Paljonkohan tuon 11-vuotiaan etsinnät maksoi?
Moniko mummo jäi ilman sijaishoitajaa tai lapsi ilman koulukyniä? Toivottavasti tämä 11-v tulee elämänsä aikana tuottamaan valtiolle/asuinkunnalleen jotain. Jos olisi oma lapsi niin olisin tietysti onnellinen että löytyi elossa mutta myös niin raivoissani että veri kiehuisi
Kommentit (60)
ette oo tosissanne. ykskään tervejärkinen vanhempi ei milloinkaa puhuis lapsest noin mite moni tääl puhuu. jos teillä itellä on lapsia ni kyllä harmittaa heidän puolesta,toivottavasti ei teidän pirkkopetterit koskaan tee mitään ikävää tai ainakaan katoa mihinkään. Huoli pitäs vanhemmilla olla aina yhtä suuri on sitte tehny katoomisensa tahallaa tai ei. hävetkää te sydämettömät paskiaiset jotka mietitte vaa rahoja!!
Joo, ihan hirveää.
Sen sijaan talousrikkollisten sotkujen tai alkolin väärinkäyttäjien tekemien tappojen selvittelyjä kustannan ihan mielelläni. Noh, onneksi niiden kustannukst ovatkin moni tuhat kertaisia tähän verrattuna.
Kyseessä oli kehitysvammainen poika, joka asui kodinomaisessa hoitopaikassa. Oli eksynyt ja kun tuli pimeä, löysi saunamökin, jossa yöpyi.
Vierailija kirjoitti:
ette oo tosissanne. ykskään tervejärkinen vanhempi ei milloinkaa puhuis lapsest noin mite moni tääl puhuu. jos teillä itellä on lapsia ni kyllä harmittaa heidän puolesta,toivottavasti ei teidän pirkkopetterit koskaan tee mitään ikävää tai ainakaan katoa mihinkään. Huoli pitäs vanhemmilla olla aina yhtä suuri on sitte tehny katoomisensa tahallaa tai ei. hävetkää te sydämettömät paskiaiset jotka mietitte vaa rahoja!!
Osallistu sinä seuraavaan etsintäpartioon kun kerran teet sen ilman maksettavaa korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä oli kehitysvammainen poika, joka asui kodinomaisessa hoitopaikassa. Oli eksynyt ja kun tuli pimeä, löysi saunamökin, jossa yöpyi.
Vammainen löysi saunamökin, satapäinen kiviä potkiva etsiskelijäjoukkio ei löytänyt samaa saunamökkiä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, joiden mielestä rahalla ei ole merkitystä kun löytyi kunnossa, onko teillä hajua, paljonko olette itse tänä vunna maksaneet veroja? Harva maksaa 80 000€ vuodessa ja nyr se summa ploi yhdessä yössä ihan turhaan. Ja sille rahalle olisi ollut oikeaa tarvetta varmasti.
Eihän se etsiminen mitään maksa jos kukaan ei nosta siitä palkkaa
Vapepa on lähes ilmaiseksi mutta kyllä poliisi ja ammattipelastushenkilökunta on töissä ihan palkalla.
Kertokaa, onko tällainen parku rahasta aina kun joku on kadonnut? Vai kyselläänkö verorahojen perään vain silloin kun kadonnut on lapsi? Joku on joskus sanonut osuvasti, että lapsilla ei Suomessa nähdä olevan samanlaista ihmisarvoa kuin aikuisella.
Ei vittttu te jotka huutelette rahan perään tässä keississä olette tyhmiä. Onneksi te voitte sitten kun työt loppuu ja jäätte eläkkeelle tappaa itsenne, niin ettehän ainakaan vahingossakaan itsekkyyksissänne maksa mulle senttiäkään turhanpanttina!
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut rahan arvoista?
Tottakai oli, ja jatkossakin etsitään kadonneet. Mutta eipä tuo ilmaista lystiä valitettavasti ole. Surullista miten ISO siivu yhteisistä varoista menee ihmisten piittaamattomuudesta johtuneisiin kuluihin.
Ymmärtäisin valituksen, jos kyseessä olisi aikuinen, mutta kyseessä on lapsi. Lapsi. Aikuisten piittaamattomuus aiheuttaa joka ikinen päivä paljon suurempia kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut rahan arvoista?
Tottakai oli, ja jatkossakin etsitään kadonneet. Mutta eipä tuo ilmaista lystiä valitettavasti ole. Surullista miten ISO siivu yhteisistä varoista menee ihmisten piittaamattomuudesta johtuneisiin kuluihin.
Kyseessä oli lapsi. Etkö ole iloinen, että löytyi elossa, eikä ollut ollut edes hätää? L-a-p-s-e-l-l-a. Milloin oli edellinen tällainen keissi? Niin. Ei näitä nyt ihan jokapäivä tapahdu, että koittakaapa KÖYHÄT nyt vain kestää, kyllä teillekin masetaan yhteiskunnalta enemmän kuin te maksatte yhteiskunnalle. Että vaikka lapsi katosikin, niin pullaa riittää teillekin, sorsat.
Vierailija kirjoitti:
Kun on kyse lapsesta, aletaan kysyä hintaa etsinnöille. Kuinka paljon maksaa kadonneiden vanhusten etsinnät? Miksi lapsi on eri asia? Kuinka paljon maksaa yksi liikenneonnettomuus, jonka aiheuttaa varomaton autoilija? Paljon enemmän eikä mammat kilju kurkku suorana.
No muistisairas vanhus on hiukan eri asia, kuin varhaisteini, joka hihittää lämpimässä talossa peittojen alla ja seuraa puhelimellaan netistä, mistä häntä etsitään ja lukee askin kysymyksiä ja nauttii huomiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on kyse lapsesta, aletaan kysyä hintaa etsinnöille. Kuinka paljon maksaa kadonneiden vanhusten etsinnät? Miksi lapsi on eri asia? Kuinka paljon maksaa yksi liikenneonnettomuus, jonka aiheuttaa varomaton autoilija? Paljon enemmän eikä mammat kilju kurkku suorana.
No muistisairas vanhus on hiukan eri asia, kuin varhaisteini, joka hihittää lämpimässä talossa peittojen alla ja seuraa puhelimellaan netistä, mistä häntä etsitään ja lukee askin kysymyksiä ja nauttii huomiosta.
Tässä oli kyllä kyseessä kehitysvammainen lapsi, jolla ei ollut puhelinta ja joka ei edes osaisi sitä käyttää.
Jos kyseessä on kehitysvammainen niin fine, silloin etsinnät pk. Mutta jos terve ja tavallinen 11v niin sitten ei. Terve ja tavallinen 11v ottaa ladatun kännykän mukaan, sopii vanhempiensa kanssa minne menee ja milloin palaa.
Terveitä aikuisia ei etsitä ekan 12h aikana noin järeällä kalustolla mutta jos etsittäisiin niin olisin yhtä käärmeissäni rahan käyttämisestä. Nela-casessahän ilmoitus katoamisesta taisi tulla vasta katoamista seuraavana päivänä.
Kyllä pitäs paremmin pitää huolta siellä sijoitusperheessä , jos ei ole terve lapsi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ette oo tosissanne. ykskään tervejärkinen vanhempi ei milloinkaa puhuis lapsest noin mite moni tääl puhuu. jos teillä itellä on lapsia ni kyllä harmittaa heidän puolesta,toivottavasti ei teidän pirkkopetterit koskaan tee mitään ikävää tai ainakaan katoa mihinkään. Huoli pitäs vanhemmilla olla aina yhtä suuri on sitte tehny katoomisensa tahallaa tai ei. hävetkää te sydämettömät paskiaiset jotka mietitte vaa rahoja!!
Osallistu sinä seuraavaan etsintäpartioon kun kerran teet sen ilman maksettavaa korvausta.
Oletko kuullut vapepasta? Ei sulle tule mieleen, että moni osallistuu näihin etsintöihin ihan vapaaehtoisesti?
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka maksaa pakollisen liikennevakuutuksen? Niin, ihan kuten veronmaksajat maksavat, kalliissa vakuutusmaksuissa maksetaan onnettomuuksien kulut. Eli sinä, minä ja muut kanssaihmiset maksavat liikenneonnettomuudet. Ei ne rahat taivaasta tule vakuutusyhtiöille. Ihan kuten verorahatkin, aina on maksaja. Ja se maksaja ei ole vahingon aiheuttaja.
Miksi lapsi on eri asia kuin aikuinen? Miksei kukaan huuda verorahoista kun aikuista etsitään?
Tiedätkö paljon itse kustannat veronmaksajille, jos sairastut huonojen elintapojen vuoksi? 70 000 euroa ei riitä edes alkuun.
Täh, en minä käsittääkseni maksa senttiäkään onnettomuuksista ja liikennevakuutuksista. Asun Helsingissä joten en ole niin tyhmä että pitäisin omaa autoa.
Mistä te keksitte tuon 80 000 e?
Etsinnät kesti noin 14 tuntia, eli tuntihinta olisi ollut 5700 e. Ei poliisien palkka ihan mahdoton ole sentään, koska etsijät oli vapaaehtoisia, ilmaiseksi paikalla siis, ja palkallista väkeä (pelastushenkilöstöä) koko yön oli noin 10 kpl.
Kyllä ne todelliset kulut pojan katoamisesta oli hyvinkin alle 20 000 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ette oo tosissanne. ykskään tervejärkinen vanhempi ei milloinkaa puhuis lapsest noin mite moni tääl puhuu. jos teillä itellä on lapsia ni kyllä harmittaa heidän puolesta,toivottavasti ei teidän pirkkopetterit koskaan tee mitään ikävää tai ainakaan katoa mihinkään. Huoli pitäs vanhemmilla olla aina yhtä suuri on sitte tehny katoomisensa tahallaa tai ei. hävetkää te sydämettömät paskiaiset jotka mietitte vaa rahoja!!
Osallistu sinä seuraavaan etsintäpartioon kun kerran teet sen ilman maksettavaa korvausta.
Oletko kuullut vapepasta? Ei sulle tule mieleen, että moni osallistuu näihin etsintöihin ihan vapaaehtoisesti?
Käytännössä kaikki muut on vapaaehtoisia ja palkattomia etsijöitä paitsi se organisointiporran, käytännössä 3-5 henkilöä, jotka on siellä viran puolesta.
Olisi pitänyt nekin rahat laittaa matujen ylläpitoon.