Vaatekaupan myyjää vituttaa eniten..
Nyt kun eletään tätä jokaisen rättikaupan myyjän lempivuodenaikaa, niin ajattelin aloittaa keskustelua siitä, mikä vaatekaupan myyjiä vituttaa eniten. Myyjät pääsee avautumaan ilman asiakkaille räjähtämistä ja ehkä keskutelu avaa edes yhden asiakkaan silmiä siitä, mikä myyjiä vituttaa ihan saatanasti.
- Vaatteet sovituskopin lattialla. Mulle on ihan sama, jos pyörität vaikka pikkuhousujas siinä likaisella lattialla, mutta älä tee niin meidän vaatteille. Ja kyllä, ne on meidän niin pitkään, kunnes lunastat ne kassalla. Sovareiden lattiat kyllä siivotaan yleensä päivittäin, mutta lattialla on kuitenkin pölyä ja hiekkaa asiakkaiden kengistä. Vaatteita voi laittaa myös penkille tai useamman vaatteen samaan naulaan, joten turha narista naulakoiden vähyydestä.
- Onko ne nätisti viikatut vaatekasat pakko myllätä? Jos et helposti löydä kokoasi, niin pyydä myyjältä apua. Siistit vaatepinot = enemmän aikaa myyjillä palvella asiakkaita.
- Rahat voi myös antaa käteen. Jos isket ne pöydälle, niin on mahdollista, että huitaisen ne 'vahingossa' vaatteitasi viikatessa lattialle ja sitten joudut noukkimaan ne itse.
- Vahdi lapsiasi. Me emme ole lastenhoitajia ja jos lapsesi eivät osaa käyttäytyä (etkä jaksa niitä komentaa), niin jätä lapset suosiolla kotiin. Lapsille olisi myös ehkä fiksua opettaa, että kaupan peilejä ei ole tarkoitettu nuoltavaksi.
- Ai sait extra-alennusta kuukausi sitten joltain toiselta myyjältä? No se ei tarkoita, että saat alennusta minulta juuri nyt.
Muita?
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne pinot täytyy sotkea? Itse olen löytänyt oikeaa kokoa olevan vaatteet hyvinkin nopeasti ilman, että täytyy levittää koko pino pöydälle, mutta kaikille ei tunnu olevan ihan selvää, mistä se vaatteen kokonumero löytyy tai että se on jokaisessa samanlaisessa puserossa samassa kohdassa, ei esimerkiksi osassa niskassa ja osassa hihassa.
Eri vaatemerkkien mitoitus vaihtelee, joten yritän silmämääräisesti arvioida, onko juuri tässä merkissä kokoni m vai l, ennen kuin vien vaatteen sovituskoppiin. Säästän omia vaivojani mieluummin kuin myyjän, koska vain myyjä saa vaivoistaan palkkaa.
Ahaa - nyt ymmärrän! Sinä levität ne kaikki puserot siihen ja sitten vertailet aina pareittain, mikä koko tuntuu silmämääräisesti oikealta. Mutta koska tiedät, että kokonumero voi pettää, et ihan heti usko, että kaikki puserot kokoa M olisi oikeasti samaa kokoa, niin joudut purkamaan jokaisen pinon löytääksesi sen oikean.
Vierailija kirjoitti:
- Onko ne nätisti viikatut vaatekasat pakko myllätä? Jos et helposti löydä kokoasi, niin pyydä myyjältä apua. Siistit vaatepinot = enemmän aikaa myyjillä palvella asiakkaita.
Tässä olet väärässä. Järjestestäkää ne kokojen mukaan, niin ei tarvitse myllätä. T. myllyäilijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne pinot täytyy sotkea? Itse olen löytänyt oikeaa kokoa olevan vaatteet hyvinkin nopeasti ilman, että täytyy levittää koko pino pöydälle, mutta kaikille ei tunnu olevan ihan selvää, mistä se vaatteen kokonumero löytyy tai että se on jokaisessa samanlaisessa puserossa samassa kohdassa, ei esimerkiksi osassa niskassa ja osassa hihassa.
Koska usein se tuote täytyy nähdä tai sovittaa, ennen kuin tietää, että se on sopivan kokoinen. Usein pitää sovittaa kahta eri kokoa. Myöskään esimerkiksi puseron leikkaus tai hihan pituus ei näy siitä pinosta suoraan. Jos se oma koko on siellä pinossa alempana, niin myös niitä päällimmäisiä pitää nostaa.
Mutta miksi se pino täytyy nostaa niin, että levittää jokaisen pinossa olevan vaatteet ja jättää ne sotkuiseksi kasaksi siihen pöydälle? Itse olen aina onnistunut nostamaan sen pinon ja ottamaan sieltä pohjalta sen oikeankokoisen vaatteet ilman, että pinon jokainen vaate täytyy avata taitoksistaan. Jotenkin en usko, että myyjät olisivat laittaneet samaa puseroa kahdella eri hihanpituudella samaan pinoon.
Tuliko mieleesi, että siinä pinolla on saattanut käydä useampi, kuin yksi asiakas? Tai että niiden kahden päällimmäisen myllätyn näkösen vaatteen alla on ihan koskemattomia vaatteita? Koko pino näyttää silti myllätyltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska usein se tuote täytyy nähdä tai sovittaa, ennen kuin tietää, että se on sopivan kokoinen. Usein pitää sovittaa kahta eri kokoa. Myöskään esimerkiksi puseron leikkaus tai hihan pituus ei näy siitä pinosta suoraan. Jos se oma koko on siellä pinossa alempana, niin myös niitä päällimmäisiä pitää nostaa.
Sinä olet yksinkertainen/tyhmä ihminen. Vai sovitatko sinä vaatetta siinä kasassa möyrien?
Mallin näkee ensimmäistä katsoen, jos kiinnostaa, kasasta oma koko siististi etsien ja sovittamaan.
Minä ainakin asiakkaana toivoisin ettei kaupoissa riehuisi näitä idiootteja minä teen mitä tahdon -asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Paska palkka kannattaa nostaa listan kärkeen. Selittää myös paljon myyjien muuta käytöstä.
Yleensä kun tekee töitä paskalla palkalla, niin se kertoo myöskin älykkyydestä.
Hyväpalkkainen johtaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isojen joukkojen ollessa kyseessä ainoa tapa estää jokin epätoivottu toiminta on rajoittaa sitä fyysisesti (esim. laittaa pinkat lukkojen taakse) tai ohjeistaa paikan päällä (esim. kyltit). On nimittäin olemassa vaatekauppoja, joissa tuotteiden penkominen on sallittua ja tuotteiden järjestäminen on myyjien tehtävä. Yhtenäistä käytäntöä ei ole ilmoitettu virallisesti julkisesti tai lain säädännön kautta.
Näin ollen yksittäisen myyjän esittämät valitukset kaupankäyntiprosessin suhteen ovat järjettömiä varsinkin kun hän ei kerro missä kaupassa on töissä eikä ovatko hänen esittämänsä käytännöt yrityksen virallisen politiikan mukaisia.
Ap:n pitäisi ensimmäiseksi olla yhteydessä työnantajaansa ja vaatia toimia tämän tilanteen korjaamiseksi.
Toimitko kotona samoin? Tarvitset vaatekomerosta sen pinon alimmaisen puseron, joten levität ne kaikki muut pinon puserot ympäriinsä ja jätät jälkeesi sotkun? Siistien pinojen sotkeminen uudestaan ja uudestaan ei ole penkomista vaan silkkaa vittuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä olet väärässä. Järjestestäkää ne kokojen mukaan, niin ei tarvitse myllätä. T. myllyäilijä
Ne on kokojen mukaan! Sitä vain ei mylläilijät tunnu tajuavan.
On myyjän asia tarjota apua asiakkaalle, joka selkeästi etsii esim. siitä vaatepinkasta omaa kokoaan. Jos myyjä on niin kaukana ettei huomaa asiakkaan tarvitsevan apua, on hän myös liian kaukana siihen, että lähtisin etsimään häntä ja pyytämään sitä. Aloittaja on siis hyvä ja kysyy niiltä pinkkoja penkovilta asiakkailta itse, voisiko kenties auttaa. Asiakkaan homma ei ole pyytää myyjää tekemään työtään.
Itsekin neljättä vuotta vaatekaupassa työskentelevänä monet asiat ärsyttävät, mutta hei, itsepähän olen työpaikkani valinnut. Vaikka asioista tuleekin välillä valitettua, loppujen lopuksi tykkään työstäni. Ja se on kuitenkin vaan työ, hoidan sen parhaani mukaan ja lähden kotiin.
Ps. Ärsytyslistaan voi listata nämä "no eihän minulla mitään kuittia ole ja laputkin heitin jo roskiin, ai mitä, enkö saa palauttaa? Paska palvelu!"-asiakkaat..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi se pino täytyy nostaa niin, että levittää jokaisen pinossa olevan vaatteet ja jättää ne sotkuiseksi kasaksi siihen pöydälle? Itse olen aina onnistunut nostamaan sen pinon ja ottamaan sieltä pohjalta sen oikeankokoisen vaatteet ilman, että pinon jokainen vaate täytyy avata taitoksistaan. Jotenkin en usko, että myyjät olisivat laittaneet samaa puseroa kahdella eri hihanpituudella samaan pinoon.
Ja tähän vielä sen verran, että jos itse otan sieltä pinosta alempaa esimerkiksi puseron, niin ne päällimmäisetkin saattavat samalla myllääntyä, kun se koko pino kaatuu. Eikö sinulle koskaan käy näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun jokaisessa työpaikassa on ainakin tehty näin. Pienin koko päällimmäiseksi, isoin alimmaiseksi. Mutta eihän ne pysy kokojärjestyksessä, kun asiakkaat sotkee.. eikä myyjä voi olla kokoajan vaan viikkaamassa, välillä pitää palvella asiakkaita, olla kassalla jne :)
Ärsyttää myöskin kun kokoja etsii kaupassa, jotka ovat laitettu suoraan rekkiin, niin kaikki ovat sekaisin.
Miksi niitä ei ole voitu järjestää suoraan S M L XL tyyliin siihen rekkiin. Miksi niitä pitää saatana kaivella, että mistä sattuisi löytämään omaa kokaan.
Kyllä se myyjien puolella on paljon tekemistä, vaikka varmaan hankalia asiakkaitakin on. Aikaa on kuitenkin löpistä höpöä kavereiden kanssa tiskin takana, vaikka kaikki vaatteet ovat aivan miten sattuu ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska palkka kannattaa nostaa listan kärkeen. Selittää myös paljon myyjien muuta käytöstä.
Yleensä kun tekee töitä paskalla palkalla, niin se kertoo myöskin älykkyydestä.
Hyväpalkkainen johtaja
Hehhheeee, helvetin tyhmä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet yksinkertainen/tyhmä ihminen. Vai sovitatko sinä vaatetta siinä kasassa möyrien?
Mallin näkee ensimmäistä katsoen, jos kiinnostaa, kasasta oma koko siististi etsien ja sovittamaan.
Minä ainakin asiakkaana toivoisin ettei kaupoissa riehuisi näitä idiootteja minä teen mitä tahdon -asiakkaita.
Niin, eli tuossahan myllättiin jo kolme paitaa. Ensin se päällimmäinen, josta katsottiin malli ja sitten otetaan sieltä alempaa pari sovitukseen mukaan. Nämä kun meikäläisen taidoilla yrittää viikata siihen pinoon takaisin, niin onhan se pino jo aika ruma.
Sieltä pinosta on vaikea ottaa siististi jos on kädet täynnä sovituskoppiin menevää vaatetta. Sen lisäksi tietenkin laukku ja ostoskassit. Eikä noiden kantamusten kanssa pysty/jaksa odottamaan myyjän apua. Tahallaan en myllää, mutta jos on vain yksi käsi käytössä, niin vaikeaksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Yritit sitten Iltalehteen vai?
- Vaatteet sovituskopin lattialla. Mulle on ihan sama, jos pyörität vaikka pikkuhousujas siinä likaisella lattialla, mutta älä tee niin meidän vaatteille. Ja kyllä, ne on meidän niin pitkään, kunnes lunastat ne kassalla. Sovareiden lattiat kyllä siivotaan yleensä päivittäin, mutta lattialla on kuitenkin pölyä ja hiekkaa asiakkaiden kengistä. Vaatteita voi laittaa myös penkille tai useamman vaatteen samaan naulaan, joten turha narista naulakoiden vähyydestä.
Ei ole sulla latiakaan kiinni noissa omaa rahaa. Voit toki vittuuntua jos tahdot :D
Ja seuraava myyjä laittaa vitutuslistalle asiakkaat, jotka ei osaa itte ettiä omaa kokoaan...
- Rahat voi myös antaa käteen. Jos isket ne pöydälle, niin on mahdollista, että huitaisen ne 'vahingossa' vaatteitasi viikatessa lattialle ja sitten joudut noukkimaan ne itse.
Kuka muka maksaa vielä käteisellä? Kai sä sen 1/50 osan asiakkaista vielä jotenkin kestät.
- Vahdi lapsiasi. Me emme ole lastenhoitajia ja jos lapsesi eivät osaa käyttäytyä (etkä jaksa niitä komentaa), niin jätä lapset suosiolla kotiin. Lapsille olisi myös ehkä fiksua opettaa, että kaupan peilejä ei ole tarkoitettu nuoltavaksi.
Enpä ole koskaan vaaterekkien takana tai taukotilassa lusmuavan vaatemyyjän nähnyt ottavan minkäänlaista vastuuta kenenkään lapsista jostain huonovointiselta vaikuttavasta mummosta puhumattakaan.
- Ai sait extra-alennusta kuukausi sitten joltain toiselta myyjältä? No se ei tarkoita, että saat alennusta minulta juuri nyt.
Eli sitä ei saa kysyä koska neitiä vituttaa kun sitä kysyy.
Jollakin on kyrpä otsassa syyttä ja se ei ole myyjä.
Naiset eivät pysty edes käymään vaatekaupassa ilman helvetillistä sotkua, sekoilua ja draamaa. Ei ihme, että miehet hallitsee maapalloa.
Älkää huoliko. Eiköhän teidänkin hommat vaihdu automaattikassoihin joskus. Palvelua voi saada stockalla, mutta halparättikaupassa ehkä yksi vaatteiden viikkaaja ellei siihen robottia saada 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun jokaisessa työpaikassa on ainakin tehty näin. Pienin koko päällimmäiseksi, isoin alimmaiseksi. Mutta eihän ne pysy kokojärjestyksessä, kun asiakkaat sotkee.. eikä myyjä voi olla kokoajan vaan viikkaamassa, välillä pitää palvella asiakkaita, olla kassalla jne :)
Olen itse ollut vaatekaupassa töissä ja voin vain vinkata, että ne asiakkaat eivät ymmärrä järjestyksesi päälle, ellet ole sitä selvästi erotellut erikseen, niin että tietävät mistä ne löytyvät. Toisekseen asiakasta ei kiinnosta sinun viikkailusi (kuten ei minunkaan) vaan tahtovat löytää sen oikean koon ja siirtyä seuraavaan ostokseen tai poistua kaupasta.
Tämän kanssa on vain elettävä ja se asia on hyväksyttävä, tai sitten vaatteet on järjesteltävä toisin, josta ei itselle koidu turhaa vaivaa.
Voin kuitenkin mainita, että pinoissa olevat vaatteet myyvät paremmin, koska se pino on paljon houkuttelevampi tutkia, kuin henkarissa roikkuvat vaatteet. Siksi tätä käytetään paljon, wink ;)
Johtaja