Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset, jotka saitte rahaa joululahjaksi; keneltä ja kuinka paljon saitte?

Vierailija
28.12.2015 |

Vähän kateellisena luen noita "sain 100/ 500/1000 € joululahjarahaa" -juttuja. Keneltä saatte noita summia?
Omilta vanhemmilta sain kirjan ja miehen vanhemmilta ei mitään -eiku kynttilän- Miehen vanhemmat ovat vähävaraisia ja heiltä en edes toivo mitään mutta aiemmin ovat antaneet esim. Lippupalvelun lahjakortin tms kivaa. Nyt ovat selvästi vanhentuneet eikä saada enää mitään mutta sen ymmärrän.

Omat vanhemmat taas ovat tosi pihejä lahjoissa, heillä kaiketi olisi rahaa mutta eivän anna sen enempää rahaa kuin lahjojakaan, ei jouluna eikä synttärinä. Palstaa lukiessa olen vaan oppinut että tosi monet saa rahaa lahjaksi ja ainahan sille käyttöä olisi/ olisi kiva tuhlata johonkin, johon ei muuten raaski rahaa käyttää.

Isovanhemmat ovat ajat sitten kuolleet eikä kummivanhemmat ole antaneet lahjoja vuosikausiin

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain isältä 70 €, isoäidiltä 30 € ja mieheni isoäidiltä 50 €. Olin tyytyväinen miten paljon sainkaan lahjarahaa, tuli ihan lapsenomainen hiljainen innostus "sitten ostan sitä ja tätä ja sellaisenkin vielä". Vielä en ole päässyt kauppoihin ja olen ehtinyt rauhoittua jo. Varmaan menee säilöön nämäkin setelit kun en raaski käyttää.

Ai kauhea jos saisi joltain tuhat euroa lahjaksi, huh.

Vierailija
22/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilta 100€. Sama määrä joka vuosi ja yhteisiä vuosia miehen kanssa nyt 21v.

Omilta vanhemmiltani saatiin yhteensä 500€, mikä oli mulle, miehelle ja kahdelle lapselle.

Lapset meillä jo 16v ja 12v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan unelmoida jostain satasista; ei vaan ole omassa perheessä koskaan ollut tapana antaa moisia summia kenellekään. 

Vierailija
24/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältä 200, äidiltä 100(+muitakin lahjoja), miehen isoäidiltä 50 :) N21

Vierailija
25/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmilta 100€,omilta vanhemmilta 100€ ja Mummo oli laittanut 150€.Kyselivät mitä tarvitaan sanoin,että ei mitään...No,rahat meni kyllä hyötykäyttöön.Saatiin ostettua patjat,edelliset onkin jo yli 10vuotta vanhat.

Vierailija
26/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilta saadaan perinteisesti 120 €/hlö, siis aikuiset ja lapset. Mutta lisäksi tulee kirjat ja esim. villasukat ja lapsille pyjamat.

Oma äitini laittaa lapsille aina 150 € / lapsi ja meille aikuisille 100 €. Ei muita lahjoja, mutta toivoo siis, että ostamme lahjarahoilla lapsille ja itsellemme lahjat aatoksi. Varsinkin me aikuiset, ettei raha menisi ns. vaan elämiseen, vaan ostaisimme niillä jotain kivaa itsellemme.

Isovanhemmilta tuli ihan aikuisenakin aina 100-200 €, isän isältä usein 300 €, mutta ovat kuolleet, isän isä jo ennen lasten syntymää.

Rahat siis tarkoitettu siihen, että jokainen saa ostaa itselleen mieleistä ja vanhuksilla välttymistä jouluruuhkisssa köpöttelystä. Lisäksi asumme eri kaupungeissa, joten kokevat myös sen lahjojen lähettelyn työlääksi. 

Vierailija
27/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältä 250 ja äitiltä 100. Appivanhemmilta jonkun verran,en ole vielä tarkistanut tiliä. Ne rahat on kylläkin yhteiseksi minulle ja avokille ja yleensä sieltä tulee pari sataa.

Vierailija
28/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 vanhemmilta. Olen 33.v perheellinen työssäkäyvä

Vierailija
29/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vanhemmiltani 2900 euroa. Perintöveroa vältellään. Ei aiota verottajaa ruokkia enää maksamalla veroja samoista tuloista toiseen kertaan.

Vierailija
30/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältä 550€ ja isoäidiltä 100€. Äitini maksaa vuokrani yhdeltä kuukaudelta (410€). Olen 28v opiskelija.

Vierailija
31/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja summia monella, meneekö käyttöön, johonkin extraan vai tilille/sijoituksiin?

Vierailija
32/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla molemmat vanhemmat vähävaraisia ja isovanhempia on enää jäljellä yksi mummi, jonka kanssa on sovittu että aikuisille lapsenlapsille ei enää anneta lahjoja. Ymmärrän tämän hyvin, koska lapsenlapsia mummilla on melkein 10 ja hänkin on pienituloinen eläkeläinen. Vanhemmilta en myöskään heidän taloudellisen tilanteen takia odottanut mitään, mutta äidiltä sain joka tapauksessa pari ruokakassia eli varmaan about viikon ruoat ainakin. Lämmitti tällaisen 24v opiskelijan mieltä :-)

Vierailija
33/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi antoi minulle ja miehelle 40e (siis yhteiseksi lahjaksi). Ei todellakaan olisi tarvinnut muistaa mitenkään koska anoppi on muutenkin ympäri vuoden meidän apuna todella paljon.

Vierailija
34/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000e mummolta. Rahoitan opintojani noilla rahoilla ja olen erittäin kiitollinen saamastani taloudellisesta avusta. Mummolle rahaa kertynyt, kun ikänsä ollut nuuka. 

Vierailija
35/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla nykyisovanhemmalla on kymmeniä lapsenlapsia, luulisin että 4 lastenlasta on jo paljon. Joten siinä mielessä moni voisi antaa lahjaksi enemmänkin, yleensä kai halutaan vaan säästää ihan elämän loppuun asti

Vierailija
36/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 e anopilta + muita lahjoja. Omat vanhemmat antoi villasukat

Vierailija
37/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vanhemmiltani 200e ja miehen vanhemmilta saatiin yhteiseksi koko perheelle 170e.

(Lapset sai mun vanhemmilta molemmat myös tuon 200, mutta suoraan säästötileille. Miehelle ostivat lahjan, jota tiesivät miehen toivovan.)

Vierailija
38/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltä 500. Siskoni sai samat 500. Minun pitää jakaa viissataseni perheeni kesken.

Vierailija
39/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 400e, mutta se jakautui niin, että kaikille perheessämme 100e, siis minulle, miehelle ja molemmille lapsille (joille minä ostin rahalla lahjat). Antajana isoäitini.

Vierailija
40/70 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vanhemmiltani 2900 euroa. Perintöveroa vältellään. Ei aiota verottajaa ruokkia enää maksamalla veroja samoista tuloista toiseen kertaan.

Miksi et saanut 3900e? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi