Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten erota, kun mies vetäytyy ja hiljenee?

Vierailija
03.01.2023 |

...tai ei hän hiljene, koska on aina ollut todella hiljainen. Mutta hän ei suostu puhumaan mistään, ei erostakaan. Hän toistelee, että kaikki on hyvin, mutta ongelma on minun heikko psyykkinen vointini.

Vuosi sitten ymmärsin, kuinka tukehduttavassa elämässä elän. Mies on määritellyt kaikki elämän puitteet: missä ja miten asumme, mitä hän harrastaa ja mitä harrastamme yhdessä, missä ja miten lomailemme, mitä syömme, mitä ja kuinka paljon juomme, milloin harrastamme se*ksiä jne. Hän ei näe tekevänsä mitään väärin, eikä ole vieläkään keskustellut kanssani kriisistä, joka alkoi viime jouluna. Olen itkenyt, rukoillut, kirjoittanut, itkenyt lisää. Mutta hän on hiljaa.

Joululahjaksi pyysin, että hän kertoisi minulle edes yhden syyn miksi minun pitäisi olla "puuttuva palikka" hänen elämässään, jossa minun täytyy elää ja jossa tunnen tukehtuvani. Ei hän kertonut.

Miten edistän eroasiaa, kun ei hän suostu puhumaan siitäkään? Koska olen jo vuosia ollut vain hänen elämässään ilman mitään omaa, ei minulla ole ystäviä eikä tukiverkkoa eikä voimiakaan oikeastaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vähän vastaavanlaisessa tilanteessa. Oli se todella vaikeaa, mutta lopulta otin itse eron siinä vaiheessa, kun alkoi tuntua, etten enää rakasta miestäni. Nykyään haluaisin olla hänen ystävänsä, mutta hän ei edelleenkään suostu puhumaan minulle mitään.

Vierailija
2/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hotelliin ja ala etsiä asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala elämään omaa elämääsi. Teet mitä,haluat mieheltä kysymättä. Kehitä harrastuksiamja menoja omin päinn. Miksi sä rukoilet kun toinen on mykkä?

Vierailija
4/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on needy. Palstalla vierailee vastaavia sinkkuja. Tarpeessa oleva vaatii muita mukaantumaan omaan elämäänsä. Tarvitseva ei tuo ainoastaan vie.

Vierailija
5/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsinä tarvitse mieheltä lupaa eroamiseen. Hanki itsellesi oma asunto ja muuta sinne ja sitten tee avioerohakemus netisså.

Vierailija
6/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene hotelliin ja ala etsiä asuntoa.

Näin. Jostakin se on aloitettava.

Vierailija
7/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä epäilyttää, niin muista, että hänellä on jo jonkin aikaa ollut joku toinen.

Vierailija
8/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vielä epäilyttää, niin muista, että hänellä on jo jonkin aikaa ollut joku toinen.

Miten liittyi aloitukseen? Ei kaikilla ole.

Vierailija
9/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki asunto ja muuta. Näin tein itse. Saat elämäsi ja elämänilon takaisin. Meillä on vain yksi elämä.

Vierailija
10/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei halua keskustella, teet ratkaisusi häneltä kysymättä, kuten tässä on moni jo ehdottanutkin. Ero vireille, asunto hakuun ja kytkimen nosto.

Vierailija
11/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vähän vastaavanlaisessa tilanteessa. Oli se todella vaikeaa, mutta lopulta otin itse eron siinä vaiheessa, kun alkoi tuntua, etten enää rakasta miestäni. Nykyään haluaisin olla hänen ystävänsä, mutta hän ei edelleenkään suostu puhumaan minulle mitään.

Mikai ihmeessä haluat olla hänen ystävänsä :O

Vierailija
12/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Olet tehnyt valintoja, halunnut asioita, tehnyt päätöksiä tai jättänyt niitä tekemättä ihan itse. Olet vastuussa elämästäsi ja itse ollut mukana jokaisessa elämäsi vaiheessa. Valinnut miehesi, suostunut asioihin, vienyt niitä osaltasi eteenpäin. Myönnä vastuusi ja ala toimia sen mukaan.

Vierailija
13/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsinä tarvitse mieheltä lupaa eroamiseen. Hanki itsellesi oma asunto ja muuta sinne ja sitten tee avioerohakemus netisså.

Unohtui aloituksesta: kun yritin avoimesti puhua vaihtoehdoista ja myös asunnoista itselleni oli hän (muuten puhumaton) ottanut asian puheeksi teini-ikäisen lapseni kanssa ja kysellyt, miltä hänestä tuntuu, kun äiti syrjii häntä ja suunnittelee elämää itselleen, jossa hänellä ei olisi mitään. Nuori syyllistikin minut ja tekee yhä niin. Tämä "taktiikka" herätti minussa todella ristiriitaisia tunteita ja avasi silmiäni kokonaisuudelle. Minä olen uhrannut käytännössä kaiken saamatta mitään eikä hän näe sitä yhtään ja lopulta hän kääntää vielä elämäni tärkeintä ihmistä minua vastaan.

Vierailija
14/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtui aloituksesta: kun yritin avoimesti puhua vaihtoehdoista ja myös asunnoista itselleni oli hän (muuten puhumaton) ottanut asian puheeksi teini-ikäisen lapseni kanssa ja kysellyt, miltä hänestä tuntuu, kun äiti syrjii häntä ja suunnittelee elämää itselleen, jossa hänellä ei olisi mitään. Nuori syyllistikin minut ja tekee yhä niin. Tämä "taktiikka" herätti minussa todella ristiriitaisia tunteita ja avasi silmiäni kokonaisuudelle. Minä olen uhrannut käytännössä kaiken saamatta mitään eikä hän näe sitä yhtään ja lopulta hän kääntää vielä elämäni tärkeintä ihmistä minua vastaan.

Kyllä se teini jo ymmärtää, mistä on kyse, kun rauhallisesti selität. Sattuuhan se tietysti, mutta eihän tuossa isä nyt jatkuvasti ole mieltä ymmärtääkseni muokkaamassa.

Vierailija
15/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhrannut?! Kyllä sinä olet aikuinen ihminen ja vastuussa elämästäsi ja valinnoistasi. Nyt teet itse päätöksen erosta äläkä vaadi siihen miestä keskustelemaan.

Vierailija
16/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot ongelmaksi että mies päättää kaikesta, mutta kuitenkin olet avuton nyt kun mies ei suostu päättämään erosta. Kysyt miten voi erota, jos mies ei hoida asiaa.

Sinun pitää itse päättää ja itse toimia!

Vierailija
17/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä sanonta, se menee jokseenkin näin: kun jääminen on pelottavampaa kuin tuntematon.

Tarkoittaa että sen vain tietää kun aika on kypsä eikä silloin ole enää vaihtoehtoja ja silloin hyppy tuntemattomaan on turvallisempaa ja vähemmän ahdistavaa kuin jääminen vanhaan.

Vierailija
18/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot ongelmaksi että mies päättää kaikesta, mutta kuitenkin olet avuton nyt kun mies ei suostu päättämään erosta. Kysyt miten voi erota, jos mies ei hoida asiaa.

Sinulla on hyvä pointti.

Toisaalta mies löytää syyn minusta. Hän kertoo minulle lyhyesti, että kaikki on hyvin tai olisi hyvin, jos minä osaisin olla tyytyväinen. Olen kuin loopissa, joka pyöräyttää minut kerta toisensa jälkeen syyllistämään itseäni ja epäilemään käsityskykyäni.

Lisäksi olen muuttanut miehen vuoksi todella kauas, eikä minulla ole täällä ketään eikä mitään. Lähteminen on konkreettisestikin vaikeaa. Yhteisymmärrys tekisi siitä vähän helpompaa.

Vierailija
19/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on hyvä pointti.

Toisaalta mies löytää syyn minusta. Hän kertoo minulle lyhyesti, että kaikki on hyvin tai olisi hyvin, jos minä osaisin olla tyytyväinen. Olen kuin loopissa, joka pyöräyttää minut kerta toisensa jälkeen syyllistämään itseäni ja epäilemään käsityskykyäni.

Lisäksi olen muuttanut miehen vuoksi todella kauas, eikä minulla ole täällä ketään eikä mitään. Lähteminen on konkreettisestikin vaikeaa. Yhteisymmärrys tekisi siitä vähän helpompaa.

Olisko sulla siskoa tai muuta sukulaista joka auttaisi sinua vaikka asunnon kanssa?

Vierailija
20/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on hyvä pointti.

Olisko sulla siskoa tai muuta sukulaista joka auttaisi sinua vaikka asunnon kanssa?

Ei ole.

Olen katsellut markkinoita reilun vuoden. Budjetti on kuitenkin rajallinen, joten hyvin harvoin on mitään potentiaalista tarjolla. Pitäisi myös jaksaa prosessi. Ihan yksin.

Pärjään kyllä vähällä. Patjakin riittää ja vedenkeitin. Tämän yksinäisemmäksi ja kolkoksi ei elämä voi tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän