Vierailija

Muistatteko, kun H&M tuli suomeen, oli se sillon pienimuotoinen hitti ja kaikki ihmiset ostelivat sieltä vaatteita, koska ne olivat halpoja, hienoja ja laadukkaita? Saisipa vaan nuo ajat takaisin!

Ostin tänään hennesiltä kaksi kauluspaitaa alennusmyynneistä. Molemmat olivat puoleen hintaan ja maksoivat 19.95 kumpainenkin. MOLEMMISTA paidoista irronnut jo napit ja pieni reikäkin tuli kainaloon nostettaessa kättä ylös (paita oli ihan normikokoinen päälläni, en ole mikään valas joka yrittänyt tunkea päälleen xs:n paitaa) lankoja repsottaa sieltä sun täältä jne. Ja vaatteitahan ei voi palauttaa, kun ovat alennuksessa olleet. Tälläisiä vastaavia on tapahtunut aiemminkin ja paljon kalliimmissakin tuotteissa (ei ale-tuotteissa).

H&M taso laskenut ihan helvetisti. Kaikki materiaalit on täyttä paskaa! Käytät paitaa kerran, on se niin rypyssä, että näyttää ihan perseenreijältä. Vaatteet ei muutu mihinkään, samanlaista paskaa vuodesta toiseen, niin naisten kuin miesten puolella. Pientä piristystä tuo uudet H&M mallistot, esim tuo Balmainin homma, mutta vaatteet ovat niin kalliita, ettei niihin ole varaa. Napit irtoilee ja vetoketjut menevät paskaksi alta aika yksikön. Vaatteet tehdään jossain Bangladeshin lapsiorjatehtaissa vielä kaiken lisäksi, joka ei nosta yhtään halukkuutta ostaa sieltä yhtään mitään. Ja ennen kuin joku tulee itkemään siitä, että niin muittenkin ketjujen vaatteita tehdään halvalla ulkomailla, niin kyllä, tämä on tiedossa. Henkilökuntakin välillä naamat niin norsunv*tuilla että!

Itse olen siis mies (27v) ja käynyt H&M:llä niin kauan kuin se suomessa on ollut. Varsinkin miesten puolella on aina se sama surullinen näky niissä vaatteissa, mielikuvituksetonta ja tylsää paskaa. Ihan normaaleja mustia paitoja sieltä kyllä löytyy, mutta eipä sitten muuta. Onneksi nettikaupat ym. ovat yleistyneet niin paljon, niin eipähän tarvitse hennesillä enää käydä.

Millaisia kokemuksia teillä on H&M:stä?

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Naisten vaatteita en siis H&M:ltä itse ostele, mutta esim. tyttöystäväni ja hänen kaverinsa ovat samaa mieltä kanssani tason laskusta.

Vierailija

Minä olen niin vanha, että muistan h&m:n tulon Suomeen. Halpaa & mautonta, sanottiin jo silloin.

Mutta jos mietit miksi laatu on niin paljon huonompi, googlaa puuvillan hinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Samaa mieltä, joskus 90-luvulla ostettua paitaa saatoin käyttää monta vuotta. Nykyään en osta kuin lastenvaatteita, niiden ei tarvitsekaan kestää kovin kauaa...

Vierailija

Kaikkiin ostovaatteisiin pätee sama: tarkista napit ja ompele tarvittaessa pari lisäpistoa langalla.

Jos ostit paidan puoleen hintaan kys. kaupasta ja hintaa oli yhä 20 euroa, maksoit liikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin siis, että hintalaatusuhde on ollut ihan jees. Erilaisia ja kivoja vaatteita sai halvalla.

No oli erilainen ja kiva kun oli ainoa halpamuotiketju. Kun tuli kilpailijoita, piti halpuuttaa vielä lisää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
nappihan on niin vaikeaa ommella itse takaisin...

Napisematta ompelet UUTEEN vaatteeseen napit kiinni? Ei varmaan haittaa jos hihakin on irti? Äkkiäkös senkin siinä samalla ompelee paikoilleen! Pariin reikäänkin ompelet paikat käden käänteessä? No eipä siinä, ompele ihmeessä! Itsehän kyllä haluan vaatteeni kaupasta ehjänä...

Vierailija

ssss kirjoitti:
H&M:ssä ja muissa halpavaateketjuissa pitää vain olla tarkkana siitä, mistä materiaalista vaate on valmistettu. Tekokuituiset vaatteet kun ei kestä käyttöä. Niissä voi osua silmiin todellisia löytöjä, tosin aika harvinaistahan tämä on, sillä muotoilu jäljittelee liiakseltaan trendejä ja on usein epäonnistunutta. Viimeksi H&M:n aleista löysin kuitenkin 100% puuvillaa olevan neulepaidan kauniilla kuviolla ja hintaa sillä oli 10e.

Pieleen meni. Se on just se halpa lyhytkuituinen puuvilla joka ei kestä käyttöä. Joku polyesteri on ikuista, joskin epämukavaa.

Vierailija

Vaikka paidat olivatkin alennuksessa, niin sulla on oikeus kuluttajansuojalain mukaiseen hyvitykseen, kun paidat ovat virheellisiä. Eli käytännössä voit palauttaa paidat ja saat rahat takaisin.

Mitä näistä kauppaketjuista nyt voi odottaakaan? Anyway, löysin sieltä kympillä sievän mekon ja kolme svetaria puoleen hintaan, sopiva budjettiini. Mielelläni ostaisin laadukkaita sekä eettisiä vaatteita, mutta nykyisinhän niin arvostetut urheiluvaatteetkin valmistetaan kehitysmaissa + hintaluokka on mitä on, joten eh..

Pitäisi opetella käymään kirppareilla, jos sieltä löytyisi jotain kivaa 😌

A lion never loses sleep over the opinions of sheep.

Vierailija

Lopetin vaatteiden oston itselleni kyseisestä kaupasta jo ajat sitten. Laadun takia. Lapselle (3v.) ostan sieltä edelleen vaatteita, mutta niiltä en niin paljoa vaadikaan kun mahtuvat sen hetken ja sitten ovat jo pieniä.

Vierailija

Mulla taas kestää ne trikoolumputkin vuosia. Kaikista parhaiten muuten meidän lastenvaatteetkin on säilyneet. En ikinä osta mitään hm:stä mikä maksaa yli kaksikymppiä, siellähän välillä tulee niitä huippusuunnittelijoiden tuotteita. Nuo muutaman  euron maksaneet on kyllä hyvin pelittäneet.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat