Voiko ikinä löytää parisuhdetta missä raha ei määrittäisi kaikkea
Tuntuu että meillä raha on joka ikinen puheenaihe, aina toinen sanoo että milläs maksat vuokrasi jos et töissä ole ja milläs maksat ostoksesi ja muut ja ollaan ihan pilkun. tarkkoja rahasta jos sitä joutuu antamaan muille mutta sitten itse voi laittaa tajuttomia summia vaikka kaljaan tai tarjota kavereille kierroksen usealla satasella. Puhutaanko kaikissa suhteissa noin .
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Hei pummi! Mitä annettavaa sulla on parisuhteessa? Sun kans ei voi matkustella, käydä ulkona syömässä, elokuvissa, muuttaa yhteen, eikä perustaa perhettä. Hauskanpidoksikin miellät pään täyteen vetämisen.
Miksei voi? Tuista pystyy kyllä jos pihistelee sopivasti. Yhdessöolo on toki sinällänsä tärkeämpää kuin se missä ollaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei pummi! Mitä annettavaa sulla on parisuhteessa? Sun kans ei voi matkustella, käydä ulkona syömässä, elokuvissa, muuttaa yhteen, eikä perustaa perhettä. Hauskanpidoksikin miellät pään täyteen vetämisen.
Miksi ei voisi? Ei se ulkona syöminen tai elokuvat niin paljon maksa ettei siihen työttömänäkin olisi silloin tällöin varaa. Niin ei voi sen takia perustaa perhettä, koska sinun miehesi pitäisi elättää rahallisesti sinut sekä lapset. Elätä itse itsesi senkin pummi, eläkä hamua miehen rahoja.
Meillä on kyllä mies jäämässä vanhempainvapaalle jos lapsia tehdään, koska mulla on isommat tulot. Lapset ovat kuitenkin sen verran suuri kuluerä, että siihen ei sossurotan kanssa kannata ryhtyä.
Miten työhön haluamaton voi muka Suomessa elää tuilla? Eikö tukia varten pidä olla joko työnhakija, tai sairas, eläkkeellä tms. ?
Ei minua haittaisi se, ettei mies käy töissä, mutta tukien huijaaminen ja toisten kustannuksella loisiminen on väärin, ja epärehellistä valehtelijaa en mieheksi ottaisi.
Mutta toistaiseksi Suomessa ei kansalaispalkkaa ole.
ihmiset täällä ovat aivan helvetin tyhmiä. Töitäei ole kaikille niin on aivan äärettömän typerää huudella mene töihin. kukapa olisi työttömänä huvikseen? itse jäin työttömäksi jakun jää kaikkien laskujen ja ruuan jälkeen n. 20-50e ylimääräistä niin elämähän on ihanaa loisimista...
Vierailija kirjoitti:
ihmiset täällä ovat aivan helvetin tyhmiä. Töitäei ole kaikille niin on aivan äärettömän typerää huudella mene töihin. kukapa olisi työttömänä huvikseen? itse jäin työttömäksi jakun jää kaikkien laskujen ja ruuan jälkeen n. 20-50e ylimääräistä niin elämähän on ihanaa loisimista...
Se ei haittaa jos jää työttömäksi ja etsii töitä, mutta nuo jotka ovat työttömiä koska työ on tylsää ja nainen tahtoo vain taloudellista hyötyä länkyttäjät eivät ymmärrä, että kukaan tuskin haluaa elättää laiskuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailemiasi naisia tuskin on suhteenne päättyminen pahemmin haitannut, mutta sinulle tuntuu ottaneen tosi koville.
Toista ainakin tuntui harmittavan ja paljon. Tuskimpa olisi muuten jaksanut niin kauan yrittää saada hakemaan töitä itkuilla ja uhkailuilla. Kaikesta huomasi, että ero kirpaisi.
Sitä en kyllä tässä edelleenkään ymmärrä. Ihastus ja tunne oli selvästi molemminpuoleistaa, mutta silti vaan raha vei voiton. Miten kenellekään voi raha olla niin tärkeää?
Koska eläminen on kallista. Toisen aikuisen elättäminen vielä kalliimpaa.
Itsekin käsitin sen niin, että raha oli lopulta tunnetta tärkeämpää.
Kyllähän kuvio meni niin, että nainen huomasi että työttömänä loisiminen on sinulle rakkautta tärkeämpää.
Mähän en esittänyt vaatimuksia vaan mulle esitettiin niitä. Mulle olisi hyvin riittänyt se tunteisiin pohjautuva suhde ihan hyvin, mutta naiselle ei riittänyt kun taloudellista hyötyä ei olut luvassa.
Et tietenkään esittänyt vaatimuksia kun kerran asiat olivat (eroon asti) niin kuin halusitkin - oli rakkautta ja vastikkeetonta elämistä muiden kustannuksella. Tosiasia on, että työttömänä loisiminen on sinulle rakkautta tärkeämpää, koska erosit mieluummin kuin menit töihin. Erosit mieluummin kuin suostuit elättämään itsesi. Surullista.
En eronnut; olin se kenestä erottiin. Ei vaan ollut mitään järkeä jatkaa suhteessa, jossa olet ensin rahantekoväline, esine ja vasta sitten ihminen jos susta on tarpeeksi taloudellista hyötyä.
Yhdentekevää kumpi eron lopulta alulle pani. Tosiasia on kertomasi perusteella se, että töihin menemällä olisit välttänyt eron eli töiden välttely on sinulle rakkautta tärkeämpää. Voit jankata miten paljon vain haluat, mutta tuo tosiasia ei siitä muuksi muutu.
Mä olisin kyllä kelpuuttanut naisen sellaisena kuin nainen oli. Nainen ei taas kelpuuttanut mua sellaisia kuin olin, vaan alkoi ahneuksissaan vaatiman työnhakua ja vastaanottamista.
Töihin menemisessä nyt ei olisi ollut senkään takia kannattavaa, että silloinhan nainen olisi jatkanut suhteessa taloudellisen hyödyn, ei tunteen takia.
Kyllä sä vielä löydät naisen, joka ei itsekään halua käydä töissä ja jolle riittää sellainen elämä kuin mitä itsekin haluat.
En ole niin varma. Niin harvassa tuntuu olevan naiset, jotka eivät laske miehen arvoa työssä ja rahassa.
Mä tunnen useitakin naisia, jotka ovat ihan tyytyväisinä vuosikausia kotona, asuvat kaupungin vuokra-asunnossa, saavat rahansa Kelasta ja sossusta, shoppailevat kirpputoreilla silloin, kun jokunen ylimäääräinen euro jää käyttöön ja elävät parisuhteessa miehen kanssa, jolla ei ole peruskoulun jälkeen käyty mitään kouluja ja joka on ollut jo vuosia työtön. Rakastuneilta vaikuttavat edelleen, ainakin rakkaudenhedelmien lukumäärästä päätellen.
Voi olla, että isolla paikkakunnalla tuollaisia löytää helpommin. Pienellä paikkakunnalla se on sitten paljon vaikeampaa.
Pienillä paikkakunnilla taitaa muutenkin olla miehistä ylitarjontaa. Moni sellainenkin, jolla on talo ja työ, ei saa vaimoa. Isommissa kaupungeissa on lisäksi monenlaista tapahtumaa ja toimintaa, joka on maksutonta, ja sen vuoksi näissä ei nyt ole niin haitaksi, vaikkei töissä kumpikaan kävisikään. Ei siis tarvitse notkua pelkästään kotona vaan voi tehdä vaikka mitä ilman rahaakin.
Vierailija kirjoitti:
No just tämä jankkaajamies on. Hän ei halua töihin eikä edes hakea töitä.
Vierailija kirjoitti:
Sua ei lasketa, koska et ole loisija vaan yrität hakea työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi? Tuista pystyy kyllä jos pihistelee sopivasti. Yhdessöolo on toki sinällänsä tärkeämpää kuin se missä ollaan yhdessä.
Tuet riittävät hädin tuskin puolikkaan vuokran maksamiseen, jos siihenkään mikäli nainen käy töissä. Kaikki muu jää naisen maksettavaksi.
Työtön työnhakija ei ole loisija. Sairas tai vammainen ei ole loisija. Sellainen on, joka pystyisi hakemaan töitä, mutta ei hae, koska haluaa elää työssäkäyvien maksamilla tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt edelleenkään tajua, ettei kyse ole hyödystä vaan haitan minimoinnista. Kieltäytyessäsi menemästä töihin kieltäydyit kompensoimasta naiselle mitenkään kanssasi seurustelusta koituvaa taloudellista rasitetta.
Edelleenkin haluan, että naista ajaa suhteeseen muut asiat kuin raha.
Yritä nyt ymmärtää, että se että odottaa toisen vastaavan omasta osuudestaan yhteisistä menoista tai elintasonsa säilyvän ennallaan ei tarkoita että olisi suhteessa vain rahan takia. Mitään yksipuolista rahallista hyötyähän suhteesta ei silloin saa, toki molempien kulut hieman yhteistaloudessa pienenevät.
Tuolle jankkaavalle on turha yrittää selittää mitään. On nimittäin aiemminkin moni yrittänyt selittää, mutta kun ei ymmärrys riitä niin ei mahda mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu yhteistaloudessa keskituloisen avopuolison kanssa, on toimeentulotuen määrä pyöreät 0. Siitä ei paljon maksella mitään pakollisiakaan menoja, puhumattakaan että pihistelisi mihinkään ylimääräiseen.
Kulissiasuntotapauskin käsiteltiin jo, siinä tapauksessa jäänee käteen se alle 500e josta kun maksaa varsinaisen asunnon vuokranpuolikkaan pois, ollaan taas melkein nollilla ja syödäkin pitäisi.
Mikäli löytää sellaisen kumppanin, joka ei halua asua yhdessä, niin sitten tuo pihistely voi tullakin kyseeseen.
Tästä voinee vetää sen johtopäätöksen, että myös yhteisasumisen odottaminen parisuhteelta on osoitus pinnan alla vaanivasta ahneudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei haittaa jos jää työttömäksi ja etsii töitä, mutta nuo jotka ovat työttömiä koska työ on tylsää ja nainen tahtoo vain taloudellista hyötyä länkyttäjät eivät ymmärrä, että kukaan tuskin haluaa elättää laiskuria.
Ja höpöhöpö. Se raha on nimenomaan kaikista tärkeintä, ei laiskuudella ole hevonvitun väliä. Rikas mies kelpaa vaikka olisi kuinka laiska ja jos tekisit hyväntekeväisyystöitä ilman palkkaa vaikka kuinka ahkerasti, niin ei silti kelpaa naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpöhöpö. Se raha on nimenomaan kaikista tärkeintä, ei laiskuudella ole hevonvitun väliä. Rikas mies kelpaa vaikka olisi kuinka laiska ja jos tekisit hyväntekeväisyystöitä ilman palkkaa vaikka kuinka ahkerasti, niin ei silti kelpaa naiselle.
Sä et tee edes hyväntekeväisyystyötä. Etkä suostu edes kotitöitä tekemään, jos nainen elättäisi sut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et tee edes hyväntekeväisyystyötä. Etkä suostu edes kotitöitä tekemään, jos nainen elättäisi sut.
Tekee kotitöitä omien standardiensa mukaan, tietysti. Jos nainen toivoisi että kämppä imuroitaisiin muutenkin kuin pois muuttaessa niin imuroikoot itse - ja jos erehtyy vaatimaan että mies imuroisi, niin on ahne orjapiiskuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samapa se on mitä minä teen, kun keksitte kuitenkin jonkun tekosyyn peittelemään rahan ahneuttanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee kotitöitä omien standardiensa mukaan, tietysti. Jos nainen toivoisi että kämppä imuroitaisiin muutenkin kuin pois muuttaessa niin imuroikoot itse - ja jos erehtyy vaatimaan että mies imuroisi, niin on ahne orjapiiskuri.
Jos nainen elättää miehen, niin mies tekee ruokaa päivittäin, tiskaa, imuroi, pyyhkii pölyt, pyykkää (myös vaatteet joita ei saa laittaa pesukoneeseen), silittää vaatteet, pesee lattiat, pesee vessan, hoitaa ikkunoiden pesut ja pesee säännöllisin väliajoin myös ovet ja uunit. Pitää sen miehen tehdä jotain naisensa eteen, jos nainen kerta tuo rahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen elättää miehen, niin mies tekee ruokaa päivittäin, tiskaa, imuroi, pyyhkii pölyt, pyykkää (myös vaatteet joita ei saa laittaa pesukoneeseen), silittää vaatteet, pesee lattiat, pesee vessan, hoitaa ikkunoiden pesut ja pesee säännöllisin väliajoin myös ovet ja uunit. Pitää sen miehen tehdä jotain naisensa eteen, jos nainen kerta tuo rahan.
Luuletko tosiaan, että näistä tämän ketjun sankareista on tuollaiseen, tuohan kuulostaa tosi TYÖläältä? Eiköhän nämä tapaukset ole nimenomaan tätä "tee itse jos kerran koet tarpeelliseksi"-tapauksia. Naisen ei pidä vaatia mieheltä mitään, ettei miehelle tule vahingossakaan hyväksikäytetty olo - toisinpäinhän sama ei tietenkään päde.
Miksi ei voisi? Ei se ulkona syöminen tai elokuvat niin paljon maksa ettei siihen työttömänäkin olisi silloin tällöin varaa. Niin ei voi sen takia perustaa perhettä, koska sinun miehesi pitäisi elättää rahallisesti sinut sekä lapset. Elätä itse itsesi senkin pummi, eläkä hamua miehen rahoja.