Paljonkohan tuon 11-vuotiaan etsinnät maksoi?
Moniko mummo jäi ilman sijaishoitajaa tai lapsi ilman koulukyniä? Toivottavasti tämä 11-v tulee elämänsä aikana tuottamaan valtiolle/asuinkunnalleen jotain. Jos olisi oma lapsi niin olisin tietysti onnellinen että löytyi elossa mutta myös niin raivoissani että veri kiehuisi
Kommentit (60)
En osaa sanoa mutta minä ihmettelen näitä etsintöjä kun iso määrä porukkaa eivätkä löydä edes 11-vuotiaan lähistölle tekemää majaa ja sieltä sisältä poikaa. Eivätkö huutele ..? Poika olisi saattanut kuulla että häntä etsitään?
Vai onko nykyään niin että etsijät kulkee älykänny naaman edessä av : lla palstaillen koska on tylsää.
Veikkaisin että noin 70 000-80 000 euroa. Ainakin hälytysajoneuvojen turhasta käytöstä lähtee lasku mutta se nyt ei ole kuin pari satasta. Suurin lasku tulee etsintäpartiosta ja ilmavoimien lentskan käytöstä.
JA MITÄ HELVETTIÄ TEKI KOIRAT JOTKA EI TAASKAAN LÖYTÄNEET MITÄÄN ??
Jos olisi oma KOIRA niin olisin tietysti onnellinen että OLI MUKANA mutta myös niin raivoissani että veri kiehuisi
Pojan katoaminen ei ollut lapsen vika. Oliko lapsi autistinen? Oliko lapsi jätetty "hoitoon" huonokuntoisille isovanhemmille...? Ja jos löytyi terveenä ja kunnossa, kaikki siis hyvin. Kuinka paljon rahaa paloi Nela Utkinan etsinnöissä? Tämä on ollut pientä siihen nähden.
Vähäisten julkisuudessa olleiden tietojen perusteella luulen että poika ei vastannut huuteluihin. Oli tahallaan piilossa.
Mutta 70 000 € meidän kaikkien yhteisistä veroista jonkun itsepäisen nulikan etsintään sunnuntaikorvuksilla on raivostuttavan paljon rahaa. Sapettaa kakaran tyhmyys! Ihan samalla tavalla sapettaa kaikki julkisen rahan tuhlaus tapahtui se missä ja miten tahansa
Kyllä te olette rumia ihmisiksi!
Onneksi poika löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Pojan katoaminen ei ollut lapsen vika. Oliko lapsi autistinen? Oliko lapsi jätetty "hoitoon" huonokuntoisille isovanhemmille...? Ja jos löytyi terveenä ja kunnossa, kaikki siis hyvin. Kuinka paljon rahaa paloi Nela Utkinan etsinnöissä? Tämä on ollut pientä siihen nähden.
Mutta kun tätä poikaa ei olisi tarvinnut etsiä ollenkaan. Hän oli lähtenyt retkelle metsään ja etsijät perään ihan turhaan.
Te, joiden mielestä rahalla ei ole merkitystä kun löytyi kunnossa, onko teillä hajua, paljonko olette itse tänä vunna maksaneet veroja? Harva maksaa 80 000€ vuodessa ja nyr se summa ploi yhdessä yössä ihan turhaan. Ja sille rahalle olisi ollut oikeaa tarvetta varmasti.
Jos siellä oli talviasuttava asunto pojalla jossain metsässä niin aika ihmeellistä ettei vanhemmat teinneet siitä mitään
Vierailija kirjoitti:
Te, joiden mielestä rahalla ei ole merkitystä kun löytyi kunnossa, onko teillä hajua, paljonko olette itse tänä vunna maksaneet veroja? Harva maksaa 80 000€ vuodessa ja nyr se summa ploi yhdessä yössä ihan turhaan. Ja sille rahalle olisi ollut oikeaa tarvetta varmasti.
Eihän se etsiminen mitään maksa jos kukaan ei nosta siitä palkkaa
Herää kysymys, että kuinka paljon aikaa poika viettää metsässä. Ei kai mikään pakkasen kestävä maja hetkessä synny.
Vapaaehtoiset etsijät on ilmaisia mutta poliisi, palokunta ja rajavartiosto ei ole!
Vierailija kirjoitti:
Te, joiden mielestä rahalla ei ole merkitystä kun löytyi kunnossa, onko teillä hajua, paljonko olette itse tänä vunna maksaneet veroja? Harva maksaa 80 000€ vuodessa ja nyr se summa ploi yhdessä yössä ihan turhaan. Ja sille rahalle olisi ollut oikeaa tarvetta varmasti.
Tässä seurassa on turha menoista puhua,seurassa missä kaupunki ja valtio kustantaa kaiken ilmaiseksi :)
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoiset etsijät on ilmaisia mutta poliisi, palokunta ja rajavartiosto ei ole!
Mutta suurin osa heistä olisi saanut saman palkan vaikka ei olisi etsintöihin edes osallistunut.
Varmaan jotenkin vammainen lapsi kun tuollaisia tempauksia tekee. Tai sitten pelkäsi selkäsaunaa. Nyt sen taitaa ainakin saada.
Vierailija kirjoitti:
Pojan katoaminen ei ollut lapsen vika. Oliko lapsi autistinen? Oliko lapsi jätetty "hoitoon" huonokuntoisille isovanhemmille...? Ja jos löytyi terveenä ja kunnossa, kaikki siis hyvin. Kuinka paljon rahaa paloi Nela Utkinan etsinnöissä? Tämä on ollut pientä siihen nähden.
Kenen vika sitten? Kerro, kun tunnut tietävän!
11-vuotias ymmärtää jo aivan hyvin, mitä huolta aiheuttaa ja minkälaiset suuretsinnät laitetaan pystyyn katoamisesta. Jos ei ymmärrä, niin on vakavasti jälkeenjäänyt.
Ei se, että on "erityislapsi" välttämättä poista viidesluokkalaisen vastuuta teoistaan. Riippuu aivan siitä, miten on "erityinen". Jos pahasti henkisesti vammainen, niin sitten tietysti ei voi syyttää kuin valvonnan puutetta. Missään en kuitenkaan ole nähnyt tällaisia vihjeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoiset etsijät on ilmaisia mutta poliisi, palokunta ja rajavartiosto ei ole!
Mutta suurin osa heistä olisi saanut saman palkan vaikka ei olisi etsintöihin edes osallistunut.
osa heistä tekee kyllä tätä varallaololla. Jokainen lähtö laskutetaan erikseen. Puolisoni on ollut koko joulun varalla ja moni tuntuu ajattelevan, että ihan sama, vaikka tilataan paikalle, kun sehän saa palkan. Ovat sitten yllättyneitä, kun lasku seuraa perässä, koska siinä on laskutettu erikseen lähtömaksu, toimenpide, 300% pyhätyö jouluna yms.
Siitä sitten raivotaan jälkeen päin, että eikö se varallaolija saa palkkaa siitä, että on varalla. Ei saa, kuin pienen varallaolokorvauksen.
Joten kyllä tämä etsintä tulee veronmaksajille maksamaan todella paljon
Poikahan löytyi pihapiirin ulkopuolella olleesta saunarakennuksesta. Siellä oli ollut kaksi täkkiä, joten pojalla ei ollut hätää yölläkään.
Poika oli kierrellyt lähimetsässä hämärän tuloon asti ja sen jälkeen mennyt mökkiin. Vaikka julkisuudessa ei asioita ole vatvottu (eikä tietenkään pidäkään), poika on ilmeisesti suuttunut jostain syystä perheelleen ja tehnyt "katoamisensa" tahallaan.
Veronmaksajana minuakin harmittaa, että pojan etsintöihin jouduttiin hukkaamaan kymmeniä tuhansia euroja. Vaihtoehtoja ei kuitenkaan ollut, etsijöiden osalta. Pojan kannalta olisi parasta, ettei oikeasti enää katoa. Voi olla, ettei silloin enää ymmärrettäisi edes etsiä.
En tiiä, mut säästetään se summa jos sinä katoat, eikä lähdetä etsimään!