Mies ei kaitse kouluikäisiä pelaamasta syömään tai ulos vaikka kotona
Mitä mieltä?
Mies kotikonttorilla pari päivää, tämä ensimmäinen päivä.
Kysyin viestillä onko lapset jo heränneet ja syöneet, sanoi ettei tiedä. Sain raivarit.
Lapset ihan isoja joo, mutta sen ikäisiä (10 ja 12) että juurtuvat kiinni pleikkaan, puhelimeen, tietokoneeseen jollei ole ketään vahtimassa siitä irti.
Raivo irtosi ylimmilleen, mies ilmoitti että isot osaavat jos yödä jos siltä tuntuu, että mun pitäisi vahtia pelaamista ja ei kiinnosta häntä, hän tekee töitä. (Olen siis itse töissä, puhelinkaitseminen töistä sujuu yleensä tsiljoona kertaa helpommin kun kotona ei ole toista auktoriteettiä vaan olemassa muttei paimentamassa, lapset jollain tasolla, ja varsinkin minä, odottaa että sanotaan kun on ruoka tai pitää mennä ulos. Sillon kun kotona ei ole ketään, annan ohjeet ja seuraan että niitä noudatetaan, mutta näinä kertoina kun mies on kotona, on se tosi hankalaa)
Arvata saattaa ettei ole kyse miehen omista lapsista, mutta vituttaa järjettömästi että miten voi olla mahdollista ettei tollasta asiaa voi pyydettäessä tehdä??
Itselle olisi täysin selvä että kotona ollessa huutelen että syökää, en ehkä nykertelisi aamiaisia valmiiksi, mutta käskisin syömään ja käskisin ulos, ni mikä helkkari tätä äijää vaivaa??
Mitä mieltä?
Kommentit (31)
Sä oot kyllä nytten väärässä, ap. Mies tekee töitä kotona eikä ole lapsenpiika.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot kyllä nytten väärässä, ap. Mies tekee töitä kotona eikä ole lapsenpiika.
No en kyllä ole väärässä, käytännössä lapset on heitteillä tästä syystä.
Lapset odottaa mieheltä aikuisen vastuuta, osaavat toimia itse yksinkin kyllä, mutta mies on nyt kotona. Ja kotona hän on siitä syystä ettei töitä ole oikeastaan ollenkaan koska heidän toimialallaan putiikit kiinni.
Oletan todellakin että katsotaan toisten syövän ja pamennetaan pihalle, jos se minuutti kaksi menee "työnteosta" hukkaan siinä että huutaa tulkaa syömään, niin pitää kyllä aika käsi olla.
Jumalavita että sieppaa!
Aivan käsittämätöntä toimintaa.
AP
Jumalauta miten huonosti AP kirjoittaa. Hyi.
Ei ole kyse miehen omista lapsista, joten se ei ole (eikä ilmeisesti edes halua olla) vastuussa ap:n esimurkkuikäisistä ipanoista.
Huonot järjestelyt teillä. Mukulat elää ilman valvontaa, eikä vastuuntuntoista aikuista ole lähimaillakaan. Perhepalaverin pakka.
Hän on näitä joka tuijottaa omaa napaansa eikä näe mitään muuta koska se oma napa on niin kiinnostava. Tiedän tän ihmistyypin.
Vierailija kirjoitti:
Vähän hassua jos joudut töistä käsin kaitsemaan lapsiasi kun miehesikin on kotona. Ajatteleeko hän että lapset tai vastuu eivät kuulu hänelle mitenkään vaikka asutte yhdessä? Ymmärrän kyllä miestäsi siinä että jos hänellä on työt pahasti kesken, voi unohtaa herätellä lapsia tai ei kertakaikkiaan ehdi.
Mies siis päätti juuri siksi jäädä kotiin, koska töitä ei siis juurikaan ole.
Pitää siis puhelimen päällä ja vastaa mailiin jos sattuu tulemaan.
En tiedä mitä ajattelee, todennäköisesti ei sen kummempia.
Täältä mä 30 kilsan päästä soittelen että menkää ulos ja syökää, mies huolehtii vain itsensä.
Lähinnä kiinnostaisi tietää että miten vitussa tälläinen voi tulla kellään edes mieleen? Että kirkkain silmin sanotaan toiselle ettei kiinnosta, ja syökööt itse, samalla valittaen että sielä ne vaan pelaa, että tekisit jotain sieltä 30 km päästä.
-Jos itse sanoisin noin, tarkoittaisin sillä pahaa ja haluaisin olla tahallisesti ilkeä ja tarkoituksenani olisi murruttaa toisen mieltä puhumalla sekavia. Mies sen sijaan vaikuttaa ainoastaan katkoajattelevalta älykääpiöltä joka ei oikeasti taida tajuta että 10 vuotias pitää vielä kutsua syömään ja patistaa ulos.
"minun aikana haettiin kaupasta purilaista ja oltiin ulkona 24/7 eikä vanhempia näkynyt kun kerran viikossa vahingossa" Saamarin juuttihousu vuodelta nakki ja kirves. huhhuh.
AP
Vierailija kirjoitti:
Hyi itsellesi vaan :D
Huhhuh!
AP
Miehelläsi ei ole mitään velvollisuutta vahtia sinun pentujasi. Jätä mies jos ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh!
AP
Sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse miehen omista lapsista, joten se ei ole (eikä ilmeisesti edes halua olla) vastuussa ap:n esimurkkuikäisistä ipanoista.
Huonot järjestelyt teillä. Mukulat elää ilman valvontaa, eikä vastuuntuntoista aikuista ole lähimaillakaan. Perhepalaverin pakka.
Niin siis, tämän ikäistenhän ei pitäisi tarvita mitään valvontaa miehen mielestä...
Oikeasti olisi suoraan sanottuna helpompaa jos se mies olisi töissään. Olisin voinut ohjeistaa valmiiksi ja thats that, mutta ei.
Todennäköisesti töllää TV:tä ja nakkelee niskojaan.
En enää tiedä auttaako tässä mitkään palaverit, tämä sama tilanne toistuu ihan joka ikinen kerta kun asetelma sama.
Vaikka aina olen pyytänyt ja sanonut että hoidathan sitten syömiset, niin joka vitun kerta sama juttu. En voi käsittää!!!
Taidan jatkossa tehdä ruoat sitten vain "omalle perheelle" kun ei se yhteisöllisyys näytä miestä kiinnostavan. Imeskelkööt omia makkaroitaan missä ja milloin huvittaa. Onhan hän jo iso ihminen..
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh!
AP
Sekopää.
Kukahan täällä on se sekopää?
Loppuiko keskustelutaidot kun piti alkaa haukkumaan?
AP
En ymmärrä ap:ta. Meillä on kotona 2 kpl 10v lapsia ja 1 kpl 8v lapsi enkä soittele päivällä, että nyt syömään tai nyt ulos. Jos ne ei tajua itse ruokaa lämmittää sopivaan aikaan, niin olkoot nälissään eikä ulkoilu ole asia, joka meillä on pakko. Lapsilla on nyt loma, tehkööt mitä huvittaa, kunhan se ei ole laitonta tai vaarallista.
Itse teen etätöitä kotona, mutta en päivän aikana näe lapsia, koska minulla on työni, heillä lomansa. Hätätilanteessa minua saa häiritä, ei muuten.
Loistavaa. Puhut nainen asiaa. Ihan sama kenen pentuja, aikuisen pitää silti olla aikuinen! Tää maailma olis kaikille paljon parempi paikka kun ihmiset edes vähän huolehtisi toisistaan.
Näinhän aloittajan täytyy tehdä. Hän on lastensa huoltaja, ei miehen. Ei tarvitse enää sinun "katsoa" aikuisen perään, eiköhän hän osaa itse pestä pyykkinsä ja hoitaa ruokansa.
Aika käsittämätöntä touhua. Entäs, jos lapsi esim. kotona loukkaa itsensä, varmaan täytyy äidin soittaa apua muualta, äijä nostaa kätensä pystyyn; "ei oo sun kakarat mun päänsärky..."
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ap:ta. Meillä on kotona 2 kpl 10v lapsia ja 1 kpl 8v lapsi enkä soittele päivällä, että nyt syömään tai nyt ulos. Jos ne ei tajua itse ruokaa lämmittää sopivaan aikaan, niin olkoot nälissään eikä ulkoilu ole asia, joka meillä on pakko. Lapsilla on nyt loma, tehkööt mitä huvittaa, kunhan se ei ole laitonta tai vaarallista.
Itse teen etätöitä kotona, mutta en päivän aikana näe lapsia, koska minulla on työni, heillä lomansa. Hätätilanteessa minua saa häiritä, ei muuten.
Tämä juuri, meillä aivan samoin sillon kun mies ei ole kotona.
Ongelmatilanne tuleekin silloin, kun kotona on henkilö, joka käytännössä ainoastaan virtahepoilee olohuoneessa.
Normaalitilanteessa lapset söisivät ja tekisivät hommansa niinkuin muulloinkin, nyt pitää pysyä huoneessa jottei häiritse (mies tekee töitä siis olohuoneessa) Koittavat olla huomaamattomia ja pelata huoneessa, jolloin siitä valitetaan.
En tiedä saanko nyt oikein tuotua asiaa ilmi, mutta miehen kotonaolo muuttaa tilannette sellaiseksi että lasten täytyy ottaa se siis huomioon toiminnassaan, mies ei kuitenkaan auta tässä asiassa lainkaan ilmoittelamalla etukäteen että millon sopii tehdä mitäkin.
Oikeasti siis, lapset ei välttämättä syö silloin siis ollenkaan kun mies on kotona jollen huutele tuntikausia täältä puhelimella sinne että nyt syökääääääääää jo.
Mitään ongelmaa ei ole sillon kun mies on työpaikalla ja lapset lomalla.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri, meillä aivan samoin sillon kun mies ei ole kotona.
Ongelmatilanne tuleekin silloin, kun kotona on henkilö, joka käytännössä ainoastaan virtahepoilee olohuoneessa.
Normaalitilanteessa lapset söisivät ja tekisivät hommansa niinkuin muulloinkin, nyt pitää pysyä huoneessa jottei häiritse (mies tekee töitä siis olohuoneessa) Koittavat olla huomaamattomia ja pelata huoneessa, jolloin siitä valitetaan.
En tiedä saanko nyt oikein tuotua asiaa ilmi, mutta miehen kotonaolo muuttaa tilannette sellaiseksi että lasten täytyy ottaa se siis huomioon toiminnassaan, mies ei kuitenkaan auta tässä asiassa lainkaan ilmoittelamalla etukäteen että millon sopii tehdä mitäkin.
Oikeasti siis, lapset ei välttämättä syö silloin siis ollenkaan kun mies on kotona jollen huutele tuntikausia täältä puhelimella sinne että nyt syökääääääääää jo.
Mitään ongelmaa ei ole sillon kun mies on työpaikalla ja lapset lomalla.
AP
Ota niiltä kakaroiltasi pelikoneet pois elleivät opi itse syömään tuossa iässä.
Olenkohan ainoa joka ymmärtää ap:tä. Mulla asuukin samanlainen itsekeskeinen kusipää kotona.
Onko mies siis etukäteen luvannut huolehtia lapsille ruuat valmiiksi pöytään tiettyyn kellonaikaan ja patistaa heidät ulkoilemaan, vai oletatko sinä tämän vain kuuluvan miehen velvollisuuksiin? Jos hän on selkeästi luvannut hoitaa tietyt asiat ja jättää ne tekemättä, on hän nyt väärässä. Toisaalta, jos on ollut yleisesti vain puhe lasten perään katsomisesta, et voi valittaa nyt siitä, ettei miehesi käsitys siitä mitä se pitää sisällään, vastaa omaasi.
Kannattaa muistaa sekin, että mieskin tekee töitä ja lapset ovat kuitenkin sen verran isoja jo, että osannevat itsekin sen ruokansa kaapista ottaa ja mikroon laittaa. Jos he lomallaan parina päivänä pelaavat normaalia enemmän, ei senkään luulisi maata kaatavan. Sinähän voit pistää heidät ulkoilemaan tai muuten pelien äärestä pois kun tulet kotiin illalla.
Eiköhän tuon ikäiset pennut osaa pitää huolen itsestään. Jos ei niin pitäisiköhän ap:n miettiä mikä meni kasvatuksessa vikaan.
Vähän hassua jos joudut töistä käsin kaitsemaan lapsiasi kun miehesikin on kotona. Ajatteleeko hän että lapset tai vastuu eivät kuulu hänelle mitenkään vaikka asutte yhdessä? Ymmärrän kyllä miestäsi siinä että jos hänellä on työt pahasti kesken, voi unohtaa herätellä lapsia tai ei kertakaikkiaan ehdi.