Aikuiset, jotka saitte rahaa joululahjaksi; keneltä ja kuinka paljon saitte?
Vähän kateellisena luen noita "sain 100/ 500/1000 € joululahjarahaa" -juttuja. Keneltä saatte noita summia?
Omilta vanhemmilta sain kirjan ja miehen vanhemmilta ei mitään -eiku kynttilän- Miehen vanhemmat ovat vähävaraisia ja heiltä en edes toivo mitään mutta aiemmin ovat antaneet esim. Lippupalvelun lahjakortin tms kivaa. Nyt ovat selvästi vanhentuneet eikä saada enää mitään mutta sen ymmärrän.
Omat vanhemmat taas ovat tosi pihejä lahjoissa, heillä kaiketi olisi rahaa mutta eivän anna sen enempää rahaa kuin lahjojakaan, ei jouluna eikä synttärinä. Palstaa lukiessa olen vaan oppinut että tosi monet saa rahaa lahjaksi ja ainahan sille käyttöä olisi/ olisi kiva tuhlata johonkin, johon ei muuten raaski rahaa käyttää.
Isovanhemmat ovat ajat sitten kuolleet eikä kummivanhemmat ole antaneet lahjoja vuosikausiin
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Annatteko tekin sitten rahaa heille lahjaksi? Vai miten tässä vastavuoroisuus menee?
En anna vanhemmilleni rahaa lahjaksi vaan ostan heille lahjat. Sen sijaan annan rahaa omille opiskeleville lapsilleni. Vastavuoroisuus menee meillä siten, että järjestän koko sukujoulun. Vanhempieni ei tarvitse osallistua järjestelyihin eikä erikseen kustannuksiin.
Isältä sain 3999 eroa ja äidiltä myös saman summan. Lisäksi isä vaihtoi autoni (BMW X5) uuteen...Mutta se on ihan välttämätön kun kuskaan lapsia treeneihin.. Itsekin tienaan kivasti, joten ei ole sillä lailla vaikeaa. Nyt lähdemme 3 viikoksi Thaimaaseen, joululahjamatka. Mies sai vanhemmiltaan mökin Leviltä... jo oli aikakin ;)
300e yhteensä isältä ja äidiltä. Ovat molemmat ottaneet tavaksi antaa rahaa avioeronsa jälkeen, joka tapahtui ollessani jo aikuinen. Opiskelevalle pikkusiskolleni tuo tulee ihan tarpeeseen, ja haluavat sitten kai olla tasapuolisia. Koen sen ehkä vähän nolostuttavaksi, mutta yritän ajatella asiaa niin, että taloudellisesti järkevämpää näin kuin sitten joskus perintönä.
Olen naimisissa ja keskituloinen 36-vuotias. Sain omilta vanhemmiltani lahjakortteja, joiden yhteenlaskettu arvo oli 600 euroa. Lisäksi saimme perheenä appivanhemmiltani rahana 300 euroa. Myös sisareni perhe antoi lahjakortteja.
Miehen vanhemmilta saatiin yhteisenä lahjana 200e. Ajatuksena oli varmasti että voidaan sitten hankkia tulevalle vauvalle tarpeellista ja kun he tietävät että mieluusti hankitaan kierrätettyä, niin sitä ajatellen raha oli ihan mukava muistaminen vaikka työssäkäyviä ollaankin kun onhan tässä hankittavaa aika paljon :)
Meillä tuo raha on nyt ihan erillisessä jemmassa josta sitten otetaan kun tulee hyviä tori/kirppis/jne löytöjä vastaan.
Annan miniälle aina kerran kuussa 200e, se on niin kuin se "kuntalisä" , jonka äitiyslomalaiset menettivät kun alkoivat nämä säästöt. Muutenkin ostetaan kaikkea mitä heidän taloudessaan tarvitaan. Syödään ja kuljetaan jouluna ja lomillakin yhdessä. Ei siis tämä antaminen meillä liity jouluun . Voi olla ,että olen ehkä kiitollinen ihanasta miniästäni ja samalla pojastamme ja lapsistamme. Toisen poikamme perhettä olemme heidän opiskellessaan samalla tavalla auttaneet ja hoitaneet heidän lapsiaan. Toinen miniä on myös aivan ihana ihminen. Minähän saan tehdä rahoillani mitä päähän pälkähtää. Onkohan se vähän niin ,että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
Mieheltä 40e lahjakortti, jonka tosin oli saanut töistä joululahjaksi.
Mutta oli sellaiseen liikkeeseen että tuskin itse osaisi ostaa sieltä mitään, eli kelpaa kyllä mulle.
Vanhemmilta 50e lahjakortti vaateliikkeeseen, kun äiti huomautti ennen joulua että kokoa pienemmät farkut vois olla tarpeen.
Saimme vanhemmiltani 250€ ja isoäidiltäni 100€.
N46
Voi kun saisikin rahaa. Just näin kaveria, joka oli ostanut ihanan korun joululahjarahoillaan.
Mä sain mun vanhemmilta 100e ja mummilta 100e. Tuli kylä tarpeeseen kun piti ostaa uusi DVD-soitin ja talvitakki. Molemmat löysin halvalla (alennuksista yheensä 95e) ja tosta jäi rahaa vähän muihinkun vaatteisiin :) Olin kerrankin itsekäs ja käytin koko rahan itseeni kun yleensä mun kaikki rahat menee lapseen vaikka itsellä on ihan vanhoja, pieniä ja kulahtaneita vaatteita. Kyllä oli kiva kun sai yksikseen pyöriä alennusmyynneissä :)