Kertokaa: miksi joitakin ihmisiä ei haittaa kohdella toisia epäystävälllisesti ilman mitään syytä?
Tätä olen tänään ihmetellyt suuren hämmennyksen vallassa. Työpaikallani on 2 kollegaa, jotka ovat päättäneet olla pitämättä minusta eivätkä jätä yhtäkään tilaisuutta käyttämättä tämän näyttääkseen. Mitään pahaa en ole heille tehnyt ja itse olen heille ollut aina ystävällinen. Ainoa syy, jonka kollegoideni käytökseen keksin on se, että ulkonäköni sekä aktivistitaustani ärsyttää heitä ja he kostavat tämän minulle tällä tavalla.
Ihan vilpittömästi ihmettelen, millainen on ihminen, joka tällä tavalla toimii? Eikö hän itse tajua olevansa epäystävällinen tai suorastaan ilkeä vai eikö häntä tämä itseään millään tavalla haittaa? Itse olen ajat sitten päättänyt, että jos haluan jotain itsestäni muistettavan kuolemani jälkeen on se, miten toisia kohtelin ja siksi olen erittäin hämmentynyt kollegoideni käytöksestä.
Kertokaapa minulle, kiitos!
Kommentit (4)
No, omalta kohdaltani perustelen asian näin: työpaikallani on henkilö, joka kyllä kieltämättä kohtelee toisia ihmisiä aina hyvin ja on ystävällinen, mutta myös niin leväperäinen härö, että hänen takiaan muut tiimiläiset joutuvat tekemään aina ylimääräistä työtä. Tämä ärsyttää minua suunnattomasti enkä tästä syystä hänestä pidä yhtään, olkoonpa hänen muut ominaisuutensa mitkä tahansa.
Olen tullut valitettavasti siihen tulokseen, että osa ihmisistä vain on ilkeitä. Uskoisin, että he sen myös itse tietävät, mutta eivät joko siitä välitä tai pysty sille itse mitään tekemään. Nuorempana saatoin paljonkin miettiä tällaisten kollegoiden käytöstä, mutta nykyisin ajattelen niin, että eivätköhän he itse tuosta kuitenkin enemmän kärsi.
Tässäpä aihe, johon myös minä haluaisin vastauksen. Itsellä sama tilanne työpaikalla: erityisesti yksi työkaveri näyttää suorastaan vihaavan minua, vaikka emme ole käytännössä olleet missään tekemisissä koskaan enkä taatusti hänelle ole ollut epäystävällinen.
Tässä aiheessa minua kiinnostaa nimenomaan se, miten tämä vihaava osapuoli perustelee itselleen toimintansa ja eikö häntä itseään häiritse käyttäytyä tuolla tavalla?