Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatekaupan myyjää vituttaa eniten..

Vierailija
29.12.2015 |

Nyt kun eletään tätä jokaisen rättikaupan myyjän lempivuodenaikaa, niin ajattelin aloittaa keskustelua siitä, mikä vaatekaupan myyjiä vituttaa eniten. Myyjät pääsee avautumaan ilman asiakkaille räjähtämistä ja ehkä keskutelu avaa edes yhden asiakkaan silmiä siitä, mikä myyjiä vituttaa ihan saatanasti.

- Vaatteet sovituskopin lattialla. Mulle on ihan sama, jos pyörität vaikka pikkuhousujas siinä likaisella lattialla, mutta älä tee niin meidän vaatteille. Ja kyllä, ne on meidän niin pitkään, kunnes lunastat ne kassalla. Sovareiden lattiat kyllä siivotaan yleensä päivittäin, mutta lattialla on kuitenkin pölyä ja hiekkaa asiakkaiden kengistä. Vaatteita voi laittaa myös penkille tai useamman vaatteen samaan naulaan, joten turha narista naulakoiden vähyydestä.

- Onko ne nätisti viikatut vaatekasat pakko myllätä? Jos et helposti löydä kokoasi, niin pyydä myyjältä apua. Siistit vaatepinot = enemmän aikaa myyjillä palvella asiakkaita.

- Rahat voi myös antaa käteen. Jos isket ne pöydälle, niin on mahdollista, että huitaisen ne 'vahingossa' vaatteitasi viikatessa lattialle ja sitten joudut noukkimaan ne itse.

- Vahdi lapsiasi. Me emme ole lastenhoitajia ja jos lapsesi eivät osaa käyttäytyä (etkä jaksa niitä komentaa), niin jätä lapset suosiolla kotiin. Lapsille olisi myös ehkä fiksua opettaa, että kaupan peilejä ei ole tarkoitettu nuoltavaksi.

- Ai sait extra-alennusta kuukausi sitten joltain toiselta myyjältä? No se ei tarkoita, että saat alennusta minulta juuri nyt.

Muita?

Kommentit (182)

Vierailija
41/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös entinen aspa ja ihmetellyt monien asiakkaiden käytöstä.

Nykyään, jos vaikka näen marketin kassalla ylikuormittuneen kassahenkilön, koitan sanoa hänelle jotain mukavaa tai ainakin olla ystävällinen. (ellei itsellä paska päivä, sitten olen vain neutraali)

Niin suuresti on aina kiinnostanut, että mitä ihmeen kummaa te muut teette(kö?) työksenne, kun ei tippaakaan ymmärrystä heru, että esim sen pikaruokalan myyjän homma on todella rankkaa minimi palkalla!?

Vierailija
42/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on nättinokkia liikkeellä. Itse ymmärsin täysin ap:n aloituksen. Samantapaisia keskusteluja on monta, eräässä hoitajat saivat avautua työstään niin eikös sinnekin tullut lauma asiantuntijoita vinoilemaan kuinka hoitajat vain istuvat 8 tuntia päivässä kakkukahvilla ja facebookissa.

Ja sama juttu nyt, "enpäs sitten ikinä enää viikkaa vaatteita kerta vauvapalstalla myyjä sanoi että vituttaa" ja "yksinkertainen myyjä, jota vituttaa tehdä töitä pienellä palkalla". Nyt ihan oikeesti mammat, pipoa löysemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina sympatiseerannut vaatekaupan myyjiä, olenhan itsekin asiakaspalvelualalla. Mutta enpä sympatiseeraa enää. Niskakarvat nousi pystyyn, kun kirjoitit, että "vahingossa" heität rahat lattialle, josta asiakas ne joutuu itse keräämään. Siis hyi helvetti, inhoan asiakaspalvelijoita, jotka kiusallaan kokevat tarpeekseen "näpäyttää" asiakasta ja nostaa itseään jalustalle.

Sinun työtäsi on mm. viikata, rahastaa ja palvella asiakkaita ystävällisesti. Jos sinä tai kuka tahansa muu asiakaspalvelija kokee, että nuo asiat ovat liikaa vaadittu, kannattaa ilmoittautua työnhakijaksi ja etsiä uusi työ.

Vierailija
44/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Onko ne nätisti viikatut vaatekasat pakko myllätä? Jos et helposti löydä kokoasi, niin pyydä myyjältä apua. Siistit vaatepinot = enemmän aikaa myyjillä palvella asiakkaita.

Tässä olet väärässä. Järjestestäkää ne kokojen mukaan, niin ei tarvitse myllätä. T. myllyäilijä

Mun jokaisessa työpaikassa on ainakin tehty näin. Pienin koko päällimmäiseksi, isoin alimmaiseksi. Mutta eihän ne pysy kokojärjestyksessä, kun asiakkaat sotkee.. eikä myyjä voi olla kokoajan vaan viikkaamassa, välillä pitää palvella asiakkaita, olla kassalla jne :)

Olen itse ollut vaatekaupassa töissä ja voin vain vinkata, että ne asiakkaat eivät ymmärrä järjestyksesi päälle, ellet ole sitä selvästi erotellut erikseen, niin että tietävät mistä ne löytyvät. Toisekseen asiakasta ei kiinnosta sinun viikkailusi (kuten ei minunkaan) vaan tahtovat löytää sen oikean koon ja siirtyä seuraavaan ostokseen tai poistua kaupasta. 

Tämän kanssa on vain elettävä ja se asia on hyväksyttävä, tai sitten vaatteet on järjesteltävä toisin, josta ei itselle koidu turhaa vaivaa.

Voin kuitenkin mainita, että pinoissa olevat vaatteet myyvät paremmin, koska se pino on paljon houkuttelevampi tutkia, kuin henkarissa roikkuvat vaatteet. Siksi tätä käytetään paljon, wink ;)

Johtaja

Sulla lähdettä tähän? Epäilen aika vahvasti tuota teoriaa, että kasat ois houkuttelevampia tutkia.

Vierailija
45/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä olet väärässä. Järjestestäkää ne kokojen mukaan, niin ei tarvitse myllätä. T. myllyäilijä

Mun jokaisessa työpaikassa on ainakin tehty näin. Pienin koko päällimmäiseksi, isoin alimmaiseksi. Mutta eihän ne pysy kokojärjestyksessä, kun asiakkaat sotkee.. eikä myyjä voi olla kokoajan vaan viikkaamassa, välillä pitää palvella asiakkaita, olla kassalla jne :)

Olen itse ollut vaatekaupassa töissä ja voin vain vinkata, että ne asiakkaat eivät ymmärrä järjestyksesi päälle, ellet ole sitä selvästi erotellut erikseen, niin että tietävät mistä ne löytyvät. Toisekseen asiakasta ei kiinnosta sinun viikkailusi (kuten ei minunkaan) vaan tahtovat löytää sen oikean koon ja siirtyä seuraavaan ostokseen tai poistua kaupasta. 

Tämän kanssa on vain elettävä ja se asia on hyväksyttävä, tai sitten vaatteet on järjesteltävä toisin, josta ei itselle koidu turhaa vaivaa.

Voin kuitenkin mainita, että pinoissa olevat vaatteet myyvät paremmin, koska se pino on paljon houkuttelevampi tutkia, kuin henkarissa roikkuvat vaatteet. Siksi tätä käytetään paljon, wink ;)

Johtaja

Sulla lähdettä tähän? Epäilen aika vahvasti tuota teoriaa, että kasat ois houkuttelevampia tutkia.

No onhan mulla. Myynniksi kutsutaan.

Vierailija
46/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtaja

Sun myynninkoulutus taitaa perustua merkonomi-tutkintoon? ;)

Vierailija
47/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että omaa kokoa ei saisi etsiä pinosta, vaan pitäisi etsiä myyjä ensin tekemään se? Tuo nyt on jo kaiken huippu.

SAA, jos se onnistuu ilman että koko vaatepinkka on ihan sikinsokin pitkin pöytää ja lattioita. Pointti oli se, että jos et pysty oman kokosi etsimiseen ilman sotkemista, niin pyydä myyjältä apua.

Ap

Joop, tulostan tämän ja vien myyjälle näytettäväksi. viimeksi kun kysyin, niin vastattiin jos ei ole pinossa niin ei ole.....

Vierailija
48/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtaja

Lähinnä, sekä käytännön kokemukseen. 

Lisäisin vielä, että Suomessa niihin vaatteisiin jotka ovat pinkoissa jätetään liian isot välit. Estetiikka, halu, tahto kaikki asiaan vaikuttavia.

Vierailija
49/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä on nättinokkia liikkeellä. Itse ymmärsin täysin ap:n aloituksen. Samantapaisia keskusteluja on monta, eräässä hoitajat saivat avautua työstään niin eikös sinnekin tullut lauma asiantuntijoita vinoilemaan kuinka hoitajat vain istuvat 8 tuntia päivässä kakkukahvilla ja facebookissa.

Ja sama juttu nyt, "enpäs sitten ikinä enää viikkaa vaatteita kerta vauvapalstalla myyjä sanoi että vituttaa" ja "yksinkertainen myyjä, jota vituttaa tehdä töitä pienellä palkalla". Nyt ihan oikeesti mammat, pipoa löysemmälle.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Oliko yllätys?

Vierailija
50/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää myöskin kun kokoja etsii kaupassa, jotka ovat laitettu suoraan rekkiin, niin kaikki ovat sekaisin. 

Miksi niitä ei ole voitu järjestää suoraan S M L XL tyyliin siihen rekkiin. Miksi niitä pitää saatana kaivella, että mistä sattuisi löytämään omaa kokaan. 

Öööö... kokojärjestykseen ne rekkiin alunperin laitetaankin, sitten niille tapahtuu.... asiakas.

Vierailija
51/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsemasi v-alkuinen verbi kertoi sinusta ja vastaajista riittävästi.

Nettitilaukset ovat käteviä, mutta ikäviä tietenkin vaatekaupan myyjien kannalta...

Vierailija
52/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtaja

Lisäisin vielä, että Suomessa niihin vaatteisiin jotka ovat pinkoissa jätetään liian isot välit. Estetiikka, halu, tahto kaikki asiaan vaikuttavia.

Jaellaan nyt vinkkejä. Lisäksi joka kokoa maksimissaan 1-2 kpl siihen pinoon, jos se on vain se 1 kpl, niin asiakas harvoin pystyy jättämään väliin, koska tätä on vain 1 kpl jäljellä, vaikka sitä olisi varastossa vielä 4 kpl. 

No, aikansa kanssa tekin opitte.

Vierailija
53/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni turhauttaa usein jos vaate ei sovi tsi näytä hyvältä päällä, siksi se lentää nurkkaan tai lattialle kaupassa. Samoin jos ei löydy sopivaa kokoa tulee joskus kipattua koko pinkka nurin ihan turhautumisen vuoksi. Sorry myyjät, mutta tämä on tätä temperamenttisen ihmisen elämää.

Vierailija
54/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon aina sympatiseerannut vaatekaupan myyjiä, olenhan itsekin asiakaspalvelualalla. Mutta enpä sympatiseeraa enää. Niskakarvat nousi pystyyn, kun kirjoitit, että "vahingossa" heität rahat lattialle, josta asiakas ne joutuu itse keräämään. Siis hyi helvetti, inhoan asiakaspalvelijoita, jotka kiusallaan kokevat tarpeekseen "näpäyttää" asiakasta ja nostaa itseään jalustalle.

Sinun työtäsi on mm. viikata, rahastaa ja palvella asiakkaita ystävällisesti. Jos sinä tai kuka tahansa muu asiakaspalvelija kokee, että nuo asiat ovat liikaa vaadittu, kannattaa ilmoittautua työnhakijaksi ja etsiä uusi työ.

Mistä pirusta sä sen "tahallaan" repäisit!? :D

Eikö tuo sanonut, että juurikin vahingossa.

Vierailija
55/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtaja

Jaellaan nyt vinkkejä. Lisäksi joka kokoa maksimissaan 1-2 kpl siihen pinoon, jos se on vain se 1 kpl, niin asiakas harvoin pystyy jättämään väliin, koska tätä on vain 1 kpl jäljellä, vaikka sitä olisi varastossa vielä 4 kpl. 

No, aikansa kanssa tekin opitte.

(loppupino täytetään vähiten myyvällä tuotteella, joten se on marginaalia)

Vierailija
56/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne pinot täytyy sotkea? Itse olen löytänyt oikeaa kokoa olevan vaatteet hyvinkin nopeasti ilman, että täytyy levittää koko pino pöydälle, mutta kaikille ei tunnu olevan ihan selvää, mistä se vaatteen kokonumero löytyy tai että se on jokaisessa samanlaisessa puserossa samassa kohdassa, ei esimerkiksi osassa niskassa ja osassa hihassa.

Isojen joukkojen ollessa kyseessä ainoa tapa estää jokin epätoivottu toiminta on rajoittaa sitä fyysisesti (esim. laittaa pinkat lukkojen taakse) tai ohjeistaa paikan päällä (esim. kyltit). On nimittäin olemassa vaatekauppoja, joissa tuotteiden penkominen on sallittua ja tuotteiden järjestäminen on myyjien tehtävä. Yhtenäistä käytäntöä ei ole ilmoitettu virallisesti julkisesti tai lain säädännön kautta.

Näin ollen yksittäisen myyjän esittämät valitukset kaupankäyntiprosessin suhteen ovat järjettömiä varsinkin kun hän ei kerro missä kaupassa on töissä eikä ovatko hänen esittämänsä käytännöt yrityksen virallisen politiikan mukaisia.

Ap:n pitäisi ensimmäiseksi olla yhteydessä työnantajaansa ja vaatia toimia tämän tilanteen korjaamiseksi.

Toimitko kotona samoin? Tarvitset vaatekomerosta sen pinon alimmaisen puseron, joten levität ne kaikki muut pinon puserot ympäriinsä ja jätät jälkeesi sotkun? Siistien pinojen sotkeminen uudestaan ja uudestaan ei ole penkomista vaan silkkaa vittuilua.

Vertauksesi on paska. Pitäisikö mun tiskata ravintolassa astiat ja pyyhkiä pöytä kun teen sen kotonakin?

Kaupassa voi pinkanhoidon laittaa katteeseen tai sitten ohjeistuksen kaupan seinään. Täysin älytöntä kitinää älyttömästä aiheesta.

Vierailija
57/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myyjän asia tarjota apua asiakkaalle, joka selkeästi etsii esim. siitä vaatepinkasta omaa kokoaan. Jos myyjä on niin kaukana ettei huomaa asiakkaan tarvitsevan apua, on hän myös liian kaukana siihen, että lähtisin etsimään häntä ja pyytämään sitä. Aloittaja on siis hyvä ja kysyy niiltä pinkkoja penkovilta asiakkailta itse, voisiko kenties auttaa. Asiakkaan homma ei ole pyytää myyjää tekemään työtään.

Meillä on pieni myymälä ja käytännössä olen aina asiakkaan lähellä. Itse ainakin aina kysyn asiakkaalta tarvitseeko apua, kun näyttää siltä että kohta on vaatepinkat ihan päin vittua. Ja 95% vastaus asiakkaalta on "en tarvii, kattelen vaan". Ei ole siis siitä kiinni, etteikö apua tarjottaisi, apua ei vaan oteta vastaan.

Vierailija
58/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myyjän asia tarjota apua asiakkaalle, joka selkeästi etsii esim. siitä vaatepinkasta omaa kokoaan. Jos myyjä on niin kaukana ettei huomaa asiakkaan tarvitsevan apua, on hän myös liian kaukana siihen, että lähtisin etsimään häntä ja pyytämään sitä. Aloittaja on siis hyvä ja kysyy niiltä pinkkoja penkovilta asiakkailta itse, voisiko kenties auttaa. Asiakkaan homma ei ole pyytää myyjää tekemään työtään.

Meillä on pieni myymälä ja käytännössä olen aina asiakkaan lähellä. Itse ainakin aina kysyn asiakkaalta tarvitseeko apua, kun näyttää siltä että kohta on vaatepinkat ihan päin vittua. Ja 95% vastaus asiakkaalta on "en tarvii, kattelen vaan". Ei ole siis siitä kiinni, etteikö apua tarjottaisi, apua ei vaan oteta vastaan.

Pinkat on tärkeempi asia kuin kaupan käynti kun vaatteiden osto on kuitenkin aika lailla "hands on" touhua... Provisiopalkat teikäläisille niin pinkkaisitte ilolla :D

Vierailija
59/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä pirusta sä sen "tahallaan" repäisit!? :D

Eikö tuo sanonut, että juurikin vahingossa.

Luepa se aloitus uudelleen. Ap sanoo 'vahingossa', heittomerkeillä.

Vierailija
60/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää myöskin kun kokoja etsii kaupassa, jotka ovat laitettu suoraan rekkiin, niin kaikki ovat sekaisin. 

Miksi niitä ei ole voitu järjestää suoraan S M L XL tyyliin siihen rekkiin. Miksi niitä pitää saatana kaivella, että mistä sattuisi löytämään omaa kokaan. 

Öööö... kokojärjestykseen ne rekkiin alunperin laitetaankin, sitten niille tapahtuu.... asiakas.

No sitten tehdään 5 minuuttia töitä ja rekki on taas kunnossa.