Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset, jotka saitte rahaa joululahjaksi; keneltä ja kuinka paljon saitte?

Vierailija
28.12.2015 |

Vähän kateellisena luen noita "sain 100/ 500/1000 € joululahjarahaa" -juttuja. Keneltä saatte noita summia?
Omilta vanhemmilta sain kirjan ja miehen vanhemmilta ei mitään -eiku kynttilän- Miehen vanhemmat ovat vähävaraisia ja heiltä en edes toivo mitään mutta aiemmin ovat antaneet esim. Lippupalvelun lahjakortin tms kivaa. Nyt ovat selvästi vanhentuneet eikä saada enää mitään mutta sen ymmärrän.

Omat vanhemmat taas ovat tosi pihejä lahjoissa, heillä kaiketi olisi rahaa mutta eivän anna sen enempää rahaa kuin lahjojakaan, ei jouluna eikä synttärinä. Palstaa lukiessa olen vaan oppinut että tosi monet saa rahaa lahjaksi ja ainahan sille käyttöä olisi/ olisi kiva tuhlata johonkin, johon ei muuten raaski rahaa käyttää.

Isovanhemmat ovat ajat sitten kuolleet eikä kummivanhemmat ole antaneet lahjoja vuosikausiin

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai vanhemmiltaan 1000 euroa ja isovanhemmiltaan 500 eur.

Minä sain vanhemmiltani 150 euroa.

Vierailija
42/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatteko samanlaisia summia synttärilahjoina vai vain jouluna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 30€ miehen isovanhemmilta, ja 500€ appivanhemmilta. Mies sai 500€ myös. Sovittiin, että laitetaan tuo 1000€ kolmannen lapsen tilille, niin pian kaikilla on siellä suurin piirtein saman verran.

Vierailija
44/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää saan yleens ain tuhat euroo lahjaks.

Vierailija
45/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatteko tekin sitten rahaa heille lahjaksi? Vai miten tässä vastavuoroisuus menee?

Vierailija
47/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpasee kyllä nämä jotka saa satasia ja tonneja joulurahaksi. Meillä perheenä tammikuu on aina tiukka kun tulee tsiljoona vuosimaksua ja kausimaksua ja vakuutuslaskua ja tähän tietenkin pyritään jo ennakkoon varautumaan. Olisi niin ihanaa jos olisikin yhtäkkiä vaikka 500€ ihan vapaata rahaa! Nauttikaa onnelliset, kaikki ei tosiaankaan saa mitään rahaa eikä edes lahjoja

Vierailija
48/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävän mummolta saimme 70e, äidiltäni 50e ja omalta mummoltani 50e. Olemme parikymppinen opiskelijapariskunta ja hyvin kiitollisia lahjoista :)

Vierailija
49/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin anopille 40 euron kampaamolahjakortin omaan kampaamoonsa (ja omien hoitojensa summalle, jonka kysyin kampaajalta!), kun heillä on ollut taloudellisesti rankka vuosi (mies sairastui työttömänä, anoppi kotirouvana). Olen itse siis opiskelija noin tonnin kuukausituloilla joten lahja oli minulle iso panostus. Anoppi katsoi korttia ehkä puoli sekuntia, sanoi "oi, kiva!", heitti kortin muiden lahjojensa sekaan ja jatkoi lahjakirjan lukemista. Ei kiitosta, ei mitään muuta reaktiota. En enää ikinä anna noin isoja lahjoja kellekään, kiittämättömyys on maailman palkka...

Päätähuimaavia summia ovat jotkut saaneet! Itse en saanut rahaa lahjaksi.

Vierailija
50/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

200e sain vanhemmilta. Ja mielummin otan rahana, kuin jotain turhaa tavaraa.

Vierailija
51/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilta 50e, omilta vanhemmilta miehen kanssa yhteisiksi 300.

Lisäksi lapset saivat rahalahjoja.

Mielummin näin kuin jotain turhaa.

Vierailija
52/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltä 100e ja mummulta 20e joululahjaksi. Isältä 300e lahjaksi ja ruokiin. Oon 23v opiskelija.

Vierailija
53/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen isältä saimme 1500€/naama. Saamme sen joka joulu ja se on samalla ennakkoperintöä/varojen siirtoa. Antaa myös muin keinon isohkoja summia rahaa ympäri vuoden.

Eli kiertää veroja, on olemassa lahjavero. Rikollisia olette.

Vierailija
54/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjaverosta: 

Verovapaita lahjoja voi antaa haluamalleen henkilölle yhteensä alle 4 000 euron arvosta joka kolmas vuosi. Jos esimerkiksi lahjoitat lapsellesi 3 999 euroa 31.1.2013, voit tehdä seuraavan verovapaan lahjoituksen samalle lapselle 31.1.2016.

Kaikki annetut lahjat lasketaan yhteen, joten jos olet lahjoittanut lapsellesi vaikkapa kesämökin, samalla kolmivuotisjaksolla et voi enää antaa kyseiselle lapselle verovapaata rahalahjaa.

Lahjan verovapauden raja on lahjoittajakohtainen eli kyseinen lapsi voi saada mainitulla ajanjaksolla verovapaita lahjoja joltakin toiselta henkilöltä.

Jos tuo 1500€/vuosi tulee kahdelta lahjoittajalta, ei mene lahjaveroa mitenkään

Vierailija
55/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appiksilta tuli 200€ matkakassaan ja omilta vanhemmilta 100€. Matkustellaan paljon ja haluavat, että nuoret ihmiset näkee maailmaa niin paljon kuin ehtivät (heistä kukaan ei ole matkustellut ja on jäänyt heitä harmittamaan).

Ohis: mikä estää heitä matkustelemasta nyt?

Vierailija
56/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saa olla kateellinen toisten lahjoista/lahjarahoista? Miksi se ei saa kirpaista että itse saa kirjan, jota ei lue tai suklaata, josta ei pidä kun taas joku toinen voi mennä kauppaan ostamaan mitä haluaa? Miksi pitää teatraalisesti vain puhista että aikuisen tehtävä on pitää huolta itsestään ja mikään rahalahja ei ole tarpeellinen. Kenellä oikeasti ei ole MITÄÄN käyttöä rahalle; voihan sen vaikka lahjoittaa hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
57/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilta ja appiukolta 100e. Niin sai myös mieheni ja molemmat lapset. Ei me mitään oikein tarvita niin eivät mitään osaa ostaakkaan mutta halauvat kuitenkin antaa jotain. Lapset sai kyllä usemman paketin rahan lisäksi.

Me ostettiin heille uusi telkkari, kun entinen alkaa hajota.

Vierailija
58/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain äidiltä 120 euroa. En tajua miksi kun itse tienaan enemmän kuin äitini ja sanoin etten tarvitse mitään.

Vierailija
59/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saa olla kateellinen toisten lahjoista/lahjarahoista? Miksi se ei saa kirpaista että itse saa kirjan, jota ei lue tai suklaata, josta ei pidä kun taas joku toinen voi mennä kauppaan ostamaan mitä haluaa? Miksi pitää teatraalisesti vain puhista että aikuisen tehtävä on pitää huolta itsestään ja mikään rahalahja ei ole tarpeellinen. Kenellä oikeasti ei ole MITÄÄN käyttöä rahalle; voihan sen vaikka lahjoittaa hyväntekeväisyyteen?

Mä ajattelen tämän niin, että ollessasi kateellinen niille, joilla on varakkaat vanhemmat, toivoisit itse olevasi heidän lapsensa etkä omien vanhempiesi lapsi. Tuo kateus on siis tavallaan "syytös" omia vanhempiasi kohtaan, koska he ovat mitä ovat.

Vierailija
60/70 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani antavat aina meille lapsille (39,46,54v) saman summan 150-250€. Ovat kyllä antaneet varmaan yli tonnin vuoden mittaan: menneet miehen syöpähoitoihin. Appivanhemmat antoivat 250€, yleensä eivät anna mitään kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi