Vierailija

Vähän kateellisena luen noita "sain 100/ 500/1000 € joululahjarahaa" -juttuja. Keneltä saatte noita summia?
Omilta vanhemmilta sain kirjan ja miehen vanhemmilta ei mitään -eiku kynttilän- Miehen vanhemmat ovat vähävaraisia ja heiltä en edes toivo mitään mutta aiemmin ovat antaneet esim. Lippupalvelun lahjakortin tms kivaa. Nyt ovat selvästi vanhentuneet eikä saada enää mitään mutta sen ymmärrän.

Omat vanhemmat taas ovat tosi pihejä lahjoissa, heillä kaiketi olisi rahaa mutta eivän anna sen enempää rahaa kuin lahjojakaan, ei jouluna eikä synttärinä. Palstaa lukiessa olen vaan oppinut että tosi monet saa rahaa lahjaksi ja ainahan sille käyttöä olisi/ olisi kiva tuhlata johonkin, johon ei muuten raaski rahaa käyttää.

Isovanhemmat ovat ajat sitten kuolleet eikä kummivanhemmat ole antaneet lahjoja vuosikausiin

Sivut

Kommentit (70)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sain anopilta 100 euroa. Hän varmaan kokee, ettei osaa ostaa minulle mitään. Ihan kiva tuo on, työssäkäyvälle ihmisellekin, ostan tuolla jotain kivaa itselleni.

Vierailija

En saa rahaa kuin isoisältäni, pari sataa jouluisin. En tarvitsisi sitäkään.

Etkö käy töissä sen vuoksi, että voisit ostaa omilla rahoillasi mitä haluat? Ihmettelen, mihin aikuiset työssäkäyvät tarvitsevat eläkeläisten tai muiden aikuisten rahoja? Jos siis on työpaikka tai muuten säännölliset tulot.

Vierailija

Sain 50€ appiukolta. Muilta en rahaa saanut, omilta vanhemmiltani en mitään. Tosin olin sanonutkin että mitään en tarvitse, pääasia että lapset saa kivat lahjat.

Muilta läheisiltä/sukulaisilta tuli kirjoja ja sen sellaista pientä. Olen 29-v.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En saa rahaa kuin isoisältäni, pari sataa jouluisin. En tarvitsisi sitäkään.

Etkö käy töissä sen vuoksi, että voisit ostaa omilla rahoillasi mitä haluat? Ihmettelen, mihin aikuiset työssäkäyvät tarvitsevat eläkeläisten tai muiden aikuisten rahoja? Jos siis on työpaikka tai muuten säännölliset tulot.

On työpaikka mutta silti en voi ostaa mitä haluan. Jos saisin 50-100€ niin voisin käydä vaikka kasvohoidossa tai hierojalla tai mennä koko perheen kanssa leffaan  tai viettää päivän Tukholmassa nyt välipäivinä tms; tehdä/ostaa jotain sellaista extraa, jota en muuten raaski tehdä/ostaa. 

Laitatko itse nuo saamasi 200€ hyväntekeväisyyteen vai mitä teet niillä? 

Vierailija

Mummolta 50 euroa, vanhemmilta satasen. Luultavasti toisella mummolla on kirjekuori odottamassa kun seuraavan kerran käyn, yleensä on ollut satanen.

Vierailija

Miehen isältä saimme 1500€/naama. Saamme sen joka joulu ja se on samalla ennakkoperintöä/varojen siirtoa. Antaa myös muin keinon isohkoja summia rahaa ympäri vuoden.

Vierailija

Sain 400 e. Koko tuon summan sain veljeltäni. Hän sai tänä vuonna vakituisen työpaikan ja ihmettelen miksi antoi mulle tuon summan ja kortin. Oli kai jonkinlainen kiitos, sillä huolehdin hänestä nuorenpana. Vanhemmat kuolivat auto-onnettomuudessa kun oltiin alaikäisiä. :)

Vierailija

Miksi aikuinen työssäkäyvä ei saisi ottaa vastaa lahjoja/rahaa? Varsinkin jos oletettavissa on joskus isojen perintöverojen maksaminen

Vierailija

Miehen vanhemmilta pari sataa jouluvalmisteluihin korvamerkattuna. Ostettiin lapsille lahjoja. Ja Omiltani 150 jouluruokiin/ruokaan yleensäkin, kun oltiin sovittu, että tänä vuonna heidän lahjansa on meidän joulun ruuat :) (itse ehdottivat molempien vanhemmat, me olisi kyllä saatu joulu kasaan muutenkin. Vähän niukempana vain)

Vierailija

Appiksilta tuli 200€ matkakassaan ja omilta vanhemmilta 100€. Matkustellaan paljon ja haluavat, että nuoret ihmiset näkee maailmaa niin paljon kuin ehtivät (heistä kukaan ei ole matkustellut ja on jäänyt heitä harmittamaan).

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat