Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonkohan tuon 11-vuotiaan etsinnät maksoi?

Vierailija
27.12.2015 |

Moniko mummo jäi ilman sijaishoitajaa tai lapsi ilman koulukyniä? Toivottavasti tämä 11-v tulee elämänsä aikana tuottamaan valtiolle/asuinkunnalleen jotain. Jos olisi oma lapsi niin olisin tietysti onnellinen että löytyi elossa mutta myös niin raivoissani että veri kiehuisi

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista ettei vanhemmat tienneet majasta. Poika viettänyt päivät metsässä?

Vierailija
22/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te olette rumia ihmisiksi!

Onneksi poika löytyi.

Olen käsittänyt että tuo poika oli joku sekopää/vammainen. Tulee maksamaan vielä paljon, paljon koko elämänsä läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojan katoaminen ei ollut lapsen vika. Oliko lapsi autistinen? Oliko lapsi jätetty "hoitoon" huonokuntoisille isovanhemmille...? Ja jos löytyi terveenä ja kunnossa, kaikki siis hyvin. Kuinka paljon rahaa paloi Nela Utkinan etsinnöissä? Tämä on ollut pientä siihen nähden.

Kenen vika sitten? Kerro, kun tunnut tietävän!

11-vuotias ymmärtää jo aivan hyvin, mitä huolta aiheuttaa ja minkälaiset suuretsinnät laitetaan pystyyn katoamisesta. Jos ei ymmärrä, niin on vakavasti jälkeenjäänyt. 

Ei se, että on "erityislapsi" välttämättä poista viidesluokkalaisen vastuuta teoistaan. Riippuu aivan siitä, miten on "erityinen". Jos pahasti henkisesti vammainen, niin sitten tietysti ei voi syyttää kuin valvonnan puutetta. Missään en kuitenkaan ole nähnyt tällaisia vihjeitä. 

 

Et sinä pikku-ap voi tietää tämän tapauksen taustoista. Ja ihan turhaan haukut poikaa henkisesti vammaiseksi.

Onneksi yhteiskunnassa on vielä arvona ihmisen henki ja elämä edes jollain tasolla. Jos ihminen katoaa, niin etsitään kuluista piittaamatta. Jos sinunkaltaisesi urpo olisi päättämässä, niin etsintöjen sijaan olisit vain miettimässä, että tällä rahalla saataisiin uutta villalankaa Äkäslompolon eläkeläismummojen sukkakerhoon tai uusi sauna alkoholistiparantolaan Paraisille. Meillä on jo valtionvarainministeri ja sillä on parempaakin tekemistä kuin laskea perunalastuja ap:n kanssa. 

Vierailija
24/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikahan löytyi pihapiirin ulkopuolella olleesta saunarakennuksesta. Siellä oli ollut kaksi täkkiä, joten pojalla ei ollut hätää yölläkään.

Poika oli kierrellyt lähimetsässä hämärän tuloon asti ja sen jälkeen mennyt mökkiin. Vaikka julkisuudessa ei asioita ole vatvottu (eikä tietenkään pidäkään), poika on ilmeisesti suuttunut jostain syystä perheelleen ja tehnyt "katoamisensa" tahallaan.

Veronmaksajana minuakin harmittaa, että pojan etsintöihin jouduttiin hukkaamaan kymmeniä tuhansia euroja. Vaihtoehtoja ei kuitenkaan ollut, etsijöiden osalta. Pojan kannalta olisi parasta, ettei oikeasti enää katoa. Voi olla, ettei silloin enää ymmärrettäisi edes etsiä.

Etsijöille parempi tili kun ei heti löydä poikaa joka on jo kotonaan heh heh. Varmaan etsijätkin arvelleet että on tässä saunamökissä mutta työllistivät itsensä pidempään :)

Vierailija
25/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko löytynyt?? Iltalehdessä ei mitään uutista että ois löytyny

Vierailija
26/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vetoa ap on sellainen henkisesti näivettynyt ihminen, joka ei tee muuta kuin laske pennosiaan vapaa-aikanaan. Jos pitää antaa rahaa suurkatastrofin uhreille tai johonkin muuhun vastaavaan, vastaus on " ettei raha kuitenkaan mene onnettomuuden uhreille". Tai jos uutisoidaan julkisuuden henkilöstä, joka vammautuu vakavasti onnettomuudessa - "miksi tästä pitää uutisoida niin paljon". Siis sellainen perusilkeä ja kateellinen nalkku. Aina voidaan ajatella, että raha menee hukkaan. Ja ap vielä mieltää, että hänen minimiveroasteellaan hän rahoittaa lähes kaiken yhteiskunnassa infrastruktuurista, julkisiin palveluihin, rakennushankkeisiin ja byrokratiaan.

Kyllä verorahoja laitetaankin turhuuteen. Tulee mieleen erään entisen ministerin alkoholistikaverilleen myöntämä sponsorisopimus jostain "tulevaisuusvisiosta". Siinä on flyerilla hintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän lapset voivat seurata omaa etsintäänsä älykännykällä. Tuonikäisestä voi olla hyvinkin jännää, kun lööpit huutavat omaa nimeä ja luokkatoverit ovat huolissaan.

Vierailija
28/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kotona opeteta 11-vuotiaalle ettei olla kauaa pois kotoa. Ja kyllä 11v täytyisi tämä ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita voidaan priorisoida.

 

Mielestäni edelleen on tärkeää, että kadonneita alaikäisiä (ja täysi-ikäisiäkin) etsitään, oli syy katoamiseen mikä hyvänsä. Lapsen katoaminen on vanhemmille hirvittävä asia.

 

Kiitos kaikille vapaaehtoisille ja muillekin, jotka kadonneen etsintöihin osallistuivat ajankohdasta huolimatta. Te teette tärkeää työtä.

Vierailija
30/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat meni joillekin. Eli jotkut saivat elantoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kyse lapsesta, aletaan kysyä hintaa etsinnöille. Kuinka paljon maksaa kadonneiden vanhusten etsinnät? Miksi lapsi on eri asia? Kuinka paljon maksaa yksi liikenneonnettomuus, jonka aiheuttaa varomaton autoilija? Paljon enemmän eikä mammat kilju kurkku suorana.

Vierailija
32/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, joiden mielestä rahalla ei ole merkitystä kun löytyi kunnossa, onko teillä hajua, paljonko olette itse tänä vunna maksaneet veroja? Harva maksaa 80 000€ vuodessa ja nyr se summa ploi yhdessä yössä ihan turhaan. Ja sille rahalle olisi ollut oikeaa tarvetta varmasti.

Eihän se etsiminen mitään maksa jos kukaan ei nosta siitä palkkaa

Kyllä siellä on seassa palkkaa ja palkkioita nauttivia joille pitää maksaa. Lisäksi tarvitaan runsaasti rekvisiittaa kuten tekniikkaa tai kulkuneuvoja polttoaineineen ja niiden käyttö se vasta kallista on. Tuo arvio about 70000 eurosta osuu aika lähelle, tiedän asian entisen työni ansiosta. Ilmavoimien kone jolla aluetta haravoitiin ilmasta käsin, imaisee 3-4 tunnin aikana kerosiinia noin yli 20000 euron edestä. Pelastuslaitoksen väki, joka joutui olemaan ylityössä organisoimassa vapaaehtoisia, ei todellakaan ole siellä ilmaiseksi vaan heille maksetaan ylityökorvaukset. Koska oli arkipyhä, korvaukset ovat 2,5-3-kertaiset normisunnuntaihin verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukkua? Ihan oikeasti, kyse on lapsesta. Kuka kyselee aikuisten etsintöjen hintaa? Miksi alaikäinen lapsi ei ansaitse samaa kohtelua kuin aikuiset?

Vierailija
34/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on kyse lapsesta, aletaan kysyä hintaa etsinnöille. Kuinka paljon maksaa kadonneiden vanhusten etsinnät? Miksi lapsi on eri asia? Kuinka paljon maksaa yksi liikenneonnettomuus, jonka aiheuttaa varomaton autoilija? Paljon enemmän eikä mammat kilju kurkku suorana.

et sitten oo kuullu pakollisesta liikennevakuutuksesta? sehän on juuri tätä varten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä helvetin väliä sillä on mitä se maksoi? Täytyyhän partiot pitää työllistettyinä. Kalliimmaksi se tulee pitää palkollisia työttöminä haloo.

Vierailija
36/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka maksaa pakollisen liikennevakuutuksen? Niin, ihan kuten veronmaksajat maksavat, kalliissa vakuutusmaksuissa maksetaan onnettomuuksien kulut. Eli sinä, minä ja muut kanssaihmiset maksavat liikenneonnettomuudet. Ei ne rahat taivaasta tule vakuutusyhtiöille. Ihan kuten verorahatkin, aina on maksaja. Ja se maksaja ei ole vahingon aiheuttaja.

Miksi lapsi on eri asia kuin aikuinen? Miksei kukaan huuda verorahoista kun aikuista etsitään?

Tiedätkö paljon itse kustannat veronmaksajille, jos sairastut huonojen elintapojen vuoksi? 70 000 euroa ei riitä edes alkuun.

Vierailija
37/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuksen ottajat maksavat vahingot. Kun jotkut törttöilevät liikenteessä, saa itse maksaa kalliita vakuutuksia. 

Vierailija
38/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, syntyvyys laskee suomessa sitä tahtia ettei tällä enää kohta ole lapsia.

Voitte nukkua yönne rauhassa.

Vierailija
39/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä helvetin väliä sillä on mitä se maksoi? Täytyyhän partiot pitää työllistettyinä. Kalliimmaksi se tulee pitää palkollisia työttöminä haloo.

Onneksi olkoon. Olet palstan kaunein blondi.

Vierailija
40/60 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi karkaa ilm vanhemmille? Tässä oli onnellinen loppu. Miksi ei ollut kännykkää ja poika jo 11 v. Kännykkä kouraan että saa yhteyden jos ei ala kuulua. Nämä turhat hälytykset tulee kalliiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi