia, että inhoan sun suurta idolia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Numminen ei ole muusikko ensinkään

Tätä taisi alapeukuttaa tietämättömät.

Numminen ei ole muusikko, ei koulutukseltaan eikä ammattitaidoltaan.

Hän ei osaa soittaa mitään instrumenttia, hän on julkisuuden henkilö ammatiltaan.

Numminen on julkisuudella ja luomallaan erikoisella roolihahmolla päässyt telkkariin myymään tuotettaan.

Ei oke Samuli Edelmankaan laulaja, eikä varsinkaan ammattitaitoinen muusikko, vaikka kuinka levyt on myynyt timanttia, julkisuus myy levyjä ja se ei ole mittari muusikkoudelle millään lailla.

Muistakaa että Nykänen ja Tony Halmekin myi kultaa.

Numminen on muusikko, vain tietämätön väittää muuta. Hän ei ole konservatoriota käynyt, vaan sai oppinsa Unto Monosen orkesterissa. Sillä tavalla siihen aikaan bändimuusikot yleensäkin saivat koulutuksensa.

Varmaan Numminen on maailman mukavin jätkä ikinä, ei siinä mitään.

Mutta ei hän ole soittaja eikä muusikko, hän toimi Unto Monosen bändissä vähän yli vuoden silloin tällöin rumpalin tuuraajana ja se ei pätevöitä mihinkään - Sen saa kuulostamaan siltä, jos jättää rankalla kädellä faktoja pois, että hän olisi parikymmentä vuotta kiertänyt legendaarisen Unto Monosen bändissä soittaen ympäri Suomea tuhansia keikkoja.

Nuo Monosen rumpalikeikat, siis tuuraus-keikat, hoituivat kolmella rummulla ja paukuttaen hyvin helppoa komppia.

Hän loi itselleen roolihahmon, tai komediahahmon jolla teki levyjä, mutta mikään lahjakas muusikko hän ei ole.

Ihmisten täytyy ymmärtää musiikillisen lahjakkuuden, kuuluisuuden ja esiintymishalun erot.

Numminen halusi esiintyä ja enemmin luen hänet esiintyjäksi kuin soittajaksi, kenties vähän näyttelijääkin hänessä on, mutta enemmin esiintymisenhalua ja sitä että haluaa tienata elantonsa esiintymällä.

Kyllähän häntä voi taiteilijaksi kutsua, sitähän hän varmaan onkin kun on näytellyt lasten-ohjelmissa jne... mutta ei hän muusikko ole ikinä ollut. Unto Monosen todella kevyistä rumpalin-tuurauskeikoista huolimatta.

Tässä on hyvä ja totuudenmukainen kertomus.

Samalla logiikalla suurin osa suomalaisista sing&songwritereista ja artisteista eivät todellakaan ole muusikkoja.

Putinin trolli Numminen ei olekaan singer songwriter, kun hoilaa omiaan ilman sävelkorvaa.

Höpsis. Numminen laulaa itse asiassa hyvin tarkasti sävelasteikolla.

Ai niin tarkasti, että kuulostaa epävireiseltä naukujalta?

Vierailija
84/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kävin katsomassa Nummista vuonna 2004, niin petyin pahasti kuten moni muukin yleisöstä, sillä noin puolet poistui puolessavälissä pois venuelta ja syy oli sama, ei kestetty sitä ääntä eikä niitä tyhjänpäiväisiä sanoituksia.

Venue. Ei kristus. Me ollaan Suomessa ja täällä käytetään suomalaisia sanoja. Todella naurettavaa kun keskelle muuten suomen kielistä tekstiä lyöt yhtäkkiä venue. Miksi et voinut vain kirjoittaa, että poistui paikalta. 

Vierailija
85/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei laula vaan räppää omiaan, ei jatkoon.

Menkööt ihanne maahansa venäjälle jäniksineen.

Vierailija
86/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuunneltavaa kun M. A. Numminen laulaa Ludwig Wittgensteinin Tractatus Logico-Philosophicus -teoksen tunnetuimman lauseen "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss.

Vierailija
87/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisimme olla samalla keikalla, muistan kun venue tyhjeni niin Nummisen naamasta näki ettei mennyt ihan määkimis keikka venäjä mielisen mukaisesti.

Vierailija
88/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kuunneltavaa, onneksi on jo lopettanut.

Ei osaa laulaa eikä soittaa.

Vierailija
89/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko M A Numminen tosiaan putin trolli?

On valitettavasti.

Hän ihaili aikoinaan Neuvostoliittoa, kuten kaikki taiteilijat, oli stalinisti.

Vierailija
90/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

"Varustautumalla ystävällistä naapuriamme vastaan lietsomne itse sotaa!"

Putin-Numminen todellakin sanoi noin. Stalinisti kun on.

Vierailija
91/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko M A Numminen tosiaan putin trolli?

On valitettavasti.

Hän ihaili aikoinaan Neuvostoliittoa, kuten kaikki taiteilijat, oli stalinisti.

Hmm. Enemmän kyllä Numminen on profiloitunut antitaistolaisena. Laitatko jotain viitettä, että hän olisi ollut stallari?

Vierailija
92/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vladimir ja Numminen ne yhteen soppii!

Jos se olikin niin että jänikset venäjän kartalle 😂😂😂

Vierailija
93/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"voisin viettää Putinin päivää jälleen huomenna"

Vierailija
94/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi määkijän piti olla vielä taistolainen stalinisti, sitä me emme tule ikinä ymmärtämään.

Vierailija
95/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän se oli.

Lasten aivopesua, häpeä M.A.Numminen!

Samaa kastia kuin Paavo Lipponen.

Vierailija
96/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäiset ovat kaikki vieläkin Neuvostoliiton hurmioissaan.

Miten niin kaikki? Ei todellakaan ole. Monet inhosi Neuvostoliittoa ja inhoavat Venäjää. Vihollinen tulee aina idästä...

Vierailija
97/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäiset ovat kaikki vieläkin Neuvostoliiton hurmioissaan.

Miten niin kaikki? Ei todellakaan ole. Monet inhosi Neuvostoliittoa ja inhoavat Venäjää. Vihollinen tulee aina idästä...

Totta!

Eikä kaikki olleet kuten Numminen, tuo vannoutunut stalinisti.

Vierailija
98/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän se oli.

Lasten aivopesua, häpeä M.A.Numminen!

Samaa kastia kuin Paavo Lipponen.

Hauskaa tämä politiikka. Kun Lipponen oli vallassa, niin vasemmisto haukkui häntä pahemmaksi kuin Kokoomusta. Lipposen hallitusten aikana kiistämättä Suomi nostettiin lamasta.

Nyt sitten, kun Lipponen ajoi suunnilleen koko Suomen mukaan taloudellista hanketta Venäjällä, niin asioiden valjettua kaikille hän on nyt yhtäkkiä itse saatana. Kuitenkin samaan aikaan Venäjä on koko ajan nähty valtavana taloudellisena mahdollisuutena, jonne on rahaa suollettu Suomesta miljardikaupalla. Varoittelijoiden määrä on ollut pieni. Merkittävämpänä ehkä Heidi Hautala. Muuten suomalaiset, aina oikeistoa myöten, ovat teeskennelleet olevansa jotain mahtavia Venäjän ja varsinkin Venäjän kaupan tuntijoita.

Valtavaa kaksinaismoralismia ja täydellistä älyllistä epärehellisyyttä ns. oikeistolta :D

Vierailija
99/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
100/143 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole Nummisesta koskaan digannut, mutta älykäs hän kieltämättä on. Minulle on mysteeri, miksi esim. saksalaiset olivat aikoinaan hänen tuotannostaan kiinnostuneita. Toki siellä lyö läpi kaikki kummallinen.

Mielestäni tehnyt saksaksi biisejä ellei levynkin.

Tätä dadaa. Olikohan laulettua filosofiaa.